بازدید 1993

ساماندهی دستفروشان با برداشت از اعتبار رفع سد معبر

کد خبر: ۷۷۵۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 18 February 2018

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: بخشی از هزینه‌های پیمانکاران سازمان رفع سد معبر را برای ساماندهی و بهسازی به روش تشویقی برای دستفروشان صرف کنیم.

به گزارش مهر، الهام فخاری در چهل و هفتمین جلسه شورای شهر تهران افزود: خدمت جدید در برنامه پهنه سامانه فعالیت شهر کد ۳۱۱۰۰ برای حمایت از تشکل‌های اجتماعی و تعاونی با موضوع «ساماندهی شرایط دستفروشی و بساط گستری در راستای کاهش عرصه‌های دستفروشی در گذرهای شهری» پیشنهاد می‌کنیم و اختصاص بخشی از اعتبار رفع سد معبر با شماره طبقه بندی ۳۱۱۰۲ به عنوان ردیف جدید باشد و مبلغ پیشنهادی ما هم ۳۰ میلیارد ریال است.

به گفته وی؛ برای جایگزین کردن روش‌های حذفی، تنبیهی و خشن بخشی از آن هزینه را به روش تشویقی به ساماندهی شرایط برای کم کردن از زمینه‌ و فضاهای منازعات شهری اختصاص دهیم.

فخاری با بیان این که ردیف پیشنهادی دستمزد سازمان رفع سدمعبر هم نیست، تاکید کرد: این پیشنهاد در هزینه‌های پیمانکاری است. موضوع این است که به جای روش‌های خشن‌ و تنبیهی برای ساماندهی شهر روش‌های سازنده در پیش بگیریم، با روش‌های گذشته تاکنون آن سامانی که مردم انتظار داشتند به نحو مطلوب اتفاق نیفتاده است. مبلغ ۳۰ میلیارد ریال یک درصد از هزینه‌هاست که می‌تواند صرف ساماندهی و بهسازی به روش تشویقی دستفروشان گردد، آنهم در محدوده‌ها و محیط‌هایی که رقابت منفی حرفه‌ای و اقتصادی با کسبه و پرداخت‌کنندگان مالیات هم ایجاد نشود.

این پیشنهاد با ۱۷ رای موافق و ۲ رای مخالف به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان