بازدید 7515
خبر خاص | رحیم پور ازغدی:

چند فرد احمق و بی هویت به دنبال مخالفت با حجاب بر می آیند/ مردم به دنبال معجزه نیستند/ تبعیض و فساد موجب نارضایتی است

نزدیکان مسئولان رده اول کشور متهم به فساد هستند ولی با گذشت چند سال معلوم نیست وضعیت پرونده آنها به کجا رسیده و در همین شرایط یک فرد عادی در کشور که چک اش برگشت خورده شبانه دستگیر می شود و به زندان می افتد.
کد خبر: ۷۸۱۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 09 March 2018
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مردم توقع معجزه و حل مشکلات به صورت یک شبه را ندارند اما تبعیض و فساد را تحمل نمی‌کنند.

به گزارش مهر، حسن رحیم پور ازغدی پنجشنبه شب در مراسم رونمایی از کتاب عدالت و تبیین دیدگاه های رهبری در حوزه عدالت خواهی اظهارکرد: طبق فرمایشات حضرت زهرا(س) در جامعه ای که مردم حقوق یکدیگر را رعایت نمی کنند از هم دور هستند و اگر این مهم رعایت شود عدالت در جامعه برپا می‌شود.

وی افزود: در اجرای عدالت ابتدا باید حاکمان خودشان پاک باشند و در مرحله بعد در مدیریت ها عدالت را رعایت کنند. باید توجه داشت مردم نیز در این حوزه نقش دارند و باید وظایف خود را انجام دهند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: عذرخواهی رهبرمعظم انقلاب از مردم به دلیل ضعف در عدالت کشور موضوع بسیار مهمی است زیرا ایشان همچنان انقلابی بوده و مدافع حقوق مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسئولان کشور بعد از انقلاب عوض شده و دچار فساد اقتصادی شدند و عده ای نیز از ابتدا به دنبال منافع خود بودند.

رحیم پور بیان کرد: پس از انقلاب کشور پیشرفت های خوبی داشته اما در موضوع عدالت دچار مشکلاتی هستیم. البته این سخن به معنای عدم اجرای عدالت در جامعه نیست و بسیاری از افراد فقیر ثروتمند شدند و بسیاری از مسئولان کشور در گذشته جزو طبقات محروم بودند.

وی بیان کرد: بخش مهمی از عدالت در کشور اجرایی شد اما وقتی اقدامات را با شعارهای اول انقلاب مقایسه می کنیم کار سخت می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: ما هیچگاه نمی توانیم به عدالت مطلق برسیم اما باید در مسیر تحقق این مهم تلاش کنیم. مشکل ما در این حوزه این است که برخی نهادها در سه قوه و سازمان های  کشور آنگونه که در قانون اساسی آمده عملکرد خوبی نداشته اند.

رحیم پور تاکید کرد: در برخی رده های مدیریتی کشور خصوصا آن جاهایی که پول وجود دارد مفاسد اقتصادی چند هزار میلیاردی رخ داده که برای جلوگیری از وقوع این اختلاس ها در آینده باید عده ای از مدیریت کنار گذاشته شوند.

وی تاکید کرد: مدیران فاسد یا بی عرضه که نتوانسته اند جلوی فساد را بگیرند باید عزل و پاسخگوی عملکرد خود باشند. در شرایطی که مهندسان جوان کشور برای اشتغال نمی توانند تسهیلات بانکی بگیرند چگونه است عده ای بدون سند چندهزار میلیارد تومان وام می گیرند.

استاد دانشگاه گفت: یرخی مسئولان دولت در منازل چندصد میلیاردی در شمال تهران زندگی می کنند و دم از عدالت می زنند که اینگونه نمی شود.

رحیم پور گفت: نزدیکان مسئولان رده اول کشور متهم به فساد هستند ولی با گذشت چند سال معلوم نیست وضعیت پرونده آنها به کجا رسیده و در همین شرایط یک فرد عادی در کشور که چک اش برگشت خورده شبانه دستگیر می شود و به زندان می افتد.

وی اظهارکرد: در کشور همه دم از عدالت می زنند و مشکلات را به گردن جناح رقیب خود می اندازند و در این میان اقدامی انجام نمی شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کشور ما به جای پرداختن به مسائل بزرگ مسائل کوچک بزرگ می شود و چند فرد احمق و بی هویت به دنبال مخالفت با حجاب بر می آیند و یا در خیابان ها دست به اغتشاش می زنند.

رحیم پور تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مناسبات جهانی را برهم زده و نقش آفرینی مهمی در دنیا دارد و حالا چگونه است چند بازیگر مقابل هنجارهای این کشور می ایستند و نقش اپوزیسیون به خود می گیرند.

وی تصریح کرد: برخی روشنفکران که به مسئولان مشاوره می دهند می گویند عدالت موضوعی سنتی است و موجب توسعه و پیشرفت نمی شود که رهبری بارها گفته اند ما پیشرفت بدون عدالت را نمی خواهیم. برخی سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب را بدون ذکر گوینده مطرح می کنند و نام افراطی گری بر آن می گذارند که این افراد بازی خورده دشمن هستند.

رحیم پور بیان کرد: با برخورد گزینشی با موضوعات سیاسی و اقتصادی عدالت برقرار نمی شود و مردم باید احساس کنند در همه ادارات حقوق همه به صورت برابر رعایت می شود.

وی تاکید کرد: در حکومت حضرت علی(ع) نیز دزدی و رشوه بوده اما وقتی ایشان مطلع می شدند شدید ترین برخوردها انجام می شد و هیچ رابطه ای در این میان معنا نداشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مدیران سالم و کاربلد در کشور کم نداریم و اگر این افردا نبودند با این همه توطئه داخلی و خارجی سرنگون شده بودیم.

وی بیان کرد: نظام ما به پشتوانه مردم روز به روز قوی تر می شود و به اعتراف مسئولان آمریکایی به یکی از قدرت های مهم جهان تبدیل شده ایم و حیف است این حکومت با چند اختلاس و دزدی دچار مشکل شود.

رحیم پور تصریح کرد: مردم توقع معجره و حل مشکلات به صورت یک شبه را ندارند اما تبعیض و فساد را تحمل نمی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۲۷
بعد از چهل سال هنوز میگن یک شبه.فکر کنم با شبهای برزخ اشتباه گرفتن شایدم نه؟
...البته این سخن به معنای عدم اجرای عدالت در جامعه نیست و بسیاری از افراد فقیر ثروتمند شدند و بسیاری از مسئولان کشور در گذشته جزو طبقات محروم بودند...

این که نمیشود عدالت بسیاری از مسئولان وضعشان بعد از انقلاب خوب شده مخالف عدالت علوی است اتفاقا امام علی فرمودند حاکم جامعه اسلامی باید مثل مردم فرودست زندگی کند
درست گفتید آقای ازغدی . اما 40 سال از انقلاب گذشت و شما هم که الحمدالله آمار واقعی بیکران و مجردها و فقر و فساد را دارید. مردم توقع ارائه کار شما بعد از 49 سال در اختیار گرفتن امکانات و و.............را دارند . بعد از 40 سال اصلا معجزه لازم نیست باید مشکل بیکاری و ..........حل شده باشد
اتفاقاً مردم دیگه اینقدر خسته شدند که فقط دنبال یک معجزه هستند.
از دست مدیران بی مسئولیت چپ و راست که فقط دنبال منافع جناحی و باند و حزب بازی هستند،به ستوه اومدن و فقط یک معجزه میتونه وضع زندگیشون رو تغییر بده،شاید یه غاز تخم طلا.مردمی که شب میخوبند و صیح که بیدار میشن،از صدقه سر مسئولینشون تخم مرغ حکم کیمیا روپیدا کرده چرا نباید دنبال معجزه باشند،هرچند آقای ازغدی شاید نیاز به معجزه نداشته باشند ولی ما عوام الناس رو فقط یک معجزه نجات میده.یقین دارم،تابناک که به آزادی بیان و اندیشه پایبند نیست و یک سانسور چی حرفه ای هست،یا مطالبم رو منتشر نمیکنه و یا تقطیعش میکنه
خدا خیرت بدهد فرض اینکه حرف شما درست ولی چرا توهین می کنی. قرار نیست به فردی که مخالف حرف می زند که توهین کرد. باعث تاسف است.
کسی مخالف حجاب نیست با اجباری بودن اون مخالفن
وقتی استاد دانشگاهی که اتفاقاً عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی هم هست از موضع قدرت شروع به بد دهنی و فحاشی می کند، دیگه چه انتظاری از مردم سایر سطوح جامعه می توان داشت؟ در علم روانشناسی و تحلیل روابط متقابل اصولاً کسی که دهانش زود به گفتار الفاظ بی ادبانه باز می شود شخصی است که علیرغم رشد نمودن جثه بدنی مغزش رشد نیافته است، در گفتار کم می آورد و زود عصبانی می شود. به عبارتی بالغ رشد کرده ولی در کودک خود محصور مانده است.
احمدی نزد پاک نبود پس چرا اینقدر نا پاک درست کرده بود چرا همه دزد شدند
معجزه آن زمان از بین رفت که وقایع شروع به ثبت شد.
مردم توقع دارند که مشکلات نه یک شبه بلکه چهل ساله یعنی طی چهارده هزار وششصد شب... اگر قراره شبانه حل شود.. حل می شد.
سلام من یه سوال دارم. آقای رحیم پور صدا و سیما رو ماهی چند اجاره گرفتن؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عجب فرهنگی داره!
هر بار که این عنوان را روی مرورگر گوشیم میبینم از مسلمان بودنم خجل میشوم لازم است نظریات کسانی مثل طالقانی بهم برسد وگرنه به حال اغما در می آیم
یا ما در این کشور زندگی نمی کنیم یا آقایان!!!!!!!!!!!!!!!!
جناب رحیم پور بهتر نیست تصمیم گیری درمورد حجاب را به خود مردم واگذارید تاببینید چند فرد به قول شما احمق داریم ........به نظر من اینها شجاع هستند نه احمق.
درسته که حجاب اینقدر مهم نیست اما وقتی کشورمان در برخورد با مفاسد ، حقوق های نجومی و ....... نمی تواند کاری بکند ، این حداقل کاری است که میشود کرد ، همانطور که نیروی انتظامی هزاران ماشین ون و پلیس و مامور برای برخورد با بی حجابی دارد که اثری ندارد چرا این سرمایه یکبار برای مفاسد اقتصادی فعالیت نمی کند ؟ واقعا نمی تواند ؟
در ضمن جناب رحیم پور ازغدی این طرز صحبت کردن درست نیست
ببينيم احمق كيست؟ چند درصد مردم در جهان به حجاب اجباري عقيده دارند؟ اگر در بهترين حالت ٢٠ درصد باشد، احتمال احمق بودن ايشان چقدر است؟
در حقوق بشر آيا اجباري به حجاب اجباري وجود دارد و اگر ندارد و حقوق إنسانها در اين زمينه برابر است، احمقانه نيست كه اين نوع حجاب را بر زنها تحميل كنيم؟
در تاريخ چند ده هزارساله بشر ، امر به حجاب آنهم به صورت اسلامي در چند سال از حيات بشر از سوي هر كسي ارائه شده ؟ اگر درصد بگيريم به عددي كمتر از از ١٠ درصد ميرسيم. حال احمقي كه فكر ميكند اين امر از سوي خدا بوده بايد در بيش از ٦٠ درصد تاريخ منعكس شده باشد.
مگر نه اين است كه دين امري اخلاقي است، در نهايت نداشتن حجاب همانند امري غير اخلاقي است و مجازات آن با خلق خدا نيست و اجباري در أطاعت آن نيست. چرا اين امر را واجب و به زنان تحميل مبكنند؟
تابي جان منذشر كن.....
عذر خواهی لازم نیست فتوا بدهید تمام مفسدان دستگیر و محاکمه شوند حتی اگر از نزدیکان شما باشند.
در کشور ما به جای پرداختن به مسائل بزرگ مسائل کوچک بزرگ می شود و چند فرد احمق و بی هویت به دنبال مخالفت با حجاب بر می آیند و یا در خیابان ها دست به اغتشاش می زنند

گوساله خس و خاشاک بزغاله .....
احترام به عقايد ديگران فقط وقتى درسته كه به عقايد و ارزشهاى خودت توهين بشه، نه؟
تموم کشورها دارند تغییر می کنند ما دنبال چی هستیم
حماقت وبى هويتى را به عينه مى بينيم، ولى نه آنجا كه شما نشان ميدهى. متاسفانه زور وانحصار تريبون و يكطرفه به قاضى رفتن باعث شده به راحتى به فرزندان اين كشور توهين مى كنند. تابناك لطفاً منتشر كن تا امثال اين آقاى محترم فكر نكنند مخالفى ندارند.
جناب تابناك، ضمن عرض خسته نباشيد شما كه در بخش نظر مردم نوشته ايد ا"از انتشار نظرات حاوى توهين و افترا و..." معذوريد چرا سخنرانى هاى حاوى توهين و افترا و زشت زبانى را نشر مي دهيد؟
تا کسی میگه معجزه،من ناخودآگاه یاد معجزه ی هزاره ی سوم می افتم.
دغدغه اكثريت قريب به اتفاق مردم ايران ، رقص چند دختر شش ساله و يا ديده شدن چند تار موي زنان نيست. تا كي مي خواهند فرافكني كنندو مشكلات جان فرساي جامعه را پشت اين مسائل جزئي و پيش پا افتاده پنهان نمايند.آقايان خود را به خواب نزنيد،آنچه عرش آسمان را به لرزه در مي آورد ، اشك و شكم گرسنه يتيم است،فحشاي مادر ناتوان از سير كردن شكم فرزندان است،شرم پدران ناتوان از تامين مالي خانواده و سير كردن شكم فرزندان است، نفرين مظلومي است كه دارايي اش را عده اي رانت خوار تحت عنوان موسسات مالي تحت عنوان اسامي مقدس ائمه ، بالا كشيده اند و بزرگان!! جز سكوت پيشه نكرده اند، و ...... . در قرآن و روايان بزرگان دين ، از شنيع بودن روئيت موي زنان و رقص كودكان بيشتر نوشته شده يا از ظلم به مظلوم، از رباخواري،از دروغ ، از ريا و ده ها فسق و فجوري كه در جامعه ما نهادينه شده و احدي هم پاسخگو نيست؟
اگر منظورتون حل مشکلان زمان شاه است( که البته بسیار بسیار مشکلات الان را نداشتیم)یک شب نیست وچهل سال است
چرا اتفاقاً انظار داریم همه چیز یک شبه حل بشه!!! دیگه چقدر فرصت داده بشه؟؟؟ هر بیست سال یکبار میگین مردم انتظار معجزه ندارن بعد دوباره بیست سال دزدی و اختلاس و ... بعد دوباره همین تکرار میشه!!!
اتفاقاً مردم دیگه صبری براشون نمونده! دوباره صبر کنن که چی بشه؟ چند بار از یه سوراخ میشه گزیده شد؟ اگر تا چند ماه آینده یعنی حداکثر تا تابستون حداقل 50 ردصد این مشکلات حل نشه زندگی 90 درضد مردم نابود میشه!! شک نکنید!!
مشکل آب و تحریمها و آلودگی هوا و محیط زیست و ... اختلاسها و بی پولی مردم، نابود کردن اعتماد عمومی بین مردم، دشمن شدن مردم با همدیگه و ... !!!
اگر اصلاح نشه خودتون 10 درصد که چهاردرصدی هم داخل شما هستند، میمونید!! این کشور بزرگ که بلافاصله به باد میره! دشمنان ما هم همین رو میخوان! مردم رو بدست خودشون نابود کنن بعد بیان مملکت رو غارت کنن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر