بازدید 20042

گزارش حوادث پس از انتخابات؛علنی بدون ذکر نام

کد خبر: ۷۸۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۸ 22 December 2009
يك عضو كميته ويژه پيگيري وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات از تلاش اعضاي اين كميته براي قرائت گزارش نهايي آن در هفته پس از تعطيلات مجلس، خبر داد.

فرهاد تجري نماينده قصرشيرين در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، با بيان اينكه گزارش كميته ويژه آماده است، در پاسخ به سوالي كه به نحوه قرائت اين گزارش و علني يا غيرعلني بودن آن اشاره داشت، تصريح كرد: قرائت اين گزارش حتما به شكل علني است. چرا كه در اين گزارش چيزي وجود ندارد كه لازم باشد آن را به صورت غيرعلني قرائت كنيم.

نايب‌رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به گزارش اخير سازمان قضايي نيروهاي مسلح كه سه روز پيش منتشر شد، خاطرنشان كرد: اين گزارش، بسياري از مواردي را كه لازم بود از سوي كميته ويژه مجلس، اطلاع‌رساني شود بيان كرد.

به گفته وي در گزارش كميته ويژه پيگيري وضعيت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات، به شكل كلي به حادثه كهريزك اشاره شده است و در رابطه با تخلفات صورت گرفته در اين بازداشتگاه نيز اشاره‌هايي وجود دارد.

تجري با بيان اينكه در اين گزارش از هيچ‌كس اعم از بازداشت‌شدگان و متهمان فجايع كهريزك نامي برده نشده است، يادآور شد: از آنجايي كه موارد اتهام و ذكر نام افراد در مقام تشخيص قاضي و مستلزم پيگيري قضايي است، در اين گزارش به آن اشاره نشده و هيچ نامي ذكر نشده است.

به گفته نماينده قصر شيرين در حال حاضر ديگر نيازي به پيگيري‌هاي بيشتر كميته ويژه نيست و دستگاه قضايي خود به شكل جدي به دنبال احقاق حقوق بازداشت‌شدگان است. بسياري از دغدغه‌هايي كه اساس وجودي تشكيل كميته ويژه مجلس بود نيز رفع شده است.

وي در پاسخ به سوالي در رابطه با اطلاع كميته ويژه مجلس از آزادي قريب‌الوقوع بازداشت‌شدگان حوادث اخير، اضافه كرد: در حال حاضر از روند پرونده بازداشت‌شدگان و احتمال آزادي آنان اطلاع جديدي ندارم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار