بازدید 3725

آثار اقتصادی منفی سرمای شدید هوا در بریتانیا

بنابر گزارش های منتشر شده، اقتصاد بریتانیا در نتیجه ی سرمای کم سابقه ی هوا در حال متحمل شدن خسارت حدودا ۱ میلیارد پوندی (۱.۴ میلیارد دلار) در روز است است. تحلیلگران بر این باورند که ضرر نامبرده سرعت رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را در سه ماهه ی نخست سال ۲۰۱۸ به طور قابل توجهی کاهش می دهد.
کد خبر: ۷۸۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 06 March 2018

آثار اقتصادی منفی سرمای شدید هوا در بریتانیابنابر گزارش های منتشر شده، اقتصاد بریتانیا در نتیجه ی سرمای کم سابقه ی هوا در حال متحمل شدن خسارت حدودا ۱ میلیارد پوندی (۱.۴ میلیارد دلار) در روز است است. تحلیلگران بر این باورند که ضرر نامبرده سرعت رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را در سه ماهه ی نخست سال ۲۰۱۸ به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Russia Today، برخی تحلیلگران معتقدند که زمستان امسال پرهزینه ترین زمستانی بوده که از سال ۲۰۱۰ تا کنون اروپا تجربه کرده است. در این رابطه، جبهه هوای سردی که از نواحی قطبی وارد بریتانیا شده یکی از سرد ترین زمستان هایی بوده که این کشور تجربه کرده است.

آثار اقتصادی منفی سرمای شدید هوا در بریتانیا 

گفته می شود که در نتیجه ی سرمای اخیر هوا در بریتانیا، بیشترین تاثیر منفی تنها در ۳ روز با ۲ میلیارد پوند (۲.۷۵ میلیارد دلار) در بخش ساخت و ساز این پادشاهی متحده بر جای گذاشته شده است.

همچنین، گفته می شود که بخش حمل و نقل بریتانیا نیز پس از وقوع برخی تصادف در جاده ها، لغو شدن حرکت قطارها و هشدار به کارمندان در خصوص عدم خروج از خانه هایشان به دلیل سرمای بسیار زیاد هوا از خسارت های ناشی از سرما بی نصیب نمانده است. از آثار دیگر سرمای هوا در بریتانیا می توان به تاخیر در تحویل مواد خام به واحدهای تولیدی، و همچنین بسته شدن رستوران ها، کافه ها، مغازه ها، تئاترها و سینماها اشاره کرد.

افزون بر این، گفته می شود که میزان فعلی تولید انرژی در بریتانیا که ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی آن را تشکیل می دهد تا ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. در این رابطه، یکی از تحلیلگران اقتصادی اذعان کرده که در سه ماهه ی نخست سال ۲۰۱۸ سرمای شدید هوا در بریتانیا ممکن است باعث کاهش سرعت رشد تولید ناخالص داخلی بریتانیا تا ۰.۱ درصد بشود. بر اساس پیش بینی های این تحلیلگر اقتصادی، در صورتی که سرمای هوا در وضعیت فعلی خود باقی بماند سرعت رشد تولید ناخالص داخلی این پادشاهی متحده تا ۰.۲ درصد کاهش خواهد یافت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل