بازدید 24440

لغو سفر دور دنیای دختر ماجراجو

کد خبر: ۷۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۱ 29 December 2009
سفر دور دنیای دختر ماجراجوی هلندی با قایق بادبانی ، به خاطر نبود اطمینان به مسائل ایمنی و امنیتی لغو شد.

به گزارش ایسکانیوز «لورا دکر» 16 ساله می خواست با قایق به سفر دور دنیا برود که این ماجراجویی با مخالفت سازمان حمایت از کودکان هلند رو به رو شد.
این سازمان با تنظیم شکایتی خواستار سلب کفالت پدر«لورا» به نام «دیک دکر» شده بود چون از تصمیم دخترش برای سفر به دور دنیا و کسب مقام جوان ترین دریانورد حمایت کرده بود.
دادگاه هلند با رسیدگی به این پرونده اعلام کرد به خاطر نبود اطمینان به مسائل ایمنی و امنیتی مجوز چنین سفری را صادر نخواهد کرد.
«لورا» که از تصمیم دادگاه به شدت خشمگین شده بود شبانه به «سن مارتین» گریخت اما خیلی زود به هلند برگردانده شد.
پیش تر یک پسر آمریکایی جوان ترین انسانی لقب گرفت که به تنهایی با قایق به دور زمین گشته است.
«زک ساندرلند» 17 ساله مسیر 45 هزار کیلومتری سفر دور دنیا را در 13 ماه پشت سر گذاشت و شاهد چندین توفان ، دزدان دریایی و از کار افتادگی تجهیزاتش بود.
وی تابستان امسال با قایق 11 متری اش به نام «اینترپید» وارد بندر «مارینا دل ری» در کالیفرنیای آمریکا شد و صدها نفر تشویقش کردند.
«زک» می گوید : گرچه این تجربه خیلی سختی بود اما در طول مسیر ، هرگز به انصراف فکر نکردم.من
در این سفر چیزهای زیادی یاد گرفته ام که نمی توانم برای آنها قیمتی تعیین کنم.
وی ادامه می دهد : در کشوری دیدم 13 نفر داخل یک کلبه گلی زندگی می کنند که شگفت انگیز بود.
این پسر دریانورد 14 ژوئن 2008 که 16 ساله بود سفر خود را از «مارینا دل ری» شروع کرد.
«زک» به کمک تلفن ماهواره ای در تماس دائم با خانواده اش بود و در طول مسیر در چند نقطه با پدرش دیدار کرد.

وی هنگام دریانوردی ، بیش تر غذاهای یخزده خشک مصرف می کرد و مدتی هم به خاطر آسیب دیدن قایقش از کمبود شدید خواب رنج برد.
دریانورد بی باک ، در اقیانوس هند از نزدیک با کسانی که به نظر می رسید دزدان دریایی باشند رو به رو شد.

آنان دور قایق «زک» گشتند اما بعد وی را تنها گذاشتند.با این حال ممکن است این پسر وقت زیادی برای لذت بردن از رکورد خود نداشته باشد.«زک ساندرلند» می گوید خیلی از این موضوع ناراحت نیست : «بالاخره یک روز ، کسی باید رکورد مرا بشکند.»
وی امیدوار است به زودی سفر ماجراجویانه بعدی خود را شروع کند ؛ قله «اورست» و شاید هم قطب شمال.
تابستان امسال هم یک دریانورد کارکشته ترکیه ای ، سفر دور دنیا با قایق بادبانی را به پایان رساند و به کشورش برگشت.سفر هیجان انگیز «اوزکان گول کایناک» سه سال پیش ، همزمان با روز عید دریانوردی (اول جولای) آغاز شد.
وی که با قایق هفت متری «رها ۳» راهی سفر شده بود بدون استفاده از امکانات پیشرفته اقیانوسها را درنوردید و در سلامتی کامل به اسکله «پاسپورت» ازمیر برگشت.این دریانورد از سوی دوستان و دوستدارانش به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.
«اوزکان» می گوید از این به بعد تمامی تلاشش را برای پاکیزگی دریا به کار خواهد گرفت و تجربه های سفرش را در قالب یک کتاب به بازار عرضه می کند.
همچنین «فرانسیس ژوایون» دریانورد بی‌باک فرانسوی ، رکورد تازه‌ای در سفر به دور دنیا با قایق بادبانی برجا گذاشت.وی که به دنبال ماجراجویی های دریایی به شهرت چشمگیری در قلب اروپا رسیده است دور دنیا را طی 57 روز و 34 دقیقه و 30 ثانیه با قایق بادبانی پیمود و رکورد شکست.
این رکورد 14 روز کم تر از سفر پیشین او به دور دنیا با قایق بادبانی است.«فرانسیس» در حالی به بندر «برست» فرانسه رسید که صدها نفر از طرفدارانش برای دیدنش بی تابی می کردند و دست تکان می دادند.
جالب است بدانید یک دریانورد دیگر فرانسوی به نام «اولیویه دوکر سوزون» در گذر از اقیانوس آرام ، رکورد شکسته است.این ماجراجو ، آب های «یوکوهامای» ژاپن تا «سانفرانسیسکوی» آمریکا را با قایق بادبانی طی 13 شبانه روز و 22 ساعت و 38 دقیقه پیمود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل