بازدید 1733

سهم تهران از مالیات بر ارزش افزوده، دغدغه شورا!

کد خبر: ۷۸۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 25 March 2018

سهم تهران از مالیات بر ارزش افزوده تبدیل به نقطه مشترک گفتار شورا پنجمی ها با شورا چهارمی ها در پایتخت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، جوان درست در آخرین روزهای فعالیت شورای چهارم شهر تهران بود که مهدی چمران با حضور در باشگاه خبرنگاران جوان موضوع سهم تهران از مالیات بر ارزش افزوده را پیش کشید.

این موضوع هم اکنون به نقطه اشتراک اعضای شورای چهارم و پنجم تبدیل شده است، موضوعی که شاید بتوان آن را تنها نقطه مشترک فعالیت این 2 شورا دانست.

مهدی چمران با اشاره به اینکه در شورای چهارم تصویب شد یک درصدی از عوارض، مستقیما به سازمان آتش‌نشانی داده شود گفت: مقرر شد، در صورت تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز امکانات آتش نشانی پرداخت شود.

رئیس سابقه شورای شهر تهران با بیان اینکه ایستگاههای آتش نشانی چهل ایستگاه بیشتر شده اظهار کرد: امیدواریم با واگذاری موارد پیش بینی شده تجهیزات آتش نشانی بیشتر شود و برای آنها تجهیزات مناسبی تهیه کنند.

وی تصریح کرد علاوه بر این مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار هم مصوب شده که باید به عنوان کمک از طرف دولت، علاوه بر بودجه شهرداری پرداخت شود.

چمران با بیان اینکه در دوره قبل از ارزش افزوده تهران یک مقدار کم شد و اصلاح هم نشد گفت: ما انتظار داریم که مجلس این بار سهم ارزش افزوده تهران را اصلاح کند، چون سال گذشته اشتباهی رخ داد و این کار به درستی انجام نشد.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه مجلس می خواست برای روستاها و شهرهای کوچک ارزش افزوده تامین کنند گفت: ولی از بودجه شهرهای بزرگ مثل تهران ۳ هزار میلیارد تومان کاسته شد و این بودجه نقدی بود که مالیات بر ارزش افزوده بود.

چمران در پایان خاطرنشان کرد این رقم در صورت اصلاح مانند سال ۹۶ پرداخت می شود چنانچه سال ۹۶ سهم شهرهای بزرگ را کم و استانی کردند و سهم شهرهای کوچک را از ۲۰ درصد به ۳۵ درصد رساندند.

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر گفت: یکی از این مباحث مهم شورای پنجم موضوع ارزش افزوده شهر تهران است که مبلغ زیادی را شامل می‌شود.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بیش از 60 درصد‌ منابع مالیاتی‌ از درون شهر تهران تأمین می‌شود، اظهار کرد: از نمایندگان مردم در مجلس می‌خواهم نسبت به وظایفی که بر عهده شهر تهران به عنوان پایتخت اقتصادی و سیاسی کشور است، توجه کنند و سهم ویژه‌ شهر تهران را با در نظر گرفتن این شرایط‌ تأمین کنند.

وی در نهایت تاکید کرد: نمایندگان مردم در مجلس باید این مسائل را برای شهروندان تهرانی در نظر بگیرند و سهم ارزش افزوده شهر تهران را برگردانند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل