بازدید 3784
بارش باران در برخی محورهای مواصلاتی کشور ادامه دارد ؛

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه بیست و ششم اسفندماه

برای روز شنبه سازمان هواشنانی بارش باران همراه با کاهش دما در استان های شمالی، وزش باد و هوای نیمه ابری در استان های غربی، وزش باد شدید در فلات مرکزی و گرد و خاک همراه با افزایش دما برای استان های شرقی و جنوبی کشور پیش بینی کرده است.
کد خبر: ۷۸۳۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲ 17 March 2018

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه بیست و ششم اسفندماهاز جمله خبرهایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست؛ از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

به گزارش «تابناک»، برای روز شنبه سازمان هواشنانی بارش باران همراه با کاهش دما در استان های شمالی، وزش باد و هوای نیمه ابری در استان های غربی، وزش باد شدید در فلات مرکزی و گرد و خاک همراه با افزایش دما برای استان های شرقی و جنوبی کشور پیش بینی کرده است؛ شرایطی که ایجاب می کند مسافران متناسب با موقعیت جغرافیایی حضور به آن توجه کافی داشته باشند.

بررسی داده های هواشناسی و ترافیکی کشور حکایت از این دارد که در روز شنبه اکثر محورهای مواصلاتی و نیز مناطق گردشگری کشور با جوی آرام رو به رو هستند و مسافران نوروزی در صورت رعایت نکات ایمنی با مشکل چندانی رو به رو نخواهند شد.

البته امروز در برخی محورهای مواصلاتی استان های همدان، زنجان، قزوین، لرستان، مازندران تهران و گیلان بارش برف وجود دارد و باند جنوبی آزاد راه تهران کرج، کرج قزوین دارای ترافیک نیمه سنگین هستند.

برای روز شنبه گزارش بارش باران اکثر محورهای استان های همدان، قزوین، لرستان و مازندران و محور ساوه تهران صورت گرفته است و به جز باندهای جنوبی آزاد راه های تهران کرج و کرج قزوین که دارای ترافیک نیمه سنگین هستند، در بقیه محورهای فعال کشور ترافیک آرام است.

آخرین وضعیت ترافیک

تنها محدودیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی کشور در روز شنبه را باید مسدود بودن محورهای مواصلاتی محوراولنگ –شاهرود در استان های گلستان و سمنان، محور دیزین-شمشک در استان های تهران و البرز، محور فرعی گنجنامه-تویسرکان در استان همدان، محور دره شهر -پلدختر محدوده واریانات چشمه شیرین به علت ریزش کوه، محور پونل-خلخال در استان های گیلان و اردبیل و محور شوش -فتح المبین به علت طغیان رودخانه و تخریب پل در استان خوزستان عنوان کرد.

همچنین امروز به جز باندهای جنوبی آزاد راه های تهران کرج و کرج قزوین که دارای ترافیک نیمه سنگین هستند، در بقیه محورهای فعال کشور ترافیک آرام است.

ترافیک سنگین در محور تهران - کرج

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از ساعات اولیه امروز شاهد ترافیک سنگین در محور تهران-کرج بوده‌ایم.

این ترافیک تردد خودروها در محدوده پل سردخانه تا حسین آباد و مهرویلا تا پل فردیس را با کندی مواجه کرده است.

 

آخرین وضعیت آب و هوا

به گزارش سازمان هوا‌شناسی کشور در روز شنبه آسمان برخی از استان و شهرهای کشور ابری و یا نیمه ابری خواهد بود و نیز وزش باد شدید در استان های شرقی و جنوبی کشور به شکل گیری گرد و غبار محلی منجر خواهد شد.

در این بین بخش های شمالی کشور و استان های گلستان، مازندران و گیلان آسمان ابری را تجربه خواهند کرد و آسمان بخش های غربی کشور و نیز شمال غربی هم نیمه ابری خواهد بود.

همچنین احتمال بارش های پراکنده برای استان های شمال غرب و غربی کشوردر بعد از ظهر روز شنبه وجود خواهد داشت. در مجموع و بر اساس آخرین تصاویر ماهواره و نقشه‌های هواشناسی با نزدیک شدن یک سامانه بارشی، در اکثر مناطق نیمه غربی کشور تا ظهر روز شنبه افزایش ابر به همراه وزش شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

بارش پراکنده برف و باران از شمال غرب و بارش باران که از روز گذشته در جنوب غرب شروع شده بود از بعد از ظهر امروز در نیمه غربی خاتمه یافته و در روز شنبه علاوه بر نواحی مرکزی بتدریج برای شمال شرق، شرق و تا حدی جنوب کشور نیز بارش و احتمال رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

همچنین فردا تمرکز بارش ها در نیمه شرقی کشور خواهد بود که گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد شد.

هم اکنون نواحی غربی دریای خزر مواج است و تا پایان روز سراسر دریا مواج و طوفانی می شود همچنین غرب خلیج فارس تا ظهر امروز با افزایش ابر، وزش باد شدید، رگبار و رعد و برق مواجه خواهد بود.

بارش باران در 23 استان کشور

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی گفت : امروز بارش باران در استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، سواحل خزر، کردستان، چهارمحال، اصفهان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، خوزستان، همدان، فارس، اصفهان، قزوین، البرز، تهران و سمنان باران می‌بارد.

وی افزود: در استان‌های کردستان و اردبیل برف می‌بارد. همچنین شدت بارش‌ها در تهران، اصفهان و فارس است که می‌تواند منجر به آبگرفتگی شود.

او گفت : امروز هوا در نیمه غربی به شدت سرد بوده و فردا شب نیمه شرقی کشور هوای سردی را تجربه می‌کند.

در ادامه به جزئیات وضعیت آب و هوایی استان های کشور اشاره می شود.

آخرین وضعیت آب و هوا و ترافیک جاده‌ای؛ شنبه بیست و ششم اسفندماه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار