بازدید 2190

طرح تحقیقاتی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در برنامه مشترک ایران و اتریش پذیرفته شد

کد خبر: ۷۸۴۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۵ 21 March 2018

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد نجف آباد موفق به اخذ پذیرش طرح تحقیقاتی خود با عنوان پیش‌بینی تنش پسماند در اتصالات مکانیکی با اندازه‌گیری دانسیته نابجایی‌ها در برنامه مشترک ایران و اتریش شد.

به گزارش دانشجو، سعید صابری، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد، با اشاره به زمینه تحقیقاتی خود با عنوان اتصالات مکانیکی مانند کلیپچ و پرچ و اهمیت این نوع اتصالات در صنایعی همچون خودروسازی و لوازم خانگی به جای اتصالات جوش و نیاز به محاسبه استحکام این نوع اتصالات گفت: این طرح تحقیقاتی با همکاری دانشگاه صنعتی گراتس اتریش صورت پذیرفته است و از مزایای این طرح بررسی نگرش میکرو برای محاسبه و پیش بینی تنش‌های پسماند در اتصالات مکانیکی است.

وی ادامه داد: تنش‌های پسماند اثرات قابل توجهی در رفتار اتصالات مکانیکی در برابر بارگذاری‌های استاتیکی و دینامیکی دارند. از این رو این تحلیل‌ها می‌تواند در پیش بینی استحکام اتصلات مکانیکی مفید واقع شود.

صابری افزود: هزینه اختصاص یافته جهت انجام این طرح مبلغ ۲۰۰۰۰ یورو است که با نهایی‌شدن قرارداد، این طرح در دو بخش که یک بخش آن در ایران و بخش دیگر در اتریش است، ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان