بازدید 46319

روحانی: امنیت و وحدت مسآله‌ای اساسی است

کد خبر: ۷۷۸۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹ 01 March 2018
رئیس جمهوری وحدت را زیربنای اساسی برای پیشرفت هر استان ذکر کرد و گفت: اگر مردم متحد و منسجم باشند همه امور درست خواهد شد و خوشبختانه در استان هرمزگان امنیت، اتحاد و انسجام وجود دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری هرمزگان افزود: امید است همه وعده هایی که در سفر استانی به هرمزگان داده شد به خوبی عمل شود و همه مسئولان با کمک هم باید موجب ایجاد نشاط بیشتر در استان شوند.

وی بیان کرد: خرسندم که در هرمزگان توافق خوبی میان مسئولان، ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه، همه اقوام و همه مذاهب شیعه و سنی وجود دارد و این موجب سرافرازی و خوشحالی همه ما است.

روحانی تاکید کرد: اگر همه اصولگراها، اصلاح طلب ها، اعتدال گراها، احزاب، گروه ها و تشکل ها به میدان آیند باز هم بار مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش ما قرار دارد و امنیت و وحدت در این زمینه مساله ای اساسی است.

رئیس جمهوری ضمن تقدیر از همه نیروهای امنیتی و انتظامی که در حراست از مرزهای کشور فعال هستند بیان کرد: این نیروها از مرزهای آبی و زمینی کشور به خوبی حراست می کنند و در روایات ما آمده است که حراست از مرزهای آبی اجر و ثواب بیشتری دارد.

وی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه در هرمزگان در شورای اداری مبنی بر اهمیت مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب نسبت به مساله مبارزه با قاچاق حساسیت ویژه ای دارند و در جلسات هفتگی که خدمت ایشان می رسیم به مناسبت های مختلف به این مساله اشاره می فرمایند که چرا هنوز قاچاق وجود دارد و موضوع آن حل نشده است.

وی ادامه داد: در مبارزه با قاچاق نسبت به چهار سال گذشته، تاکنون خیلی کاهش داشته ایم اما هنوز مشکل حل نشده است لذا اخیرا تصمیمی برای دریا در خلیج فارس گرفتیم و همانطور که نیروی انتظامی نیز در این منطقه فعال است، سپاه پاسداران هم مسئول مبارزه با قاچاق شده است.

وی اضافه کرد: مسئولیت سپاه در این زمینه پیشتر در شورای عالی امنیت ملی تصویب و ابلاغ شده و حراست از مرزها بهتر خواهد شد.

وی ضمن توصیه به مقامات ارشد دولتی کشوری و استانی گفت: باید در استان هرمزگان وقت بگذارید که تصمیم عادلانه ای اتخاذ شود که ملوان ها زندگی شان تامین شود و به گونه ای برنامه ریزی شود که به تولیدات داخلی ضربه نخورد، قانون حفظ شود و در حد معقول و منصفانه ای در زمینه کالای ملوانی کار شود.

کاروان تدبیر و امید به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان از دیروز چهارشنبه نهم اسفندماه میهمان مردم هرمزگان است.

در این سفر 2 روزه 15 طرح مهم با هزینه بیش از 40 هزار میلیارد ریال از جمله فولاد صبا، مرحله جدید بندر شهید رجایی، پالایشگاه گاز گورزین قشم، طرح افزایش بنزین پالایشگاه نفت بندرعباس افتتاح و عملیات اجرایی 15 طرح دیگر نیز با اعتبار بیش از 2 هزار میلیارد تومان آغاز شد.

این دومین سفر حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به استان هرمزگان در سال جاری است و رییس جمهوری، نهم و دهم اردیبهشت ماه امسال به بندرعباس سفر کرد که طی آن مرحله اول پالایشگاه ستاره خلیج فارس، صبا فولاد خلیج فارس و چند طرح عمرانی دیگر به بهره برداری رسید.

رئیس جمهوری ظهر امروز پنجشنبه بندرعباس را به مقصد تهران ترک می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار