بازدید 2947

4 درصد تعدیل کارکنان شهرداری برنامه شورای چهارم بود

کد خبر: ۷۷۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 27 February 2018

رئیس شورای شهر تهران گفت: من از شهرداری درخواست گزارش‌گیری کرده‌ام و نگفته‌ام که چرا تعدیل صورت نگرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران پس از پایان جلسه امروز با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جلسه امروز با تنش همراه بود و علت آن این بود که در بعضی موارد به خصوص سیاست‌های برنامه سوم بعضی از کمیسیون‌ها و اعضا پیشنهاد دادند که منجر شد بعضی تنش‌ها پیش بیاید و جلسه طول بکشد.

وی با بیان اینکه موضوع دیگر بحث بهره‌برداری از یک زمین برای موزه نقاشی بود، اظهار کرد: به دلیل اینکه یکی از کمیسیون‌ها نظرش را نداده بود موضوع به کمیسیون‌های مربوطه برگشت داده شد.

هاشمی با اشاره به افزایش قیمت بلیت مترو آن را موضوعی بسیار حساس خواند و بیان کرد: به دلیل اینکه وقت کم آمد نتوانستیم به نتیجه برسیم که موضوع در جلسه بعد بررسی می‌شود.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص قیمت نهایی بلیت مترو اظهار کرد: چون هنوز به تصویب نرسیده نمی‌توانم چیزی بگویم و باید صبر کرد تصویب شود.

وی با اشاره به اینکه در شورای گذشته به توافق رسیده یک سوم قیمت بلیت مترو از سوی مردم، یک سوم از سوی دولت و یک سوم از سوی شهرداری پرداخت شود.

هاشمی با بیان اینکه معمولا دولت این مبلغ را به موقع پرداخت نمی‌کند و یا کمتر پرداخت می‌کند، اظهار کرد: این موضوع را شهرداری به عهده می‌گیرد تا بتواند بعدا از دولت پول بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه پاسخگویی خود به خبرنگاران گفت: در مورد 4 درصدی‌ها سوال کنید تا پاسخ دهم.

وی در پاسخ به درخواست خبرنگاران درباره توضیح در این خصوص گفت: شورا نامه‌های زیادی را ارسال می‌کند که در این نامه موضوع پایش مردم است.

هاشمی با بیان اینکه 4 سال از برنامه دوم گذشته و وارد سال پنجم می‌شویم، بیان کرد: یکسری تعهداتی را شهرداری بر اساس برنامه دوم انجام داده و وقتی می‌خواهیم برنامه سوم را بنویسیم باید اطلاعات برنامه دوم و آنچه که اتفاق افتاده دقیق باشد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: معمولا بر اساس برنامه دوم که توسط شورای چهارم تصویب شده چنین موردی آمده که این 4 درصد، در شهرداری که پرسنل زیادی دارد، تعدیل اضافه نیست.

وی با بیان اینکه شهرداری پرسنل زیادی دارد اظهار کرد: عده‌ای خود را بازنشست می کنند و عده‌ای هم برایشان مشکلی پیش می‌آید و به شهرستان می‌روند و معمولا 4 درصد خود به خود تعدیل می‌شوند که حد بالایی نیست.

هاشمی با بیان اینکه در برنامه یکسری تعهدات برای سیاست‌ها نوشته شده و آن‌ ماده‌ای که اشاره کردم را باید دید، بیان کرد: من موظفم که در خصوص اجرای برنامه گزارش‌گیری کنم و من از شهرداری درخواست گزارش‌گیری کرده‌ام و نگفته‌ام چرا این کار انجام نشده است بلکه گفته‌ام گزارش بدهیم که چقدر اتفاق افتاده است.

رئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه اعتراض نیست، تأکید کرد: نامه برای گزارش گیری است که متأسفانه بعضی از دوستان در سایت های مختلف سوءاستفاده کردند تا رئیس شورا را تضعیف کنند.

وی با بیان اینکه این 4 درصد همان 4 درصدی هستند که آقای قالیباف گفته بود، اظهار کرد: شوخی‌های من عمدتا جدی هستند.

هاشمی در خصوص چالشی که امروز در خلال برگزاری جلسه شورا رخ داد، اظهار کرد: این چالش ها در سطح شورا عادی است و نمی توان به آن عنوان انتقاد را داد.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: افراد نگران رأی خود می‌شوند و وظیفه من این است که آیین نامه را عمل کنم و اینکه سه نفر در شورا صدایشان را بلند کنند انتقاد نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به شما اعتراض کرده‌اند که جلسه شورا را به شوخی می‌گیرید گفت: من جدی‌ترین جلسات را برگزار می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست