بازدید 98939

حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه/واکنش ایران و روسیه به حملات+ فیلم

بامداد امروز، سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه در حمله هوایی و موشکی مراکزی را در سوریه آماج گرفتند. تلویزیون سوریه نیز دقایقی پس از آغاز حمله سه‌جانبه آمریکا، انگلیس و فرانسه به نقاطی نظامی در سوریه،‌ از مقابله پدافند هوایی با این تهاجم خبر داد.
کد خبر: ۷۸۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳ 14 April 2018

سحرگاه شنبه دونالد ترامپ در پایان نشست فوق العاده با مشاوران امنیتی کاخ سفید و پس از رایزنی های تلفنی با امانوئل ماکرون و ترزا می از آغاز حملات مشترک آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از شبکه اسکای نیوز، بامداد امروز شنبه صدای انفجارهای شدید از چندین نقطه دمشق‌، پایتخت سوریه و نقاط دیگیر از این کشور به گوش رسید.

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه، نخستین انفجار ساعت 4 بامداد به وقت محلی روی داده است. تلویزیون سوریه نیز از آغاز تجاوز آمریکا و متحدانش در این ساعت خبر داد.

این حملات یک فرودگاه و چند تأسیسات تحقیقاتی و پایگاه نظامی را هدف گرفت. مقام‌های آمریکایی می‌گویند بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ موشک به مواضع نظامی سوریه شلیک شده است.

تعداد بازدید : 11051

 

دولت سوریه نیز اعلام کرده پدافند هوایی ارتش این کشور بیش از 13 موشک را پیرامون دمشق رهگیری و منهدم کرد.

حملات هوایی آمریکا و متحدانش به شکل حملات موشکی و حملات با استفاده از جنگنده‌های این کشورها بوده که وارد حریم هوایی سوریه نشده‌ و موشک‌های خود را خارج از مرزهای سوریه شلیک کردند.

حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه/موج اول حملات پایان یافت

حملات بر سه استان دمشق، حمص و حماة متمرکز بوده و جنگنده‌های آمریکایی از پایگاه هوایی العدید این کشور در قطر به پرواز درآمده بودند. منابع محلی در سوریه می‌گویند، دست‌کم سی موشک کروز و تام‌هاک به دمشق شلیک شده است.

ترامپ، می و ماکرون حمله را تأیید کردند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه اعلام کرد، دستور حمله به سوریه را صادر کرده است. 

وی گفت: «اندکی پیش من به نیروهای مسلح آمریکا دستور آغاز حملات به مواضعی در سوریه که با توانمندی‌های شیمیایی بشار اسد مرتبط هستند را صادر کردم.»

ترامپ اضافه کرد: «حمله نظامی مشترک با فرانسه و انگلیس در جریان است. ما از این دو کشور تشکر می‌کنیم. امشب می‌‌خواهم درباره دلیل این حمله صحبت کنم.»

وی در بخشی از اظهاراتش با تکرار ادعاهای تأییدنشده گفت: «از ایران و روسیه می‌پرسم: کدام کشورها می‌خواهند خودشان را با قتل عام مردان، زنان و کودکان بی‌گناه مرتبط کنند؟ کشورهای دنیا را می‌توان با دوستانی که دارند شناخت. هیچ کشوری در دراز مدت نمی‌تواند در امر تقویت دولت‌های سرکش، زورگویان بی‌رحم و دیکتاتورهای قاتل موفق شود.»

ترامپ گفت: «امید است روزی بتوانیم با روسیه و شاید حتی ایران کنار بیاییم. شاید هم این اتفاق نیفتد.»

همزمان با این اظهارات، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای قوی در دمشق خبر دادند. منابع سوری به نقل از تلویزیون سوریه اعلام کردند پدافند هوایی با چند موشک تام‌هاوک مقابله کرده است.

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «افزایش همکاری‌های دوستان ما از جمله عربستان، قطر و امارات ضمانت خواهد کرد که ایران از نابودی داعش منتفع نمی‌شود.»

او همچنین گفت، آمریکا تحت هیچ شرایطی به دنبال حضور نامحدود در سوریه نیست.  

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد، دستور آغاز حملاتی هدفمند «برای تضعیف ظرفیت تسلیحاتی شیمیایی سوریه و استفاده از آنها» را صادر کرده است. 

سی‌ان‌ان به نقل از مقام‌های پنتاگون گزارش داد، در حمله به سوریه هم از کشتی‌ها و هم از هواپیماهای آمریکایی استفاده شده است. 

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، هدف از حمله به سوریه، مقابله با توان این کشور برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی است. 

خبرنگار بی‌بی‌سی گفت: «مرکز تحقیقات علمی» سوریه، واقع در شرق دمشق یکی از مراکزی است که هدف حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه قرار گرفته است. 

وزارت دفاع انگلیس هم اعلام کرد: جنگنده‌های این کشور اقدام به شلیک موشک‌هایی به مراکز نظامی نزدیک حمص کرده‌اند.

نانسی پلوسی، نماینده کنگره آمریکا در بیانیه‌ای از حمله هوایی به سوریه انتقاد کرد و نوشت: «یک شب حمله هوایی، جایگزینی برای راهبرد منسجم در قبال سوریه نیست.»

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا در یک نشست خبری گفت: حمله  امشب عزم جامعه بین‌الملل برای جلوگیری از استفاده از سلاح‌های شیمیایی را نشان می‌دهد. 

او گفت: تمامی «کشورهای متمدن» باید با حمایت از روند صلح ژنو برای پایان دادن به جنگ سوریه اقدام کنند. 

جوزف دانفورد درباره مراکزی که هدف حمله قرار گرفته‌اند، گفت: «ما مراکزی را انتخاب کردیم که خطرات تلفات نظامی عملیات را کاهش دهد.»

او گفت: سه مرکز هدف قرار گرفته‌اند؛ اولین هدف، یک مرکز تحقیقات علمی بود که در دمشق بزرگ واقع شده است. دومین مرکز، انبار تسلیحات شیمیایی در غرب حمص بود و سومین هدف که در مجاورت هدف دوم واقع شده بود، مرکزی شامل انبار تسلیحات شیمیایی و یک مقر فرماندهی مهم بود.

دانفورد گفت: اولین موج از حملات پایان یافته است. تلویزیون سوریه هم گفتريال هدف قرار گرفتن فرودگاه دمشق کذب است. این رسانه گزارش داد، با تمام موشک‌های شلیک شده در حمص مقابله شده و ۱۳ موشک مهاجم ساقط شده است.

سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به این حمله آن را «سناریویی از پیش‌طراحی‌شده» خواند و گفت: مسکو هشدار داده این اقدام بدون تبعات نخواهد ماند.

پال رایان، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: «امشب ایالات متحده اقدام قاطعی با همکاری متحانمان انجام داده است. ما در عزم خود مبنی بر اینکه استفاده از سلاح‌های شیمیایی بی‌پاسخ نمی‌ماند، متحد هستیم.»

او در ادامه این ادعاها اضافه کرد: «تردیدی در این نیست که دستان ایران و روسیه به خون آلوده است و شراکت آنها با بشار اسد ماهیت حکومتشان را آشکار می‌کند.»

دو مقام پنتاگون به سی‌ان‌ان گفته‌اند، دست‌کم از یکی از رزم ناوهای نیروی دریایی آمریکا مستقر در دریای سرخ برای حمله به سوریه استفاده شد. بمب‌افکن‌های بی‌-۱ هم در این حملات مورد استفاده قرار گرفتند.

وزارت امور خارجه ایران حملات موشکی آمریکا و متحدانش به خاک سوریه را به شدت محکوم کرد و نسبت به آثار و تبعات منطقه ای و فرامنطقه ای آن هشدار داد.

وزارت دفاع روسیه در پی حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ یک از موشک‌های هدایت‌شونده‌ای که آمریکا و همپیمانانش به سوی اراضی سوریه شلیک کردند، وارد محدوده فعالیت سامانه‌های دفاع هوایی روسیه که از دو پایگاه حمیمیم و طرطوس حمایت می‌کنند، نشدند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۳۷۶
بزرگترین هدف این حمله این بود که به همه دنیا نشان دهند که روسیه هیچ کاره است. بزرگترین باخت را روسیه و ارتش روسیه و پوتین داشت. با وجود هشدارهای روسی و. اس 400 و اس 500 و اس 1000 معلوم شد که همه طبل توخالی بوده و روسیه هرگز توان مقابله با امریکا و غرب را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شب دراز است و قلندر بیدار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
زود قضاوت کردی، ساعات آینده مشخص میشه که این حملات هیچ دستاورد خاصی نداشته و روسها اکثر موشک های شلیک شده رو منحرف و تعدادی رو هم ساقط کردن،این حمله میبایست صورت بگیره چون ترامپ در داخل به خاطر نقش روسها در انتخابات امریکا تحت فشار بود .کارشناسان نظامی بهتر میدونن روسها چه کمک بزرگی به سوریه دیشب کردن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
جوجه رو آخر پاییز میشمارند ای امریکایی
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اینا اگه بعد از این شب و روز حمله کنن روسیه میگه کار درستی نیست زشته ایرانم میگه محکوم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
منتظر جنگ جهانی سوم بودی کمتر فیلم ببین روسیه و امریکا هیچ وقت وارد درگیری نظامی نمیشن فقط نوابغ در خاورمیانه هستن که علاقه زیادی به جنگ دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسیه در میدان آمریکا و غرب و عربستان رو واردار به خروج کرده است
آنها نیز قبل از خروج کامل یک لگدی اندادخته اند.
الان کی برنده است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسیه در میدان عمل آمریکا و غرب و عربستان رو واردار به خروج از سوریه کرده است
آنها نیز قبل از خروج کامل یک لگدی اندادخته اند.
الان کی برنده است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اتفاقا بزرگترين درسي كه مي شود گرفت اين است كه با طول كشيدن جنگ سوريه به سال 7 ام ، مشخص شد كه غرب ديگر آن جايگاهي را ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
جالبه یه نفر با آی پی های مختلف پشت سر هم مطلب علیه روسیه نوشته.خخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اگر امریکا توانش داشت حمله میکرد و نه موشک پرانی کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
وای بر کم فروشان!!!!!!!

حداقل اندازه پولی که از بن سلمان می گرفتید حمله میکردید

خخخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
مثل اینکه از روسیه خیلی خاطرات بد داری که با ای پی های مختلف اومدی هی مطلب گذاشتی.
پیش یه روانشناس برو.خخخخخخخخخ
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما خيلى ذوق نكن. بزرگترين پيام اين حمله اين بود كه سازمان ملل و شوراى امنيت و قانون بين المللى از نظر غربيها كشكه! شما ها كه با ناآگاهى از اين كار خلاف قانون و كثيف ذوق زده شده ايد به يك پرسش ساده پاسخ بدهيد: دو تيم از سازمان ممانعت از استفاده از سلاحهاى شيميايى وابسته به سازمان ملل ديروز وارد سوريه شده بودند تا ادعاهاى امريكا و انگليس درباره استفاده از سلاحهاى شيميايى رو بررسي كنند، چرا غربيها براى دريافت نتايج تحقيقات اين موسسه وابسته به سازمان ملل صبر نكردند و نگذاشتند كه كارشون رو انجام بدهند؟ پاسخ منطقى به اين سوال ميزان پايبندى غربيها به قانون و سازمان ملل رو نشان ميدهد. به همين سادگى!
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
با این حملاتی که این سه کشور کردند بیشتر برایخ حفظ آبروداری بود..برحی موشکها با سامنه های اس 200 وسام -6 ساخت شوروی ساقط شد..اگر همین روسیه وایران تو سوریه نبودند و واکنشی نشون نداده بودند مطمئن باشید که سراسر سوریه رو بمبارون میکردند..فقط به رسانه ها توجه نکنید..قطعا ایران وروسیه پشت پرده هشدارهایی به این سه کشور نشون دادند..خودمقامات روسیه وآمریکا چند روز قبل میگفتند که از طریق کانالهایی در تماس با هم هستند..اینکه لودریان وزیر خارجهخ فرانسه میگه این حملات به همپیمانان سوریه انجام نشده معنیش اینه که هشدارهایی از روسیه وایران دریافت کرده بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
به نظر من یه حمله پوچ بود که هدفش فقط این بود که امریکا رو حرفش مونده باشه. بدون هیچ نتیجه ی ملموسی بر علیه حکومت سوریه. حتی کاخ بشار رو هم هدف نگرفتن. سمت نیروهای ایرانی و روسی هم نرفتن.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
این جور که روس ها گفتن سوریه از سامانه اس 125 که مال شوروی سابق هست استفاد کرده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اگر روسیه هیچ کار نبود باهاش هماهنگ نمی کردن ساده جان مگه میشه کسی که بیشترین بمب اتم در دنیا داره هیچ کار باشه با بهترین هواپیما و ضد هوایی
فرزین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسیه و ایران گول نخوردند
چون فهمیدند این حمله مضحک و سفارشی عربستان الکی است و برای رفع تکلیف است تا پول بن سلمان را بگیرند
ضمنا تروریستها و موادشیمیایی آنها را برای دوشیدن عربستان و فریب دنیا حفظ میکنند
اسد هم میماند و قهرمان ضدآمریکایی میشود در ملل عرب و اسلامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
حالا شما جیره خور آمریکا که می گی این همه موشک
زده تلفاتش کو ؟
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آقا هرکی رو روسیه حساب باز کنه اشتباه کرده. تا حالا هم با خون جبه مقاومت سوریه رو حفظ کردیم. و حفظ خواهیم کرد.الان هم هیچ اتفاقی نیفتاده که بخواهیم نگران باشیم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ناشناس 13:50
ااونا که گفتن ما مراکز نظامی رو میزنیم که احتمالا تخلیه شده بودن، دوما بالای صتا موشک خورده و هیچ کشته ای نداده، یعنی این موشک ها دقیقا به هدف خوردن و اصلا خطا نداشتن
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بابا شما ضد امریکایی ها دیگه اخرش هستید. طرف طوری زده و ساعتی زده که کمترین تلفات را داشته باشه میگید چون تلفات کم بوده به بیابان خورده. اگر تلفات زیاد بود می گفتید جنایت کرده. اگر اصلا نمی زد می گفتی از ما ترسیده جال که زده می گید تجاورز کرده از برجام حار ج نشه می گید از ما ترسید خارج بشه می گید نمی شه بهش اعتماد کردو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
همین که نظرشون این همه لایک خورده نشون میده که اکثرا با حرف ایشون موافق هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسیه به خاطر توان ایران و حزب الله اومد تو سوریه الان هم اروپا و امریکا اینقدر که از ایران و حزب الله میترسند از روسیه و چین نمی ترسند
ahmad
| Germany |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
قابل توجه ایران با موشکهای S300. موشک S400که نتونست کاری کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بله دوستان روسیه با من و اگر عاقل باشید با همه ایرانیها خیلی بد رفتار کرده.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
فردا بیشتر متوجه خواهیم شد که امریکا چه اندازه در موضع ضعف است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
اونایی که نظرشون بانظراین ناشناس محترم مخالفه لطفا بادیدن مثبت منفیها ابروبریزیداونجاکه داره میسوزههخخخخخخخخخخ..
پس سامانه اس 300 روسیه کجا بوده.خودش میگن 13 تا رو زدیم که دروغ میگن پس 17تا موشک به هدف خورده و این یعنی روسیه توان مقابله نداره
پاسخ ها
جمشید
| Germany |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اعلام شده حدود 120 موشک شلیک شده
از این تعداد 15 الی 20 تاش را سوریه از بین برده
یعنی حدود 10 تا 15 درصد
درکل یعنی دفاع سوریه مثل دفاع عراق در برابر آمریکا هیچه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اولا که شما چطوری 13تا از 100 کم کردی شد 17!!!؟؟؟
دوما موشکهای یمن از پدافند آمریکایی عربستان رد میشه میرسه ریاض حالا شما توقع داری همه موشکهای آمریکایی منهدم بشه!!!؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
از 110 موشک شلیک شده فقط 13 تا رو زدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
طبق اعلام رسمی ۱۰۳ موشک شلیک شده و ۷۱ عدد منهدم شده
با صحبت های امروز ترامپ نرخ دلار رفت بالای ده هزار تومان.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ساکت شو
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چرت نگو
خرس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چی گفته مگه بگو ما هم بی خبر نمونیم
ناشناس
| Bulgaria |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
از آب گل آلود ماهی نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما دلارهات رو نگه دار و ده هزار تومن بفروش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دلارهاتو ۴۲۰۰ بیشتر نمی خرند. واقعیت را قبول کن.
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اینقدر بانرخ دلار بازی نکنید
نباید به اینجا می رسید. دیگر کسی روی حرف روسیه جدی حساب نمی کند. حالا ما با یک جنگ سرد عظیم روبرو هستیم که ما به تنهایی قرار گرفتیم و اسراییل و امریکا موفق شدند همه کشورهای اروپایی و حتی اسیایی و عربی و ترکیه را پشت خود قرار دادند و حتی چین هم عملا اعلام بیطرفی کرده که در واقع به نفع اروپا و امریکا است.

امیدوار باشیم غرور و احساس ما را در خود نگیرد. ترامپ و تیم او با تمام چالش هایی که کشور ما با ان روبرو بوده به صورت اساسی تفاوت دارد. اگر حاضر نباشیم این واقعیت را بپذیریم و باز با تحلیل برخی مشاوران سیاسی پیش برویم که روی روسیه و چین خیلی حساب باز می کنند و تجربه کار انها را در زمان جنک یا هسته ای داشته ایم خیلی ممکن است مشکل پیدا کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چین مال آمریکاست، خیلی ها توجه نمی کنن که چه تعداد کارخانه آمریکایی در چین هست، مه به خاطر کارگر ارزان خط تولید شون رو بردن چین، اکثر کارخونه ها روزی دو دلار به کارگرا می دن، آمریکا و یهود ملت چین رو استثمار کردند، همین نقشه الان داره روی هند هم اجرا میشه،ما دلمون خوشه به چین نفت می فروشیم در حالی که همون نفت ما آتیش کارخونه های آمریکایی در جین رو گرم می کنه، گفته من اینکه که در هر صورت کل معاملات به آمریکا ختم میشه، پس چرا مستقیم با خود آمریکا معامله نکینم؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اولاً اين كشورها از اول پشت سر انريكا و نمايندگانش مثل جبهة انصره و جيش الاسلام بودند و هفت سال با اسد مبارزه كردند. نتيجه جنگها روى زمين معلوم ميشه نه از هوا! در ضمن قطعنامه محكوميت سوريه براى اتهام دروغ استفاده از سلاح شيميايى در دوما رو هم روسيه و هم چين راى منفى يعنى راى وتو دادند چند روز پيش. .
siya
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
مشکل روسیه نیس دادا تا وقتی کنجشکک اشی مشی جلو آیینه خودشو عقاب ببینه همینه اخه ایران چه عددیه که بخواد با ابرقدرت جنگ سرد را بندازه
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اشتباه هست دوست عزیز..اتفاقا بخاطر تهدیدات روسیه وایران در پشت پرده بود که اینها حتی نتونستند وجرات نداشتند یک موضع از روس ها یا حتی ایران رو هدف قرار بدن..مراکزی هم که زدند از قبل تخلیه شده بود.اینو من نمیگم اینو خبرگزاریهای خارجی دارن الان اعلام میکنند..فقط صبر کنید ببینید که ابعاد این حمله افتضاح چی بوده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
یعنی یکی مثل تو از صدتا موشک قاره پیما اثر منفیش بیشتره
خبر نداری بدون آلمان و ایتالیا گفتن به ما چه
کلا 3تا کشور با هم جمع شدن 100تا موشک زدن
وقتی ترکیه هواپیمای روسیه رو زد پوتین کاری کرد که اردوغان رفت روسیه گفت غلط کردم
خیال کردی همه با یه کیشمیش مثل تو گمیشون میکنه
شهروند
| Netherlands |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
حرف حساب جواب نداره
متاسفانه روسیه باز سکوت کرد ولی اگر هم اقدامی علیه نیروهای حمله کننده می کرد تحریم و جنگ سرد و از دست دادن جام جهانی برای روسیه قطعی بود. به هر حال روسیه ثابت کرد که همیشه جا خالی خواهد داد و متاسفانه ایران بهای ان را می پردازد. ما نباید می گذاشتیم کار به اینجا برسه. حالا ایران را مورد فشار بسیار سنگین اقتصادی و سیاسی و حتی ممکن است نظامی قرار دهند و کمترین تنتجه ان قطعی شدن خروج امریکا و حتی فرانسه و انگلیس از برجام است. در مورد سوریه شاید بیش از نیاز پافشاری شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بابا اين روسيه و كشوراي. ديگه يه مشت كشور دسته چندمم ما از رو ناچاري آدم حسابشون مي كنيم
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
من نمی گویم روسیه امام معصوم است، این همه پیروزی های سوریه در مقابل تروریست ها ساخته شده و مورد حمایت آمریکا و دیگر کشورهای غربی و ارتجای عرب را هواپیماهای ما شکست داد یا روسیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسيه و چين از سوريه كوتاه نخواهند آمد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
!روسیه هیچ غلطی نمیتواند بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
مرگ بر روسیه
حالا دیدید روسیه ببر کاغذی هست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ما از دهه ها قبل اینو دیده بودیم متاسفانه اونایی که باید میدیدن ندیده بودن و شایدم هنوز نبینن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
امريكا هم جنايتكار و رفتارش برخلاف تمام قوانين بين المللى است. ديروز تيم تحقيق موسسه جلوكيرى از استفاده از سلاحهاى شيميايى وارد سوريه شدند يراى تحقيق درباره اتهام دروغ امريكا درباره استفاده از سلاح شيميايى در دوما. شما به اين برسش ساده پاسخ بدهيد كه چرا غربيها اجازه انجام و اعلام نتايج تحقيقات اين موسسه سازمان ملل رو در سوريه ندادند؟ پاسخ بسيار ساده هست: چون دروغ و بهانه بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
نتيجه جنگها روى زمين مشخص. ميشه. حمله هاى غيرقانونى و خلاف منشور سازمان ملل مثل اين حمله مذبوحانه فقط براى ماله كشى براى شكستهاى اخير غرب و متحدينش در ماههاي اخير به ويژه در آزادسازى كناطق پيرامونى دمشق در ماههاى اخير بود.
برای ناشناس 12:26
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
جناب ناشناس 12:26 روسیه همیشه به قدرت موشکهاش و نیروی هواییش می نازید که مشخص شد واقعا ببر کاغذی هست . مناطقی از سوریه راهم که شما می فرمایید دست حدود 300 نفر مسلح کلاشینکف به دست بود و نه نیروهای خارجی .
فقط این وسط یک نکنته رو یاد اوری کنم.کارشناسان واقعی نظامی که قطعا میدونن ولی کارشناسان بخش نظرات!!! تابناک هم با این حملات بعد از این خواهند دانست برای بمباران یک کشور هواپیماهای پیشرفته امروزی نیاز ندارن وارد خاکش بشن واز فاصله بسیار زیاد وخارج از حریم هوایی اون کشور میتونن موشکهای هوشمند شلیک کنن.این در جواب اونها که میگفتن برد هواپیماهای رادار گریز جدید دشمن منطقه ای مون کمه.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما کارشناس زبده ببین که عربستان جند سال است دارد یمن را بمباران می کند ولی نتیجه اش چه شد؟ آیا انصارالله شکست خورد؟ نه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
عزیز۹.۲۷ منظور من اسراییل بود وبحثی در اون باره که چند روز قبل در بخش نظرات در گرفته بود.منم کارشناس نیستم وآگاهی خودم هم بالا رفت.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
منظور از شكست يعني چي؟ با خاك كوچه يكي شده مي گي پيروز شده ،!؟
ناشناس
| Oman |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خیر انصارالله شکست نخورد، اما مردم یمن به شدت متضرر شدن. البته از نظر شما مردم که مهم نیستن، مهم آمال و آرزوهای یک گروه کوچک هستش
رضا شیرخواره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ناشناس چینی عزیز
تعریف شما از شکست چیه؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
یعنی حال این بابا که همیشه با ای بی چین وبدون نام کامنت میذاره دیدنیه تو انقدر ترسویی که اسمتو بنویسی
محمد
| United States of America |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اساسا موشک باران هزینه زیاد و نتیجه کمی دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خب اینجوری ما قوی تریم
چون نیروی هوایی مان ضعیفه در عوض قدرت موشکی خوبی داریم
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
در پاسخ ناشناس 09:27 باید بگم که عمو جان تو همان شخصی هستی که سر در برف کرده و ... مگه از یمن چیزی باقیمانده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چه ربطی به رادار گریز داشت
اصلا به سوریه وارد نشدند این هواپیماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
كسى كه سرباز روى زمين داشته باشه در نهايت برنده هست. امريكاييها ازاقدامات جنايتكارانه شون در ويتنام و عراق و افغانستان هيچ درسى نگرفته اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
یعنی واقعا فک میکنی جنگ عربستان و یمن یمن پیروز شد شاخص های اقتصادی عربستان که در حال صعوده ولی یمن تو این چند سال چی شد فقیر ترین کشور دنیا حاصل جنگ‌برای مردمش چی بود جز قحطی و مرگ و گرسنگی این از نظر شما اسمش پیروزیه هدف عربستان که تسخیر خاک یمن نبود هدفش جلوگیری از قدرت گرفتن حوثی ها بود که جلو قدرت گرفتنشون گرفت بازنده این جنگ فقط و فقط مردم یمن بودن که اسیر جنگ قدرت شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ناشناس ۰۹:۲۷ شکست فقط دادن زمین نیست. همین که از نظر علمی و اقتصادی و روابط بین اللملل و...عقب بمونی و پیشرفت نکنه و مردم کشورت تو فقر و بدبختی دست وپا بزنن خودش یه شکست خیلی بزرگیه
در جواب ناشناس دوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دادا شکست نخورده ولی ... حالا اون به جهنم هربلایی سرش اومده خودش خواسته مهمتر اینکه شما حساب کن چن نفر ملت عادی رو به کشتن داده که حسابش با خدا تو اون دنیاس واقعا چرا نمیرین یه زمین بهتون بدن همتون جمع شین اونجا با کل دنیا بجنگین و دورهمی شربت شهادت نوش کنین بابا ما میخواییم تو این دنیا زندگی کنیم بزار خدا راجب ما تصمیم بگیره
سجاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
قرار نیست نیرو پیاده بشه.همین که پنجاه سال برگردیم عقب و دوباره ویرانی رو بازسازی کنیم کافیه.شما دلت به روسیه و چین گرم باشه.برادر من هموطن من اول منافع مملکت رو ببین چقد از جونای پاک مملکتمون باید هزینه بشه ایا حقی براش قایل هستید
پس روسیه که اینقدر هارت و پورت می کرد کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
زير گل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
تو سیبری قایم موشک بازی می کنه
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
عروس رفته گل بچینه . خجالتیه طفلکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اگر روسيه ببر كاغذيه پس چرا امريكا كه به نظر تو ببر واقعيه نتونسته با گذشت نزديك به 7 سال و با بكار گيري همه متحدانش اعم از غربي ها و كشورهاي ثروتمند منظقه و همه لاشخورهاي داعشي وووو كار سوريه را يكسره كنه؟؟؟؟ اتفاقا ببر كاغذي بودن امريكا و متحدانش براي همه دنيا مسجل شده. شمارش معكوس براي سقوط و افول غرب خيلي وقته شروع شده از خواب بيدار شو اي خواب زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روى زمين در سوريه و در حال پيشروى! متحدين غرب و امريكا در سوريه كجا و در چه وضعى هستند؟ خخخخ
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
رفته گُل بچینه
هزینه های سی جهل میلیاردیمون چی میشه پس؟؟! ما فقط نگاه و امیدوار به روسها؟.؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
همينكه سر خودت و زن و بچه ات رو بدنتونه هزينه همون 30 ميليارد دلاره ديگه
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
داداش درست میلیاردها دلار از جیب ملت هزینه شده ولی در عوض بعضی از حضرات میلیاردها سود کرده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
سی چهل میلیارد رو از کجا اوردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خوب چرا هزینه کردین؟! بایست اول فکر میکردین بعد هزینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
همون جایی رفت که پولای غرامت جنگ عراق رفت
حملات هوایی محدود و بدون اثر با هماهنگی قبلی با روسیه با پول عربستان فقط برای نشان دادن قدرت امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
حتی اگر اینجوری هم بوده باشه معلوم میشه روسیه باز ضعف داره که به خاطر پول مجبوره تمگین کنه
ناشناس
| Iraq |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
نیرو های سوریه و د.سیه دو تا حمپاره به سمت دیروالزور زدن که نیروهای امریکای اونجا بودن امریکا سیصدتاشونو کشت صد نفرشونم روس بودن پوتین زد زیر روسی باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دقيقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
در نهايت سوريه در اختيار روسيه خواهد بود. اينها هيچ فايده اى نداره
هدف اصلی تست سامانه توخالی اس 400بود
پاسخ ها
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
در آن منطقه اس 300 و اس 400 وجود ندارد. تنها سامانه دفاعی که آنجا بود سامانه اس 125 و اس 200 بود که تقریبا نیمی از موشک های تام هاوک را زدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اگر روسيه وارد. مى شد جنگ جهانى شروع مى شد. قدرتهاى بزرگ مثل شما كه روى مبل دراز كشيده ايد تصميم نمى گيرند. روسيه در سوريه برنده شده، براى چه جنگ راه بيندازه. ظرف جند روز آينده روشن خواهد شد كه اين تهاجم غير قانونى هيج نتيجه عملى نداشته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خود روسیه میگه 15 تا , اقا میلاد ما میگه نصفشون!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
میلاد خود ماریا زاخاروا مثل تو حمایت نکرد
دنیای امروز دنیای گفتگو نیست بلکه دنیای زور است ،برای پاسخ به زورگویان نیاز به موشک وتسلیحات نظامی است ،امیدوارم کسانی که با آزمایش های موشکی مخالفت می کنندبه اشتباه خود علنا اعتراف کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بر عکس نشون داد دنیای امروز دنیای گفتگو و صلح هست وگزنه مگه موشکای سوریه تونست جلو امریکا رو بگیره به جز ناامنی و جنگ برای مردمش چه سودی برای کشورش داشته یا مثلا ایا بمب اتم برای کره شمالی امنیت اورد الان مردم ژاپن امنیت بیشتری دارن یا مثلا کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
با همه دنیا صلح کنید وآزمایش موشکی انجام دهید.هیچکس سوئد یا نروژ را بابت آزمایشات موشکی سرزنش نمیکند چون انها نگفته اند میخواهند جایی را نابود کنند.اما اگر همزمان با آزمایش تهدید هم بکنید بدنیا پیام خواهید داد که خطرناکید ودنیا هم علیه شما اقدام خواهد کرد
کشورهای دنیا را می‌توان با دوستانی که دارند شناخت. هیچ کشوری در دراز مدت نمی‌تواند در امر تقویت دولت‌های سرکش، زورگویان بی‌رحم و دیکتاتورهای قاتل موفق شود
پاسخ ها
نا شناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
البته بیشتر منظورش از این جمله خودش بوده با حمایت از رژیم های دیکتاتوری منطقه مثل بحرین و عربستان
قاف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دوستان آمریکا:
بن سلمان
امارات
قطر
بحرین
صدام
مبارک
انگلیس

البته هیچ کدوم بن سلمان نمیشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چرا امريكا تا به حال موفق شده رژيمهاى ديكتاتورى زيادى رو سالها در قدرت حفظ كنه. نمونه اش رژيم تروريست و وهابى سعودى ، و رژيم ديكتاتور افليتى بحرين.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چرت نگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
الان فک میکنی اینجوری فهمیدی چقدر مردم ما طرفدار ترامپ هستند؟ نه عمو جان اینا تقریبا 90 درصدشون از روی احساسات رای میدن اصلا معنی جملات رو نمیفهمن فقط مثبت منفی میدن از روی احساس
معلوم شد اس 400 هم بدرد جرز دیوار میخورد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
جند دقیقه پیش روسیه اعلام کرد ما موشکهای اس 402 داریم که پشه رو رو هوا میزنه اما با خودمون نیاورده بودیم
!
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
در آنجا سامانه اس 400 استقرار نداشت. تنها سامانه هایی که آنجا وجود داشتند سامانه های اس 125 و اس 200 بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
این از قبل معلوم بود ولی واسه بعضی ها هنوز نه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
از اس ٤٠٠ استفاده نشد. چونورود روسيه به دركيرى در سوريه چيزى بود كه غربيها از اين تجاوز آرزو داشتند. روسيه در سوريه پيروز شده و روز به روز جايگاهش رو تثبيت مى كنه. طرفداران غرب و عربستان و قطر و تركيه امروز جه وضعى دارند؟
لطفا تصحيح شود: سه كشور آمريكا، انگليس و فرانسه (شما به جاى فرانسه، به طور اشتباهى نام روسيه را نوشتيد)
مثل اینکه تابناک هول شده
دمشون گرم!
پاسخ ها
ايرانى
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما كه براى حمله و تجاوز خارج از قانون بين المللى هورا مى كشى چه جور انسانى هستى؟ دو تيم از سازمان ملل براى بررسى اتهامهاى غرب در مورد سلاح شيميايى ديروز وارد سوريه شده بودند، چرا اربابان غربى درستكار شما منتظر اعلام نتايج نشدن؟
عجب سیستم اس چهارصدی!!!
پاسخ ها
امير ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
تازه به ما اس 300 دادن. ببین ما کی هستیم
فتل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ما اس 300 شو داریم
هر متجاوزی رو چنین و چنان می کنیم
کشم شمشیر مینایی که شیر از بیشه بگربرذ
سلام. خدا قوت. لطفا تیتر را اصلاح کنید. روسیه؟!!! به فرانسه باید تغییر کند!
سلام. خدا قوت. لطفا تیتر را اصلاح کنید. روسیه؟!!! به فرانسه باید تغییر کند!
بسمه تعالی
وای، الان سوریه با این حملات بدبخت شد! چون دیگه نمیتونه سلاح شیمیایی(!؟) درست کنه.
ساعت خواب.....ازهمه سایت هاعقب ترید....هنس منتظربودم...
سه کشور آمریکا انگلیس و روسیه !!!!!!!

خواب آلو!!!!!!
در فیلم همه ی نقاط را به موشک باران می کنند بعد سوریه می گوید رهگیری شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آره ديگه ،رهگيري شده در مقصد ،از خرابيهايي كه بوجود آورده فهميدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ارتش سوريه ٧١ موشك از ١١٠ تا رو زده .
ناشناس
| Thailand |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
این سیستم از چهارصد به بالا رو میزنه اگه هواپیماها و موشکها زیر چهار صد باشند اس سیصد وظیفه داره اونارو بزنه اما اگه موشکها زیر سیصد باشه اونارو نمی زنه چرا که معنقدند اصابت اونها مفیده چونکه پوست مردم و کلفت می کنه و اونارو مقاوم در برابر حملات بعدی بلکه اتمی می کنه
چرا نظر نداری داداش
مقدمات جنگ جهانی سوم درحال انجام است
دیگ واقعا اسد لیاقت رهبری سوریه رو ندارد
سلام چه عجب پس از 3 ساعت شروع به نوشتن مطلب کردید. صبح به خیر
"تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳"
صبح به خیر تابناک جان. خوب خوابیدی؟
دست مریزاد
خداکنه کازینو های سوریه رو نزده باشن
هیچ فرودگاهی زده نشده اونی که شما سانسور کردید انبار تسلیحات و تجهیزات شیمیایی بوده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما همکار کی هستی؟ آمریکا یا صهیونیستا.احتمالا هر دو +داعش یعنی مزدور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
سوريه سلاح شيميايى نداشته. طرف برنده جنگ نيازى به استفاده از اين سلاحها نداره. جرا غربيهاى دروغگو منتظر نتيجه تحقيقات گروه سازمان ملل كه ديشب وارد سوريه شدند نموندند؟
قبول نیست این نامردیه اینا نصف شب موشک می زنند که سامانه های بسیار پر قدرت اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ نتونن موشک ها رو ببینن و منهدم کنند اگه راست میگن چرا روز موشک نمی زنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
داداش دوربین فیلم برداری نیست که بخواد هدفشو با دید دوربین ببینه, رادار دارن :/
میلاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
در آنجا سامانه اس 400 استقرار نداشت. تنها سامانه هایی که آنجا وجود داشتند سامانه های اس 125 و اس 200 بودند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خیلی خفنی تو
زینال اخرشی بخدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
کاملا موافقم اگه نامرد و ترسو نیستند روز موشک بزنند تا اس ۴۰۰ و باور ۳۷۷ نابودشون کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شوخی میک نی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسيه وارد نشد. چون نتيجه اين حمله در سرنوشت نبرد سوريه تعيين كننده نبود. شما مثل اين كه آرزوى جنگ جهانى سوم رو داري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
درود بر این همه دانش نظامی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
والا با این نوناشون
بازنده اصلی جنگ مردم سوریه و بعد هم ایران است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
یعنی بشار سرنوشتش چی میشه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
هدف آمریکا با این حمله محدود و ناچیز رسوندن شما و همفکراتون به همین نتیجه است که اعلام نمودید
صبح به خیر ... چقدر اپدیت هستید
خلاصه خبر که به رنگ آبی نوشته شده را اشتباه زده اید.
حمله آمریکا, انگلیس و روسیه!!
لطفا اصلاح نمایید.
ایول ایول ترامپ ذو ایول !!!!
متن خبر اشتباهی بجای فرانسه نوشته روسیه
لعنت به روسیه منافق که میتونه پدافندشو در مقابل این موشک ها فعال کنه ولی فقط بیانیه میده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
فعال نکرد چون به هدف نمی خورد و ضایع میشد.
ناشناس
| Oman |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
نکنه واقعا باورت شده اسباب بازی های روسی کار می کنن؟!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسیه منافق نیست
روسیه داره سیاست خودش رو دنبال میکنه و دنبال منافع خودشه
هرجا سودش بیشتر بهتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
نيازى نبوده . روسيه در سوريه بيرو شده . به زودى هم نتيجه تحقيقات تيم سازمان ملل درباره اتهام شيميايى دوما در مياد اون وقت روسيه استفاده مافى رو از اين گزارش خواهد كرد. كار ترامپ واقعاً كوته بينانه و بى نتيجه بود.
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
با لعنتت موافقم ولی پدافندشو فعال کرد و کاری هم ازش ساخته نبود .
چی شد؟ روسیه نشست تماشا کرد هیچ کاری نکرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
بطور ظاهری آمریکا به خاطر ترس روسیه را از جنگ مستثنی کرد اما بطور غیر مستقیم با روسیه درگیر شد که البته روسیه هم باید بطور غیر مستقیم تلافی کند مثلا پایگاهای نظامی اسرائیل را بزند که در واقع بطور غیر مستقیم در مقابل آمریکا تلافی کرده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما حالا صبر كن ببين كدوم طرف در سوريه برنده ميشه.
ادعاها و گاف های ولادیمیر چه شد قد قد زیاد می کرد فلان میکنم بسار می کنم حتما داره بند های پوتینش رومی بنده بره گل کوچک بازی کنه البته اگه بچه ها بازیش بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما در مورد جنگهاى استراتژيك در حد آبيته قرمزته تحليل نكن. نتيجه بلندمدت جنگها مهمه. پاسخكويى به تحريكات طرف بازنده جنگ هميشه كار خردمندانه اى نيست.
پس چی شد آقای پوتین گفت اگر پرنده ای روی آسمان دمشق پرواز کنه ساقطش میکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسیه که خدا میدونه پشت پرده چه توافقی کرده.
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
موشک از پرنده کوچکتر است . اسنادش هم پیش دوستان ضد امریکایی است.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
با وضع اسفبار دیگه پرنده هم تو سوریه پر نمیزنه که به پوتین برسه
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
منظور از پرنده کلاغ بود نه موشک دوست عزیز گفت پرنده رو میزنیم نه موشک
"... ما در عزم خود مبنی بر اینکه استفاده از سلاح‌های شیمیایی بی‌پاسخ نمی‌ماند، متحد هستیم.»". جمله درست تر از زبان ایشان این جمله است: "... ما در عزم خود مبنی بر اینکه استفاده از سلاح‌های شیمیایی“علیه دوستان تروریستمان” بی‌پاسخ نمی‌ماند، متحد هستیم.»"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
در دوما سلاح شيميايى استفاده نشده.تيم تحقيقات سازمان ملل ديروز وارد سوريه شده ، منتظر اعلام گزارششون باشيد. البته اگر بمباران غربيا بذاره كه تحقيق به. نتيجه برسه. !
لطفا در انتشار خبر دقت کنید
روسیه هم جزو تجاوز کنندگان ذکر شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
فیلم دوم عربستان و پاتریوت هست قدیمیه
بشار اسد باید بره از قدرت کنار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
هفت سال پیش اگه میذاشتن بره نه اینهمه پولمون از بین رفته بود ونه اینهمه دچار مشکل میشدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما چه كاره اى كه براى مردم سوريه تعيين تكليف مى كنى. اتفاقاً اسد در سوريه بسيار محبوب هست.
جنگ جهانی دوم باحمله آلمان به لهستان آغازشدجنگ جهانی سوم هم باحمله آمریکا انگلیس وفرانسه به سوریه آغازخواهدشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
مثلا جنگ جهانی سومم اغاز بشه من و تو این وسط چکاریم یارو هواپبماش وارد حریم هوای سوریه نشده پایتختشو زده مثلا میخوای چکار کنی پس حرف نزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
عزیزم جنگ دوم با حمله آلمان به لهستان شروع نشد, بلکه با توسعه اقتصادی و نظامی آلمان شروع شد, الان کدوم یک از ایران, روسیه و سوریه تو مسیر آلمان قدم برداشتن که جنگ جهانی شه؟!
امیدوارم ترسوهای وطنی ترسشون رو برای خودشون نگه دارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ما ترسو شما شجاع شما برو جلو ما از اینجا هواتو داریم.بزن دهنشونو سرویس کن این امریکاییهای نامرد رو.قول میدم اگر زدی نابودشون کردی وقت برگشتنت کفشاتو واکس بزنم ودسته گل تقدیمت کنم.وگرنه اینجا نشستن وشعار الکی دادن که بچه دبستانی هم میتونه
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
خب شما که ترسو نیستی چرا آی پی تو عوض کردی؟؟؟؟
بازم آمریکا به وعدش عمل کرد روسیه چه کرد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ظاهرا روسیه بدجور ماستهاشو کیسه کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
به نظرم روسیه در حملات گسترده و شکست داعش به خوبی به وعده اش عمل کرد حتی آمریکا و متحدانش نتونستن کاری بکنن. کمی حافظه داشته باش . شروع که کردی پایانشو هم باید ببینی. لحظه ای فکر نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
وعده اش زير پا گذاشتن قانونهاى بين المللى و دور زدن سازمان ملل بود؟ چرا براى گزارش كروه سازمان ملل كه به سوريه رفته اند تا قضيه دوما رو بررسى كنند نشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
به وعده خروج ازبرجام هم عمل میکنه
ناشناس
| Thailand |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اینقدر سنگ رژیم خوشگل آمریکا رو به سینه نزن، زیرا این رژیم پست علاوه بر تو، عزیزانت، سایر ملل از جمله مردم آمریکا در شیوه های بسیار سرّی و پنهان به دوستداشتنی ترین کارکنان خود همچون دانشمندان برتر آمریکا و سی آی ای روزانه حمله می کند و به آنان پیوسته و آهسته صدمه میزند
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
جنایت و خیانت هایی که روسیه در ایران کرده است هیچ کشوری نکرده است.
الان بهانه خوبیه اسراییل با خاک یکسان بشه. از خاک سوریه به اسراییل حمله بشه که گردن ایران نیفته.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
:D
مگه فیلم هندی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آره داداش, بدو بدو از قافله جا نمونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
جوک نگو. بزودی بشار سقوط می کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما آخر استراتژی هستی فقط بگو این مدرک از کجا گرفتی و چقدر پول دادی !!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
انصافا فکر کردی به اسرائیل موشک بزنی می ایستن نگاهت می کنن؟ اسرائیل موجودیتش به خطر بیفته به نظرت از سلاح اتمی استفاده نمیکنه؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
واقعا این نظر خنده داره
140 موشک شلیک شدن سوریه می گوید 12 موشک ساقط کرده پس اس 300 و اس 400 ها کاری نکرده اند یعنی جناب پوتین همه را از شلیک این موشکها برحذر داشته روسیه احتمالاً در پشت پرده امتیازاتی داده و امتیازاتی گرفته اگر ایران و سوریه هم در این داد و ستدها نقشی داشته اند فبه المراد اگر نه مسئولین ما باید بدانند دوستی با روسیه پشیزی ارزش ندارد و چه بهتر به درون نگاهی بکنند بهتر از این مردم راه برون رفت دیگری نیست رجوعتان به مردم باشد مافیاهای اقتصادی را تحت هر نام رنگی و با سردمداری هر کسی و با هر امتیازی نابود کنید اقتصاد را به دست جوانان خلاق کشور بدهید آنگاه خواهیم دید که تا ده سال دیگر کویت و امارات و جیبوتی که هیچ ( الان اینها کشورمان را تهدید می کنند ) خود آمریکا هم از ترس ادوات نظامی ایران جرات گفت مخالف بر علیه ایران را نخواهد داشت درج نکردن این موضوع در تابناک مسئله را پاک نمی کند بلکه صورت مسئله را پاک می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
همون 12 تا هم دروغ گفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
تحليل شاما بسيار غيرتخصصى است. سيستهناى دفاعى روسيه بسيار بيشرفته هستند. ولى روسيه در سوريه برنده هست و قصد. راه اندازى جنگ با زدن هواپيماها و ناوهاى غربيها رو نداشت. سياستمداران هوشمند بلند مدت فكر مى كنند نه مثل ترامپ و ترزا مى و ماكرون قلدرانه و كوته بينانه.! شما منتظر گزارش سازمان ملل و در بلندمدت اينكه چه كسى در سوريه برنده خواهد بود باش!
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دادا شایدم چون روسیه میدونه سیستمش یارای مقابله با موشکهای به واقع زیبا نو و دقیق آمریکا نیس عکس العمل نشون نمیده که سه نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
در جواب اون عزیزکه میگه چون روسیه برده جواب آمریکارو نمیده, باید گفت بی شک بازنده روسیه هست
حاج قاسم باید فعال بشه
پاسخ ها
پشمان
| Germany |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
وایسا همین الان
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
زرشک!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
زدیم شارژ بشه .
این همه روسیه لاف زد آخرش هواپیماهای انگلیسی راحت اومدن بمباران کردن و رفتن؟ هر پرنده را می زنیم آخرش چی بود؟ یه مقاله خودی دیروز خوندم که ریاض را موشک باران می کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
حالا معلوم شد که لاف هامون از کدوم کشور وارد شده !!!
این همه روسیه لاف زد آخرش هواپیماهای انگلیسی راحت اومدن بمباران کردن و رفتن؟ هر پرنده را می زنیم آخرش چی بود؟ یه مقاله خودی دیروز خوندم که ریاض را موشک باران می کنیم! پس چی شد اقتدار؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
انگار خیلی اهل گیم های جنگی هستی! اگر جنگی اتفاق بیلفتد کی می خواهد بجنگه کی میخواهد هزینه جنگ را متحمل بشه؟ شک ندارم جنابعالی از ان عده جماعتی هستی که به فکر رصد کردن دلار و سو استفاده از موقعیتها خواهی بود
این همه روسیه لاف زد آخرش هواپیماهای انگلیسی راحت اومدن بمباران کردن و رفتن؟ هر پرنده را می زنیم آخرش چی بود؟ یه مقاله خودی دیروز خوندم که ریاض را موشک باران می کنیم! پس چی شد اقتدار؟
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
اصلا متن رو خوندی؟ وارد حریم هوایی سوریه نشدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
جوک نگو دوست من. اقتدار!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما ميخواى جنگ جهانى راه بيفته يا نتيجه جنگ سوريه مشخص بشه؟
وقتی بمب افکن رفته یعنی پدافند هوایی رو حساب نکردن که
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
بمب افکن آماده بود اما حمله نکرد فقط با موشک بود که اس 400 روسی هم جرات نداشت با موشک های آمریکایی رودررو بشه
دارم به این نتیجه میرسم میزنیم میزنیم این داخلیا هم الکیه به ایرانم حمله کنند خودشون و بچه هاشون میزارن میرن و با ویدیو کنفرانس اتاق عملیات رو در دست میگیرند .. خدایی خیلی خندیدیم . نمیگم پاسخ بدید میگم انقدر ادعا نکنین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دقیقا
موافقم
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دوست عزیز حتی اگر آمریکا کل سوریه رو هم شخم بزنه صدور بیانیه محکوم است کم برخوردیه ؟
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
دادا بچه هاشون خیلی وقته که رفتن دنبال عشقو حالشون خودشونم به زودی زود میرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شک داشتی؟!!!!
هزینه تمام موشک های پرتابی کشورهای غربی ،آمریکا و اسرائیل به سوریه را عربستان از قبل واز محل درآمد حج پرداخت کرده است .
الان فضا برای اعتراض مردمی در سوریه باز شد و مردم سوریه متوجه شدن که دنیا حمایتشون میکنه.
الان موقع اینه که همه بریم شعار بدیم و با مشت بزنیم تو دهان امریکا و فرانسه و انگلیس و ...خلاصه الهی جز جیگر بگیرن الهی مرده شورشون رو ببرن ..تا دلمون خنک بشه !!!!!!
چقدر ژنرال اینترنتی داریم.
دیدید که چگونه روسیه کنار کشید و سکوت کرد، روسیه فقط مانند یه طبل تو خالی هست که مدام هارتو پورت میکند
دمشون گرم . اسد باید برکنار بشه
اگر روسیه و متحدانش خاک اسرائیل را به توبره بکشند ، خاورمیانه روی آرامش را خواهد دید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
روسیه و متحدانش؟؟؟؟
باید این مسئله درک کنیم که روسیه با تمام طرف های درگیر در این جنگ رابطه دارد و هیچوقت به این راحتی این رابطه رو خراب نخواهد کرد.مهمترین کشوری که روسیه با اون رابطه ی خوبی داره و آن را به این راحتی تیره نخواهد کرد،اسرائیل است.
روسیه در آخر با غربی ها مثل چیزی که در همین حمله اتفاق افتاد معامله خواهد و ما...نمی گم چی!انشاالله همه ی چیزهای خوب برای ایران،اما با روسیه هیچوقت چیزهای خوب نمی تونن وجود داشته باشن.این کشور بی وفاترین کشور تاریخ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
روسیه رسماً قول داده به ایران خیانت نمی کنه . دیگه نمیشه که جنگ جهانی راه بندازه .الآن می فرمایین چکار کنند؟ با کی متحد بشیم؟موجودات فرازمینی خوبه؟
مجید
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
آفرین البته اتفاقات بدی برای ایران در انتظاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
همینطوره ولی انگار مسئولین ما تاریخ نمیخونند
زمانی که صدام ملعون از سلاح شیمیایی استفاده میکرد آمریکا و انگلیس و فرانسه کجا بودن!!!
این حرام زاده ها فقط برحسب منافع عمل میکنند.

کوتاه اومدن در برابر آمریکا یعنی هدف قرار دادن ایران

افزایش توان دفاعی و ... بهترین گزینه در برابر آمریکا و مزدوران اروپایی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
با ما باش، در امان باش!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
همون زمان روسها بهمون سیم خاردار هم نمیدادند همشون مثل همند ما نباید منافع ملی را فدای دوستیهای سیاسی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خواب دیدی خیر باشد
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
این بیشعور هایی که منفی میدن کارشون چیه؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ببخشید ولی مگه همین امثال شماها نیستین که هنوزم به بوش و تونی بلیر فحش میدین که به ادعای واهی سلاح شیمیایی به عراق حمله کرد؟ الان چی شد خودتون هم اعتراف میکنید؟ فازتون چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
مگه صدام رئیس حزب بعث نبود، و شیمایی داشت و به دلخواه استفاده می کرد، مگه الان بشار رئیس حزب بعث نیست؟ چرا دشمن دیروز دوست امروزمونشده؟
تابناک منتشر کن لطفا، حداقل خودت بخون
جناب علم الهدی و رییسی لباس رزم بپوشید
120تاموشک زدن فقط 13تاش منهدم شده..پس اس 300 و اس 400 کجا بودن..پوتین مگه نگفته بود اجازه حمله نمیده...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
همون 13 تا هم دروغ میگه تا فیلم و لا شه ای نشون داده نشه. اصلا نصفشو زدن حالا که مدرک نمیخواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
شما جدا تو چه دنیایی زندگی میکنی که قدرت روسیه رو با آمریکا مقایسه میکنی؟این توهمات صدا و سیمای میلیه
قتبل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
چرا گفنه بود اجازه نمیده ولی تمیدونم چطور شد ازش اجازه نگرفتن
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
آخه کشوری که اقتصاد نداره مگه می تونه قدرت نظامی داشته باشه اقتصاد روسیه قابل مقایسه با آمریکا نیست .
همین جور الکی هم نیست روسیه الکی بخاطر 4 تا عرب خودشو بندازه وسط, تا زمانی که تهدید جدی نداشته باشه هیچ کاری نمیکنه, اینو روسیه در طول تاریخ ثابت کرده.
حالا زیاد هم نباید نا امید شد ممکن است روسیه در آینده تلافی کنه. این خرس قطبی کمی خواب سنگین داره ولی اگر از خواب زمستانی بیدار بشه ممکن است پاتکی بزنه و همه را مبهوت کنه .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
آره مثل تحقیر خفت بار روسیه در جنگ شش روزه اعراب و اسراییل و یا فرار از افغانستان .
ثابت شد روسیه همچون گذشته شریک دزد است و رفیق قافله
اميدوارم ايران اميدش به اين روسيه نباشد
روسيه ثابت كرده كه به راحتي همه چيز را براي منافع خود مي فروشد
حالا ايران بايد ثابت كند كه حامي تروريست نيست و عربستان بگويد كه حامي صلح و ازادي بشريت است
انگار داعش را ايران درست كرده است
واقعا دلارهاي خرج شده توسط اعراب چه راحت عدالت را در دنيا عوض مي كند
چطوري ؟ايراني!!!
چطوري؟ايراني!
روسیه درست گفت
اون گفته هر هواپیمایی رو که بیاد تو حریم هوایی سوریه میزنه و اون سه کشور هم از ترسشون بیرون از مرز شلیک کردن
اين اقاي وليعهد رفت كلي پول ووچك به هر سه اينها و بعلاوه سازمان ملل داد لا اين كار خوش خدمتيش را نشون داد و گفت ما ديگه بي حساب شديم در نهايت اين منطقه و مسلمانان هستند كه دارند ثروت و قدرتشان را از دست مي دهند انها چيزي از دست ندادن
از ۱۰۰ تاموشک ۱۳ تارا منهدم کردن ؛ دنیا جای حرف بی پایه زدن نیست این هم جواب روسیه بود
یک کشوری مثل بوتان با صد هزار نفرجمعیت میتونه روسیه را شکست بده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
تنها کشوری که روسیه به تنهایی خودش شکست داده ایذان دوره ی قاجار بوده وگرنه حتی تو جنگ دوم هم متفقین با پول ایران به دادش رسدن همین ژاپن زمان جنگ های ایران روس روسیه رو شکست داد اصلا روسیه به تنهایی چون اقتصاد ضعیفی داره هیچچچچچی نیست
نه بابا نه، تا سه نشه بازی نشه. این سکوت روسیه و ایران مصلحتی است. قدرت ایران و روسیه را دستکم نگیرید. ما موشکهایی داریم که بسیار سری بوده و آمریکاییها قصد رو کردن آنها دارند. ما فقط در موارد بسیار ضروری از آنها استفاده می کنیم. آمریکا هیچ غلطی نمی کند. این یک هارت و پورت است!
بیچاره اسد
درود بربشاراسد
بابا چرا روسیه کاری نمیکنه قدرتشو داره
ایران هم سوریه رو با موشک زد
این حملات هدفش ترساندن ایران برای روی میز مذاکره آوردن و امتیاز دادن هست
فقط یه جمله: برجام آثاری داره الی یوم القیامه.
آقایان تحلیل گران آبکی کجا تشریف دارند موقعیت محور مقاومت را تحلیل کنند؟
آمریکا با این کارش به ایران صابت کرد نمیشه به روسیه اعتماد کرد.
روسیه هم مثل خودشون نامرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ثابت نه صابت
ک . بیدآبادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
عامریکا با عین کارش به عیران سابط کرد نمیشح به روصیه اعطماد کرد
متاسفم برای کسانی که فکر میکنن ما به دست روسیه چشم دوختیم .
قدرت واقعی جبهه مقاومت رو هنوز درک نکردید.
اگر بشار اسد از سلاح شیمیایی علیه مردم استفاده کرده باشد. عمل او قابل توجیه نیست
روسیه طبل توخالی بیشتر نیست ایران نباید روی قدرت آن نه حال و نه در آینده حساب بکند . عقل و اندیشه را بکار بگیرید و ببینید کدام کشور در طول تاریخ مهلک ترین ضربه هار ازد
شاعر میفرماید : بزن بزن که داری خوب میزنی
شما در مورد روس ها حرف نزنی در مورد ایران حرف بزنی روس ها واسه منافع کار میکنن
دنیا دنیای زور است
قضیه سوریه من را یاد فیلم های مستند حیات وحش می اندازد
ما داداز جوانان غیرتمند ایران آمادگی خود برای اعزام به سوریه و دفاع از مظلومین در برابر آمریکای جنایتکار و نوچه هایش را اعلام می داریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
راه باز جاده دراز
پس چرا کشتی های جنگی آمریکایی هدف قرار نگرفتند؟؟؟
دقیقا با نظر دوستمون موافقم الان بهترین مدقع برای انهدام کامل اسرائیل از خاک سوریه هست طوری که پای ایران وسط نباشه
ومكرو ومكراله واله خيرالماكرين .صبركنيد جواب دندان شكن ببينيد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
متاسفانه شماها در خواب اصحاب کهف هستید و اصلا هم قرار نیست بیدار شوید
در یکصد سال اخیر روسها نشان داده اند هر جا منافعی داشته باشند بقیه را زیر پای خود له خواهند کرد.
خیلی بد میزد
واکنش ایران که بالا رفتن دلار و پایین آمدن ارزش پول ملی خودش خواهد بود مثل دروازه بانی که به خودش گل میزنه
چرانظرمن رامنشرنکردید؟ حمله ساعت پنج و....راساعت هشت پوشش میدهید؟ ازشمابعیداست
ایران باید فقط به فرموده ی امام خمینی که فرمودند:
نه شرقی نه غربی گوش بده
روسیه بی وفا میباشد
بشار اسد جز هزینه و بدبختی چیزی برا ایران نداشت
اينها همه انتقام پسرعزيزشون داعش هست سلاح هسته اي بهانه است امريكا ومتحدان بي شرفش وقتي پسر عزيزشون داعش نابود شد حالا ميخوان يه جورديگه تلافي كنن به اميد خدا وهمان طوركه تاريخ نشون داد شكست خواهند خورد
روسها جلوی ایرانی و سوری ها نقش مخالفان آمریکا و غرب رو بازی میکنن ولی پشت پرده با اونان
اگه روسیه به سوریه نیرو نمیفرستاد آمریکا هم به سوریه نیرو نمیفرستاد و جنگ سوریه تا الان تمام شده بود اونها اومدن تا آمریکا رو بکشونن منطقه
خدابا یه زن و یچه‌های بی پناه رحم کن...
این همه اصرار و پافشاری لازم نیست آخه یه دست که صدا نداره
دست مریزاد به چین و روسیه...خب همینطوری با تحلیلگرای سیاسیمون میریم جلو پیش به سوی زندگی بهتر..
یه سوال الآن چه کسی داره از حرم دفاع میکنه؟این همه پول و شهید دادم. تابناک سانسور نکن.
پس سامانه اس400اینقدر ضعیف عمل کرد؟روسیه فقط حرف میزند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
حرف کجا بود؟ روسیه همه قدرتش همین بود.
تابناک ساعت ده از خواب پاشدی خبر تمام شده گذاشتی زمانی که پنتاگون اعلام کرد فعلا عملیات تمام شده همه دنیا بریکینیگ نیوز زدن از 5 صبح اسم خودت رو هم گذاشتی پربیننده ترین سایت
مطمین باشید بعدش نوبت ایرانه
ترامپ با این کار نشون داد مرد عمل هست و نه لاف زدن. و اینکه آمریکا هر جا اراده کنه، کار رو تمام خواهد کرد. جالبه دیشب چه تحلیل‌های آبکی میکردم بعضی رسانه ها که ترامپ فقط حرف زدن باده و عمل کردن بلد نیست
قصاوت قلب انسانها را نابود میکند .همین
اقای ولایتی اینا که زدن شما گفتی جرات ندارن
روس‌ها هم خواب بودند
روس‌ها هم خواب بودند
یه سوال
چرا این همه مصیبت تو کشورهای عربیه؟!
چرا اختلافات مذهبی باعث بوجود آمدن این برنامه ها شده
من الان امنیت روانی ندارم به هرکاری میخام دس بزنم تو فکرم فردا اینجا رو هم مورد حمله قرار میدن
اقای روخانی ویکار میکنی؟!
کلا سامانه پدافند هوایی چیز به درد نخوری هست. اگه همین حمله رو روسیه هم علیه سامانه پدافند هوایی آمریکا انجام بده ، سامانه اونا هم نمیتونه بجز چندتا موشک بقیه رو بزنه.چیزی که تو گنبد آهنین اسرائیل هم دیدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
فعلا که پاتریوت ها در عربستان خوب دارن جواب می دن
روس ها تو این کشور آخرین سیستم S400 رو کاشتن از 120 تا فقط 13 تا رو زدن! ما خودمون رو پاره کردیم تازه S300 ده سال پیش رو از روس ها گرفتیم! :) باز هم آمریکا نشون داد روسیه به گرد پاش هم نمی رسه و ابر قدرت نامبر وان هست.
واقعا برای ایران متاسفم که همچین هم پیمانانی داره که فقط بلدن لاف بزنن چرا ایران باید به روسیه اعتماد کنه درصورتی هیچ واکنشی برای گستاخی آمریکا نداره همش جای خالی میده درست دقیقه نود کنار می کشه کار ایران تمومه.
نامردی کردن. آمریکا می دونست S400 های روسی شب کوری دارن برای همین عمدا شب حمله کرد. اگه راست می گه صبح حمله کنید نامردا :)
پاسخ ها
اا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
نابغه محترم ....زمان حمله امریکا صبح بود که به ساعت سوریه شب شد .تفاوت زمانی حدود ۱۸ ساعته ها ،
فرماندهان ایرانی که در حضور نیروهای احساسی بسیج شعار می دهند و هل من مبارز می طلبند بیایند و نتایج شش سال دفاع از اسد را جمع کنند،یک کشور پاره پاره،مردم آواره،نابودی تاسیسات و زیر بناها و اتحاد ملی،کاش بجای احساس و تعصب کمی هم از عقل و دیپلماسی و نتایج تاریخی استفاده می کردیم.
قابل توجه جنگ طلبان داخلی !!ظریف یک بار گفته بود تسلیحات آمریکا میتونه ظرف چند ساعت سامانه های مارو از کار بندازه ,دلواپسا بهش حمله کردند ,حالا تماشا کنند ,آیا لازم بود کشور را به ورطه جنگ بکشانند ؟چه سودی برای کشور وملت داشت ,کمی بعد روسها هم دست از حمایت می کشند ما میمونیم وهمه ی دنیا .
حدف ایران هست دست یابی آمریکا به ایران مساویست با حکومت دیکتاتوری کل دنیا ایران براش غیر ممکن نیست اما زگیل هست هرکاری می کنه تا برش داره هرروز داره نزدیک میشه به هدف شومش
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
نه اینکه ما مهد دموکراسی هستیم الان!!!
یعنی الان ترامپ دیگه خیالت راحت شد که تسلیحات شیمیایی سوریه (نه آلمان و کشورهای دوستت) از بین رفت و دیگه سوریه شیمیایی نداره!! آره جون عمه ات! تو گفتی و ننه ات باورش شد!! اما مشخص کن دروغ اولت را چه کسانی باور و دروغ دوم را چه کسانی باور می کنند جز آدمهای احمقی مثل خودت
الان ایرانی ها می‌ریزند تو اینستاگرام پوتین فحش میدهند :/
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
کاش می شد
من از این چیزای نظامی که میگین چیزی سر درنمیارم فقط وقتی فیلم اصابت تقریباً همزمان دهها موشک رو در سایتتون در سوریه دیدم گفتم خدا خیلی بهمون رحم کرد که صدام ملعون اینقدر توانایی نداشت و الا حساب کنید تهران یا شهرهای مورد حمله موشکی ما یهویی اینقدر موشک بارون می شد . مرگ بر آمریکا و ائتلاف شومشان /
احوال ترسوها؟!؟
چندروزه داشتند سرنوشت صدام و قذافی و ... رو برای .سوریه ترسیم میکردند...
میگفتن بشار فرار کرده به ایران و ...
فکر میکردند هرکی هرکاری دلش بخواد میتونه بکته...
اتفاقا برادر، نصف بیشتر این موشکها رو زدند اون هم با اس-۲۰۰
پارسال که حملاتشون دقیقتر و موثرتر بود...
واکنش ایران!!!!! آخه ایران رو این وسط کی عددی حساب میکنه
بعدشم روسیه قبل حمله اون همه خط و نشون میکشید پس چی شد خخخخخ
بزرگترین قربانی این حملان روسیه بود...به همه ثابت شد اگه امریکا اراده کنه هیچ کشوری جرئت مقابله نداره
ایران باید سیاستشو عوض کنه وگرنه با این وضع یکه و تنها میوفته جلوی ناتو
چه جالب و شاید هم اتفاقی است که بعد از انتشار خبر حمله بلافاصله نظرات از امریکا سزازیر می شود با زبان فارسی معلومه سرباز های ظلم و نفاق خیلی هماهنگ قدرت سخت و نرمشون در حال عملکردنه و احتمالا این قدر که واسه نوشتن نظرات در یک سایت داخلی. هزینه کردن پس تو دنیا چه هرینه هایی میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
آی کیو جان مردم با فیلتر شکن نظر می نویسند آی پی کشورهای مختلف رو نشون می ده آخه مگه مجبوری نظر بدی؟؟؟؟؟
ذلیل بودن بعضی ها در مقابل امریکا منزجر کننده است. سوریه داره یه مشت اسلامگرای افراطی رو میکشه.
ما که به روسیه اعتقاد و اعتمادی نداشته و نداریم، اما جزو گروهی هم که از داعش و حامیان آن از جمله آمریکا و همپیمانان آن و آل سعود و کشورهای عربی همردیف، حمایت می کنند نیستیم. اینقدر عقلمان می رسد که از گروهی که سر مردمان بی گناه را با شمشیر می برند و حمایت کنندگان غربی آن بیزاری بجوییم
یا خدا. دوباره از فرداس که پول مردم ایران، راهی جیب بشار اسد بشه. بشار جان ول کن قدرت رو.....
مشخص شد که چه کسانی فقط هارت و پورت تشریف دارند .
دولت های دنیا به نفع مردم کشورشون دست به هر کاری میزنند اگه به تاریخ برگردیم زیانی که روسیه وهمین عربها به کشور ما وارد کردند خیلی بیشتر از ترس از غرب است...
همه‌چی‌ارومه،خداراشکر
ایران حمله رو به شدت محکوم کرد!!!!! اوه اوه ترسیدیم!!!
اعلام کرده بودیم دوران بزن در رو تمام شده، الان هم زدند هم هستند ولی ما کاری نمی تونیم بکنیم! تازه خوشحالی می کنیم که زدند ولی کم زدند
این ویدئویی که گذاشتید واسه عربستان و سیستم پاتریوته
گور بابای همشون
گور بابای همشون.ما چکار کنیم با این بیکاری و بی پولیمون.حرص کیا را بخوریم
اینا نمیدونن که هر موشک اس 400 چقد هزینه داره میدونستند انقد حرف مفت نمیزدند جاهای یهم که زد شد خالی شده بود نیازی نبود رهگیری بشه بابا به جای اینکه چون ضد بسیج یا روسیه هستید حرف بزنید بشینید کمی فکر کنید دو دوتا چهارتا کنید کمی فقط خسارت مالی داشته که اگر قرار بود 130 تا موشک رهگیری کنند میدونید چقد هزینه داشت عربستان سعودی با اون سرمایه گریش در امده است انقد این سامانه های ضد هوایی پر هزینه هستند بالای یک میلیون دلار یا چندین میلیوندلار قیمت دارند تابناک بچاپ انقد عاشق لایئک ها نباش
پاسخ ها
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
ای بلد!ای کارشناس!ای محاسبه کن!ای قیمت بدست!بشین هزینه ابرو ریزی جهانیش و شکستن ابهت و حرف و تهدید رو هم حساب کن!این سامانه ها باید یجایی خودشونو نشون بدن و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
خوب پسر خوب این یعنی این سیستم به درد نمی خوره دیگه . یعنی چی چون گرونه استفاده نکردند؟؟؟ پس یعنی این همه پول بدیم این سیستم رو بخریم بعد چون گزون تموم میشه ازش استفاده نکنیم ؟؟؟ بعد هم این که میگی چون جاهای خالی رو زده نیازی نبوده رهگیری بشه ، مگه موشک قبل از اینکه
بخوره زمین معلومه که قراره کجا رو بزنه؟؟ خدایی تحلیل گر خوبی هستی . حیفه ازت تو ستاد فرماندهی استفاده نشه !!!!!
اینها غیر از تنبیه اسد هشدار به ایران هم بود که هوس هم مرزی با اسراییل را کنار بگذارد اینها هیج خطری از جانب هیچکس را نسبت به اسراییل تحمل نمی کنند
مگر روسیه جرات مقابله با امریکا و انگلیس و فرانسه دارد. چرا سکوت کرده
عمو پوتين تون كجا رفت با S-300 و S-400؟ آمريكا هم كه هيچ غلطى نيتواند بكند!
ایران در هر جنگی پیروزه چون صاحب زمان یار و یاوره ایرانه.اگر امریکا به ایران حمله کنه خودشو نابود کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
مشکل اینجاست که آمریکایی ها صاحب المکان یار و یاورشان است، وگرنه ما هم می دونیم!!
دیگه تابناک نمیخونم. شده سردسته سانسورچی ها و دروغگوها. بعبارتی رسانه میلی.
این هم نمایشی از تقابل سلاح های غربی و روسی
لطفاً توجه بفرمائید که کامنت زیر را یک حزب الهی ننوشته در واقع یک محقق در زمینه های روش تحقیق و زیست شناسی نوشته که به لحاظ ادراک وحشیگری های سیستماتیک پنهان انگلیس و آمریکا در زمینه هایی که غیر قابل تصور است برای سایرین بشدت تحت انواع و اقسام رذالات و جنایات قرار دارد:

شیفته گان رژیم آمریکا از جمله دوتابعیتی آمریکائی و گرین کارتی توجه بفرمایند که اینقدر سنگ رژیم خوشگل آمریکا رو به سینه نزنند، زیرا این رژیم پست علاوه بر شما، عزیزانتان، سایر ملل از جمله مردم آمریکا، منظم و سیستماتیک در شیوه های بسیار سرّی و پنهان به همه ی مردم جهان حتی به دوستداشتنی ترین کارکنان خود همچون، ئ متصدیان حمله پنهانی به دیگران، دانشمندان برتر آمریکا و سایر کشئرهای جهان و برجسته ترین ماموران سی آی ای روزانه حمله می کند و به آنان پیوسته و آهسته صدمه میزند اما آنان علیرغم هوش سرشار چون آن را حس نمی کنند یا آن را نمی توانند به حملات ارتباط دهند این اطلاعات را نمی توانند تائید کنند.
ان افرادي كه مي خواهند اين فكر وانديشه را در ذهن مردم ايران نهادينه كنند كه تنها موشك مي توانداز مردم ايران در مقابل دشمنان دفاع كند خائن به اين مملكت ومردم هستندهزاران ميليارد پول اين مردم را صرف ساخت موشكهايي مي كنند كه معلوم نيست دقيق باشند يا پدافند هوايي دشمن انها را ساقط نكند.موشك تنها يكي از مولفه هاي قدرت نظامي است.به مردم دروغ نگوييد.كساني كه نيروي هوايي ارتش را تضعيف مي كنند واصلا سرمايه گذاري روي ان نمي كنند خائنند به اين كشور.نيروي هوايي ركن اساسي جنگهاي امروزي است و هوانيروز و نيروي دريايي وزميني.به مردم دروغ نگيد همه چيز موشك نيست .پولهاي خزانه مملكت را خالي نكنيد
دستشان دردنکند تاریخ ازآمریکا بعنوان مجری مظلومان یادخواهدکرد وازحامیان بشاراسدبخوبی یادنخواهدکرد...
ما ارتش70میلیونی هستیم اماده ایم که سید ما اشاره کنه تا ناموس غربی هارو به عزاشون بشونیم

به دل سوخته‌ی سوخته‌اش خندیدید
به غزل‌های برافروخته‌اش خندیدید

اف به روتان! همه‌ی باغچه را داس زدید
تا ابد گُر به دل حضرت عباس زدید

رو به سر ریز شدن کاسه‌ی صبر دریا...
هان ببینید کنون لشکر ببر دریا...

مثنوی آمده تا نعره‌ی هوهو بزند
بیت در بیت فقط «أینَ تفِرّوا» بزند

بیت در بیت فقط «أینَ تَفِرّوا »؟...آری
واژه در واژه فقط پیچش ابرو؟... آری

خنجر واژه به آن‌ها که بدانی بزند
به فلانی و فلانی و فلانی بزند

باز این طایفه با دشنه و تیغ آمده است
«سر بدزدید که هفتاد و دو تیغ آمده است»

این جماعت پی عشق‌اند و به دریا راهی...
همه بی‌خانه عشق‌اند و به دریا راهی...

دل ز کف داده به دریا، همه مجنون، همه مست...
«پیرهن چاک و غزل خوان و صراحی در دست»

تا غبار از کف پاتابه‌ی شان برخیزد
کبر بیهوده‌ی صد کوه به هم می‌ریزد

خون این قوم اگر بند بیاید خوب است!
ید بیضا شده در بند بیاید خوب است!

وای اگر دست قضا حکم به اعجاز دهد
سنگ را بر کَنَد از خاک و به پرواز دهد...

وای اگر هق هق طوفانی دریا برسد
وای اگر وقت رجزخوانی دریا برسد

وای اگر نعره‌ی «من حیدری‌ام» را بزنند
به شکافی که به آن خانه علم را بزنند...

شده با خون، شده با آه؛ که می‌گیریمش
مکه از ماست؛ به والله که می‌گیریمش

ایهاالناس! حرام است، مبادا بروید!
حج کجا؟ عمره کدام است؟مبادا بروید!

راه این نیست که: «یک راست به حج باید رفت»
گاه فرمان رسد: ای قافله! کج باید رفت...

کعبه و سنگ بهانه است؛ خودش را دریاب
مقصدت صاحب خانه است؛ خودش را دریاب

جز پی فتح و ظفر، مکه مگر باید رفت؟
غیر از این باشد از این قافله در باید رفت...

ایهاالناس! حرام است، مبادا بروید!
حج کجا؟ عمره کدام است؟ مبادا بروید!

اف به روتان! همه‌ی باغچه را داس زدید
تا ابد گُر به دل حضرت عباس زدید

تا بشر هست شما خوار ابرنکبت‌ها
ننگ اسلام و نگون‌سار ابرنکبت‌ها

از تمامی جهان مشت و لگدخواهی خورد
و به دستان یل فاطمه حد خواهی خورد

این قلم آن قلمی نیست که سرریز شود
هرچه که تیغ خورد تیز شود تیز شود

این قلم آن قلمی نیست که بی سر برود
از بلاسوزی این معرکه ها دربرود

این قلم آمده تا نعره هوهو بزند
بیت در بیت فقط این تفروا بزند

سر بدزدید ندزدید رفیق آمدنی است...
رقص شمشیر و سپس چرخش تیغ آمدنی است...

هر که با آل علی در پی شر می‌گردد
تیغ گم کرده و دنبال سپر می‌گردد...

سرنوشتت همه مغضوب دو صد ایل شدن
بنشیند به دلت حسرت قابیل شدن

بنشیند به دلت داغ مسلمان کشتن
داغ مالک کشی و بوذر و سلمان کشتن

هر که با آل علی در پی شر می‌گردد
تیغ گم کرده و دنبال سپر می‌گردد...

شده با خون، شده با آه؛ که می‌گیریمش
مکه از ماست؛ به والله که می‌گیریمش...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۵
از خودت مایه بزار برادر ...
بفرما تشریف ببر سوریه، برو مشت گره کرده در دهان اروپایی ها بنواز، آمریکا را زیر پا بگذار،
ما همین جا جامون راحته
من تعجب می کن قطعا باید مراکز نظامی انگلیس و فرانسه که در حمله دست دارند را مورد هدف موشک از سوریه واقع شوند تا هزینه دست درازی دشمن بالا نرود دشمن یکه تازی می کند امریکا به هیچ عنوان تحمل وارد شدن به جنگ را ندارد اشتباه تحلیل نفرمایید
یک مشت احمق تمام عیار...
خوشم میاد عراق حمله به سوریه رو محکوم نکرده فقط ابراز نگرانی کرده
هرحکومتی با طناب ابرقدرتها وارد چاه شود معلوم نیست سالم خارج شود شاه با طناب امریکا به مردم زور گفت وشکنجه در نیامد اکنون همان کار با طناب پوتین انجام میشود امیدوارم مسؤلین بامردم صادق همه ایرانیان را یکسان نگاه وخودرا ازهمه مردم نه خودیها بدانند کرامت همه ایرانیان برای تمام مسؤلیتها برابر وقانون اساسیرا که به شیعه ها امتیاز خاص داده تغییر دهند تا بدون نیاز به زور حکومت کنند ودر دل مردم که از هر ابرقدرتی قدرتمند ترند جای گیرند بنده هم شیعه هستم
کار‌بسیار‌خوبی‌میکند
این‌همه‌لشگر‌‌امده‌به‌عشق‌پوتین‌اومده.
پوتین تا اینجای کار به حمله غرب بی‌توجهی کرده، چون میدونه قوی‌ترین سلاح بی‌توجهیه !
پاسخ ها
اا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
قهرقهر تاروز قیامت حتما تودلش هم بی اینو گفته پوتین ؟
فیلم اول صفحه مربوط به اوکراین در سال ۲۰۱۵ هست که به طور جعلی داره گسترش پیدا میکنه نه سوریه
به نظر من ایران از نظر نظامی در حد اندازه ای نیست که بخواد با امریکا جنگ نظامی کنه،شاید روسیه بتونه در مقابل امریکا عرض اندام کنه
وَ لَوْ قَاتَلَكُمُ الَّذِينَ كَفَرُواْ لَوَلَّوُاْ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يَجِدُونَ وَلِيّاً وَ لَا نَصِيراً (فتح-22)

و اگر كسانى كه كفر ورزیدند با شما كارزار كنند، (توان مبارزه با شما را ندارند و) عقب‏نشینى و پشت كرده و آنگاه هیچ سرپرست و یاورى نخواهند یافت.
امریگا جرات حمله به ایرا را ندارد
ایران میخواد تنهایی رو به روی آمریکا و انگلیس و فرانسه و اسراییل وایسه.
یه نیرو هوایی انگلیس و دلتا فورس امریکا برا ایران کافیه
نزن آقا نزن لامصب هزینه بازسازیش رو ما باید از جیبمون بدیم
" وزارت دفاع روسیه در پی حمله هوایی آمریکا و متحدانش به سوریه، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: هیچ یک از موشک‌های هدایت‌شونده‌ای که آمریکا و همپیمانانش به سوی اراضی سوریه شلیک کردند، وارد محدوده فعالیت سامانه‌های دفاع هوایی روسیه که از دو پایگاه حمیمیم و طرطوس حمایت می‌کنند، نشدند."
تو چی رجب؟
بدبخت ملت سوریه وملت ایران والسلام.
بازنده اصلی این میدان ایرانه
بیشتر بدبختی ما ملت بخاطره همین کشورهای عربی مثل همین سوریه ست.
حالا وقتشه چند قرارداد خودرویی با شرکتهای فرانسوی ببندیم
امریکا مکانی برای آزمایش تسلیهات نظامی خودش نداره اونهارو روسرمردم بیگناه مثل ژاپن ،ویتنام ،عراق ،افغانستان ،و.....الان هم سوریه آزمایش میکنه .میخام بگم بس کن احمق .
حمله به روسیه بیش از هر چیز هدفش تحقیر روسیه بود که با موفقیت به نتیجه رسید
این حملات با کشتار انسانها همراه نبود که همین تفاوت چشمگیر آن با جنگ در عراق در دوران بوش
طوری میگین واکنش ایران که اینگار تلاویب هدف قرار گرفته ایران ازترس اسراییل پاسخ تی چهار نداد باانکه حمله مستقیم به نیروهای ایران بود
تاریخ گذشته ایران نشون میده که ما از روسیه بیشتر از غرب ضربه خوردیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار