بازدید 2937
اقتصاد در گذر زمان

از استعفای حسین علاء از وزارت بازرگانی تا تصویب کلیات ادغام سه وزارتخانه صنعتي «صنايع سنگين»، «معادن و فلزات» و «صنايع» در مجلس

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و دومین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۸۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 11 April 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و دومین روز فروردین ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

22 فروردین 1317، حسین علاء از وزارت تجارت که به بازرگانی تغییر نام یافته بود استعفا داد و صادق وثیقی معاون وی کفالت وزارتخانه را به‌عهده گرفت.

22 فروردین 1333، تشكيل كنسرسيوم بين ‌المللي براي فروش نفت ايران‌، رسماً اعلام شد و22 نفر از نمايندگان 8 كمپاني نفتي امريكايي‌، انگليسي‌، هلندي وفرانسوي وارد تهران شدند.

22 فروردین 1337، چهار مخزن بزرگ نفت در پالايشگاه آبادان آتش گرفت و 10 ميليون بشكه نفت خام سوخت. در اين حادثه عده اي كشته و مجروح شدند.

22 فروردین 1346، مذاکرات نفتی بین ایران و شوروی آغاز شد.

22 فروردین 1356، شرکت بیمه اعلام کرد: دولت بدحساب‌ ترین بیمه ‌گذار ایران است و مبلغ ۲۰ میلیارد ریال به شرکت بیمه بدهکار است.

22 فروردین 1373، كليات طرح ادغام سه وزارتخانه صنعتي «صنايع سنگين»، «معادن و فلزات» و «صنايع» و تشكيل وزارتخانه «صنايع و معادن» به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی