بازدید 4275

حاشیه دیدار وزیر خارجه آمریکا با همتای لبنانی‌

کد خبر: ۷۷۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰ 15 February 2018

وزیر خارجه لبنان چند دقیقه‌ای همتای آمریکایی خود را منتظر گذاشت و در بدو ورود او به کاخ «بعبدا» فوراً به استقبال او نرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) پس از ورود به لبنان برای دیدار با «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور عازم کاخ «بعبدا» (کاخ ریاست‌جمهوری) شد و قرار بود قبل از دیدار با عون، با «جبران باسیل» وزیر خارجه دیدار کند.

بر اساس گزارش «رویترز»، فیلم‌ها و تصاویر گرفته شده نشان می‌دهد جبران باسیل مدتی تیلرسون را منتظر گذاشته و فوری به استقبال او نیامده است؛ تیلرسون بر روی صندلی خود نشسته در حالی که کنار او یک صندلی خالی است و منتظر ورود باسیل است.

با این وجود، دفتر ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد این موضوع، نقض پروتکل‌‌های دیپلماتیک نبوده چرا که وزیر خارجه آمریکا تیلرسون چند دقیقه زودتر از موعد مقرر در کاخ بعبدا حضور پیدا کرده است.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه سفر منطقه‌‌ای پنج روزه خود امروز وارد لبنان شد؛ وی طی هفته جاری و پیش از لبنان به مصر، کویت و اردن سفر و با مقامات این کشورها دیدار کرد.

شبکه «المیادین» بعد از دیدار وی با عون و باسیل اعلام کرد تیلرسون طرح تبادل اراضی را در برخی نقاط مورد منازعه مرزی و نیز آنچه که به «خط هوف» موسوم است، برای تقسیم بلوک نفتی شماره 9 مطرح کرده است.

«فردریک هوف» رئیس هیأت آمریکایی بود که شش سال پیش (2012) و در زمان ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» با میانجیگری میان لبنان و رژیم صهیونیستی سعی کرد مرزهای دریایی مورد منازعه میان دو طرف را ترسیم کند تا اختلافات از بین برود. او خطی ترسیم کرد که 60 درصد از منطقه‌ای که رژیم صهیونیستی ادعای مالکیت آن را دارد، به لبنان داده شد و 40 درصد مابقی به تل‌آویو. لبنان این تقسیم‌بندی را غیرمنصفانه دانست و آن را به رسمیت نشناخت.

وزیر خارجه آمریکا قرار است با «سعد الحریری» نخست‌وزیر و «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور هم دیدار کند و پس از آن و در مقصد نهایی سفر خود عازم ترکیه می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر