9644بازدید
نظر نمایندگان اصولگرا و اصلاح‌طلب درباره رفراندوم؛
نقوی حسینی:اینکه در 22 بهمن از تریبون عمومی در حضور این خیزش مردم، رمز دشمن را مطرح می کنند، یعنی در پازل دشمن بازی می کنیم. چه من باشم چه رئیس مجلس و چه رئیس جمهور فرقی ندارد؛ ما با این گفتمان،در بازی دشمن هستیم.هاشم زایی:من تعجب می کنم، معنی رفراندوم یعنی مراجعه به آرای عمومی. مگر ما از مردم خود می ترسیم که از رفراندوم و نظر مردم بترسیم. رأی مردم که ترس ندارد و این هم تجربه اول ما نیست.
کد خبر: ۷۷۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۷ 14 February 2018

 نقوی حسینی: رفراندوم رمز دشمن است/ هاشم‌زائی: مراجعه به آرای مردم هراس ندارد!روحانی در سخنرانی مراسم 22 بهمن گفت: «قانون اساسی بن بست‌ها را برداشته. اگر جایی بحثی هست، به اصل 59 قانون اساسی مراجعه کنیم. اصل 59 قانونی درباره رفراندوم است؛ یعنی صندوق بیاوریم و هر چه مردم گفتند عمل کنیم».

به گزارش «تابناک»؛ پیشنهادی که رئیس جمهور درست سه سال پیش و یک سال پس از روی‌کارآمدن دولت یازدهم آن را مطرح کرده بود. رئیس جمهور سه سال پیش، باز هم در یک سخنرانی گفته بود: «برای یک بار هم که شده، درباره مسأله بسیار مهم که ممکن است اختلافی هم باشد... [مسأله‌ای که] برای همه اهمیت دارد و در زندگی همه تأثیرگذار است، نظر مستقیم مردم پرسیده شود».

این سخنان موجب واکنش هایی از طرف افراد سیاسی جناح های مختلف شد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

سیدحسین نقوی حسینی در گفت وگو با «تابناک» در این باره اظهار داشت: من اصلاحاتی مانند گفت و گوی ملی، آشتی ملی و رفراندوم را قبول ندارم، چون اصلا قهری وجود ندارد که نیاز به این کارها باشد. ارکان و چهارچوب ها مشخص است. اگر جریان ها می خواهند با هم صحبت کنند، انجام دهند، این که نیازی به ما ندارد.

این نماینده مجلس گفت: رفراندوم هم مانند این است. رفراندوم رمز دشمن است، اگر من هم مطرح کنم، رمز دشمن را مطرح کرده ام. کسی که رفراندوم را مطرح می کند، رمز دشمن را می گوید. دشمنان ما چهل سال است، این حرف را می زنند و در واقع رفراندوم را مقابل حاکمیت قرار می دهند.

وی افزود: قانون اساسی ترتیبات رفراندوم را مشخص کرده و باید این مراحل پیموده شود؛ اما اینکه در 22 بهمن از تریبون عمومی در حضور این خیزش مردم، رمز دشمن را مطرح می کنند، یعنی در پازل دشمن بازی می کنیم. چه من باشم چه رئیس مجلس و چه رئیس جمهور فرقی ندارد؛ ما با این گفتمان، در بازی دشمن هستیم. اگر کسی به رفراندوم اعتقاد دارد، باید برود و ترتیبات رفراندوم را به اجرا درآورد. لازم نیست در 22 بهمن این را بگوید. بنی‌صدر و خاتمی هم همین کار را کردند. آنها هم گفتند که رفراندوم می گذاریم؛ این معنی ندارد. باید مراحل قانونی طی شود. این را نباید به تریبون بکشیم؛ آن هم زمانی که کشور به وحدت نیاز دارد. کسانی که رمز رفراندوم را در محافل عمومی مطرح می کنند در پازل دشمن بازی می کنند.

در مقابل عبدالرضا هاشم‌زایی، نماینده اصلاح طلب مجلس یادآور شد: من تعجب می کنم، معنی رفراندوم یعنی مراجعه به آرای عمومی. مگر ما از مردم خود می ترسیم که از رفراندوم و نظر مردم بترسیم. رأی مردم که ترس ندارد و این هم تجربه اول ما نیست.
رئیس جمهور حرفی زده و البته نگفته که برای چه چیزی رفراندوم برگزار شود، از قبل هم این کار انجام داده ایم. ما زمانی می خواستیم نخست وزیر را با رئیس جمهور عوض کنیم. این کار را انجام دادیم، حالا رئیس جمهور هم منظور خود را نگفته که این میزان هجمه شده است.

این نماینده گفت: من اعتقاد دارم درباره برخی چیزهایی که طولانی می شود، می توان رفراندوم برگزار کرد؛ مثلا حصر این دو یا سه مسئول سابق می تواند موضوعی برای رفراندوم باشد. بالاخره محاکمه ای که نشده و دادگاهی هم به اینها رأی نداده است، کسی هم که تصمیمی در این باره نگرفته و ما هم نمی توانیم منتظر باشیم که اینها در حصر از بین بروند و داغ آن برای همیشه در پیشانی نظام بماند. پس می شود در این مورد رفراندوم کرد؛ البته این یک موضوع است.

باید دید نظر مردم چیست. ما نباید از لفظ رفراندوم بترسیم، ما هیچ نگرانی در مورد رفراندوم و آرای مردم نداریم، این حرف را کسی گفته که دومین فرد کشور است و این نمی تواند باعث ترس شود.

هاشم زایی با انتقاد از برخی اصولگرایان که گفته اند رفراندوم به ضرر وحدت ملی است، گفت: رفراندوم مخالف وحدت نیست و مردم نیز در 22 بهمن نشان دادند، با هم متحدند و ما مسئولان هستیم که شکاف بین مردم ایجاد می کنیم، وگرنه مردم نشان دادند با هم هستند و مراجعه به آرای مردم ایجاد شکاف نمی کند.

روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۱۰۱
انتشار یافته: ۳۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
جالبه همه پرسی در قانون اساسی آمده و حق مسلم مردم است
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
پس اصل 59 قانون اساسی رو دشمن گذاشته حتما?
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
به درد مردم برسید بس است بزارید دولت به کار مردم برسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
رفراندوم اجرای اصل ۵۹ قانون اساسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
هاشم زایی:ما مسئولان هستیم که شکاف بین مردم ایجاد میکنیم.
کاملا موافقم چون آقای رییس جمهور یکی از این افراد است که در راهپیمایی ۲۲ بهمن که نشانه وحدت مردم است حرف های تفرقه افکنانه مطرح میکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
آقای نقوی شما با رفراندوم بعنوان نماینده انتخاب شده اید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
با این حرف های اقای نقوی حسینی میشه نتیجه گرفت که یا رییس جمهور منتخب مردم با دشمن است یا اصلی از قانون اساسی را دشمنان به تصویب رسانده اند!!!
ناشناس
|
Canada
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
رفراندوم رمز دشمن است:
به بیان دیگر مردم دشمن هستند. چون رفراندوم به معنی مراجعه به رای مردم هست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
یعنی نظر مردم رمز دشمنه؟ یعنی مردم دشمنن؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
سلام هنوز مردم را قبول ندارید. چه اصولگرایان وچه اصلاح‌طلبان. اگر قبول وباور داشتید تمام اختلاف های حزبی ومنافع حزبی را کنار میگذاشتید. وبه مردم توجه میکردید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
یک جا میگه قهری وجود نداره و جای دیگه گفته نیاز به وحدت داریم!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
الان در اروپای غربی و آمریکای شمالی یک سری موسسات آمارگیری غیر دولتی مثل گالوپ وجود داره که میزان محبوبیت مردم رو از سیستم ربه صورت سالانه و ماهانه ثبت میکنه. مثلا در همین فرانسه میزان محبوبیت آقای فرانسوا هولاند در دور اول به قدری پایین آمد که خودش دیگر برای دور دوم کاندید نشد و بعد ماکرو رییس جمهور شد. تازه در برخی از کشورها مثل سویس و نروژ از این حد هم جلوتر رفته و حتی برای تصویب قوانین از مردم نظر سنجی میکنن.
پیرامن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
کسی نیست به آقای هاشم زائی بگوید مگر در مملکت قانون وجود ندارد که مابه رفراندوم مراجعه کنیم آگر هم قصد برگزاری رفراندوم دارید دنبال مسئله ای باشید که اکثر مردم به آن مبتلا هستند مانند اشتغال /تولید /صنعت /بانکداری /مسکن / آموزش عمومی /ازدواج جوانان و... نه یک یا دو درصد مردم شما نظر 98 در صد مردم را می گیرید که دو درصد به رفاه و آسایش و امنیت برسند و دیگران .......
پاسخ ها
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اول شما بگرد دنبال عامل همين بدبختي ها ببين چه عواملي باعث و بانيشن ، بعد در مورد آن رفراندم برگزار كنن
ميزان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
آيا ميزان رأي ملت نيست؟ چرا از قرار گرفتن در برابر نظر مردم وحشت داريم؟ مگر دشمنان قرار است در رفراندوم شركت كنند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
این آقای نقوی حسینی علاوه بر این که نقش پلیس جنایی را در مسئله خودکشی سید امامی بازی کردند ، خیلی راحت به رئیس جمهور انگ بازی در زمین دشمن را می زنند . به ایشان توصیه می شودخودشان در فکر اصلاح تفکراتشان باشند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
كلمه رفراندوم چه ولوله ايي انداخته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
مگر اقای نقوی حسینی قانون اساسی را قبول ندارد؟ مگر شکی دارد که وقتی رئیس جمهور یک حرفی را میزند یعنی حرف 25 میلیون نفر است
علی حسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
آقای هاشم زایی کسی از رفراندم ورای مردم نمیترسه همینطوری تمامی انتخابات انجام شده وبه رای مردم احترام گذارده شده برای هر بچه بازی یه رفراندوم نمیزارن باید اون موقع هر ثانیه در رفراندوم باشیم در اساس رفراندم انجام میشه به وقتش شده
Allianz
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
این دوستان اگر آمریکا و اسرائیل را نداشتند که به عنوان دشمن مطرح کنند چگونه و با چه حربه ای می خواستند مدیریت کنند؟؟؟!!!!
این سوال ذهن خیلی ها را مشغول کرده است. لطف کنید همین سوال را جواب بدهید 99 درصد مشکلات حل میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
یکی نیست به این اقا بگه شما خودت با رای مردم اومدی سر کار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
حالا چرا انقدر برخی از رفراندوم ناراضیند.مگه قراره از کره مریخ بیان رای بدن؟ والا همین مردم ایران قراره رای بدن....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تابناک یه نظر سنجی راجبه موضوع و موافق ومخالف رفراندوم برگزار کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اگر مسئولان خوب عمل کردن و مردم هم راضی هستن
از رفراندوم نباید ناراضی باشن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
این پیشنهاد خوبیه .رفراندوم باید این باشه که آیا بعد از گذشت چند ماه هنوز هم روحانی را می خواهند که قطعا جواب مردم نه است چون نتیجه صلح با دنیا امروز در وضع اقتصادی و ارزی کشور نمود داره!!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
توجه : من فکر می کنم جامعه ما دچار انحراف و دوری از مسیر مستقیم شده است. وقتی بر همگان روشن است که حکومت اسلامی و ولایت فقیه نائب بر حق امام زمان است رفراندوم کفر و جز گناهان کبیره است.
عادل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
بهتر است جناب روحانی و دولتشان که پر است خسته ها، به فکر مردم باشند و با فشار به مردم و حرف های بیهوده، مردم را از نظام‌ ناامید نکنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
توجه اقاي نقوي به اظهار نظر و استفاده از كلمه رفراندوم در ثبت نام مجدد يارانه ها كه بزبان اوردند و چندين بار هم كيهان به ثبت نام اكثريت در اخذ يارانه كلمه رفراندوم را بكار برد ، چرا انروز قابل استفاده بود ولي امروز بازي در زمين دشمن ؟ اقاي نقوي مخالفت چندين ماهه شما با برجام بازي در زمين امريكاي جنايتكار بود نه استفاده از رفراندوم ، دليل بر اشفتن شما اينه كه به ملت ايران ايمان نداريد
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
در ترکی مثلی هست که میگوید وقتی عاشق (نوازندگان آذری) کم می آورد "ها نینیم ها نینیم" یعنی "چه کنم چه کنم" سر میدهد. حالا رئیس محترم جمهور که هیچ کدام از وعده هایش محقق نشده راهکار نجات خود را برهم زدن صفحه شطرنج و کشیدن مسائل به حاشیه میداند.
رفراندوم برای چه؟ مطالبات اکثر مردم اقتصادی است نه رقاصی که اگر جوان زندگی داشته باشد به فکر رقاصی هم نمی افتد تا صحبت از این باشد که آزاد شود یا نشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
خب برادر هادی حالا که شما با رفراندوم مواقید که طبق قانون اساسی هم هست یکی دو بند آن سیاسی باشد و یکی دو بند دیگر آن اقتصادی .مردم ایران را در این همه پرسی رای میدهند و نه آمریکایی ها
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
اقاي حسيني با رفراندم انتخاب شده حالا از همه رسي ناراضی هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
تابناك نظر سنجي بذار ببين مخاطبين با نظر سنجي موافقن يا نه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
رفراندوم مانند خیلی از دیگر اظهارات رییس جمهور ، طرح یک مسئله حاشیه ای برای فرار از پاسخگویی نسبت به عملکرد دولت ضعیف ایشان است . متاسفم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
الان سر چی رفراندوم باشه؟
کلی گویی در مملکت بدبختی می اورد. الان انهایی که می گویند خوب است می دانند سر چی خوب است یا انهایی که می گویند بد است چیزی می دانند؟
رامین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
آقای نقوی خوب نویسنده کتاب های پوارو می شدند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵
من موافق رفراندوم هستم در صورتیکه این فضای مجازی یکسال قطع بشه بعد برگزار بشه چون خیلی ملت ساده ای داریم و زود فریب دشمنان مکار را می خورند دشمن اول از طریق فضای مجازی سرمایه گذاری کرده حالا نوبت فاز بعدی شده.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: