بازدید 3567

همراه با اخبار نهمین روز سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا

نهمین روز حادثه در حالی آغاز شد که برخی اخبار تائید نشده حکایت از مفقود شدن چند تن از کوهنوردان محلی در ارتفاعات دنا داشت. افرادی که کوشیده‌اند خود را به محل حادثه برسانند و آن گونه که امدادگران می‌گویند، خبری از ایشان در دست نیست.
کد خبر: ۷۷۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 26 February 2018
به رغم آنکه وضعیت جوی برای تجسس در ارتفاعات دنا مناسب شده، اما سرعت باد مانع از جست‌وجوست. وضعیتی که البته مانع صعود امدادگران به محل حادثه نشده است.

به گزارش «تابناک»، نهمین روز حادثه در حالی آغاز شد که برخی اخبار تائید نشده حکایت از مفقود شدن چند تن از کوهنوردان محلی در ارتفاعات دنا داشت. افرادی که کوشیده‌اند خود را به محل حادثه برسانند و آن گونه که امدادگران می‌گویند، خبری از ایشان در دست نیست.

موضوعی نگران کننده که پیشتر هم برخی مسئولان در خصوص آن هشدار داده بودند و حالا به وقوع پیوسته است. رویدادی که امیدواریم به حادثه دیگری منجر نشود.
 
قدردانی مدیرعامل آسمان از اقدام سپاه
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۸:۱۹

به گزارش ایسنا، حسین علایی در پیامی ضمن تسلیت مجدد به خانواده های داغدیده مسافران عزیز پرواز تهران – یاسوج و طلب آمرزش و آرامش برای جانباختگان این سانحه ناگوار، با قدردانی از مقام معظم رهبری و آحاد مسئولین و سازمان‌های امدادی، از نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با برنامه ریزی هوشمندانه موفق به یافتن محل دقیق سقوط هواپیما شد، تقدیر و تشکر کرد.

متن پیام مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده های داغدیده مسافران عزیز پرواز تهران – یاسوج و طلب آمرزش و آرامش برای عزیزان جان باخته در این سانحه تلخ و ناگوار، لازم می داند از سوی هیئت مدیره، مدیران و کارکنان شرکت هواپیمایی آسمان از مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، ریاست محترم قوه قضائیه، هیئت محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی و نیز مسئولین کشوری و لشکری که با پیگیری ها و پیام های خود موجب تسکین آلام خانواده های داغدار گردیده اند و نیز از تمامی دستگاه ها و کسانی که متعهدانه در تلاش برای جستجو و کشف محل هواپیمای سانحه دیده ART72 در ارتفاعات دنا، خالصانه یاری رسان خانواده های مصیبت دیده شده اند از جمله: امدادگران جمعیت هلال احمر، ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای انتظامی، دستگاه محترم قضایی، ستادهای بحران وزارت کشور استان های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و چهارمحال و بختیاری، سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه ها، صدا و سیما، رسانه های جمعی مکتوب و مجازی، شرکت صنایع هواپیماسازی هما، تیم های داوطلب کوهنوردی، پزشکی قانونی و به ویژه از تلاش های ثمربخش مردم دلیر منطقه و سازمان امداد و نجات نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با برنامه ریزی هوشمندانه موفق به یافتن محل دقیق سقوط هواپیما گردیدند، صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم.

انتقال اجساد برخی از جانباختگان سقوط هواپیما به ارتفاع پایین‌تر کوه
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۷:۱۷

داریوش کریمی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به کشف قطعات جدیدی از پیکر جان‌باختگان هواپیمای تهران - یاسوج اظهار داشت: قطعات جدیدی از قربانیان سانحه سقوط هواپیما کشف شده است اما تا زمانی که تیم اعزامی برنگردد نمی‌توانیم اطلاعات دقیقی ارائه دهیم.

وی افزود: تیم اعزامی در حال برگشت است و قطعاتی از پیکرها را نیز به همراه دارند اما پس از رسیدن آنها گزارش دقیق ارائه خواهد شد. تیم در حال پایین آمدن است ارزیابی کامل نیز انجام شده است اما باید تا زمان پایین آمدن آنها صبر کرد.

جدیدترین تصویر از محل سقوط هواپیما تهران ياسوج
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۶:۱۸

همراه با اخبار نهمین روز سقوط هواپیما در ارتفاعات دنا

پیش‌بینی آغاز جستجوی باقی اجساد از روز چهارشنبه
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۵:۲۶

امان الله جهانبین، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با ایسنا گفت: امروز صبح دو فروند بالگرد ارتش و هلال احمر به ارتفاعات دنا و محل حادثه سقوط پرواز تهران- یاسوج پرواز کردند که به علت سرعت وزش باد، شرایط جوی و میزان برف نتوانستند در منطقه سقوط هواپیما فرود بیایند.

وی اظهارکرد : این بالگردها مجبور شدند در ارتفاعات پایین تر فرود آیند. یک تیم 6 نفره را جهت ارزیابی و شناسایی محل حادثه پیاده کردند تا به صورت پیاده به محل وقوع حادثه حرکت کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین دو کمپ در ارتفاعات 3100 متری و 3800متری ایجاد شده که در هر کمپ 6 نفر در قالب یک تیم از ارتش و جمعیت هلال احمر حضور دارند که بعنوان پشتیبان تیم اول یا صعود کننده هستند.

جهانبین تصریح کرد: هم اکنون تیم هلال احمر در نزدیکی محل وقوع سقوط پرواز تهران- یاسوج حضور دارند و هنوز نیز ارتباطی با آنها نداشته‌ایم. این تیم در حال ارزیابی منطقه هستند و در صورتی که از اجساد جانباختگان مشاهده کردند با خود به پایین انتقال می‌دهند.

وی اضافه کرد: پس از بازگشت از محل حادثه با توجه به اطلاعات و تصاویر جمع آوری شده، شناسایی منطقه انجام می‌شود تا برای عصر چهارشنبه و روز های پنجشنبه و جمعه که هواشناسی پیش بینی کرده هوا مساعد خواهد بود، برای آغاز عملیات جستجوی باقی اجساد با حضور تیم های تخصصی جمعیت هلال احمر، سپاه، ارتش و کوهنوردان آماده شویم.

اعزام دو تیم ارزیاب اولیه به محل سقوط هواپیما
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۲:۲۷

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد اعزام دو تیم به محل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج گفت: هدف اصلی این تیم ارزیابی و جست و جوی اولیه است و در صورت لزوم و فراخوانی تیم‌های دیگر آماده به عملیات در کوهپایه است.

شاهین فتحی افزود: صبح امروز و پس از روشن شدن هوا و بهبود شرایط جوی منطقه سقوط هواپیمای مسافربری تهران یاسوج تیم‌های ارزیابی و امدادی سازمان با ظرفیت ۶ نفر شامل دو تیم سه نفره با بالگرد هلال احمر به منطقه اعزام شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تیم‌ها شامل چهار نفر هیمالیانورد حرفه‌ای از نیروهای جمعیت هلال احمر، یک نفر از تکاوران ارتش و یک نفر راه‌بلد با همراه داشتن تجهیزات سبک جهت انجام صعود سرعتی به نزدیکترین نقطه به محل حادثه هستند.

وی همچنین گفت: از آنجایی که اطلاعات پراکنده‌ای در زمینه منطقه و شرایط سقوط هواپیما وجود دارد هدف اصلی این تیم ارزیابی و جست و جوی اولیه است و در صورت لزوم و فراخوان، تیم‌های دیگر آماده به عملیات در کوهپایه است. دو نفر از سازمان امداد و نجات نیز مشغول تصویربرداری و مستندسازی جهت تسریع در امر جستجوی مفقودین حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج هستند.

اعزام دو تیم امدادی به محل حادثه
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۲:۱۸

به گزارش تسنیم، امروز دو تیم از هلال احمر برای پیدا کردن پیکرهای قربانیان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج عازم قله دنا شد و موفق شدند برخی از قطعات پیکرها را پیدا کنند، اما به دلیل شرایط نامناسب جوی ادامه عملیات ممکن نبود.

۹ کوهنورد محلی مفقود شده در دنا پیدا شدند
۱۳۹۶/۱۲/۰۷ - ۱۱:۲۸

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد از پیدا شدن ۹ نفری که بدون هماهنگی به ارتفاعات دنا صعود کردند و خبری از آنها نبود، خبر داد.

امان الله جهانبین در گفت‌وگو با ایسنا افزود: این کوهنوردان محلی که ناپدید شده بودند طی تماس با نیروهای امدادی از سلامت کامل خود خبر دادند.

وی اظهار کرد: این کوهنوردان از مسیر رفت بازنگشتند بلکه از مسیری دیگر که ارتفاع برف کمتر بود با صحت و سلامت بازگشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی