بازدید 10233

دلار ۴۲۰۰ تومانی نیاز‌های منطقی را رفع می‌کند

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه( 21 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل افرایش قیمت نرخ ارز در روزهای اخیر، اظهار کرد: رشد اقتصادی کشور در دو سال اخیر، وضعیت مناسبی داشته است.
کد خبر: ۷۸۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۸ 10 April 2018

ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی امروز سه شنبه( 21 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل افرایش قیمت نرخ ارز در روزهای اخیر، اظهار کرد، رشد اقتصادی کشور در دو سال اخیر، وضعیت مناسبی داشته است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه( 21 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل افرایش قیمت نرخ ارز در روزهای اخیر، اظهار کرد: رشد اقتصادی کشور در دو سال اخیر، وضعیت مناسبی داشته است.

وی افزود: دو عامل درباره ارز باعث نگرانی است؛ اول اینکه حجم بالایی از نقدینگی در کشور داریم که تا این لحظه، اثرش بر بازارها تنظیم شده اما آنچه بر نرخ ارز تاثیر داشته، عوامل غیر بنیادین و عدم اطمینان نسبت آینده است، دشمنان هم در این زمینه بیکار ننشسته و سعی کردند از طرق بین المللی در اقتصاد کشورمان اختلال ایجاد کنند.

سیف تصریح کرد: بررسی های ما نشان می دهد که کشور در وضعیت تعادل قرار دارد و این التهاب آفرینی های کاذبی که دشمنان در شبکه های مجازی انجام می دهند، نباید ما را نگران کند.

رئیس کل بانک مرکزی اظهار کرد: در تعطیلات هیچ تحرکی در بازار ارز وجود نداشت، در این روزها با پیش بینی هایی که کرده بودیم تیم ما بسیج و آماده بود و از روز اول ، تخصیص ارز داشتیم.

وی افزود: همه توانمان را به کار گرفتیم که بتوانیم ثبات ایجاد کنیم و در این مسیر نیازمند همکاری مجلس هستیم.

سیف بیان کرد: دشمن ذره بین گذاشته و به دنبال این است که کوچکترین مشکل را بزرگ کرده و التهاب آفرینی کند. همچنین دشمن در امارات و عربستان بیکار ننشسته و حتی در بازار دوبی هر روز علیه ما تلاش می شود.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: قرار نیست این قیمت 4200 تومان ثابت بماند، بلکه قرار است متناسب با متغیرهای اقتصادی حرکت کند، ارزی که در بازار التهاب می آفریند، به دلیل انتقال سرمایه است.

وی گفت: با قاطعیت می گویم که با دلار 4200 تومانی همه نیازهای منطقی کشور رفع می شود؛ لیست همه صرافی های غیر مجاز را به نیروی انتظامی دادیم تا همه آنها را ببندند.

سیف با بیان اینکه امروز در باره قیمت سکه تصمیم لازم را می گیریم، اظهار کرد: مبنای ارزش گذاری ما همان 4200 تومان قیمت دلار خواهد بود، نرخ سکه باید تعدیل شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۱
این قیمت غیر واقعی است و غیر ممکن است که نیازهای منطقی را رفع کند . قیمت باید واقعی و ازاد باشد
دلار 3900 رو کردید 4200 تازه احساس غرور میکنید دلار 6000 تومانی رو چیکار میکنید؟
این طرح 100 درصد شکست خورده هست چون قیمت ارز خارج از چارچوب عرضه و تقاضا تعیین شده.
خداکنه
نرخ هرکالایی تابع رابطه عرضه وتقاضاست ازجمله ارز .اگر ازامروز به صرافی رفتید وتوانستید بدون محدودیت هرچقدر خواستید دلار به نرخ 4200تومان بخرید پس میشود نتیجه گرفت که قیمت ارز ثابت وتک نرخی شده اما اگر گفتندنداریم یا به هرنفر فقط فلان مقدارمیفروشیم پس آش همان آش وکاسه همان کاسه است !تجربه ثابت کرده اقتصاد دستوری جواب نمیدهد اگرجواب میدادنرخ سود بانکی مجددا از10 درصد به 20 درصد افزایش پیدانمیکرد !!!!
آقای سیف بهتره بری بخوابی استراحت کنی!
شمارا به خدا به فكر تامين پول و ارز براي داروهاي بيماران سرطاني و خاص باشيد . اين بيماران هم درد دارند و هم پول ندارن . تامين دارو هم مشكل شده .تامين هزينه درمان مشكل است. لازمه كه دولت براي تخصيص ارز براي تامين داروي بيماران فكري كند .
منظور از نیازهای منظقی همون کسری بودجه هست؟
کوووو؟؟؟؟دلار تک نرخی کو ؟؟؟چرا صرافی های متخلف تا ظهر امروز پلمپ نشده؟؟؟؟
شما همین دیروز سکه رو با دلار 4700 تومن به مردم پیش فروش کردی!!! امروز میخوای با 4200 حساب کنی!!
زمانی که بانک مرکزی برای دلار و طلا قیمت تعیین می کند، کاملا مشخص است که اقتصاد کشور هیچ ارتباطی با اقتصاد جهانی ندارد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی