بازدید 28448
۷

دختری زیبا مثل ماه

کد خبر: ۷۸۸۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ 09 April 2018

«آیسل اَمری» دختربچه 5 ساله‌ای ‌است که در روستای قوچه سو از توابع شهرستان «مراوه‌تپه» استان گلستان زندگی می‎کند.

به گزارش فارس، پدر و مادر آیسل بر اساس باورها و سنت‌هایی که از گذشته در مناطق ترکمن‎نشین حاکم بوده و به دلیل تعصبات و اجبارهای قومیِ همچنان متداول، تن به ازدواج فامیلی غیرمنطقی داده اند. حاصل این ازدواج دو دختر 7 و 5 ساله است.

«آیسا» دختر اولشان با بیماری در ناحیه لگن دست و پنجه نرم کرده و با کمک پلاتین روزگار می‎گذراند. «آیسل» دختر کوچک خانواده هم بصورت ژنتیکی با چشمانی بسته به دنیا آمده است. پیگیری‌های خانواده بخصوص پدر و مادر آیسل برای درمان، تاکنون نتایج امیدوار کننده‎ای در پی داشته و حاصل 3 عمل جراحی که به قیمت از دست دادن سرمایه، بیکار شدن پدرش و تحمل رنج پارک‎خوابی در اطراف بیمارستان‎های تهران بوده، موجب بازگشت امید به زندگی‌شان از طریق بازشدن یکی از چشم‌هایش و بینایی خفیف بوده است.

به گفته پزشکان، آیسل 5 ساله برای رسیدن به تنها آرزویش و بدست آوردن بخشی از بینایی خود باید به مرور و همزمان با بالا رفتن سن، چند عمل جراحی انجام دهد که فرآیند این درمان هزینه‎های چند ده میلیون تومانی در پی دارد.

این مجموعه عکس حاصل نزدیک شدن عکاس به دنیای قهرمان داستان بوده و تلاش شده دنیای پیرامونی دختر بچه‎ای 5 ساله و ارتباطش با خانواده که در حال حاضر حس تشخیص نور را دارد، از نگاه او نمایش داده شود. آیسل در زبان ترکمن به معنای « زیبا مثل ماه » می‎باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۷
کمک کنم
جهل
تابناک عزیز لطفا یه راهی برای کمک باز کنید تا بتونیم در بهبود وضعیت جسمی و روحی این هم وطن دوست داشتنی سهیم باشیم
ممنون
خدا همه بیماران رو شفا بده
شماره حساب پدرشون رو برای جمع آوری کمک میگذاشتید.
اسا کریم خودته کاری کن وقدرت لایزالت رو نشون بده و این دخترمعصوم رو شفا بده
از آقای دکتر هاشمی وزیر بهداشت که یکی از مالکین بیمارستان مجهز چشم پزشکی نور می باشند خواهش داریم دست این خانواده را بگیرند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل