بازدید 4967
آیت‌الله سبحانی:

بسیاری از روحانیون در قم درجا می‌زنند

کد خبر: ۷۷۴۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 15 February 2018
مرجع تقلید شیعیان جهان با بیان اینکه فضای مجازی در بین خانواده‌ها مشکلات فراوانی ایجاد کرده است، گفت: فضای مجازی نباید بسته شود، اما باید در مقابل انحرافات آن تدابیر درستی اندیشید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در همایش سوگواره یاس نبوی ویژه مبلغان اعزامی به سراسر کشور در ایام شهادت حضرت زهرا (س) که در سالن جلسات مدرسه امام کاظم (ع) برگزار شد، اظهار داشت: اگر قرار باشد درباره حضرت زهرا (س) از آیات قرآنی استفاده شود آیه فراوان است، چراکه در بسیاری از آیات قرآنی موضوع حضرت زهرا (س) در آن متجلی و مشخص است.

مرجع تقلید شیعیان جهان گفت: یکی از جلوه‌های مهم تربیت در دنیای امروز ارائه نمونه و اسوه است، ارائه نمونه در هدایت و ضلالت اثر بسیار مهمی دارد و از این منظر نیز اسوه‌ها و نمونه‌های فراوانی را در آیات قرآن کریم نشان می‌دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه عنوان کرد: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی زنجیر‌ها از قلم‌ها برداشته شد و کتاب‌ها و آثار بسیار فراوانی در مورد شخصیت حضرت زهرا (س) و اهل‌بیت (ع) به رشته تحریر آمده است.

وی ادامه داد: محتوای اصلی منبر‌ها باید محتوای قرآنی و اهل‌بیتی باشد، اما این بدان معنا نبوده که از علوم دیگر بهره گرفته نشود، اما باید قالب و محتوا‌های منبر‌ها محتوای الهی و قرآنی باشد، مبلغان باید از خاشع و متواضع بودن هراسی به دل راه ندهند و محتوای سخنرانی‌ها نیز باید منطقی و حسابرسی شده باشد.

وی با اشاره به خاطره‌ای از امام راحل عنوان کرد: برای یک روحانی هیچ وظیفه‌ای بالاتر از تبلیغ نیست، اما امروزه متأسفانه بسیاری از روحانیون در قم درجا می‌زنند درحالی‌که بسیاری از شهر‌های کشور ازنظر داشتن روحانی خالی از مبلغ دین هستند که اگر این روند ادامه داشته باشد، ممکن دشمنان این سنگر را تصرف کرده و بر آن مسلط شوند.

مرجع تقلید شیعیان جهان با اشاره به اهمیت تبلیغ در بین جوانان گفت: جوان مانند شمعی است، امکان تغییر و تحول در شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی را دارا هستند، بنابراین باید در امر تبلیغ نیز در کنار حفظ احترام بزرگان، جوانان را جامعه هدف قرار داد، فضای مجازی امروزه در بین خانواده‌ها مشکلات فراوانی ایجاد کرده، فضای مجازی نباید بسته شود، اما باید اصلاح‌شده و در مقابل انحرافات آن تدابیر درستی اندیشید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل