بازدید 4185

دیدار محرمانه وزیر اطلاعات امارات با سعد الحریری

کد خبر: ۷۷۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 01 March 2018
وزیر اطلاعات امارات برای فیصله دادن به تبعات ماجرای بازداشت نخست‌وزیر لبنان در ریاض، محرمانه به بیروت رفته و با وی دیدار کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از الاخبار، حدود یک ماه پیش وزیر اطلاعات امارات متحده عربی به صورت مخفیانه به لبنان سفر کرده و دیداری طولانی با «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور ترتیب داد. وی پس از این دیدار، با شمار دیگری از شخصیت‌های لبنانی از جمله «نهاد المشنوق» وزیر کشور ملاقات کرد.

طبق این گزارش، امارات این گام را با هدف تصحیح رویکرد عربستان سعودی نسبت به سعد الحریری برداشته است، به ویژه این‌که اقدام چند ماه پیش عربستان در بازداشت الحریری و مجبور کردن او به استعفا باعث اذهان لبنانی‌ها به ویژه اهل سنت را نسبت به سعودی‌ها مکدر کرده است.

از سوی دیگر، می‌توان گفت فشارهای آمریکایی و اروپایی و نیز تلاش‌های میانجیگرانه امارات برای تصحیح مواضع ریاض، این بستر را فراهم کرد که مقام‌های سعودی به سمت ارتباط دوباره با نخست‌وزیر لبنان تمایل پیدا کنند. سفر اخیر سعد الحریری به ریاض و دیدارش با پادشاه و ولیعهد سعودی از نشانه‌های این تغییر موضع در ریاض نسبت به دولت لبنان است.

هر چند تحلیلگران می‌گویند دعوت سعودی از الحریری برای سفر به ریاض، با هدف مداخله در انتخابات پارلمانی لبنان صورت گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل