بازدید 11852
خوانده می‌شوید؛

آیا با این ایده شورای شهر که «تهرانی‌ها باید هزینه بیشتری برای زندگی در تهران را بپردازند» موافقید؟

مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هر کسی در این شهر زندگی می‌کند، باید هزینه زندگی در آن را بپردازد، گفت: می‌خواهیم شهر را به سمتی پیش ببریم که مردم هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود، پرداخت کنند.
کد خبر: ۷۸۶۷۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 03 April 2018

مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه هر کسی در این شهر زندگی می‌کند، باید هزینه زندگی در آن را بپردازد، گفت: می‌خواهیم شهر را به سمتی پیش ببریم که مردم هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود، پرداخت کنند.

به گزارش «تابناک»؛ این ایده و حرف‌های مشابهی از این دست چند وقتی است از سوی اعضای شورای شهر تهران زده می‌شود؛ اما این حرف به چه معنای است؟

آیا تا کنون خدمات در شهری مانند تهران برای شهروندان رایگان بوده؟ آیا در ازای دریافت آنچه هزینه زندگی در شهر تهران از سوی الویری بیان شده قرار است تغییری در خدمات عمومی شهر تهران صورت بگیرد؟ آیا این به معنای گران کردن زندگی در تهران نیست؟ آیا شهروندان اکنون از خدمات شهری رضایت دارند؟

نظر شما درباره حرف‌های مرتضی الویری چیست؟ با این طرح موافقید؟ نظر خودتان را در این باره با ما و بقیه در میان بگذارید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۶۱
نه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بله در صورتی که هزینه های سوء مدیریت آقایان از قبیل آلودگی هوا، ترافیک، ازدحام، قیمت چند برابری مسکن و اجاره و ... که تابحال ساکنین تهران پرادختن از صورتحساب کم بشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
مرتضی الویری . زمانیکه شهردار تهران شد قیمت املاک تصاعدی بالا رفت و ناچار به ترک صندلی شهرداری در مدت زمانی کوتاه شد . متاسفانه از علوم شهر داری و شهر سازی چیزی نمی دانند . راههای زیادی برای کسب در آمد دائم شهری وجود دارد که به دلیل نداشتن علم و تخصص نمیداند که چگونه باید این در آمدها کسب شود . بهتر است جایش را به یک کاردان حرفه ای بدهد و بیش از این حق و حقوق مردم را به خاطر یک مقام دنیوی پایمال نکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
سلام. .صبح ها دو میلیون ماشین از کرح- ساوه -اسلامشهر -دماوند-ورامین شهر ری باکدشت و قرچک به تهران سرازیر می شوند:و عدهای هم بصورت محردی در تهران مانده و مسافر کشی می کنند و زباله و دود نصیب تهرانی ها شده تا حالا بول بسماند واسفالت و زباله تهران را شهرستانیها داده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
این ایده در همه جای دنیا بکار گرفته میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
جان کلام ایشان اینه : قیمت مسکن در تهران تا جایی بالا میره که دیگه هرکسی نتونه بخره !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
کاملا موافقیم که در تهران مردم هزینه بیشتری باید بپردازند بلکه خیلیها برگردن شهر خودشون و قسمتی از مشکلات تهران حل بشه.اقا در تهران افزایش بدین هزینه ها رو اونم افزایش چشمگیر.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
جناب آقای الویری تهران برای بابای کسی نیست که گرو کشی کند و در ضمن این کار عین بی عدالتی است ، من که انتخاب نکرده ام تهران زندگی کنم در مورد افرادی هم که در شهر دیگه بدنیا آمده اند و الان تهران هستند آیا مسولان توانستن به یک اندازه گسترش و رشد کار در سراسر کشور را به یک میزان در کل ایران پخش کند ؟! در بعضی از شهر ها نوع کار کشاورزی است و در بیشترین حالت به 100000 کشاورز نیاز دارد ما بقی جوانها که در آن شهر بدنیا آمده اند چه کاری باید بکنند دیگر زمینی برای کشاورزی نیست و مجبور میشوند یا برای درس و یا برای کار به تهران بیایند و معمولا بعد از درس هم دیگر بر نمی گردند چون مقصر نیستند و کاری ندارند . شما که در شورای شهر هستید بهتر است همه جوانب را در نظر بگیرید باید فکری کنید تنها راه بالا بردن هزینه ها نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
همین هزینه هایی هم که می گیرن نصفش صرف شهر بشه کافیه من مطمئنم صد بابر اینم هزینه بگیرن نه تنها
بهتر نمیشه که بدتر هم میشه
علی اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
جناب الویری نگاهی به محل تولد خودشان بیندازند گویا دماوندی هستند .لطف بفرمایید دفعه بعد از شهر خودتان کاندید شوید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
خدماتی که به بالا شهری داده میشه چندین برابر پایین شهری هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
حکایت این پرداخت هزینه تهاران نشینی مثل تعیین قیمتها با فوب خلیج فارس هست اخه چیتون در سطح جهانیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
مدیران بالاخره تاوان هزینها ی تحمیل شده به مردم بابت سومدیریتشان را پرداخت خواهند کرد.
حفره
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
نه
شهردار
| Germany |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
از زمان آقای کرباسچی بودجه شهرتهران را از بود
کشور قطع کردن و در واقع از آنزمان تا بحال مستقیم و غیر مستقیم مردم دارن بودجه شهرداری را تامین می .کنن که این تصمیم اشتباه بزرگی بوده
حميدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
متاسفانه نگاه و مشي كارگزاران و سردمدار اين حزب شكست خورده يعني كرباسچي بنيان گذار اين نگاه همواره بر مديريت شهري بعد از او برشهر تهران بوده و هست ، ساخت بزرگراه نواب كه كرباسچي باساخت آپارتمان هاي كناره آن آن را به خيابان به جاي بزرگراه تبديل كرد و ساخت فروشگاه كوروش در خيابان ستاري كه عملا يك بزرگراه را به كلي نابود و در سال ميليون هاي ساعت از وقت مردم و ميليون ليتر بنزين و استهلاك و آلودگي را به دنبال دارد
مگه حقوق پرداختی کارمندی در تهران بیشتر از سایر شهرهای کشور است؟؟!! اتفاقاً در شهرهای دورتر بدلیل دوری از مرکز مبلغ اندکی فوق العاده پرداختی هم هست.
پاسخ ها
كيا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
ولي چرا همه كاركنان شهر هاي ديگه حاضرند با دريافتي كمتر بازم بيان تهران بنظرم بايد هركس تهران هست هزينه هاي تهران نشيني را بدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بله بسیار بیشتر است در مزایای دریافتی
حسن
| United States of America |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
خوب شما هم بفرمایید در همان شهرهای دور از مرکز زندگی نمایید.
همه امکانات تو تهران جمع شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
واقعا وقتي منطق هموطنان اينجوري هستنش منطق مسئولين هم اينگونه هستش.
من در بخش صنعت خودرو شاغلم علي رغم اينكه خودو متولد و برزگشده تهرانم و تا 3 نسل مادري و يك نسل پدري تهراني هستيم وليكن اگر كار مشابهي باشد به شهرستان مي روم
در حال حاضر كار كردن در اين صنعت در شهرستان پارتي بسيار بالاتري مي خواهد تا در تهران
بلی، چون بهشون رای دادیم و تو برنامه هاشون هم بود. ممنونم ازشون
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
احسنت
مردم عزیز از دست پختتون لذت ببرید
دولت تدبیر و امید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
از ساکنین پرند و پردیس و کرج عوارض ورود به تهران گرفته بشه چون با رفت و آمد روزانه به تهران کندی ترافیک را ایجاد کردند
فقط ميشه گفت واقعا متاسفيم براي همچنين افرادي
پاسخ ها
فریبرز
| France |
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
سوره مبارکه آل عمران آیه شریفه 66: گیرم در آنچه می‌دانید شما را مجادله روا باشد، چرا در آنچه علم ندارید جدل و گفتگو به میان آورید؟! و خدا (همه چیز را) می‌داند و شما نمی‌دانید
وقت دم از اسلام و آگاهی می زنیم.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
ایشان چه در زمان شهردار بودن و چه رئیس مرکز توسعه صادرات لطمات جبران ناپذیری به شهر و بازرگانی زدند.
جای تاسف داره که افرادی که باید خدمتگزار باشند طلبکار مردم هستند.
پس تا الان شما داشتید هزینه پاتیخت رو میداید؟؟؟ عوارض نوسازی ،پسماند،تجاری، عوارض تابلوها شرکت ها ، عوارض فروش تراکم و درامدهای دیگر شهرداری که از مردم اخذ میشه رو مردم نمیدادن؟؟؟؟
بفرمایید چه گلی سر ما تهرانیها زدین که بابتش باید بیشتر هزینه کنیم. عوارض نوسازی سال 96 نسبت به سال 95
هفتاد درصد اضافه شدهیچکس هم صداش در نیومد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
طرح زوج و فرد و طرح ترافیک اصلی و ............... کلی طرح دادن که مردم روزانه پولش را میدهند بازم میگن باید هزینه هاشونو بدن اینگار تا حالا کی میداده
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
هفتاد درصد؟سیصد درصد افزایش یافت.هفتاد کجا بود؟عوارض یخ خونه 70 متری تو منطقه 14 از 70 ت.من در سال قبل رسیده به 210 در امسال این چند درصد میشه؟
اگه منم عضو شورا بودم و از رانت و لابي استفاده ميكردم بله
اگه همه چی سر جاش بود آره. ولی کدوم کار ما داره درست انجام میشه . آیا مسولین شهری وظایف شونو به درستی انجام میدن؟ لطفاً خدماتی که ذکر کردند رو لیست کنند ببینیم ما بدهکاریم یا آنها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
الان هم که دارن می گیرن فاضلاب می زنن پولش رو مردم می دن همه چی رو مردم میدن .... فقط اون عدل علی که ازش دم مزدند نفهمیدم چی شد کجا رفت!
منظورشون از هزینه زندگی در تهران ، فداکردن جان و از دست دادن تندرستی هست، آقای الویری همچین صحبت میکنه که انگار هوای بسیار آلوده و کشنده با ساختمانهی نا همگون ، ترافیک وحشتناک، دود و هزاران معضل جانکاه آش دهان سوزی هست ، اگه اینجا مثل پایتخت های پیشرفته و زیبای اروپایی بود چی میگفت و چه انتظاری داشت؟ یکی ایشونو از توهم در بیاره بگه بابا مردم از سر ناچاری تو این شهر شلوغ و کثیف و بیماری زا با کلی مشکلات و ترافیک و دردسر دارن زندگی میکنن، قربونت همین مونده که برای این نیم نفس تنگ تهرونی های بیچاره هم مالیات بگیری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
اگر تهران همیشه مثل زمان عید بود بله . ولی وقتی دولت نمی تواند فکری به حال مونورسوارها و ترافیک بکند مردم باید بابت چه چیزی هزینه بدهند؟
این نظریه خیلی هم جدید نیست و مبتنی بر رویکرد مسئولان اسبق کشور نیز بوده. اما سوال اساسی اینجاست مگر الان تهرانی‌ها هزینه اندکی برای زندگی پرداخت میکنن؟ انواع و اقسام بیماری و سرطان، سقط جنین، هزینه بالای خدمات، بهای تمام شده بالای محصولات و .... . با توجه به استقرار حجم بالای اقتصاد در تهران، مسئولان باید پاسخگوی عدم تقسیم عادلانه آن در سایر استانها باشند. آقایان متاسفانه خودشون جای گرمی دارند و صحبت از هزینه بالای زندگی در تهران میکنند.
اقايان اساسا يا خبر ندارند يا در كوچه علي چپ صفا مي كنند،اقا كمكاري همه چيز به عهده ما
قطعا موافقم.باید هزینه زندگی در تهران را بالابرده وهزینه زندگی در شهرستانها ومناطق بد آب وهوا مانند خوزستان،بوشهر،هرمزگان،ایلام وسیستان وکلا مناطق محروم را پایین آورد تا روند مهاجرت معکوس شود.
از زمانی که آقای الویری به عنوان مقام در این کشور خودش را شناخته با اندیشه و اقداماتش و پس رفت ها و برون رفت هایش چه گلی به سر مردم شریف ایران زده که این بار بزند؟ با راه حل پیشنهادی ایشان که از نظر مبنایی مشابه تمام کارهای قبلی اش کارشناسی نشده می باشد .
اگه تو شهر وای فای رایگان میذارن، بله موافقیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
نه دیگه قرار شد هزینه شو بدیم، وای فای پولی
سلام. به جز اهالی بومی تهران, مگر کسی عاشق خاک تهران است که بخواهد در تهران بماند؟ با پیشنهاد ایشان موافقم اما این مسیولین هم باید هزینه بدهند. هزینه مسیولیت بر مردم. شرکتها و سازمانهای سودده دولتی را هم از تهران خارج کنند. آن وقت میبینند مردم خود بخود تهران را ترک میکنند. وقتی تمام امکانات در تهران جمع شده چه انتظاری دارید آقا؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
مگه تهران بومی هم داره؟
حرف کاملا درستی است همانگونه که یک باب مغازه در شهر تهران دارای ارزش تجاری برای مالک آن میباشد گل شهر تهران بعنوان یک دارایی مولد دارای ارزش میباشد و بدیهی است هر کسی از این دارای استفاده میکند باید قدرت و توان استفاده از این سرمایه را برای تولید ثروت داشته و سهم عموم را که همان هزینه استفاده است پرداخت نماید.بطور مثال سهم هزینه و یا بخشی از درامد مالک یک خودرو مسافر کش ، مالک یک پاساژ، یک کارمند ، یک شهروند برای استفاده از این امکانات به نسبت بهره برداری باید پرداخت شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
داستان نگو برای خودت
قطعا مخالفم.
وقتی میشه باهمین بودجه و درآمد البته بدون فساد، شهری مثل تهران رو مثل بهشت کرد چرا باید شهروندان واسه خدماتی که حتی نمیدونیم چی هست و عاملین به هیچ کس هم جوابگو نیستن هزینه بشه... نمونش شهرداری قبلی که با وجود اونهمه اتهام و ابهامات مالی حتی درخواست تحقیق و تفحص هم رای نمیاره.....
تهران فکر کنم شهر باطلیه برای اینکه با پول بقیه ایران از جمله خوزستان ساخته شد نفت نبود این شهر پایتخت نمیشد روابط هم بر مبنای پوله من زیاد اونجا نبودم ولی میدیدم همه چشمشون به دست شماست با پول میشه همه جیز رو خرید
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
عزیزم قبول دارم خوزستان تامین کننده تمام سرمایه و بودجه این مملکته ولی باور کن زمانی که آغامحمدخان قاجار این شهر رو پایتخت کرد هنوز نفت اکتشاف نشده بود
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
شهرداری که میگی ابهامات مالی داره, کار کردنش مثل اینا اگر بود الان همه ی این اتوبانهای تازه تاسیس شهری هنوز کارگاه ساختمانی بود و نوه های ما هم اتمام اینا رو نمیدیدن!پس هیس
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
تهران به نهایی نصف مالیات کل کشور رو میده در چهار سالی که نفت فروش نرفته با چه پولی مملکت گشته با نفت نفت مال مردم و کشور نیست نفت پشت قباله محصولات هست
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
تحویل بگیر آقای الویری
حتی مردمم انداختی به جون هم
این عزیز شهرستانی هموطنای خودشو که از بد روزگار توی تهرانن در چه حد میبینه
البته که نه نه نه...
اگر در آمد شهر تهران فقط برای تهران و درست خرج بشه نه تنها کافیست اضافه هم هست.
آقای الویری غیر تهرانی به همراه اعضای شورای شهر مهاجر به تهران
که از امکانات تهران استفاده می کننند ولی هزینه های آن را دیگر مردم تهرانی غیربهرمند از این امکانات می پردازند. شما از تهران بروید خودمان می دانیم هزینه های آن را چگونه تامین کنیم
اگر شهرداری هوای تمیز و آرامش و ترافیک روان و پارکینگ قابل دسترس و سرویس بهداشتی عمومی پاکیزه و حمل و نقل عمومی مناسب ودر شان شهروندان و .... را ارائه می نمود بحث دیگری بود.
الان با این ساخت و سازهای بی رویه و ترافیک سر سام آور و...... تازه باید به مردم سوبسید هم بدن.
بله موافقم. چرااستانهای دیگه بایدهزینه زندگی تهران روپرداخت کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
نکه خیلی هم پرداخت میکنید! همتون ریختید اومدید تهران که
بله . بهتره . چون شهرستانیها دارن شهرو تصرف میکنن . کارت تهرانوندی صادر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
تهران تنها باید برای کسانی باشد که در تهران به دنیا آمده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
من خودم متولد تهرانم . اجدادم هم تهرانی ولی اگر قراره تهران فقط واسه تهرانی ها باشه اون موقع پول نفت خوزستان رو هم باید فقط خوزستان خرج کنه . سازمان های دولتی هم حق همه مردم ایران هستش جمع میکنن میبرن استانهای دیگه . آخه یه ذره فقط یه ذره فکر کن
غضنفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
اگه اینطور باشه که همه شهرستانیها برن شهرشون
تا زماني كه همه اقتصاد وهمه سيساست وهمه فرهنگ و خلاصه همه جيز در تهران خلاصه شده و ساير شهرستانها هيچ نقش اساسي در كشور ندارند وبنا به شرايط اقتصادي و فرهنگي انگيزه مهاجرت به تهران زياد هست و با وجود همه معضلات زيست محيطي و الودگي هوا همچنان همه ما ها تهران را چسبيديم و ول نمي كنيم و تازه همه شهرها و استانها هم به صورت سيل آسا به تهران سرازير هستند راهي نيست كم كردن جذبه هاي سرطاني به نام تهران حال اين راه هر چه باشد بايد جذابيت زندگي در تهران كم وكمتر بشه يا سرمايه گذاري و توجه به شهرستانها بيشتر شود
جمعش کنید بابا. خب هزینه شهرستانی هارو کمتر کنید چرا هزینه تهرانی ها بیشتر بشه.

مردم تهران مگه پولدارن؟ والا ما که بالاشهری باشیم دوستان و اطرافیانمون 2 زار تو جیبشون نیست وای به حال پایین شهری هاشون. همه که مثل شما حقوق نجومی نمیگیرن.
نه موافق نیستم.قیمت تمام سده خدمات را پایین بیاورند.یکی ازمهمترین هنرها وتواناییهای مدیربت همین است.
صد درصد موافقم . هر که را طاووس خواهد جور هندوستان کشد . شهری به این زیبایی و بدون آلودگی برامون درست کردن باید هزینه اش را هم بدهیم
مشکل تهران وسعت آن است و تفاوت های طبقات فرهنگی و اقتصادی آن، قطعا اگر از ساکنین مناطق شمالی تهران بپرسید. موافق هستند که هزینه های زندگی در تهران را بپردازند ولی تهران شهری خلوت تر و قانون مند تر شود و این اغتشاشات فرهنگی در آن از بین برود. واقعا تهران از یه مناطقی به پایین یک جای غریبه و دور از تصور ما از یک پایتخت است. بنظرم شمیرانات باید یک استان جدید شود.
مشخصه که مخالفم که هزینه بیشتر باید پرداخت کنم وقتی که از من بدبخت هزار نوع هزینه میگیرن در این همه سال و بجاش در رو باز کردن همه ریختن اینجا و جز بدبختی چیزی اضافه نشده چرا باید هزینه دوباره بدم...
1- آیا شهرونداان در باره چگونگی دخل و خرج شهرداری اطلاعات دارند ه بابت خدمات ان بیش از این هزینه کنند
2- آیا این تعداد کارمند شهرداری و از عوارضات مختلف مردم ارتزاق می کنند نیازی خدمات رسانی به مردم هستند
3- آیا این تعداد کارمند اتو کشیده شهرداری از مجاری قانونی و از را ه قانونی استخدام شده استخدام شده اند تاالان از جیب مردم پول انها پرداخت شود
4- آیا در این شهر در یک سال اخیر پروژه زی بنایی در معرض دید عموم قرار گرفته که مردم هزینه ان را پرداخت کند
5- آیا در این یکساله اخیر حمل و نقل عمومی یک اپسیلیون رو به پیشرفت بوده ه شهروندان هزینه ان را پرداخت کنند
6- سالانه مردم به طور متوسط در یک قلم بالغ بر 1000 میلیارد تومان فقط عوارض خودرو به شهرداری تهران می پردازند یا جاپای یک درصد آن در بهبودب خیابان و گذرگاهها دیده می شود
7- شهرداری که از متر به متر خیابان با قرار دادن مسول هر دقیقه هزینه پارکینگ با زور از مردم دریافت می کند چقدر آن سهم رانت می شود و چقدر به شهرداری واریز می شود
8- لذا اگر درصدی از این ریخت و پاش های شهرداری م شود و شورای شهر وظیفه اصلی که نظارت بر عملکرد شهرداری و شفاف سازی حساب هار شهرداری را انجام دهد نیازی به هزینه بیشتر از جیب مردم نیست و شورای شهر دارد صورت مسئله که وظیفه ذاتی آن شورا است را پاک می کند و شعور مردم را نادیده می گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
عالی بود
مگر الان هزینه ی زندگی تو تهران بیشتر از سایر شهرها نیست؟
متاسفانه ما مدير با سواد نداريم و بايستي از خارج مدير وارد كنيم
دیواری کوتاه تر از مردم پیدا نکردن خدمات نو سازی و فاضلاب کم بود اینم یه طرح جدید
مورد اول دقیقا این هزینه ها برای چه امکاناتی است؟ خیابان یا بزرگراه بیشتر؟ ترافیک کمتر؟ حمل و نقل عمومی بهتر؟ یا این که این پول ها تبدیل به رانت و پاساژ سازی و تخلفات کلان دیگر میشود که هیچ سودی برای مردم تهران ندارد؟
مورد دوم مردم تهران با توجه به این آلودگی و تلف شدن وقت در ترافیک خیلی بیشتر از اینها هزینه زندگی در این شهر را می پردازند. پس بهتر است اول چند کار مثبت انجام دهند بعد شروع به کندن از جیب مردم کنند!!!
منظورشون از هزینه زندگی چیه؟ آلودگی هوا؟ ترافیک سنگین؟ محیط زیست افتضاح یاحمل و نقل عمومی رایگان؟؟؟
بله ، هرکه را فیل خواهد جور هندوستان کشد.
فقط همچی درخواست می کنند یک عده ، مثلا در اروپا برای شهر وندان چنین می کنند و چنان می کنند
وظیفه صدا و سیما ایجاب می کنند کمک کن در این باب.
اینکه تهران برای بعضیها درآمدزاست ولی هزینه ای نمی پردازند بایستی حل شود هزینه شهر را تهرانیهای ساکن می دهند ولی عده ای دیگر فقط مزایای تهران را استفاده می برند نمومنه اش مسافرکشهای شهرستانی که در ماشین خود می خوابند و در تهران کار می کنند!
پاسخ ها
س
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بنده ی خدا خدا بدبخت تر از مسافرکش ندیدی خوب تو جای اونا بیکار باشی چیکار میکنی انصاف داشته باش دیوار کوتاه تر از مسافر کش ندیدی مشکل کشور در مدیریت کلانه داداش
من مخالف صددرصدی هستم
چون میدانم این پولها کجا هزینه میشه
من تو دستگاه شهرداری کار میکنم
صرف شهر و آبادانی و ... نمیشه
صرف ماموریت اقایون ( بخوانید مسافرت ) میشه
من جزو طرفدارای پروپا قرص و سینه چاک آقایون بودم - هم خودم رای دادم بهشون هم کلی براشون تبلیغ کردم و رای جمع کردم
از همینجا از مردم فهیم تهران بابت این اشتباه عذرخواهی میکنم
این آقایون چندین بار امتحانشون رو پس داده بودن - آزموده رو آزمودن خطاست
دیگه دستمو داغ میزارم بهشون رای نمیدم
پاسخ ها
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
سعید عزیزم همه ما آگاه هستیم این طرفی و اون طرفی فقط و فقط یه طنزه!این آقایون هیچ تفاوتی با هم ندارن
سیدامیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
چه ربطی به رای دادن وندادن داره؟یک سوالی طرح شده ؟منطقی جواب بده.حاشیه چرامیری برادر
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
سید امیر عزیز
عزیزم کمی دقت کن - من اول جواب دادم بعدش انتقاد کردم
همه کارهات اینجوریه ؟
مساپل زندگیت رو هم اینجوری رسیدگی میکنی ؟
اي تابي ناقلا اي سانسورچي دنبال چه هستي كه مثبت منفي ها را كم وزيا د مي كني
اولاً تهراني ها هزينه‌هاي زندگي در شهر را با مالياتو عوارضو غيره مي‌پردازند.
ثانياً اگر بر پرداخت هزينه بيشتري باشد مديريت شهر را به چند شرکت خارجي بسپارند و پس از آن هزينه بيشتر را نيز مي‌پردازيم. چون اگر الان هزينه هاي شهر بالاست به خاطر سوء‌مديريت و بي تدبيري برخی افراد مديرنما است. مديران خارجي متبحر با هزينه هاي واقعي (که مطمئناً خيلي پايينتر از اين مبالغ فعلي است) و با کيفيت بهتر (که حتماً خيلي خيلي بالاتر از شرايط افتضاح فعلي است) شهر را اداره مي‌کنند و آن موقع به ديده منت هر هزينه اضافي را خواهيم پرداخت.
بهتر است آقايون نظرات مديريتيشون رو تو ذهنشون نگهداري کنند.
با سلام
این تفکرتان ناشی از فاصله گرفتن حضرات از مردم متوسط و قشر فقیر جامعه و سرمایه داری
می باشد. مگر حقوق کارمندان و کارگران و دیگر اصناف تهران از دیگر استانها بالاتر است که اینچنین حرفها زده می شود.پناه می بریم به خدا
با سلام
موافق نیستم.
این همان ایده نخ نما، پوسیده و شکست خورده جناب آقای کرباسچی است که امتحان خود را پس داده است. پشت پرده این حرف این است که هزینه این شهر باید آن قدر بالا برود که هر کسی نتواند در آن زندگی کند و از طرفی کسانی که در این شهر دارای پست و مقامی هستند باید حقوق‌های نجومی دریافت نمایند. باید به آقای الویری و امثال ایشان که از جنس کارگزان گفت که مردم با این شرط شما را انتخاب نمودند که با شرایط و امکانات فعلی شهر را بهتر اداره کنید نه با شکستن کمر مردم زیر فقر و گرانی که از تبعات چنین طرحهایی است.
این یک امر بدیهی است که هر کس در هر جامعه ای بایستی هزینه های آنرا مطابق بهره برداریش از امکانات را پرداخت کند. اما مانند جوامع پیشرفته و به تناسب زحماتش بایستی از امکانات هم بهره مند شود بدین معنا که دولت نبایستی تمام دارایی کشور را از آن خود و در قبضه خود داشته باشد و در امر اقتصاد و کمک به مردم بایستی فقط سیاستگزار باشد مثل همه کشورهای پیشرفته.
خدمات؟ عوارض نوسازی که هم در تهران هم شهرهای دیگر در سال 96 سرسام آور گران شده، دیگه چه خدمات ارزنده ای به شهروندان ارائه میشه؟ خدماتی مثل آلودگی هوا، ترافیک، ناوگان فرسوده، خطرات زلزله بدون مدیریت بحران کار آمد و ... ؟؟
اين ايده احتمالاً جهت كاستن از مهاجرت و گرايش به زندگي در تهران كه با معضلات بزرگي همچون تامين آب ، ترافيك و آلودگي هوا ، خطر زلزله و نشست زمين و ... مواجه هست مطرح شده ولي بهتر نيست بجاي گرانتر كردن هزينه زنگي در كلانشهر تهران ، استانداردهاي زندگي در شهرهاي كوچكتر را ارتقاء دهيم و با بهبود فضاي كسب و كار و ايجاد تناسب بيشتر بين درآمدها و هزينه هاي زندگي ، ريشه هاي مهاجرت و تمايل به سكونت در شهرهاي بزرگ را بخشكانيم؟
مگه الان در آمد شهرداری تهران کمه؟ فکر می کنم ایشان به فکر مدیریت صحیح، افزایش راندمان و کاهش رانت در مجموعه شهرداری باشند.
با این وضع فعلی تهران ، نه ! هیچ چیز تهران شبیه یک پایتخت نیست . یکی از بدمنطره ترین پایتخت های دنیا پر از مهاجر و گدا های پاکستانی و کودک خیابانی و دستفروش و مسافرکش های شهرستانی . نه متروی تمیز داریم نه اتوبوس مرتب . تاکسی ها با صندلی های فرو رفته که فنر صندلی آدم را نوازش می کند . انصافاً شما خودتون با دیدن این مناظر چه حالی بهتون دست میده .
بله وباید هزینه بیشتری بپردازند..فرق تهرانی ها با استانهای محروم از امکانات چیه؟؟خونشون رنگین تره؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
سرزمین های کفر چه خبر؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بحث تهران نیست دوست عزیز که ای بسا ممکنه شما یا یکی از نزدیکات بیای اینجا به هزار دلیل ساکن بشی. بحث اینه که قراره بعد از تهران این مسئله رو تسری بدن به کل کشور. آره عزیز
با عرض سلام. بنده با یک شرط کاملا موافقم. سیستمهای پرداخت و دریافت شهرداری کاملا روشن و مکانیزه شود. درست است که هزینه زندگی در هر جایی بر عهده شهروندان آنجاست ولی این هم حق مردم است که ببینند هزینه فلان خدمات شهرداری چند برابر حالت عادی است. چه موقع پرداخت میشود . چرا همه طرف حسابهای شهرداری از شیوه های دریافت ناراضی هستند و باز هم به ادامه فعالیت با این نهاد ادامه میدهند ؟ آیا سیستم رشوه کاملا برچیده شده است و اگر نه همین هزینه را طرف حسابها در نهایت مجبورند بر روی فاکتور خود بکشند که بالطبع باید از جیب مردم گرفته شود ....
نخیر، اصلاً موافق نیستیم.
به طور غیر طبیعی همینطوری ما هزینه های بسیار بیشتری در تهران می پردازیم، چرا باید هزینه های مضاعف ایجاد کرد؟؟
با سلام و عرض ادب
من ترجیح میدم این صحبت هارو از یک دیدگاه دیگه ای مورد توجه قرار بدم. وقتی صبح با صدای یک موتور از رده خارج از خواب بیدار بشی و ظهر هم همون صداهای ناهنجار استراحت رو از شما بگیره و تا نیمه شب صدای پیک های موتوری آسایش رو از آدم سلب میکنه. متوجه میشم تهران جای زندگی مهاجری از یک شهر یا روستای کوچیک که کل سرمایه اش از دو سه میلیون تومان فراتر نمیره نیست. چون این افراد هم خودشون زندگی نمیکنند چون توان پرداخت هزینه اش رو ندارند. هم برای تامین معاش خودشون با هر راه و وسیله ای مثل انواع واقسام پیک ها و فروشنده های دوره گرد و خصوصا تو مترو تهران، همه چیز رو ازبین می برند..... آرامش وآسایش ما، اقتصاد شهری، سلامت روح و روان، منظر زیبابی شهر که حق ماست و..... بنابراین پرداخت درست هزینه زندگی در تهران به شرط حذف این مشکلات قطعا چیز بدی نیست. اما اگر طبق روال این کشور منظور جناب الویری صرفا درآمد پایدار برای شهرداری و بدون نتیجه ای برای شهروندان باشه قطعا قابل پذیرش نیست.
سپاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
مرسی . عالی بود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
یعنی باید غذافروشیا غذا رو بذارن تو فلاخن بفرستن در خونه ها یا پیک موتوریا میلیارد بشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
بازی بازسلونا رو هم حتما از نزدیک ببین.
اگر هدف اداره و كنترل شهر باشد موافقم . اما وقتي هدف شما از طرح سوال خريدن راي باشد نه
نفس این آقا از جای گرم بلند میشه...
این هم جبران محبت مردم تهران است که به ایشان و همقطارانش رای دادند.از ماست که بر ماست.
1. دریافت مالیات بر اساس میزان درآمد از افراد و سازمان ها
2. دریافت هزینه زندگی از افراد و سازمان ها بر اساس نوع فعالیت آنها(میزان هزینه و آلودگی که به شهر و محیط زیست ایجاد می کنند)
3. عدم انحراف در نحوه هزینه کرد درآمدهای میلیاردی فعلی شهرداری ها که خیلی مهم است.
4. بررسی میزان هزینه و اثر بخشی طرح های اجرایی شهرداری برای شهر و شهروندان
5. مناعت طبع
6. تلاش بی وقفه
هر وقت معضلات اساسی شهر تهران )آلودگی هوا آلودگی صدا ترافیک و غیره)حل کردید و یک محیط مناسب شهرنشینی در حد و اندازه پایتخت یک کشور ثروتمند ایجاد کردید آنوقت هزینه هایه شهر تهران رو بالا ببرید
بله موافقم باید همه ما هزینه زنده بودنمان
را بدهیم... باید هزینه بی لیاقتی خودمان را بدهیم.. واقعا ما شهروند خیلی پر رو هستیم و قدر نشناس .. از مسولین محترم تقاضا دارم بیش از این در برابر این قدرشناسی مردم ساکت نشینند و هزینه های ازدواج تحصیل و سفر و اشتغال و زندگی آنقدر بالا ببرند که مردم گوشی بیاد دستشون باشکر
تحت هیچ شرایطی خیر.
هزینه ها باید کمتر هم بشه.
کشوری که روی نفت خوابیده مگه مردمش باید پول خرج کنن؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
نه. نباید پول خرج کنن باید بخوابن تو خوه براشون صبحانه و نهار و شام بیارن. تن پروری و مفت خوری که نتیجه ای نداره ناشناس عزیز
آریو برزن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
ناشناس 13:46 با فرمایش شما موافقم ولی به شرطی که عملکرد روشن باشه و هر ساله بیلان مالی ارایه کنن و بگن بابت چی این هزینه ها رو می گیرن ولی ما می دونیم هزینه ها برای رفاه شهروندان هزینه نمیشه
از شورای شهر قبلی که هزینه های ما رو میدادن تشکر می کنیم! ضمنا موافقت یا مخالفت ما در تصمیم شورای شهر تاثیری نداره و دوستان از همه طرف دارن سعی خودشون رو میکنن صدای مردم رو در بیارن
بله موافقم ولی این هزینه خرج افرادی شود که از هر نقطه ایران بیایند و مسافرکشی کنند و ترافیک و معضل اجتماعی ایجاد نمایند ؟
ما سالهاست که داریم هزینه سوء‌مديريت برخی را میدیم. کاریش هم نمیشه کرد قبلا از تراکم میتونستید پول در بیارید حالا دیگه اشبا شده مستقیم میگید مردم بدهند
وقتی بخش عمده تجارت ایران داره تو تهران انجام میشه هزینه بالای اینجا یعنی بالا رفتن هزینه تمام شده همه چیز و عدم رقابت پذیری کالای ایرانی- به جای اینکه با هزینه بالا کنترل کنی با چند تا کارشناس مشورت کن بعد با دولت یه فکری کنید که شهر را سروسامان بدید . شهر شده پارکینگ بزرگ مشارکت مردمی صفر هست. واقعا نمیتونید مدیریت شهر را بدید به ساکنین ؟ یه 4 شنبه سوری را نمیتونی اداره کنی 13 به در ملت پول هم میدهند نمیتونی اداره کنی؟ همی بی هدف ولند تو خیابان .... چه کار بلدی آخه چرا دیگران میتونند؟؟؟
بله این درست است که هزینه را بایستی شهروندان پرداخت نمایند. اما این سوال مطرح است که چرا بایستی هزینه پرسنل اضافی بیش از حد را که معمولا با پارتی استخدام شده اند را شهروندان پرداخت نمایند. همچنین هزینه این همه سو مدیریت و عدم شفافیت را باید جه کسی پرداخت کند. پس بهتر است شهرداری نصف پرسنل اضافی را سریعا تعدیل نیرو کند که در آن صورت نیاز مالی اش تا اطلاع ثانویه حل می شود.
منظور شما اینه که هزینه نالایقی مدیرت عده ای را ما پرداحت کنیم چشمن
بله موافقم
هزینه ناکارامدی مسولان باید پرداخت شود
هزینه مدیریت فرزندان آقا زاده ها باید پرداخت شود
...
ایشان هم شهردار بودند هم مسولیتهای بسیاری در گذشته داشتند این حرف کرباسچی در سال ۷۰ است که با این استدلال هزینه های بسیاری رو دست تهرانی‌ها گذاشت که اولین آن شهر فروشی بود. ۶۵ هزار کارمند شهرداری اولین مشکل شهر است که باید هزینه اش را شهروندان بدهند مدیران فعلی اینکاره نیستند فقط بار شهروندان را سنگین تر می کنند.
اينا جز گران كردن كالا و خدمات كار ديگه اي هم بلندن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
موافقم چون در همه جای دنیا هزینه زندگی در پایتخت بیشتر است. ضمنا تابناک جان این شیوه سوال پرسیدن از مردم نیست. قسمتی رو که با قرمز نوشته اید مشخص است میخواهید نظرات رو به سمت مخالف هدایت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
خب آی کیو همین الان هم هزینه زندگی توی تهران بیشتر از بقیه جاهاست
ما مردم هزينه ناکارامدی فاميل بازي، خاصه خرجي ها و غيره مسئولين خيلي پرداختيم (با جان و مالمان )چيز ديگري مانده؟ آقايان آن را هم ميخواهند؟
ایا هزینه ای که افراد بی تخصص عامدانه یا از روی بی کفایتی به این شهر تحمیل کرده اند گرفته خواهد شد ؟ این ساختمانهای بلند در کوچه های شش متری را کی جواب میده؟ هزینه این اشتباهات با کیست ؟ این ساختمانی که با مجوز یا رانت در دزاشیب ساخته میشه مگر قرار نشد تخریب بشه ؟ و صدها پروزه مغایر با اصول اولیه شهر نشینی ؟
واقعا نمی دونم این حضرات ار کجا اومدن .اینجا تهرانه نه برلین و پاریس و واشنگتن.از خواب بیدار شین.کدوم هزینه بابت کدوم شرایط؟
کامیون های جنگ جهانی دوم ، موتور های از رده خارج ، متروی پر از دستفروش ، خیابان هایی که پیاده روهایش با دستفروش ها اشغال شده ، سیل مهاجرانی که فرهنگ شهرنشینی ندارند این ها رو کجای دلم بذارم ؟
به این نظر اکثر تهران نشینها منفی میدن ولی خوب واقعیت اینه که تهران دیگه یک شهر برای زندگی نیست.تهرانیها زندگی رباتی دارن ومثل موجودات بی اختیار روزهاشون رو در ترافیک و هوای الوده سپری میکنن چون در امد بیشتری در تهران هست وکار بیشتر واجناس ارزونتره.مثل پوشاک ولوازم خانه که از بازار تهران چند دست دلال میچرخه تا بره شهرستان.همینها باعث شده که تهران در سالهای نه چندان دور قفل خواهد شد.هر چند الان هم تهرانیها وکلانشهر های دیگه غیر از چند درصد پولدار از زندگی چیزی نمیفهمن ومثلاخواب بعد از ظهر برای خیلیهاشون یک مساله ناشناخته هست.البته اگر تمام امکانات برای تهران نباشه بدون گرون کردن هزینه زندگی هم مردم ممکنه تهران نمونن.
سلام. .صبح ها دو میلیون ماشین از کرح- ساوه -اسلامشهر -دماوند-ورامین شهر ری باکدشت و قرچک به تهران سرازیر می شوند:و عدهای هم بصورت محردی و به صورت گروهی در تهران مانده و مسافر کشی می کنند و زباله و دود نصیب تهرانی ها شده تا حالا بول بسماند واسفالت و زباله تهران را شهرستانیها داده اند؟ هزینه را تهرانیها میدهند همه ایرانیان استفاده می کنند.
متاسفانه تجربه نشان داده که در کشور ما وقتی چنین تصمیماتی گرفته میشود، هدف اصلی نه بهبود کیفیت زندگی شهروندان، بلکه ابداع راهی برای جبران کسری بودجه است! اگر هدف به طور جدی بهبهود کیفیت زندگی ساکنان شهر تهران باشد، و اگر این (هزینه بیشتر) بر اساس سطح درآمد و منطقه شهری تفکیک شده باشد، بله، منطقی است. اما به سختی میشود باور کرد که هدف اصلی از چنین طرحهایی بالا بردن سطح کیفی خدمات شهری باشد.
چرا تهرانی ها باید هزینه ای که مسولین به آنها تحمیل میکند بپردازند. آقای الویری تا حالا کجا بودند . اگر میخواهید بگویید که حرف زدن بلد هستید چرا از رفع مشکلات و راهکارها حرف نمی زنید؟ فقط حرف پول و آنهم از کیسه مردم .
بله . امکانات ورفاهیات و.... وحقوق وپاداش های مضاعف بعنوان های مختلف . وجود دلالهای فراوان که عمده تورم از پایتخت به استانها سرازیر میشه . و.......... نباید عوارض ومالیات از استانها گرفته بشه وخرج ومخارج پایتخت نشین هابشه این ظلم وستم است .باید تهران تمرکز زدائی بشه . چرا از روستاها ویا شهرها به تهران سرازیر میشن ؟؟؟؟؟؟!!!! و.....
پس منظور آقای الویری این است که تهران جای مناسبی است که باید هزینه های آن توسط مردم پرداخت شود. که این موضوع با رویه های انتقادی ایشان و شواری فعلی نسبت به 12 سال مدیریت آقای قالیباف تضاد دارد. اگر آقای قالیباف در طول این مدت اشتباه کرده، پس تهران جایی نیست که رندگی در آن هزینه داشته باشد.
چرا مسئولین ما به جای هزینه کردن از جیب مردم سعی نمیکنند یه کم راندمان کاری خودشون رو بالا ببرن؟؟ چرا سعی نمیکنند بهای تمام شده خدمات شهری رو پایین بیارن و در عین حال کیفیت رو بالا ببرن؟؟ کاری که در تمام دنیا داره انجام میشه
جناب الویری
اگه بنده هم مثل شما شمال شهر نشین بودم و از دود و دم شهر راحت بودم
بله بنده هم هزینه های شهر رو میپرداختم
اگه ی لطفی کن ی سر بیا سمت انقلاب و امکانات شهری رو ببینه
بعدش ببینیم روش میشه بگه باید هزینه های زندگی تو تهران رو بپردازن
مگه تهران چ امکاناتی داره ک باید بابتش اینهمه هزینه پرداخت
بخدا توکیو و لندن انقدر هزینه ندارن
آیا تهرانیهای متمول و مرفهان بی دردی که در ویلاهای میلیاردی ساکن هستند با آنهایی که در بیغوله های هولناک با کمترین امکانات بهداشتی و رفاهی در نقاط محروم این ابر شهر بیرحم ، ادای زندگی را در میارن تفاوتی ندارند؟
آقاي الويري ، درآمد پايدار فقط يعني دست در جيب مردم كنيم و هزينه زندگي انها را زياد كنيم !؟ اگر شما و سايرین عزيز و محترم كنار برويد و بگذاريد جوانان راس كار باشند حتما براي درآمد پايدار به غير از آنچه شما ميفرماييد ايده هاي خوبي ميدهند
به نظرم یه سری مفت خور تواون شهرداری که فساد هم توش بیداد میکنه هستن که باید پاکسازی بشن
بعدهزینه هم میدیم اشکالی نداره که
هزار بار این موضوع را گفته ایم یکبار دیگر هم تکرار میکنیم : هیچ تهرانی را شما پیدا نمیکنید که دنبال خدمات مفتی باشد ! در حال حاضر در تهران سازمانها و نهادهای خدمات عمومی ضمن اینکه از بودجه عمومی استفاده میکنند از هر کدام از مراجعین شان ضمن اینکه مبالغی را برای انجام خدمات دریافت میکنند درصد مالیات ارزش افزوده را هم دریافت میکنند ، انشعاب های آب ، برق ، گاز ، تلفن ، جواز ساختمانی ، تابلو مغازه ، دفع فاضل آب ، عوارض نوسازی ، عوارض پسماند ، دریافت گواهینامه رانندگی ، معاینه چشم ، پست هر مرسوله ، عرضه دادخواست ، مراجعه به کلانتریها ، دریافت مدارک تحصیلی ، خدمات بانکی ، اینترنت ، اتوبوسرانی و دهها و صدها مورد کوچک و بزرگ دیگر که همگی نشاندهنده این مورد هستند که در تهران هیچ چیز مجانی نیست !
اما وقتی زمزمه های این داستان کوک میشود یعنی چاهی در جایی کنده شده است و این باصطلاح مدیران برای پر کردن آن به فکر استفاده از جیب مردم افتاده اند ! وقتی مردم می بینند بودجه در بین انبوه و سیاهی لشکر کارمندان و مدیران بی مورد شهرداری در ادارات و سازمانهای عریض و طویل این نهاد به اشکال مختلف حیف و میل میگردد ، باید هم که نگران و ناراحت شوند ! وقتی مردم می بینند کرور کرور در طرحهای نسنجیده و بی برنامه حیف و میل می شود باید هم تاسف بخورند ! وقتی مردم می بینند که افرادی که در شهرداریها باصطلاح مشغول خدمت می شوند بعد از چندسال چنان به آلاف و الوف میرسند که خود میتوانند شهرداری را بخرند و بفروشند چرا نباید غصه بخورند ؟ حرف و ادعا اینست که مدیران شهری تهران بدلیل انتخاب های نادرست توانایی اداره این شهر بزرگ را ندارند و شهر را گران اداره میکنند ، وقتی شهرداری تهران برای نمایش آثار یک هنرمند در فرهنگسراهای شهرداری مبالغ هنگفتی را اخذ میکند یعنی برای هر چیزی در تهران در همان ابتدا هزینه اش را از مردم گرفته اند ولی باز خدمتی در خور شأن این ملت ارائه نمیکنند !
منطقی این است که هر شهری مردمش هزینه های خود را بپردازند.
و دولت بصورت عادلانه به تمام شهر ها کمک کند. نه اینکه اکثر کمک دولت به پایتخت و مراکز استان ها برسد.
بلی هزینه شهر را باید مردم بپردازند.
در هیچ جای دنیا هزینه زندگی پایتخت با بقیه شهرها یکسان نیست و گرنه همه میومدن تو پایتخت و عملا اقتصاد غیر مولد رشد پیدا می کرد. قرار نیست همه چیز رو خودمون تجربه کنیم تا بهمون ثابت بشه. در این صورت باد چرخ و اتش رو هم خودمون اختراع کنیم. زندگی در شهرهای کوچک . روستاها باید اقتصادی تر باشه و منافع بیشتری رو تامین کنه. هزینه دانشگاه در شهر کوچک با تهران نباید برابر باشه. همینطور سایر هزینه های زندگی شهری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
مگه الان هزینه ی زندگی در تهران با بقیه ی شهرها یکسانه عزیزم ؟شما تشریف بیار تهران یکسال مثل ساکنین ثابت تهران زندگی و هزینه کن بعد اگر بازم تونستی از این نظرها بده .
میشه بگن برای پایتخت این اقایون چه کارهایی انجام دادن..... کدوم پایتخت رو در دنیا سراغ دارید که با یک بارش برف ساده فلج بشه و چند روز تعطیل بشه ؟؟؟؟ وقتی ایشون این کلمات رو به زبان میارن، ایا پشتش هم فکر کارشناسی انجام دادن ....ایا ایشون و شهرداران قبلی مفهوم پایتخت، کلانشهر،شهر،روستا و..... رو میدانند ؟؟
منظور از خدمات یعنی چی؟ شما داری وظیفه ات رو انجام میدی!! تازه اون خدمات نصفو نیمه ات رو هم که انجام میدی منت هم میذاری؟؟؟!!! کارتو بکن بدبختیو مردمو بیشتر نکن بابا!!!!
بله قبول داریم آقای الویری. ولی نه اینکه شما هم هزینه زندگی در لندن را ازمان دریافت کنید ولی کیفیت کلکته هند را ارائه کنید!
بله.چون ایران شده تهران و همه امکانات برای تهران مهیا شده و بقیه نقاط خصوصا شهرهای کوچک و روستا ها محروم از امکانات اولیه زندگیست.
فقط مترو را به بخش خصوصی واگذار کنن تمام هزینه های تهران رو می تونه تقبل کنه
نه، که خرج عطینای آقایون بشه؟حتی یک ریال هم آدم بتونه به این مسوولین نده هنر کرده
چرت نگو
هزینه بیشتر را باید کسی بدهد که از این شهر بیشتر استفاده میکند مانند برج داران ،رانت خواران ،آنهایی که ظرف سالهای گذشته برای 100 نسل آینده ی خودم از جیب مردم بیرون کشیده اند.حقوقهای کارمندی و کارگری با اجاره های سر سام آور که جای این حرفها را ندارد.بد نیست آقای الویری و همردیفان ایشان لحظه ای فکر کنند کی بودند و الان کجا هستند
هیچ راهکاری جز گران کردن کالاها و خدمات برای مردم ندارید

اندکی از اختلاس ها و اسراف در زیر مجموعه های خود بکاهید.

امروز کدام سازمان و نهاد می تواند ادعا کند که در زیرمجموعه ی خود هیچگونه فساد مالی و اقتصادی وجود ندارد؟؟؟
بله موافقم به دلایل متعدد از جمله:
1- توسعه تهران به قیمت نابودی بیشتر مملکت اتفاق افتاده است و متاسفانه امیدی برای قطع این روند نیست.
2- نه تنها تهران بلکه باید بر اساس رتبه بندی شهرهای کشور از نظر توسعه و جمعیت هزینه های زندگی در این شهرها باید از ساکنین این شهر هاگرفته شود.
3- کشور ما به شدت از پدیده ی نخست شهری رنج می برد. اگر جمعیت تهران و حومه را 10 میلیون نفر در نظر بگیریم- که بیشتر است- 10 درصد جمعیت کشور را شامل می شود این در حالی است که درصد امکانات موجود در تهران بسیار بیشتر از این درصد است.
4- هم اکنون آب و مواد غدایی و سایر میحتاج ضروری ساکنان این شهر از اقصی نقاط ایران به آن منتقل می شوند و این درحالی است که حاشیه نشینان کشور برای بهرمندی از امکانات تهران گاه ناگزیر از هزینه کرد کل دار و ندار خویش هستند.
با این حال پافشاری بر گسترش و توسعه تهران و سایر کلانشهرها جز به قیمت نابودی شهرهای میانی و کوچک و تخلیه روستاها نخواهد بود. به همین دلیل با توسعه شهرها باید هزینه زندگی در این شهر ها از ساکنان آنها اخذ خواهد شد. کاری که در تمام ممالک پیشرفته انجام می گردد
بابا چه رویی دارید؟!! مگه تا الان هزینه نمی گرفتید از مردم؟؟؟ نکه خیلی هم امکانات در اختیار مردم گذاشتید! بیش از این مردم را ناراضی نکنید که دودش در چشم خودتان خواهد رفت
ببخشین....در قبال گرون شدن....کیفیت هم بالا میره؟ یا میشه مثل نون ؟ یا میشه مثل ماشینهای ساخت داخل که از کارخونه تحویل میگیری تازه باید خرجش کنی؟ یا میشه مثل خیلی چیزای دیگه که فقط گرون تر میشن؟ این عزیز اصلا از شرایط اقتصادی مردم خبر دارد....یا از منزل سوار خودرو میشن و در دفتر پیاده میشن؟ شرایط اقتصادی سخت فشار میاره به مردم کوچه و بازار ....اداره یک شهر با منطقه ازاد تجاری که قبلا دست حضرت عالی بود و با هزار حدیث و حرف تحویل داده شد فرق میکنه
به جای این کارها قدری امکانات رو توی همه ایران گسترش دهید.
والا همین الانم هزینه های تهران با هیچ جا قابل مقایسه نیست. قیمت خونه که با نرخ برابری ارزی هم حساب کنی از شهر گران پاریس هم گرون تره.
با توجه به شرایط نامناسب زندگی در پایتخت(تلف شدن عمر در ترافیک، آلودگی هوا و ...)، باید پاداشی برای زندگی در این شهر داده بشود.
چرا تهرانی ها حاضر نیستند تهران را ترک کنند و از مزایای روستا ها استفاده کنند. باید تهرانی های هزینه سخت زندگی کردن را در روستا نیز بپردازند تا مجبور نشوند به تهران کوچ کنند
اگر صداقت نمرده بود ، باید این پیشنهاد را به فال نیک میگرفتیم و به این امید می نشستیم که با تامین هزینه ها از جیب مردم دیگر شاهد دود ، ترافیک ، برج در کوچه 8 متری ، زورگیری پارکبان ، کتک خوردن دست فروش و . . . . . .
نباشیم .
اما سابقه دیرینه نشان داده است که ابتدا بر دریافت پول و ارائه خدمت تبلیغ فراوان میشود اما بسیار زود وعده ها فراموش میشود
آقای الویری خودت از کدام شهر آمدی تهران وکجایی هستی از فامیلی که داری مشخص است
هزینه تحصیل آقازاده هاشان در فرنگ را که از جیب ما بیرون میکشند، هزینه در جزایر قناری را که هر سال با خانواده تشریف میبرند از ما می گیرند، بگذارید این یک ذره جان باقیمانده مردمان را هم بگیرند شاید که آسوده شوند.
اگر مدیران با تجربه انتخاب شوند و معلوم است که باید تهرانی ها و انها که صاحب خانه مییباشند به نسبت قیمت املاک خود عوارض پرداخت کنند. همچنین هزینه پلاک ماشینهاباتوجه به مدل ان تغیر کند. این کار در تمام کشورها رایج است و حتی در بعضی از کشورها از صاحبان منازل یک در صد قیمت خانه سالیانه مالیات گرفته میشود. ولی سالانه انها اعلام میکنند که این پولها را چگونه هزینه کرده اند نه اینکه صرف کارهای غیر ضروری شود
کاری به تهران تنها ندارد اغلب شهر ها بخصوص کلان شهر ها باید مردم ساکن باید هزینه شهر را بدهند دولت نباید هزینه حمل و نقل عمومی حتی مترو را بدهد اما شهرداریها و شورای شهر ها باید کنترل شدیدی بر هزینه ها داشته باشند ظاهرا در دوره شهرداری قبلی بعضی شهر ها از جمله تهران و اصفهان که من می دانم تعداد زیادی را بدون نیاز واقعی استخدام کرده اند که فشار زیادی به بودجه این شهرها وارد می کند وباید تصمیمی در این خصوص گرفته شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
تبریز هم قبل از عید اعلام شد که با دوهزار نفر پرسنل قانونی دوازده هزار نفر حقوق دریافت می کنند که حتی عده ی زیادی از اونها در ترکیه مشغول به تحصیلند .
بنظرم کسی که از حساب و کتاب سر درنمیاره بهتر حرف زیادنزنه.
تقصیره من و پدر و پدربزرگ و پدر جد خودمو فک و فامیلم که تو این شهر بدنیا اومدنو زندگی کردنو مردن چیه؟ 150 ساله که تو این شهر ساکنیم ولی بخاطر بی سوادیه مسئولین غیر تهرانی!! تهران شده یه کارخونه سیمان و مهاجر پذیرترین شهر ایران!! بعده این همه سال ناکارامدی مدیران منه تهرانی باید هزینه پرشدنه تهرانو از تمامی شهرستانا بدم؟؟؟
آقای الویری اگه شما هم جای کارمندان و کارگرانی بودین که ماهی 1200000 حقوق می گیرن بازم از این خرده فرمایشات می کردین؟همین الان هم دست شما تو جیب مردم هست وقتی عوارض خودرو را سالیانه اخذ می کنید اما فقط نصف سال می شه از ماشین استفاده کرد،هزینه های درمانی که غیر مستقیم و به دلیل ترافیک،فشار عصبی ،آلودگی و ... به مردم تحمیل می شه ...اگه می شه شما با این توانمندی برو شهردار یک شهر کوچک شو و تواناییت رو نشون بده...
آقای الویری هر وقت تونستن بر اساس حداقل استانداردهای شهرنشینی بگن ما شهروند هستیم، میتونن متناسب با همون استانداردها از ما پول بیشتری بگیرن.
وقتی توی کوچه شش متری ما با موافقت این نادره روزگار در دوران شهرداریشون برج ها چهل طبقه سه واحدی میساختن، از ما پرسیدن هزینه چنین داهاتی رو چجوری باید پرداخت کرد؟
وقتی دارن ساختمون میسازن بخش کنترل آلودگی صوتی درست نمیکنن و یکی آهنها رو شبانه برش میده و تخلیه میکنه و جابجا میکنه، اون یکی همه سنگ روی بنا و داخل کار رو با فرز توی فضای آزاد و سر ظهر و یازده شب برش میده، وقتی هم خوانه هاشون ساخته میشه انگار کاباره ساختن نه منزل مسکونی هر هفته توش پارتی آنچنانی میگیرن و آسایش رو ازمون سلب کردن، کسی از ما میپرسه تعریف شهروند چیه؟
وقتی ما هر کی رو مردم سی سال پیش بهش اعتماد کردن و خودشو ساخت و پرداخت و حالا هم خودشو نخبه میدونه، رو دوباره بهش رای میدیم، حقمونه که هر نوع خدمتی میخواد بهمون بکنه. خوب حق هم داره ، اگه دارایی واقعی و حقوقامون رو که مقایسه کنید میفهمید چرا ما باید هزینه اونا رو هم بدیم.
اتفاقاً موقع انتخابات شعار میدادیم که الویری گرونی تنها تقاضای ماست
خصوصی سازی به سبک اصلاحات
-------------------بنظرم اول باید دزدی ها در مملک را کم نمود. یعد سراغ کارهای بعدی رفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اصولاً فلسفه پرداخت مالیات، همین هزینه های خدمات شهری بوده است که متاسفانه برخی مسئولان همانند الویری این خدمات شهری را بطور کامل در اختیار مردم قرار نمی دادند ، اگر برخی نهادها مالیات نمی دهند و مسئولین ذیربط جهت اخذ مالیات از این نهادها اقدام نمی کنند ، بایستی این فشار را به انحاء مختلف بر دوش بگذارید
اگر هر ارگانی و هر مسئولی به وظیفه خودش همانطور که قانون تعیین کرده عمل کند این مشکلات شهری نخواهیم داشت.
بله در حال حاضر به مقدار زندگی در نیویورک هزینه میدیم که کمه باید به ادازه مریخ هزینه کنیم ! :|
این چه حرف بی منطقیه ؟؟!!!!
چرا ما تهرانی ها باید هزینه پایتخت سیاسی و اقتصادی ایران بودن رو بپردازیم .
پایتخت و کلیه ادارات مرتبط رو منتقل کنید یه شهر دیگه ، ما هزینه شهر خودمون رو میدیم .
خود کرده را تدبیر نیست . وقتی جو گیر میشیم وبه آدمای ناکارامد رای میدیم باید تاوانش را هم بدهیم .
باید برای دارائی ثابت ( اعم از ملک و مغازه و سرقفلی و ... ) مالیات تصاعدی و سنگین و بصورت سالیانه وضع شود تا از کسانی که بدنبال افزایش سرمایه از طریق خرید ملک و زمین و ..... در تهران هستند کاسته شود و آنها را به نوعی از تهران فراری دهد ..
مثلا کسی که یک آپارتمان برای استفاده شخصی و در شان زندگی خودش دارد ، برای اماک بعدی اش باید سالی 10 الی 50% ارزش واقعی املاک اضافه مالیات سالینه بدهد ..

ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
صد در صد موافقم
خیل عظیمی از مردم کشور، بخاطر نبود کار در شهرشان به تهران هجوم آورده اند ، حالا با این نظر خواهیتون توی دل اونها و خانواده اشون رو خالی نکنید
آقای الویری قبلا شهردار بوده و از گذشته عبرت نگرفته و بنا دارد همان رویه را پیگیری.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
خوب افرادي كه بهشون راي دادند كلاهشون را بالاتر بگذارند.
یاد اتوبوس های شرکت واحد افتادم! گفتن کولر میذاریم خدمات خوب میدیم اگر پولی بشه, گول گول گول!
جناب الویری شما برگرد الویر, تهران درست میشه...
شما ساعت 4-7 بعد از ظهر بی آر تی یا مترو سوار شدی بدون خدم و حشمت؟
تهران به اندازه كافى گران است آقايون از رو شكم سيرى حرف ميزنند
درسته که تهران داره از جمعیت و ترافیک منفجر میشه اما راهش این نیست که کسایی که درحال حاضر درش سکونت دارن رو بقدری عذاب (مالی) بدیم که از تهران برن و شهر خلوت شه
مث این میمونه که به اهوازی های عزیز بگیم آقا هوا رو که نمیشه کنترل کرد ، برای در امان موندن از ریزگردا از اینجا مهاجرت کنید
خب 99 درصد خانواده ها بنیه مالی و امکان اشتغال جای دیگه رو ندارن
تهران مثل بورلی هیلز نیست که فقط ثروتمندا توش سوکونت داشته باشن و برای آرامش و امکانات بیشتر مجبور شن خرج اضافه کنن
در صورت ارائه خدمات هزینه پرداخت میشه . خدمات بیشتر ، هزینه بیشتر ، عوارض بیشتر.
نه الکی ملت رو تیغ بزنن . با خدمات فعلی هزینه های پرداختی جاری هم از سر شهرداری زیاده .
این حرفا چیه الویری میزنه.
هزینه شهری به تناسب داده میشه از عوارض مختلف و امکانات بالاشهر و پایین شهر زمین تا آسمان متفاوت. تهران از خیابان فرشته داره تا دروازه غار و شوش و ...
فرشته اش جای ثروتمندان و بقیه اش جای فقرا
آرامش نیاوران و ... کجا و شوش و دروازه غار کجا!
اگر منظور این نخبه ایجاد شهری بدون فقیر است قاعدتا امکان ندارد!
شما اول بیا سیستم شهرداری را جمع و جور کن بعد افاضات بفرما
آقای الویری نماینده طیف خاصی است که احتمالا از گران شدن هزینه زندگی دفاع میکنند در زمان کوتاه شهردار شدن این فرد ناگهان ترام فروشی وحشتناکی رخ داد که نتیجه آن برجهای سر به فلک کشیده و پنت هاوس های چند صد متری بود .اکنون باردیگر به زبان آمده و ابراز فضل میکند از ایشان بپرسید در زمان خودش چه کرده است؟آیا جز همین تجربه گران کردن به نفع عده ای خاص کار دیگری کرده
بله موافقم، در تمام دنیا اینطور است. یکی از راههای جلوگیری از مهاجرت روستاییان و متروک شدن روستاها(در کنار برنامه ریزی و تامین نیازهای زندگی جامعه روستایی) بالا بردن هزینه زندگی در شهرهای بزرگ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
چرا كاهش هزينه زندگي روستايي نه؟؟؟؟؟
التماس مي كنم فكر كنيد بعدش نظر بدهيد
مجید
| United States of America |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
ناشناس شما فکر میکنی چند درصد جمعیت تهران 200 سال پیش تو تهران بوده ؟ همه از شهرستان اومدن حالا نوبت بقیه شده نباید بیان ؟؟؟
محمد مومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
عالی بود نظر شما
تهران را خالص کنید برای ساکنین خود تهران،چند میلیون افاغنه در تهران زندگی میکنند که هیچگونه پرداختی بابت خدمات شهری انجام نمیدهند ،چند میلیون ادم صبحها از شهرهای اطراف به تهران امده ،درامد کسب میکنند ولی هیچگونه عوارضی نمیدهند حتی درامدشان هم در شهر دیگری هزینه میشو ،این دوقلم را فعلا حل کنید ،بعد هزینه شهر را از ساکنین تهران طلب نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
كليه كارگران ساختماني
نيمي از سريايداران ساختمانها
نيمي از كارگران كارخانه ها و كارگاهها افغاني هستند
جمعيت روز تهران با شب آن دو ميليون نفر اختلاف دارد به نظرم بايست تصميم در خصوص كل استان بهمراه استان البرز گرفته شود
مجید
| United States of America |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
ناشناس عزیز
اون بنده خداها اگراونجا ها کار بود که نمیومدن تهران
اون بنده خداها اگر زورشون میرسید ساعت 5 صبح راه نمی افتادن بیان تهران همین تهران زندگی
بله ،این قانون در اکثر کشور های ضابطه مند دنیا اجرا می شود .
یعنی اینکه در شهر های بزرگ و اکثر پایتخت های جهان هزینه خدمات شهری از جمله حمل و نقل ، نظافت و بهداشت ، خدمات مالی و اداری و حتی مالیات های مستقیم و غیر مستقیم و مالیات ارزش افزوده بر روی کالا ها شامل مواد غذایی ، مصرفی و سوخت های فسیلی و بنزین خودرو ها به مراتب بیشتر از دیگر شهر ها است و این افزایش قیمت حتی 30 تا 50 در صد بیشتر از میانکین کل کشور می باشد .
این مسئله موجب حفظ استانداردهای مدیریتی و خدماتی در شهر های بزرگ می شود و واز مهاجرت پذیری بی رویه جمعیتی جلو گیری می کند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
اینجا ایرانه
بله ،این قانون در اکثر کشور های ضابطه مند دنیا اجرا می شود .
یعنی اینکه در شهر های بزرگ و اکثر پایتخت های جهان هزینه خدمات شهری از جمله حمل و نقل ، نظافت و بهداشت ، خدمات مالی و اداری و حتی مالیات های مستقیم و غیر مستقیم و مالیات ارزش افزوده بر روی کالا ها شامل مواد غذایی ، مصرفی و سوخت های فسیلی و بنزین خودرو ها به مراتب بیشتر از دیگر شهر ها است و این افزایش قیمت حتی 30 تا 50 در صد بیشتر از میانکین کل کشور می باشد .
این مسئله موجب حفظ استانداردهای مدیریتی و خدماتی در شهر های بزرگ می شود و واز مهاجرت پذیری بی رویه جمعیتی جلو گیری می کند .
کاملا موافقیم. کار درست همینه.
اگر مدیر هستید و بلد کار امکانات شهرستانها را زیاد کنید که مردم مجبور به مهاجرت به تهران برای کار و بهداشت نشوند خود بخود مشکلات تهران حل میمون نه اینکه سختی زندگی در تهران را زیاد کنیم .لطفا اول خود شما برگردید به همانجایی که از ان امده اید و تهران را خلوت کنید.
خیر به هیچ عنوان زمین مال خداست و هرکسی دوست داره ی جایی زندگی کنه قرار نیست اینقدر فشار بهش بیارن که از زندگی کردن خسته بشه و اخرش هم خود کشی کنه الویری میخواد تهران فقط جای سرمایه دارها باشن
به نظر من مردم هر شهری باید هزینه نگهداری از شهر خود را بپردازند. امکانات بیشتر به معنی پرداخت هزینه بیشتر است (منظورم امکانات دولتی که از بودجه ملی تامین می شود و همه باید یکسان از آن برخوردار باشند نیست). مثلا کسی که در خانه لوکس بالای شهر زندگی می کند هزینه شارژ ماهیانه بیشتری می پردازد تا کسی که از امکانات کمتری در محل سکونت خود برخوردار است.
استقلال شهرداری ها و عدم وابستگی آنها به بودجه دولتی آرمان است. درآمد نفت و مالیات و درآمدهای دیگر دولتی باید صرف خدمات به آحاد مردم کشور شود نظیر آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، تامین امنیت، حفظ اقتدار ملی، آموزش عالی و ..... اما اگر در کلان شهر ها مردم از پل و بزرگراه و پارک و .... استفاده می کنند باید هزینه آن را بپردازند. چرا روستایی محروم از آموزش و بهداشت، از سهم بودجه دولتی خود به شهرداری تهران یا اصفهان یا شیراز کمک کند؟
هزینه های شهرداری مانند هزینه های شارژ ساختمان است. به فراخور بهره برداری از امکانات هزینه آن باید پرداخت شود و مسلما در همه شهر ها یکسان نیست.
وقتی صدا از جای گرم در بیاد همین میشه-آیا من که تو تهران به دنیا اومدم باید جور کسی رو بکشم که از شهر دیگه ای به تهران اومده؟بجای اینکه به فکر درآمدزایی بیشتر باشید به فکر کم کردن هزینه ها تو شهرداری باشید-کارمندهای اضافی رو اخراج کنید-از کارمندهای موجود کار مفید بخواهید-هزینه ها اضافی و بریز و بپاشهاتون رو حذف کنید-اگر درست مدیریت کنید مطمئن باشید نه تنها پول کم نمیارید بلکه اضافه هم میارید-شهروندان فقط باید هزینه های جاری شهر رو بدن-هزینه احداث پل و اتوبان و تونل رو باید دولت بده نه شهروندان-اگر بعضی از مردم از پرداخت عوارض فرار میکنن بهتره هزینه اون رو روی قبض برق بصورت قسطی طی یک سال دریافت کنید-اینطوری شهرداری هم به موقع طلب خودش رو وصول میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
یعنی توی تهران به دنیا اومدنت باعث شده مالک و اختیاردار تهران بشی و تصمیم بگیری کی اینجا بمونه کی نمونه؟؟؟ این منطق و استدلال رو از کجا آوردی؟
روزانه هزاران جریمه ورود به طرح ترافیک -طرح کلی و زوج و فرد - و همزمان با اون فروش طرح ، از جیب مردم برای بهبود شرایط شهر ارج میشه و به جیب شهرداری و راهنمایی رانندگی میره .
چرا یک گزارش جامع از ابتدای این طرح تا کنون ارائه نشده که در آمد و هزینه ها به چه شکل بوده که ما بی خبریم ؟؟
ما همه جوره چه اجبار و چه داوطلبانه داریم هزینه این شهر رو می دیم ولی کجا میره ؛ خدا میدونه .
این سخنان اقای الویری مخاطبش تمام شهر های ایران است که اقایان توان اداره وبرنامه منسجم برای ان ندارند واقرار به ناتوانی انها است
اولا جناب الویری وقت بگذارند ونظرشهروندان را بخوانند
ثانیا قول بدهند که شفافیت مالی درشهرداری های مناطق حاکم گردد
ثالثا نگذارند به اموال شهرداری تعرض شود
رابعا اجازه ندهند سرمایه های شهر خرج عطینا بشود(آش نذری،تزیینات غیرضرورو...)
خامسا مراقب انتصابات وتوزیع جایگاه های پولساز شهرداری درمیان آقازادگان باشند.
سادسا افرادذیصلاح را به مسئولیتهای مهم بگمارند وشایسته سالاری راحاکم کنند.
درآن صورت قول شرف می دهم پول زیادهم می آید ومی توان به شهروندان بازگرداند
واقعا خجالت آوره ....شرم نمی کنن...الان مثلا چه خدماتی می دن که هزینه زندگی تو تهران سرسام آوره؟؟؟؟وای به حال وقتی که به قول خودشون خدمات میدن....
تو رو خدا مسئولین مملکت یه کم راجع به حرفهایی که به زبون میارید فکر کنید سپس از دهانتان خارج کنید....
خدا پدر نجفی رو بیامرزه وقتی فهمید این کار نیست استعفا داد رفت وقت ملت رو هدر نداد
ولی شما ها چی ، شما ها کی متوجه می شوید این کاره نیستید
مگه در این چند دوره مسئولیت شما چه اتفاقی افتاده که باید درامد رو افزایش بدید
نظارت و کنترل رو بیشتر کنید ، از سر ریز منابع می شود شهر را اداره کرد و برنامه های جدید رو هم شروع کرد
آقاي الويري اهل روستاي الوير از روستاهاي شهرستان ساوه است. تهران چه كار مي كند ؟ برگردد به الوير و آن جا را آباد كند .
تمام این حرفها برای اینه که خودشون راحت باشند، وقتی مردم عادی و رنجور و بدبخت رو از پشت شیشه های دودی ماشین های میلیاردیشون میبینن حالشون بد میشه، نمیتونن با پول های زحمت کشیده ای که جمع کردن قشنگ حال کنند و لذتشو ببرن، برای همین دوست ندارن مردم فقیری که روی شونه اونها به همه چی رسیدن رو ببینن چون عیششون خراب میشه، اونموقعی که کشاورزی رو نابود کردید و شهرستانی ها رو روانه تهران تا با پول زمین و گاو و گوسفندشون خونه بخرن و اجاره ها رو چند برابر بالا ببرن، اونوقتی که زندگی یک دهقان رو پول کردینو دادین دستش تا بزاره تو بانک و سود بگیره و با ماشین شاسی بلند بره دور دور، فکر این روزهای تهرانم میکردین....حالا دنبال بهونه اید دوباره و صدباره مردم رو بچابید....باشه ...ولی هر کشی و وقتی زیاد بکشی...پاره میشه...مواظب کش صبر و تحمل مردم باشید ......
با سلام
دوستان عزیز در سایت تابناک
بهتر بود قبل از این نظر سنجی آماری از درآمدها و هزینه ها در شهرهای دیگر رو بررسی میکردید و دوم در کشورهای دیگر را نیز تجزیه و تحلیل انجام میدادید بعد سئوال کنید
من با اینکه ساکن تهران نیستم ولی فکر میکنم هر کسی در هر جایی که هست هزینه اونجارو پرداخت میکنه وگرنه که نمیتونست زندگی کنه
مشکل اصلی اینه که رشد شهر تهران با بقیه کشور هماهنگ نیست بخاطر همین سیل مهاجرت از تمام ککشور به سمت تهرانه بطوری که حدود ۲۵ درصد ججمعیت کشور در تهران و اطراف آن جمع شده اند وقتی کسی در شهر و یا روستای خودش کار پیدا نمیکند مجبور به مهاجرت به تهرانه همچنین افرادی که بلحاظ مالی متمکن میشوند بدلیل امکانات بالای پایتخت به آنجا مهاجرت میکنند پس برای جلوگیری از این مهم دو کار باید انجام داد
اول امکانات مناسب در تمام کشور یکنواخت رشد کند
دوم ایجاد اشتغال در نقاط دیگر کشور فراهم شود
ضمنا در حال حاضر حقوق پرسنل کاری در تهران بیشتر از شهرستانی ها است که باید اصلاح شود
آقای الویری سابقه مدیریتی موفقی نداری در شهرداری.چرا صندلی رو اشغال کردی که بالاتر از شهردار است و شهر رو معطل خودت کردی ؟
بله به شرطی که به ما هم املاک نجومی بدهید..
خدمات رفاهی بهداشتی فرهنگی و ... در تهران بیشتر از سایر شهرستانها است. ضمنا تهرانی ها از رانت پایتختی استفاده می کنند. اگر افزایش ارزش دارایی در تهران به واسته رانت ها بیشتر نباشد کسی در تهران زندگی نمی کند. به نظر من هزینه زندگی در تهران باید پرداخت شود. ارزش یک آپارنمان 60 متری درتهران از یک آپارتمان 250 متری در شهرستان بیشتر است. و این اختلاف با گذر زمان بیشتر می شود. یعنی ارزش دارایی در تهران به صورت هندسی و لی در جاهای دیگر با ظریب خیلی کم زیاد می شود یعنی بعد از چند سال دارای تهرانی چند برابر ولی شهرستانی به طور جزءی زیاد شده . شهرستانی کل زندگی خود را بفروشد به گرد یک بچه معمول تهرانی نمی رسد. در حالی که هزینه خدمات در تهران خیلکم است یا در سطح شهرستان. خوب اگر تو هم باشی به تهران می آیی.
تهران مال همه است از مرز جنوب گرفته تا مرز شمال ما تهرانی نداریم تهران مال همه است. به صرف زاییده شدن در تهران تهرانی نمی شوی وگر نه کلاغ های تهران نیز از بعضی از تهرانی ها اصیل ترند.
پاسخ ها
مجید
| United States of America |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
ایرانی عزیز
خودت داری میگی ارزش یک آپارتمان 60 متری تو تهران از 250 متری تو شهرستان بیشتره پس مردم تهران این هزینه ها رو پرداخت میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۵
یعنی به نظر شما کسی که یک آپارتمان 60 متری دارد بیشتر از کسی که یک آپارتمان 250 متری دارد در رفاه است وآیا شما حاضر به معاوضه با او هستید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
شما جو گیر نشو برادر!
آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۸
نخیر...فقط متولدین تهران تهرانی هستن
مگه تا الان مردم هزینه های زندگی تو تهران رو نمیدادن؟ یعنی تا الان اجاره منزل و اجاره مغازه و کرایه تاکسی و ... با بقیه شهرها یکی بوده؟ مگه تا الان هزینه های مردم رو شهرداری میداده که از الان به بعد دیگه خود مردم باید بدن؟
کدوم خدماتتون از شهرهای دیگه بیشتر بوده که توقع دارین هزینه های اون خدمات درخشانتون رو بیشتر از بقیه جاها بدن؟ همین که مردم از شماها شاکی نمیشن و سالانه چند هزار نفر بخاطر سو مدیریت شماها دارن از آلودگی هوا میمیرند هزینه زندگی توی تهرانه.
شاید منظورشون اینه که مردم باید هزینه بیعرضگی و سو مدیریت آقایون رو هم بدن؟
اگر امثال اقای الویری که متولد دماوند هستند به شهر خودشون برگردن دیگر نیازی نیست که امثال ما که سه نسل قبلمان برای تهران هست و امروز تمکن مالی خوبی نداریم از شهرمان کوچ کنیم(ضمناً ایشان که مدعی هستند باید هزینه های تهران را بالا برد تا تهران خلوت شود باید به استحضار ایشان برسانم که این هم برای مدیران نالایق و بی سوادی مانند ایشان است که تمام امکانات رفاهی ، بهداشتی و خدماتی و حتی کار را در تهران متمرکز کرده اند و مردم ناچارهستند به این خراب شده کوچ کنن و باز هم میگم اگه امثال آقای الویری به داهاتشون برگردن دیگه نیازی به گران کردن هزینه های تهران نیست)
خیر.
دود و گسل و زلزله و پارازیت و انواع ناعدالتی اجتماعی و.. هزینه ایست که ما از جانمان پرداخت می کنیم.
دقیقا بابت چی؟ خدمات اضافه؟ هوای سالم و خوب؟ شهر بدون ترافیک؟ هزینه های پایین؟ امکانات رایگان؟ دقیقا چی به ما دادین؟ شبیه یکسری روبوت شدیم تو تهران که از صبح تا شب دارن میدون و هیچی ندارن
خدایی تو شهر تهران خدماتی هم ارائه میشه ؟؟؟ که حالا بخوان گرونترش کنن ؟؟؟ منظورشون آسفالت درب و داغونه ؟ یا اتوبوس و متروهایی که تا خرخره تو پیک کاری پر هستن ؟؟؟ تا اونجا که یادمه بیش از 20 سال هست که طرح ترافیک رو راه اندازی کردن چند سال هم هست که به بهانه آلودگی هوا طرح ترافیک از درب منزل اجرا میشه و مردم برای اینکه ماشینی که خودشون ساختن و به چندین برابر قیمت به مردم فروختن رو ببرن بیرون تا سر کوچه آقا پلیسه جریمشون کنه و هی هزینه پرداخت کنن
این همه ایده برای درآمد زایی هست ولی ساده ترین اون گرفتن اون از جیب مردم هست
ظاهرا آقایون خودشنون میدونن که مردم توانایی بیشتری از لحاظ میدریتی دارن
بجایی که مدیریت کنن بهره وری رو ببرن بالا دو تا کار بلد هستن
1-افزایش قیمت
2-تعدیل نیرو
نمیشه همه شما با هم جمع بشید برید کنار ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
خیل خوب بود
مخصوصا سوال آخرتون
یکی بگه چجوری میشه از مدیران نالایق شکایت کرد ؟ کجا باید رفت ؟ اصلا در این زمینه قانونی هست ؟ لطفا یکی توضیح بده
ایشان و همه چند صد نفری که در حدود چهار دهه دست اندرکار مدیریت مملکت بوده و هستند و مملکت را ملک طلق خود میدانند اگر حاضر شوند فقط یک مدت محدود از دریافت حقوق و مزایای آنچنانی دست بردارند و مثل اکثریت مردم جامعه با درآمد معمولی زندگی و با مشکلات روزمره مردم آشنا شوند نه تنها با پیشنهاد مذکور مخالفت میکنند بلکه به جمع ملت معترض که در دی ماه نارضایتی خود را اعلام نمودند می پیوندند و خواهان تحولات بنیادی در نحوه اداره مملکت میشوند. قطعا".
خیر
مالیات عواررض بیمه و..................................در تهران پرداخت میکنیم ولی از هیچکدام از امکانات پایتخت به دلیل عدم توزیع عادلانه امکانات و تمرکز در تهران من تهرانی نمیتوانم استفاده کنم به عنوان مثال سری به بیمارستانها بزنید 90درصد به بالا مراجعه کنندگان از شهرستان هستند و بنده که اهل تهران هستم از امکانات تهران نمیتوانم استفاده کنم
از شهرهای دور آمدید. تهران زیبایمان را با آن باغها و هوای خوش تسخیر کردید، زیبایی هایش را از بین بردید و حالا ما را از آن بیرون می کنید.
خدمات زیادی به مردم تهران ارائه می شه مثلا آب فاضلاب تبدیل به آب آشامیدنی با درجه نیترات بسیار بالا می شه و به خورد مردم تهران داده می شه ، آزبست لنت های خودروها و آلاینده های آنها تبدیل به ذرات معلق می شه و خدمات انواع سرطان را برای مردم تهران درست می کنه یک خدمات دیگه کاسبی با طرح ترافیک و زوج و فرد هست که با دوربین ها کلی به مردم تهران خدمات داده می شه خدمات دیگه هم روزانه چند ساعت معطل بودن در ترافیک خیابان هاست یک خدمات دیگه هم حداقل 6 ساعت تا یک روز معطلی در صف گرفتن معاینه فنی هست که به مردم تهران ارائه می شه مسکن بسیار گران و میوه های تره بار آلوده به انواع سم های شیمیایی هم از خدمات دیگه هست که به مردم تهران ارائه می شه آموزش و پرورش کاملا پولی هم یک خدمات مهم هست که به مردم تهران داده می شه مشکل فقط اینه که مردم تهران ناشکرهستند قدر این خدمات را نمی دانند!!!!
بله تهرانی هادرانتخابات گذشته نشان دادند مردمانی جوگیرهستند این کمترین مزد انتخابشلن است
خیر و بنا به مطالب همشهریانم که فوقامبسوط ارائه داشته اند چنانچه نامبرده و کلیه افرادیکه حداقل بعد از انقلاب به این شهر امد ه اند برگردند مسلما تمام تهرانیها موافقند ولا عیر . خصوصا مازندرانیها که همشهری وی هستند . خیلی اوقات تاسف میخورم از مقایسه ایام فعلی با قدیم تهران . با تشکر از دوستان
والله تهرانی ها نه تنها خرج خود و شهرهای اطراف بلکه کربلا و نجف و... رو هم میدن.
از قدیم گفته اند سواره از پیاده خبرنداره ادم شکم سیر از گرسنه این جماعت در اپارتمانهای 500متری به بالای خود در بهترین برجهای تهران با درامدهای نجومی چندصدملیونیشان دم از گران کردن مخارج وعوارض میزنند و به فکر 99 درصد مردم فلک زده بی کار وبی پول تهران واستان تهران نیستند که صورتشان را با سیلی سرخ نگه میدارنداگر شهرداری بی پوله برید از انهای که طی دوران مشعشع 12 ساله شهردار قبلی از امکانات شهرداری به نون ونوایی رسیدن بیت المال را که مبلغی حدودا 50 هزار میلیارد میشه را پس بگیرید
به نظرم اگه همین الان حساب پول هایی که گرفته شده با پول هایی که خرج شده معلوم شه میفهمیم تهرانیا ی چیزی اضافه هم دادن. به نظرم بابت آلودگی و ترافیک شهرشون هم باید ی چیزی از شهرداری بگیرن
البته که بله
ولی درشرایطی که تهران هم تبدیل به یکی ازشهرهای استاندارد اروپابشه
نه مثل خودروسازها که ازهفت دولت آزادند وملت بدبخت هیچ ادم حساب نمیشن
واقعا تهران غیر قابل سکونت شده و عمده مشکلات ناشی از سرریز (overload) جمعیت هست. نصف جمعیت تهران باید از این شهر بروند تا قابل زندگی بشه. متاسفم برای مدیرانی که موجب شدند وضعیت به اینجا برسه. بدبختی بزرگ تر این هست که هیچ پایانی هم برای مهاجرت به تهران متصور نیست.
به قول شاعر: زنها از این بیابان؛ این راه بی نهایت!
خیر
مگه تو سال های گذشته آقایون این هزینه ها رو پرداخت میکردند که ایشون تازه یادش افتاده
ببد بختیهاوگرفتاریهاوگرسنگی وجنگ وشهیدومجروح دادن وسرماوگرماوبی برقی وهزارتا مشکل دیگه مال مردمه تازه برای نفس کشیدن توهمین جوبایدعوارضم بدیم.ولی سفرهای خارجی ولذت بردن ازامکانات وماشین ضدگلوله وحقوق آنچنانی ومحافظ و بریزوبپاش مال ازمابهترونه.تابناک هم این تاترواجراگذاشته که بگه من ازاینانیستم.حناتون دیگه رنگ نداره
اقاي الويري ما بدبختها چه گناهي كرديم كه گير شما مديران يهويي و رابطه اي افتاده ايم يكنفر از شما پيدا نشده كه به ما اميد به اينده خوب بدهد همه شما تنها هنرتون ايه ياس خواندن است پس لطفا اظهار نظر ابكي نكنيد.
مسلما موافقم . این یک کار منطقی است که درتمامی شهرهای پیشرفته دنیا اجرا میشود .علت اینکه در ایران مانند خیلی کارهای دیگر اجرا نمیشود شعارهای غیر واقعی و عوام فریبانه و همچنین برخورداری از پول مفت نفت است.اکر میخواهیم مشکلات ما در تهران حل شود باید فقط و فقط کارهای شهرهای بزرگ دنیا را کپی کنیم حتی نیاز به فکر کردن مجدد هم ندارد مانند پرداخت عوارض استفاده از اتوبانهایی که جایگزین دارند ، پرداخت عوارض استفاده از تونلها ، پل صدر ، افزایش مالیات و حق بیمه خودروها با افزایش سن ، پرداخت عوارض اتوبانهای جایگزین دار ورودی به تهران ، پرداخت هزینه پارکینگ در کنار خیابان و .... والبته واریز مستقیم همه این پولها به حسابی مجزا و هزینه کرد ان فقط و فقط برای حمل و نقل عمومی درست و کامل وساخت خیابانهای درست و استاندارد از تمام نظرها منجمله نوع اسفالت و خط کشی درست با گارانتی ۱۰ ساله
بله موافقم .
علتش اینه که بک کشور کار می کنه تا تهرانی ها خوش باشند . پس باید هزینه خوش نشینی را بدهند .
قالیباف بادرآمد فعلی خیلی کارکرد اما این مسئولان فعلی کارکه نمیکنند هیچ پول بیش ترهم میخواهند.
سلام وقت بخیر قبلا در صفحه اصلی فرم دو یا چند گزینه ای نظرسنجی داشتید که خیلی خوب و کارا بود لطفا هر یک یا چند روز موارد مطرح و بروز جامعه رو مورد نظر سنجی قرار بدید تا مسیولین مربوطه بدونن کاری بلد نیستند و باید برن کنار . با تشکر
بله موافقم. با این کار کشاورزان بجای دلار فروشی برمیگردند به روستا برای کشاورزی.
آقای الویری شما قبلا تجربه شدید و آدم این کارها نیستید که بتوانید شهری بسازید که در شان جمهوری اسلامی باشد البته هزینه بیشتر دادن مردم یعنی ماشین بهتر و سفرای بیشتر و سفره های گرانتر و زندگی مرفه تر برای شما شورای شهر و شهرداری تهران و ما هیچ اعتقادی به خدمت کردنتان نداریم چون در شورای اول تهران تجربه شدید و عاقبت این شورا را نیز به فال نیک نمی گیریم
تابناک چرا نظرات را گزینشی میذاری چرا بعضی از نظرات را که مودبانه هم هست بازنشر نمیکنی پس چرا سئوال میپرسی دست بردارید از این همه سانسور
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۴
تو این مملکت چی سر جاشه که ژورنالسیت بخواد سر جاش باشه؟ همه چیش مثل همه.
البته آقایون پول زحمت کشی در نمیارن.وای بر ما که به لیست انتخاباتی شماها از همه بدتران رای دادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
از صندوق رای توی این مملکت چیزی برای مردم درست نمی شه
ما مردم عادی تهران از خیلی امکانات استفاده نمیکنیم
ولی عوارض همه مردم با هم برابره
چرا باید هزینه هامون بیشتر بشه؟
به چه دلیلی؟
کاملا موافقم (بخوانید مخالفم) چون :
اینجا اگر کسی دزدی کند استفا نمی دهد
حقوق ما مطابق ملت های دیگر نیست که بخواهیم مثل دیگران مالیات و عوارض
مگه گفته نشد 13هزار کارمند الکی استخدام کردن باید حقوقشونو مردم بدن؟ .یک کلام این کاره نیستین جمع کنید برید.همش دنیا رو میکوبن تو سر مردم که همه دنیا اینجوریه.ولی از همه دنیا نمی گن پراید به خورد مردمشون نمیدن و حق انتخاب دارن چی بخرن
بله حرف درستی است
سلام.آقاي الويري زماني شهردار بود ومتاسفانه در مسووليتش موفق و كاربلد نبود
به نظر شما مطرح کردن این سوال چه نتیجه ای خواهد داشت و هزینهخدمات عمومی رو قرار نیست شخص پرداخت کند واین ایا سو استفاده کردن ازنداشتن اطلاعات مردم تیست واین مصداق جرم نیست
من در تهران عوارض خودرو میپردازم ولی نصف هفته امکان تردد با ان را ، انهم فقط در شبها دارم.
پشنهادم ،،،اقای محسن الویری را برای بازدیدی به شهرهای توکیو نیویورک،،و...ببین معنی مدیریت و خدمات براتون مشخص بشه،، بجای هزینه به مردم مدیریت را یاد بگیرید ،،ببینید که تهران در مقابل بسیاری از شهرهای دنیا دهات کوره ای بیشتر نیست.
بله موافقم
ما همین الان هم داریم هزینه سنگینی بابت زندگی اجباری در تهران پرداخت می کنیم!
اصلاح طلب ها با توهم اينكه پايگاه اجتماعي قويتري نسبت به اصولگرايان دارند هميشه وقتي به قدرت رسيدند بيشترين فشار رو به قشر متوسط و ضعيف جامعه وارد كردن ولي تاوان اين توهم رو در اينده نزديك خواهند داد و چون در لايه هاي بالايي قدرت مقبوليت ندارند انشالله از صحنه سياست در ايران حذف خواهند شد
می خواین بازم مردم رو سرکیسه کنین، بابا همه پولها رو که کشیدین بالا، حالا برنامه دیگه!! قرار بود آب و برق و مسکن رایگان شود... ای روزگار
به نظر من وقت ان رسیده که تهران را به صورت یک پایتخت واقعی درا وریم
هزینه های شهرداری فقط مربوط به ارایه خدمات به شهروندان نیست، استخدام هزاران نیروی فاقد دانش و تخصص با دریافتیهای بالا و هزینهای ناشی از مدیریت نا کار آمد و البته.... را رسیدگی کنید نه اینکه مردم را جریمه نمایید که چرا در شهر آبا و اجدادی خود زندگی میکنند
چرا باید هزینه مهاجرت به شهر چه اتباع داخلی و چه اتباع خارجی تهرانیها بدن.
همونهایی که میان هزینه هی خودشون روهم بدن
اين فقط بز تفكر ارباب و رعيتي و خان و رعيت برگرفته ميشه
بچه هایی که هم خودشون و هم پدرمادرشون متولد تهران هستن نباید پول زیاد بدن...ولی متولدین شهرستان خیلی باید پوب بدن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر