بازدید 5997

بیانیه اتاق عملیات متحدان در سوریه

کد خبر: ۷۷۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 10 February 2018
اتاق عملیات مشترک در سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، پهپادی که رژیم صهیونیستی مدعی است وارد فلسطین اشغالی شده، کذب است و این پهپاد‌ها نقشی مهم در جمع‌آوری اطلاعات از داعش داشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ساعاتی پس از حوادث صبح شنبه و حمله جنگنده اسرائیلی به نقاطی در سوریه و پاسخ پدافند هوایی سوری به آن، اتاق عملیات مشترک متحدان در سوریه بیانیه‌ای در این خصوص صادر کرد.

از آنجا که رژیم صهیونیستی صبح شنبه از ساقط کردن یک پهپاد ایرانی سخن گفت، اتاق عملیات مشترک اعلام کرد که هواپیما‌های اسرائیلی مقر هواپیما‌های بدون سرنوشین در فرودگاه تی.۴ (در شرق حمص) را هدف گرفتند. از این پهپاد‌ها برای جمع‌آوری اطلاعات گروه‌های تروریستی و داعش استفاده می‌شد و نقشی مهم در پاکسازی منطقه شرقی سوریه از داعش داشتند.

اتاق عملیات مشترک متحدان اعلام کرد که «ادعا‌های دشمن درباره اینکه پهپاد وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شده کذب محض است».

به گفته این اتاق، «رژیم صهیونیستی و اشغالگران آمریکایی نقشی مهم در حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه ایفا می‌کنند... اشغالگران آمریکایی هنوز برای تأمین نیاز‌های داعش فعالیت می‌کنند و آن‌ها عناصر داعش را از شرق رود فرات به پایگاه خود در تنف و پایگاه‌های مشکوک خود در عراق منتقل می‌کنند.

اتاق عملیات متحدان در سوریه ضمن باید این تهدید که «اقدام تروریستی که رژیم صهیونیستی مرتکب شد، از این پس مقابلش سکوت نخواهد شد»، گفت: «هر تجاوز جدید رژیم صهیونیستی پاسخ دندان‌شکن و جدی دریافت خواهد کرد».

در این بیانیه از تلاش‌های ارتش سوریه برای مقابله با تجاوز آشکار اسرائیل تقدیر شده و آمده که اتاق عملیات حمایت خود از تصمیم شجاعانه پاسخ به این تجاوز را حمایت می‌کند.

صبح امروز رژیم صهیونیستی بعد از طرح این ادعا که یک پهپاد ایرانی از فرودگاه تی.۴ پرواز کرده و وارد حریم هوایی فلسطین اشغالی شده است، اقدام به حمله به فرودگاه نظامی تی.۴ در شرق استان حمص کرد.

پدافند هوایی ارتش سوریه نیز در مقابل این اقدام، جنگنده اف.۱۶ رژیم صهیونیستی را که در الجلیل در شمال فلسطین اشغالی سقوط کرد، هدف قرار داد و خلبان آن پس از جراحت و اجکت کردن، به بیمارستان منتقل شد.

پس از این حادثه، رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قصد ندارد وضعیت تشدید شود و خواستار ورود آمریکا و روسیه به موضوع برای مهار مسئله شد. دقایقی بعد، شبکه المنار اعلام کرد، سخنگوی ارتش دشمن صهیونیستی می‌گوید «عملیات برای ما تمام شده است». همچنین کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک مسئول بلندپایه اعلام کرد که اسرائیل قصد تشدید وضعیت را ندارد.

برخی منابع غیررسمی به نقل از برخی اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی گفتند، امروز در جلسه مطرح شده است که به نفع اسرائیل است که وضعیت آرام شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار