با مخالفت فرمانداری تهران؛
حال باید طرح ترافیک یک خان دیگر را هم طی می‌کرد و فرمانداری تهران مهر تأیید به اجرای این طرح می‌زد؛ اما در هنگام بررسی این طرح در کمیته انطباق فرمانداری تهران مباحثی مطرح شد و از ۹ بند طرح ترافیک به شش بند آن ایراد قانونی گرفته شده است.
کد خبر: ۷۷۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴ 17 February 2018
با وجود اصرار شهرداری تهران، مبنی بر اجرای غیرکارشناسی طرح ترافیک، عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران می‌گوید، باید شورای حل اختلاف در مورد طرح جدید ترافیک نظر دهد و اجرای آن در سال آینده با اوضاع کنونی امکان ندارد.

به گزارش «تابناک»؛ سه ماه بیشتر از عمر مدیریت جدید شهری نگذشته بود که خبر رسید، قرار است، شهرداری طرح جدید ترافیک را اجرایی کند؛ طرحی که از همان ابتدا کارشناسان انتقادات جدی به آن داشته و آن را خام و ناپخته عنوان کردند.

با توجه به اینکه حدود چهل سال از اجرای طرح ترافیک تهران می‌گذرد، ارائه طرح جدید یکی از ملزومات شهر تهران محسوب می‌شود، چون پایتخت نسبت به گذشته توسعه و افزایش جمعیت داشته است. حال مدیریت جدید شهر تهران در اولین اقدام خود، طرح جدید ترافیک را با ابهامات و مشکلات زیادی مطرح کرد.

در ابتدا مسئولان امر، چراغ خاموش حرکت می‌کردند و توضیحی در این باره نمی‌دادند. سؤالات زیادی ایجاد شد و هر روز موج انتقادات بیشتر می‌شد.

در بررسی‌های اولیه طرح جدید ترافیک تهران، اعضای شورای شهر اطلاعات کافی و دقیقی در این باره نداشتند و در این خصوص برداشت‌های خود را اعلام می‌کردند که موجب سرگردانی مردم در طرح جدید ترافیک می‌شد؛ یکی از تذکرات آن‌ها به مدیریت شهری این بود که چرا اطلاعات طرح در اختیار اعضای شورا قرار نگرفته است؟

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد: بازنگری طرح ترافیک شهر تهران در کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حال انجام است، ولی هنوز پیشنهادی از سوی شهرداری تهران مبنی بر مطرح شدن آن در صحن علنی شورا ارائه نشده است؛ این در حالی است که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، باید قبل ارائه لایحه بودجه سال آینده پیشنهاد خود را مبنی بر تعیین وضعیت و سرنوشت طرح ترافیک سال آینده به شورای شهر ارائه کند.

علیخانی تأکید دارد، هر گونه تغییر در محدوده طرح ترافیک، باید در گام نخست به تصویب شورای ترافیک برسد تا قابل ارائه در صحن علنی شورای شهر و در نهایت منجر به تصویب آن شود.

شائبه درآمدزایی در این طرح برای شهرداری بالا گرفت و کارشناسان معتقد بودند تنها هدف شهرداری کسب پول از این طرح است.

پور سید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این باره گفت: با این فرمول جدید، شهروندان آزادی بیشتری در ورود به محدوده طرح ترافیک دارند. به همین دلیل به احتمال زیاد موضوع ثبت نام و فروش سالانه آرم ترافیک برای همیشه در تهران منتفی خواهد شد.

وی بر این باور است که شهرداری با اجرای طرح جدید ترافیک تهران به دنبال درآمد زایی بیشتر نیست و با این اقدام شاهد کاهش آلودگی هوا و ترافیک خواهیم بود و طرح ترافیک نیز عادلانه‌تر بین شهروندان توزیع می‌شود. معاون شهردار تهران اعتقاد دارد که با آزاد شدن طرح ترافیک همه مردم مجاز هستند که به این محدوده ورود داشته باشند، اما این ورود با عوارضی همراه است که باید آن را بپردازند.

شهرداری تهران به ‌رغم ایراد‌های کارشناسان به این طرح، طرح جدید ترافیک را برای تصویب به شورای ترافیک تهران ارسال کرد. پلیس راهور که یکی از اعضای شورا ترافیک است، از همان ابتدا جزو مخالفین سرسخت این طرح بود و اعتقاد داشت که تجهیزات و امکانات لازم برای اجرای این طرح وجود ندارد.

سردار رحیمی، رئیس پلیس پایتخت در این باره گفت: این طرح خام بوده و پلیس با آن مخالف است. اما نهایتا در شورای ترافیک پلیس هم با طرح جدید ترافیک موافقت کرد و این طرح برای تعیین نرخ عوارض به شورای شهر تهران ارسال شد.

مسئولان شهرداری تهران معتقدند که این طرح بار ترافیکی را کاهش می‌دهد. پورسیدآقایی در دفاع از این طرح به صحن شورا آمد و در این باره گفت: اجرای این طرح موجب می‌شود که ۲۰ درصد ترافیک تهران کاهش یابد و آلودگی هوا هم کمتر شود و عدالت نیز در نحوه استفاده از طرح ترافیک جدید برای شهروندان لحاظ خواهد شد و از ۱۵ فروردین سال آینده نیز طرح ترافیک جدید اجرایی می‌شود.

شهرداری طرحی را به شورا ارائه کرده بود که فقط نرخ بود و نحوه اجرای کار پیوست نشده بود، اما با تمام این معایب نهایتا عوارض ورود به محدوده ترافیک توسط اعضای شورای شهر تهران به تصویب رسید.

حال باید طرح ترافیک یک خان دیگر را هم طی می‌کرد و فرمانداری تهران نیز مهر تأیید به اجرای این طرح می‌زد. اما در هنگام بررسی این طرح در کمیته انطباق فرمانداری تهران، مباحثی مطرح شد و از ۹ بند طرح ترافیک به شش بند آن ایراد قانونی گرفته شده است.

روز گذشته دوباره پلیس به طرح جدید ترافیک واکنش نشان داد و گفت: زیر ساخت‌های لازم برای این طرح فراهم نیست و تا زمانی که زیرساخت‌ها تکمیل نشود، اجازه اجرای طرح داده نمی‌شود.

مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران نیز در مخالفت با اجرای طرح جدید ترافیک گفت: تا زمانی که شهرداری تهران زیرساخت‌های طرح ترافیک جدید مانند دوربین‌های خروجی را نصب نکند، این طرح قابل اجرا نیست و کارت‌های طرح ترافیک سال ۹۶ در سال ۹۷ هم اعتبار خواهد داشت.

در این باره، محمد قانبیلی، عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران در گفت‌وگو با فارس گفت: باید شورای حل اختلاف در مورد طرح جدید ترافیک نظر دهد و اجرای آن در سال آینده با شرایط فعلی امکان ندارد و حتی اجرای طرح فعلی هم در سال آینده وجود ندارد.

وی بر این باور است، بعضی از مواردی که در این طرح آمده با قانون مغایرت دارد و اجحاف در حق مردم است و باید بیشتر بررسی شود.

با توجه به توضیحات عضو کمیته انطباق مبنی بر لغو طرح ترافیک در سال آینده، فارس طی تماس‌های مکرر با پورسید آقایی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران موفق به دریافت پاسخی از سوی وی نشد.

بر اساس این گزارش، شهرداری تهران با توجه به انتقاد‌های فراوان کارشناسی که به این طرح بود، اصرار بر انجام آن بدون توجه به زیرساخت‌ها داشت. حال به نظر می‌رسد، مسئولان سایر نهاد‌ها به مشکلات این طرح پی برده و در مرحله آخر قصد دارند جلوی اجرای آن را بگیرند.

اشتراک گذاری
برچسب ها
روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بابا بزارید این نجفی بدبخت طرحش رو اجرا کنه و ماموریتش را تکمیل کنه بره مگرنه حالا حالا ها باید باهاش شمشیربازی کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
از اول هم معلوم بود بازوهاي پرتوان قدرت، زور،‌نفوذ ، رانت و غيره اجازه عرض اندام به مديران با سواد معاونت ترافيكي نخواهند داد. باز هم سر مردم تهران رو بريدند. دارم يواسش يواش از اعتمادي كه بهليست شوراي شهر تهران كردم و بهشون راي دادم نا اميد ميشم.
پاسخ ها
مهدی م
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
مدیران باسواد؟!!. کجای دنیا تو شلوغترین شهرشون یه طرح که همه مسادل روزمره مردم رو تحت الشعاع قرار میدهد بدون اجرای آزمایشی و کار کارشناسی اجرا می کنند؟؟!
فرهاد سنندجی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
به خدا این طرح خیلی داستان درست میکنه. این طرح جدید پوست خربزه زیر پای نجفی و نهایتا روحانی است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
یکی تصویب میکنه یکی دیگه لغو میکنه شیرتوشیریه ماشالله !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
اخه چه اصراری بر اجرای طرح ناپخته هست متاسفانه کادر کارشناسی شهرداری
بر یک چیز غیر اجرایی تاکید دارند که خود منشا دردسر ها و نافرمانی یه عده خواهد شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
خداروشکر
ناصر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
چه خوب ،شهرداری فقط به کسب درامد فکر میکنه نه رفاه مردم اخه چطور بااین طرح میشد جلوی ترددو معضل الودگی هوارو گرفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
فعلا که رئیس شورای شهر همچنان از چگونگی تخفیف به خبرنگاران در طرح جدید میگوید!!!! خخخخخخخخخخخ لابد هنوز خبر نداره لغو شده!!!
واحد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
خدایا از این باصطلاح مدیران شکایت به درگاهت داریم. شب می خوابند و صبح طرحهای بی محتوا ارائه می دهند که جز چپاول جیب مردم هیچ بهره ای برای مردم ندارد. گویا مدیریت در تهران فقط نظر داشتن به جیب مردم است. و آلودگی هوا بهانه ای پرسود برایشان. جمعیت ایران را با شعار "فرزند کمتر زندگی بهتر" با فاجعه پیری روبرو ساخته (کاهش جمعیت مسلمین) و به آن نیز بسنده نبوده و این کهنسالان را نیز تا به گدایی وادار نسازند، راحت نخواهند نشست. الهی شکایت به درگاهت داریم که گویا فریادرسی برای مردم تهران نیست از دست این مدیران متملک که درد فقیر ندانند و ندارند! کافی است یکی فقط یکی از این مدیران را به اروپا صادر کنند، یکشبه به خاک سیاه خواهند نشاند آن ممالک را! عجب پر تحمل اند مردم تهران!...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
بارها گفته ایم و باز هم میگوییم که پور سید آقایی مدیری ناموفق با طرح های فانتزی و غیر کارشناسی است که همیشه اهداف ناپخته خود را بصورت بولدوزری و با تکیه بر پشتوانه های سیاسی خود به پیش می برد.
خسارت های مدیریت ایشان بر راه آهن را همگان دیدند و حال درصدد ایجاد خساراتی دیگر در شهرداری و ایجاد هزینه های گزاف بر مردم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
طرح جدید یعنی ظلم در حق مردم کارمند!بدون ایجاد زیرساخت این طرح شکست خوردست
نقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
انگار این آقای معاون ترافیک شهرداری قسم خورده این طرح خام را اجرا کند و وضع تهران را بدتر از این بنماید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
شهرداری فقط به فکرپول درآوردن بودنه چیزدیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
آیا برای رضای خدا یک نهاد یافت میشود که از جیب مردم فقیر ،وبیچاره ایران ،والخصوص تهران هزینه نکند ،وطلبکار هم نباشد؟‌ آیا مردم نماینده برای شورای شهر انتخاب نمودند که بار هزینه های گزاف را به دوش مردم بگذارند ،اکنون وضعیت بگونه ای شده که برای نفس کشیدن ،دولت پول میگیرد ؟ گناه مردم چه بوده؟ ،آیا این همه فقر ،وفحشا ،واعتیاد ،ودزدی ،وزورگیری ،وکیف قاپی ،وخودکشی ،مسولین را از خواب غفلت بیدار نمیکند ،؟ مردمی که در داخل ،طرح ذوج ،وفرد هستند چه گناهی کرده اند؟ که باید هم محدودیت را تحمل کنند ،وهم دود ،وآلودگی هوا را پس چه امتیازی برای ساکنین این منطقه در نظر گرفته میشود؟ ویا ساکنین منطقهٔ طرح اصلی ،چه امکاناتی در اختیار آنان قرار میگیرند ،مگر نه اینکه عوارض ،ومالیات ،و همه باجها را آنان هم مانند سایرین می پردازند ،اینهمه محدودیت ،وهیچ امتیازی؟ از صبح الطلوع ،کوچه های بین خیابان توحید ،وکارگر ،پر میشود از خودرو پارک شده تا ساعتهای هشت ،ونه شب بگونه ای که حتی راه ورود به منازل را هم سد میکنند ،این مردم منطقهٔ ذوج ،وفرد چه گناهی کرده اند ؟ ویا اینکه شبها از ساعت یازده به بعد تا شش صبح خیابانها و کوچه ها در اختیار کامیونها ،ولدر ،وبیل مکانیکی هست ،که علاوه بر آلوده نمودن هوای شبانگاهی ،آلودگی صوتی عذاب آورتر است که نمیتوانی در طول شب آرامش داشته باشی ؟ هر کوچه که نگاه میکنی دو الا سه کارگاه آپارتمان سازی مشغول است ،و کلی آسیب ،ومزاحمت برای همسایه ها مخصوصا همجوارها ،و بعد هم شهرداری بدون اخذ رضایت از همجوارین پایانکار را صادر میکند ،وبساز و بفروش هم به ریش مردم میخندد ، ؟ آیا شهرداری برای پول هرکاری را باید انجام دهد؟ ،،،
مهندس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
جالبه کارت های آقایون و آقازاده ها برای سال دیگر هم اعتبار دارد!!!!!
با این شیرتو شیری که حتی شهرداریش نمیتونه یک طرح اجرا کنه و بعد با معایب و مزایاش روبرو بشه و جوابگو باشه چه چیزی را می شه اصلاح کرد...
دوستان دلواپس هم که الان میگن این طرح احتمال سواستفاده دشمنان رابالا می برد و از فقرا و کارمندان دم می زنند.....
در صورتی که کارمندان و غیره (خودم هم جزو همین دسته هستم) باید الگوی زندگی خودشون را اصلاح کنند و به جای اتوموبیل شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
مگر در اين ششماه فعاليت شهردار جديد درتهران چه اتفاقي افتاده كه بخواهيم طرح جديد ترافيك با انواع و اقسام بندهاي مشكل زا بخواهيم اجرا كنيم . قبل از اجراي طرح جديد ترافيك ابتدا كليه خطوط متروي 12 گانه و خطوط اتوبوس راني بي آر تي در بزذرگراههاي تهران از جمله همت نيايش كردستان و مدرس و يادگار امام راه اندازي كنيد بعد مردم را در منگنه طرح ترافيك قرار دهيد. حتي هنوز خط 6 و 7 مترو هم را نيفتاده و تونل اسفنديار و آرش نيايش هم افتتاح نشده
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: