بازدید 6131

کاهش قیمت نفت با احتمال وقوع جنگ اقتصادی میان آمریکا و چین

روز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه کاهش یافت و به ۶۵.۵۱ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به تاثیر احتمال وقوع جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین بر روی بازارهای جهانی اشاره کرد.  
کد خبر: ۷۸۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 26 March 2018

کاهش قیمت نفت با احتمال وقوع جنگ اقتصادی میان آمریکا و چینروز دوشنبه قیمت نفت آمریکا نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه کاهش یافت و به ۶۵.۵۱ دلار رسید. از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری می توان به تاثیر احتمال وقوع جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین بر روی بازارهای جهانی اشاره کرد.  

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت نسبت به قیمت بسته شده در اواخر روز جمعه (آخرین روز هفته ی کاری گذشته) با کاهشی ۲۱ سنتی (۰.۳ درصد) ۷۰.۲۴ دلار در بازار معامله شد. این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۳۷ سنت (۰.۶ درصد) کاهش بشکه ای ۶۵.۵۱ دلار صورت گرفت. 

بر اساس گزارش های منتشر شده، یکی از دلایل کاهش قیمت نفت در روز جاری تاثیر احتمال وقوع جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین بر کاهش ارزش سهام در بازارهای آسیا عنوان شده است. کاهش ارزش سهام در بازارهای آسیا در حالی اتفاق افتاده است که هفته ی گذشته دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا سندی را امضا کرد که به موجب آن ممکن است بر روی واردات از کشور چین تا ۶۰ میلیارد دلار تعرفه اعمال شود. 

افزون بر این، افزایش تعداد دکل های نفتی در آمریکا بر کاهش قیمت نفت در روز جاری تاثیرگذار بوده است. بنا بر آخرین آمار منتشر شده، تعداد دکل های نفتی فعال در آمریکا به بالاترین حد خود از ۳ سال گذشته تا کنون افزایش یافته و به مجموع ۸۰۴ عدد رسیده است. این تعداد از دکل نفتی فعال احتمال افزایش تولید نفت توسط آمریکا را افزایش می دهد و افزایش تولید نفت توسط این کشور به خودی خود باعث کاهش قیمت این محصول خواهد شد. لازم به ذکر است که آمریکا از اواسط سال ۲۰۱۶ تا کنون با افزایش حدودا ۲۰ درصدی تولید نفت مجموع تولیدات خود را به ۱۰.۴ میلیون بشکه در روز رسانده است. 

این در حالی است که در روزهای گذشته اظهارات وزیر نفت سعودی در خصوص احتمال تمدید قرارداد کاهش تولید نفت اوپک باعث افزایش قیمت نفت شده بود.

همچنین، از دلایل دیگر افزایش قیمت نفت در روزهای گذشته نگرانی بازار نفت نسبت به خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم ها علیه صنعت نفت ایران عنوان شده است. 

علاوه بر این، بازار نفت که کنون شاهد معامله ی گسترده ی نفت برنت اروپا و وست تگزاس اینترمدیت آمریکا بوده و این در حالی است که امروز برای نخستین بار معامله ی آتی نفت شانگهای به بازارهای بین المللی وارد شده است. این در حالی است که برخی معامله کنندگان بازار نفت نسبت به دخالت دولت چین در تنظیم یا تغییر مقررات مربوط به مبادله ی نفت ابراز نگرانی کرده اند. به گفته ی جف براون رییس مرکز مشاوره انرژی FGE دخالت دولت چین می تواند باعث ''نا امیدی بازیگران بین المللی'' فعال در بازار نفت شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی