بازدید 6232
۴

تهدید پوتین به کاربرد سلاح‌هسته‌ای در دفاع‌از متحدان

کد خبر: ۷۷۸۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۴ 02 March 2018
رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: دکترین نظامی ما این اجازه را به روسیه می دهد که در واکنش به حمله اتمی علیه روسیه و یا متحدانش و یا حمله علیه روسیه با تسلیحات معمولی در صورتی که تمامیت حکومت مورد تهدید قرار بگیرد، از سلاح هسته ای استفاده کند.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین در پیام سالانه خود در جمع سران و نمایندگان مجلس فدرال افزود: فناوری ها و تسلیحات در دیگر ارتش های جهان هم پدید می آیند اما این موضوع روسیه را نگران نمی کند چرا که نکته مهم این است که آنها هیچگاه افسرانی همچون رومان فیلیپوف نخواهند داشت.

به گزارش ایرنا، «رومان فیلیپوف» خلبان اوکراینی تبار بود که پس از الحاق کریمه به روسیه به ارتش این کشور ملحق شد و در جنگ با گروه های تروریستی در روسیه جنگنده اش مورد هدف قرار گرفت.

براساس فیلمی که توسط گروهی تروریستی جبهه النصره منتشر شد او با تروریست ها درگیر می شود و در آخرین لحظات درگیری و زمانی که دیگر گلوله ای نداشت و تروریست ها دورش حلقه زده بودند، نارنجک دستی خود را منفجر می کند و علاوه بر مرگ خویش و کشته شدن تعدادی از تروریست ها، به قهرمان ملی روس ها تبدیل می شود.

پوتین که در نشست دیروز به جای تشریح برنامه های سالانه روسیه، روس ها و جهانیان را با دادن خبر رسیدن به تجهیزات مدرن شگفت زده کرد، افزود: به دلایل مشخص امروز نمی توانیم ظاهر بیرونی برخی از تسلیحات خود را نشان دهیم اما فکر می کنم برای همه روشن باشد، با این حال یکبار دیگر تاکید می کنم که تسلیحات ما خوب کار می کنند.

وی گفت: پیشرفت روسیه با تحریم ها متوقف نشده و مبتکران تحریم ها از بازداشتن پیشرفت این کشور ناکام بوده اند.
پوتین با بیان اینکه سیاست بازداشتن روسیه ازجمله در عرصه نظامی با استفاده از تحریم ها ناکام مانده است، گفت: کسانی که در 15 سال اخیر تلاش کردند تا تسلیحات خود را توسعه دهند و به طور یکجانبه بر این کشور برتری یابند، سعی در ایجاد مانع برای پیشرفت روسیه داشتند اما نتوانستند و در بازداشتن این کشور ناموفق بودند.

وی که در جمع نمایندگان مجلس فدرال (مجلس دوما و شورای فدراسیون) سخن می گفت، خاطرنشان کرد: روسیه در سال های اخیر به تحولات و پیشرفت هایی دست یافته که کشورهای دیگر ممکن بود برای دستیابی به آن به یکصد سال زمان نیاز داشته باشند؛ باید با جرات بود و مسئولیت امور را پذیرفت.

رئیس جمهوری روسیه در عین حال گفت: از منافع کشور خود دفاع و با شرکا همکاری می کنیم و علاقه مند به گفت وگوهای سازنده و همکاری برابر با همه کشورها از جمله آمریکا هستیم.
پوتین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کارفرمایانی که از خدمات در فضای مجازی استفاده می کنند باید از گزارش دادن بر روی کاغذ به ادارات مالیات معاف شوند.

رئیس جمهوری روسیه سپس از مراکز تولید محصولات کشاورزی و کشاورزان این کشور برای تولید حدود 134 میلیون تن غلات در سال 2017 قدردانی کرد.
وی همچنین گفت که دولت تلاش می کند تا راندمان کار در بخش های پایه ای اقتصاد روسیه 5 درصد در سال رشد کند.

پوتین سطح تورم در روسیه را پایین دانست و افزود: سطح تورم به 2 درصد رسیده که پایین ترین سطح در سالهای اخیر است. «هر چند که در بخش هایی مانند مواد غذایی قیمت کالاها افزایش قابل توجه یافته است.»

وی ادامه داد: با توجه به نرخ پایین تورم ، امکان کاهش نرخ بهره های وام های بانکی به منظور افزایش دسترسی به آن برای مردم وجود دارد.

پوتین گفت: دولت جدید روسیه باید شرایط مالیاتی باثباتی را تعیین کند تا برای رشد اقتصادی انگیزه و زمینه ایجاد شود.
«در عرصه علمی باید برتری روسیه در علوم ریاضی حفظ و تقویت شود و این امتیازی برای رقابت در عرصه دیجیتالی خواهد بود.»

وی با بیان اینکه سیستم آموزش ابتدایی روسیه در زمره قوترین سیستم های آموزشی جهان است، گفت: امکان آموزش باکیفیت باید برای همه کودکان روسیه فراهم شود.

رئیس جمهوری روسیه در مورد وضع زیست محیطی این کشور گفت که باید استانداردهای زیست محیطی تشدید شود و آسیب زدن به محیط زیست به بهانه استفاده از سیستم های پیشرفته در اکولوژی، پذیرفتنی نیست.

وی گفت: برنامه ویژه ملی برای مبارزه با بیماریهای سرطانی راه اندازی شود که در آن مراحل از تشخیص تا درمان این بیماریها پیش بینی شود.

وی افزود: باید ترتیبی فراهم شود تا همه مناطق روسیه به مراکز درمانی مجهز شوند و این مراکز برای مردم قابل دسترس باشند. بودجه بهداشت و درمان روسیه دو برابر افزایش می یابد و 4-5 درصد تولید ناخالص ملی کشور را شامل می شود.

وضعیت حمل و نقل هوایی روسیه باید به گونه ای توسعه یابد که دیگر نیاز نباشد مسافران در سفرهای خارجی یا داخلی از طریق مسکو سفر کنند. در بخش حمل و نقل جاده ای نیز بودجه عمرانی برای توسعه جاده ها و بزرگراه ها در شش سال آینده دو برابر افزایش می یابد.

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت که باید سالانه 120 میلیون مترمکعب مسکن ساخته شود و تا هر سال، 5 میلیون شهروند روس بتوانند وضع مسکن خود را بهبود بخشند.
برنامه جامعی برای توسعه شهرها و مناطق پیرامونی آن اجرا شود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت که در اواسط دهه آینده، تولید ناخالص ملی روسیه باید 1.5 برابر افزایش بیابد. در این مدت باید میانگین عمر مردم روسیه به بیش از 80 سال برسد.

پوتین با بیان اینکه دولت جدید روسیه باید برنامه حمایت از نسل سالمند این کشور را تدوین کند، اظهار کرد: نکته مهم افزایش مستمری بازنشستگان و ارتقاء میزان آن به بالاتر از سطح تورم است.

وی همچنین به سیاست موثر دولت روسیه در عرصه جمعیت اشاره و خاطرنشان کرد که باید شرایط را برای رشد طبیعی مردم روسیه فراهم کرد. کاهش به نصف شمار فقرا در روسیه و افزایش درآمد مردم این کشور در یک دهه آینده در برنامه های دولت قرار دارد. عامل اصلی توسعه کشور، رفاه مردم و خانواده ها است.

رئیس جمهوری روسیه گفت: سالهای آینده برای تحولات تکنولوژیکی روسیه، دوره اساسی خواهد بود و ما برای جهش آمادگی داریم.

وی همچنین گفت که تهدید اصلی تمدن روسیه، عقب ماندگی تکنولوژیکی آن است و آینده ما به چگونگی پاسخ دادن به این چالش است. روسیه از چالش های دشوار و جدید برای بخش های اجتماعی و اقتصادی خود برآمد.

سخنان دیروز پوتین در سالن نمایشگاه مانژ مسکو (در مجاورت کاخ کرملین)، چهاردهمین پیام سالانه وی در 18 سال گذشته است که در آن نزدیک به یک هزار نفر از سران و نمایندگان مجلس دوما و شورای فدراسیون، اعضای دولت، روسای نهادهای حکومتی و رهبران مذهبی روسیه حضور دارند.

طبق قانون اساسی روسیه، رییس جمهوری این کشور هر سال باید گزارشی از وضعیت روسیه و سوگیری سیاست داخلی و خارجی ارایه کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
کاش کشور ما که به سمت روسیه تمایل دارد ، حداقل الگوبرداری درستی از روسیه داشته باشد. هرچیزی را که سران ما تهدید به حساب می آورند پوتین فرصت به حساب آورده. وقتی در تولید گندم به خودکفایی رسیدیم نه تنها کسی تشکر نکرد بلکه سعی کردند که این کار را تقبیح کنند و بگویند ما که آب نداریم چرا گندم میکاریم. خدا مملکت را حفظ کند.
حتي پوتين هم ميدونه كه ؛ عامل اصلی توسعه کشور رفاه مردم و خانواده ها است، درحالي كه تندروهاي داخلي فكر ميكنن فربه تر كردن خودي ها عامل توسعه كشور است.
پوتین رئیس جمهور باکفایتی است.
آقای پوتین شما مگه به غیر از دو کشور روی هوا متحد دیگری هم دارید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار