بازدید 5486

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی برای موج جدید سرما

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اخطاریه هواشناسی برای ورود موج جدید سرما به کشور از روز شنبه ارسال شده، روز گذشته نیز مجدد اخطاریه داده شده و دستگاه‌ها و سازمان‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.
کد خبر: ۷۷۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱ 12 February 2018

معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: اخطاریه هواشناسی برای ورود موج جدید سرما به کشور از روز شنبه ارسال شده، روز گذشته نیز مجدد اخطاریه داده شده و دستگاه‌ها و سازمان‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.

در رابطه با وقوع موج جدید سرما و بارش برف در کشور طی یکی دو روز آینده،‌گفت: به محض اینکه سازمان هواشناسی و اطلاعیه و اخطاریه‌ای لازم را به ما ارسال می‌کند ما نیز به دستگاه‌های مربوطه اعلام می‌کنیم که در حالت آماده‌باش باشند.
وی ادامه داد: اخطاریه هواشناسی برای وضعیت بارش برف و موج جدید سرما از روز شنبه به سازمان مدیریت بحران ارسال شده روز گذشته نیز مجدد اخطاریه داده شده است و معمولا اعلام آمادگی 48 ساعت قبل از وقوع حادثه انجام می‌شود.
وی گفت: به این ترتیب کارگروه حمل و نقل با مسئولیت وزارت راه و شهرسازی، کارگروه امداد و نجات با مسئولیت هلال‌احمر، کارگروه آموزش و و اطلاع‌رسانی با محوریت صدا و سیما، بهداشت و درمان با محوریت وزارت بهداشت این رونوشت‌ها برای آماده‌باش ارسال شده است.
معاون امور آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت:‌همچنین به دستگاه‌های دولتی، نیروی انتظامی، بسیج مستضعفی، معاون عملیات ناجا، سپاه و ارتش به دلیل اینکه در کل کشور همواره عوامل نیروهای مسلح برای کمک‌رسانی حاضر هستند ارسال شد هاست.
وی ادامه داد:‌بنابر همه سازمان‌ها و ارگان‌های مرتبط آمادگی قبل از وقوع حادثه را دارند از طرفی به استان‌های تحت تأثیر و به شورای هماهنگی آنها به ریاست استانداری در شرایط آمادگی کامل خواهند بود. و این ساز و کاری است که معمولا با تغییرات شرایط جوی در نظر گرفته می‌شود.
اکبرپور گفت: به مردم نیز اطلاع‌رسانی لازم از طریق صدا و سیما خواهد شد تا در سطح شهر و استان دستگاه‌های اجرایی بتوانند در زمان حادثه عملکرد مناسبی داشته باشند.

 

در همین راستا اطلاعیه‌هایی از سوی سازمان های مربوطه صادر شده است که به شرح زیر می‌باشد:

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: به رانندگان توصیه می‌شود که اگر طی دو سه روز آینده به ویژه روز چهارشنبه قصد سفر به استان‌های البرز، قزوین، تهران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل را دارند، حتما تجهیزات زمستانی لازم به خصوص زنجیر چرخ را به همراه داشته باشند. هماهنگی‌های لازم با نیرو‌های امدادی، راهداری و هلال احمر در محور‌های استان‌های مذکور انجام شده است و پلیس راه‌های استان‌ها در تمام محور‌ها حضور دارند.

همچنین شرکت فرودگاه‌ها در طی اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جدیدی از سرما و بارش به ایران فرودگاه‌ها در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

در ادامه مدیرکل دفتر ایمنی و نظارت بر شبکه شرکت راه‌آهن با اشاره به تمهیدات شرکت راه‌آهن در قبال اخطاریه سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی همراه با برف و کولاک از دیروز دوشنبه ۲۳ بهمن ماه اظهار داشت: تمهیدات در راستای دستور العمل‌های فصل سرما است و همچنین با ابلاغ اخطاریه‌ها و اطلاعیه‌ها به ادارات همه­ ­مناطق از آن ها خواستیم تا تمهیدات لازم را بر اساس دستور العمل‌ها و با توجه به شرایط استان‌ها در نظر بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر