بازدید 2514

راه‌اندازی سامانه دانشگاه آزاد برای جلوگیری از جعل مدارک فارغ‌التحصیلان

کد خبر: ۷۷۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸ 10 February 2018

دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 12 زیر‌سامانه حوزه مدیریت و منابع دانشگاه توسط مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه راه‌اندازی شد.

به گزارش آنا، مهندس میثم میرزایی دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: زیرسامانه‌های بودجه‌ریزی عملیاتی و بودجه‌بندی، مدیریت نقدینگی و حساب‌های بانکی، پرداخت الکترونیک، مدیریت تقسیط و پرداخت تسهیلات دانشجویی، گزارش و نظارت بر خط مالی، حقوق و دستمزد، ثبت و مدیریت احکام، فیش حقوقی آنلاین، مدیریت حضور و غیاب، ایده تا ثروت، مدیریت درخواست‌ها و دانشنامه الکترونیک طراحی و اجرا شده است.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی دانشگاه آزاد اسلامی داشتن سامانه‌ای به منظور پیش‌بینی درآمدها، تواتر درآمدهای گذشته، گزارش عملیاتی از میزان مصرف، استفاده و انحراف از بودجه در سال‌های گذشته بود، گفت: زیرسامانه بودجه‌ریزی عملیاتی و بودجه‌بندی به همین منظور راه‌اندازی شد تا براساس آن یک برنامه‌ریزی دقیق و شفاف درخصوص بودجه سال آینده دانشگاه صورت گیرد.

دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: از آنجایی که دانشگاه آزاد اسلامی دارای حساب‌های بانکی مختلف با تراکنش بالاست، نظارت و کنترل بر آنها بسیار مشکل و پیچیده است. زیرسامانه مدیریت نقدینگی و حساب‌های بانکی این امکان را فراهم می‌کند تا در لحظه اطلاعات حساب‌های بانکی همه واحدها و مراکز زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی قابل رویت، گزارش‌گیری و نظارت باشد.

میرزایی درباره زیرسامانه پرداخت الکترونیک، گفت: از طریق این زیرسامانه همه پرداخت‌های دانشگاه از طریق آدرس واحدی قابل رویت است و همه دانشجویان و افرادی که به حساب دانشگاه پول وازیر می‌کنند، می‌توانند از طریق این زیرسامانه به آدرس https://payment.iau.ac.ir از پرداخت خود اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: زیرسامانه مدیریت تقسیط و پرداخت تسهیلات دانشجویی مخصوص وام‌ها و تسهیلاتی است که به دانشجویان براساس امتیازات، شرایط دانشجو و واحدهای دانشگاهی اختصاص می‌یابد.

دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از سیستم‌هایی که کاربری آسان، سریع و قابل استفاده برای مدیران دارد و آنها می‌توانند به صورت یکپارچه و آنلاین، اطلاعات را در یک سامانه مدیریتی گزارش‌گیری و مشاهده کنند، زیرسامانه گزارش و نظارت برخط مالی است.

میرزایی با بیان اینکه رعایت عدالت در پرداخت‌های مالی و متناسب‌بودن حقوق‌ها با عملکرد افراد مطالبه کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی است، خاطرنشان کرد: زیرسامانه حقوق و دستمزد این امکان را فراهم می‌کند تا حقوق افراد متناسب با فعالیت، عملکرد، امتیازات و براساس یک مکانیزم شفاف و قابل مقایسه با سایر کارکنان تنظیم شود.

وی ادامه داد: در زیرسامانه ثبت و مدیریت احکام، مسئولیت‌ها و احکام افراد قابل رویت و پیگیری است و مشکلات آنها در این زمینه به راحتی برطرف خواهد شد.

دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در زیرسامانه مدیریت حضور و غیاب مواردی همانند مرخصی‌ها، ساعات حضور، مأموریت‌ها، کسر کار، اضافه کار و ... ثبت می‌شود و محاسبه حقوق نیز از طریق این سامانه انجام می‌شود.

میرزایی افزود: در زیرسامانه فیش حقوقی آنلاین حقوق و دستمزد، احکام، حضور و غیاب و تمامی فعالیت‌های مرتبط با کارکنان کاملاً شفاف و قابل رویت است. این سامانه به سادگی در اختیار کلیه کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه بر روی نشانی https://hesabdar.iau.ir قابل دسترسی است.

دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: به منظور حفظ محرمانگی اطلاعات افراد فقط در صورتی که با شماره موبایل شخصی خود در سامانه ثبت کنند قادر به دریافت اطلاعات اداری خود در سامانه هستند.

وی درخصوص زیر سامانه ایده تا ثروت گفت: همه فعالان دانشگاهی اعم از دانشجویان، استادان، اعضای هیأت علمی و کارکنان می‌توانند ایده‌های که منجر به تولید ثروت می‌شود را در این سامانه ثبت کنند.

دبیر شورای راهبردی فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی افزود: ایده‌ها در زیرسامانه ایده تا ثروت به آدرس https://idea.iau.ir دسته‌بندی، سرمایه‌گذاری و در نهایت وارد چرخه تولید ثروت می‌شوند.

میرزایی درباره ضرورت‌های زیرسامانه مدیریت درخواست‌ها گفت: بسیاری از فرآیندها همانند صدور ریز نمرات، مکاتبات به نظام وظیفه و سایر ارگان‌ها، صدور دانشنامه و ... در واحدهای دانشگاهی نیاز به حلقه ارتباط با سازمان مرکزی دانشگاه دارند.

وی افزود: همه دانشجویان، کارمندان و اعضای هیأت علمی می‌توانند درخواست خود را در این زیرسامانه به آدرس https://srm.iau.ir ثبت کنند و درخواست خود را به صورت الکترونیکی پیگیری کنند.

میرزایی با بیان اینکه امکان اعتبارسنجی مدارک به صورت آنلاین در زیرسامانه برخط دانشنامه الکترونیک وجود دارد، افزود: این زیرسامانه به منظور جلوگیری از هرگونه جعل و سوء استفاده از مدارک دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شده است.

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در دهه فجر امسال برای اولین بار سامانه‌های یکپارچه که در سطح کشور و تمامی واحدها و مراکز دانشگاهی قابل بهره‌برداری است را ارائه و رونمایی کرده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان