بازدید 16025
در واکنش به خبر «تابناک» رخ داد؛

استقرار بازرسان در دانشکده پر اشکال و پاتک عجولانه مدیران!

این استاد دانشگاه در همین باره ادامه داد: یکی از راه های دیگری که می تواند به بازرسان کمک کند تا متوجه تغییر عجولانه نام اساتید بشوند، این است که بررسی کنند و ببینند، تخصص برخی اساتید با درس هایی که در لیست های کنونی برای آنها ثبت شده است، همخوانی ندارد.
کد خبر: ۷۷۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰ 08 February 2018

استقرار بازرسان در دانشکده پر اشکال و پاتک عجولانه مدیران اشکالات فراوانی که در ساختار آموزش عالی کشور وجود دارد و می رود که علم و دانش کشور را با خسارات جبران ناپذیری رو به رو کند، موضوعی بود که در دو خبر جداگانه به آنها پرداخته و تنها برای نمونه به یکی از دانشکده های دانشگاه آزاد در آنها اشاره شد؛ دانشکده ای که حالا مدیرانش در پی جبران اشکالات هستند و البته در اجرای این اقدام نیز روش درستی را انتخاب نکرده اند.

به گزارش «تابناک»؛ در دورانی که آموزش عالی در کشور به موضوعی تجاری تبدیل شده است و بسیاری از مدیران و مسئولان کشوری نیز از این منظر به آن نگاه می کنند، پرداختن به ایرادهای بزرگی که در این فضا وجود دارد، کار چندان آسانی نیست؛ موضوعی که البته امید می رود، با بازخوردهای مطلوب رو به رو شود و تغییراتی در مسیر بهبود کیفیت علم و دانش کشور به وجود آید.

هرچند اشکالات عدیده ای که به آن اشاره شد، منحصر به یک دانشکده یا یک دانشگاه نیست و مجموعه آموزش عالی کشور در بسیاری موارد دچار این اشکالات است، در روزهای گذشته و تنها برای نمونه «تابناک»، به اشکالاتی پرداخت که در یکی از دانشکده های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، دانشگاه و دانشکده را به قلمروای برای فرماندهی انحصاری و سلیقه ای بدل کرده است.

سخن از دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد استان تهران است که در دو گزارش قبلی (اینجا و اینجا) به ایرادات آن پرداخته شد؛ دانشکده ای که در آن یک استاد می تواند در یک روز داور سیزده پایان نامه دانشجویی باشد و به رغم وجود 86 عضو هیأت علمی در آن، اساتید مدعو بعضاً بدون هیچ گونه تخصص و تجربه ای، جای اعضای هیأت علمی را در کلاس های درس می گیرند.

آنچنان که گزارش های جدید رسیده نشان می دهد، پس از اشاره به برخی اشکالات این دانشکده و از روز گذشته بازرسان وزارت علوم و سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در این دانشکده مستقر شده اند و با بررسی جوانب امر، تلاش دارند خطاهای احتمالی موجود را کشف و به برخورد با آن اقدام کنند.

این ورود بازرسان و سایر دستگاه های نظارتی به مشکلات فراوان موجود در این دانشکده، در حالی است که برخی اساتید دانشکده در گفت وگو با «تابناک»، از یک پاتک عجیب و عجولانه مدیران این دانشکده در واکنش به اقدام نهادهای نظارتی خبر می دهند.

یکی از اعضای هیأت علمی دانشکده مدیریت که نامش نزد «تابناک»، محفوظ است، در این باره به خبرنگار ما گفت: پس از ورود شما به مسأله و انتشار گزارش در مورد این دانشکده، بازرسان در دانشکده مستقر شده اند و این موضوع باعث شده است که مدیران نه تنها برخی درس های حذف شده ما را به ما بازگردانند، بلکه چند درس جدید نیز به لیست دروس ما اضافه کنند.

این استاد دانشگاه با ارائه مستندات افزود: روز شنبه متوجه شدم، دروس من در سامانه دانشگاه افزایش یافته است و دروسی که حتی در تخصص من نیست نیز به نام من ثبت شده است. وقتی چرایی این موضوع را از کارشناس بخش پرسیدم، به من گفت که آقای دکتر اردستانی (رئیس دانشکده) دستور داده اند به صورت موقت تا زمانی که بازرسان در دانشکده هستند، درس های اساتید مدعو به نام اعضای هیأت علمی دانشکده ثبت شود تا پس از چند روز شرایط به روال سابق بازگردد.

وی افزود: با این حساب، بازرسانی که در دانشکده هستند اگر لیست اساتید و درس های کنونی را بگیرند و با شرایط دو یا سه هفته دیگر مقایسه کنند، کاملاً متوجه مغایرت و تغییر عجولانه می شوند.

این استاد دانشگاه در همین رابطه ادامه داد: یکی از راه های دیگری که می تواند به بازرسان کمک کند تا متوجه تغییر عجولانه نام اساتید بشوند، این است که بررسی کنند و ببینند که تخصص برخی اساتید با درس هایی که در لیست های کنونی برای آنها ثبت شده است، همخوانی ندارد. آنها همچنین می توانند در طول ترم با بازدیدهای بی خبر خود از دانشکده متوجه شوند که اصلاً برخی از این اسامی که به عنوان استاد در لیست آمده در کلاس ها حضور نخواهند یافت و افراد دیگری به نام آنها در کلاس ها حاضر می شوند.

وی در گفته های خود، نام و مستندات بیشتری در مورد افرادی که نام آنها در ترم و سال های گذشته به عنوان استاد در سیستم ثبت می شد اما در کلاس درس حاضر نمی شدند در اختیار «تابناک» است که اگر بازرسان مستقر در دانشکده متوجه این مسائل نشوند، در ادامه از همین رسانه منتشر خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷۶
ای کاش غول کنکور هنوز زنده بود. اونی که می رفت دانشگاه تکلیفش معلوم بود، اونی هم که نمی رفت دانشگاه

باز تکلیفش معلوم بود.

آخه من نمی فهمم این همه مدرک دار بی سواد به اصطلاح فارغ التحصیل از غیر انتفاعی و آزاد و پیام نور و علمی

کاربردی و پردیس دولتی و حتی بعضی دولتی های ضعیف به چه درد این مملکت می خورن که نمی تونن ی مشکل

از مشکلات این ممکلت کم کنن. صرفا با اخذ مدرک بالاتر توقعشون بالا رفته.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
ملاک سواد نام دانشگاه نیست ولی قطعا در قرن ۲۱ کسی که دانشگاه نرفته باشه بی سواد تلقی میشه و توقع بر اینه که فردی که ۴ سال دانشگاه رفته بالاخره یه چیزی یاد گرفته و به همین سادگی نمیشه گفت که بی سواد . این نوع نگرش بیشتر حامی فرهنگ دلالی هستش که ترجیح میده ریشه دانشگاه رو خشک کنه . خیلی از دانشجوهای همون دانشگاه آزاد و بقیه که شما نام میبری از دانشجوی ایمپریال کالج هم با سوادتر هستند . همه رو با یه چوب نزن
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
اخه ژنای برتر کشور نمی تونن که دولتی
بخونن با سفارش ددی میرن اینجا دکترا میگیرن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
مشکل اینه که نمیتونن برای افراد دیپلمه هم شغل ایجاد کتن پس بهترین راهکار برای مشغول نگه داشتن قشر جوان اینه که همه رو هر جوری شده وارد دانشگاه کنن و این تقاضای شغل رو برای مدتی به تاخیر بیاندازن همین
ناشناس
| Germany |
۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
واقعا حرف حق رو زدی غول کنکورو چرا برداشتن؟؟ بهت میگم برا پول درآوردن و کارخونه مدرک زدن
خداییش کار ندارم تو دوران لیسانس پوس از سرمون کندن. نه از رو آزار بلکه روالشون بود درسشو می داد امتحاناشم می گرفت حقتم هر چی بود میداد خلاص
تو ارشد تابستان بین ترم 2 و 3 بود پروژم آزمایشگاهی بود استارت زدم یه بنده خدایی هم بود هم رشته خودم ارشد آزاد یه 15 روز کلا تست گرفت شد تش و رفت من می گفتم ما داریم چه می کنیم اونا دارن چی کار می کنن البته حق داشت چون ماشاالله دانشگاه آزاد ولشون می کرد به امون خدا این بنده خداها هم از جیب داشتن پول می دادن بابت هر تست واقعا پول زیادی می دادن خلاصه چند ماه گذشت دست خودم خالی شد برا چندتا تز نوشتیم برا عزیزان آزادی خلاصه کفتم خودا پدرشو بیامرزه اون لااقل چهارتا تست گرفت اینا که هیچ
البته نتیجشم دیدم 3 تا مقاله جون دار ای اس ای کشیدم از تزم بیرون
استاد راهنمام مدیر گروه تو آزادم بود گفتم دکتر چه وضعشه همه اینارو گفتم گفت مهندس ببین دانشگاه آزاده دیگه؟؟؟؟؟؟؟
خلاصه همون قدیم یه چی بود که غول کنکور برا بود و کارخونه تولید مدرک نداشتیم
تو دانشگاه ما هم زیرآبی اساتید بود ولی بابا دیگه والله نه اینجوری
دلیلم داشت چون فقط یکی پی اچ دی از داخل داشت بقیه از انگلیسو آمریکا بودن
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
این همه دکان عزیز من میدونی چقدر اشتغالزائی میکنه !!!! تو این اوضاع وخیم بی کاری و فشاری که به دولت داره میاد و نیاز شدید به آمار سازی و اشتغال زایی ، خب با گسترش این مراکز با عناوین مختلف انتفاعی و غیر انتفاعی و آزاد و نور و کور و ..... هزاران بی کار مشغول به کار هستن و عده زیادی هم بنام دانشجو یه چند سالی سرشان گرم است و شرشان از سر دولت کوتاه است و میگویند فعلا اینها مشغول تحصیل هستند و نامشان جزو بیکاران نیست ! بله آقا جان حکمتها پشت این قضایا خوابیده همچی ساده به این چیزا نپردازید !!!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
اتفاقا الان دیگه ژن خوبا براحتی میرن همون دولتی میخونن تا هزینه ندن
پیشنهاد میدم از این به بعد به جای شعارهای توخالی و رجزخوانی، سعی کنیم عضوی محترم در جامعه بین الملل باشیم تا این مسائل دیگه پیش نیاد
خدا بده برکت، داوری سیزده پایان نامه در یکروز، چه پولی میگیره اون استاد! مظنه هر داوری چنده؟ 500 هزار تومان؟ میشه حدود 7 میلیون در روز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
داوری یک رساله دکتری برای یک استادیار کمتر از 150 هزار تومان حق الزحمه دارد (برای مطالعه پروپوزال رساله، شرکت در جلسه دفاع پروپوزال، پیش دفاع و دفاع نهایی)؛ داوری کارشناسی ارشد حداقل 30 تا 40 درصد کمتر از این رقم است . پانصدهزار تومان را از کجا آوردید ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
داوری رساله دکترا در دانشگاه سراسری 500 هزارتومن می باشد
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
اگر با دقت بیشتر بخونید، جمله سوالی بود. 150 تومن هم باشه میشه دو میلیون که از سرشون هم زیاده، اغلب اساتید حتی تا سرجلسه دفاع پایان نامه را حتی ورق هم نزدن. خواندن و نقد علمی و ارایه نظر پیشکش.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
وقتی اطلاعات درست نداشته باشی خب هر حرفی هم میزنی . پونصد هزار تومان کاملا غلطه و خیلی کمتر از این حرفاس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
البته بیشتر منظور راهنمایی تعداد زیاد پایان نامه است. آقای فرهاد رهبر اگه می تواند به جای دور ریختن اساتید این مشکلات را رفع کند.
عجب شیر تو شیری شده
این همه فارغ التحصیلان جوان دکتری که بعضا خیلی به روز و با سواد و متعهد هستند بیکارند و ما می بینیم که عده ای از اساتید دانشگاه که خیلی هم به روز نیستند و اصلا وقت مطالعه هم ندارند، ده تا پست دارند. هم استاد هستند، هم معاون وزیر، عضو هیات رییسه پژوهشگاه ، عضو هیات امنا چند تا دانشگاه، نماینده مجلس، عضو هیات مدیره چند تا شرکت، عضو فرهنگستان، ......
خب مگر قحط الرجال است. چرا یکی باید ده تا شغل داشته باشد و دانشجو اصلا نتواند ببیندش و نه تا فارغ التحصیل دکتری به روز و باسواد و جوان بیکار باشد. واقعا ظلم است.
دانشگاه آزاد فقط دستگاه پول شماره به شاهرود هم سر بزنید
تابناک داری واقعا مشکوک میزنی
چند وقته کلید کردی رو این دانشکده
این همه مشکل تو سیستم آموزشی ما هست
بعد به خاطر مسائل شخصی صفحه اول تابناک شده محل تسویه حساب
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
شما پستت رو ددی آماده کرده نگران نباش
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
از انگلیسی فقط ددی رو یاد گرفتی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
احتمالاتو دانشگاه علم و صنعت با مموتی باهم درس زبان انگلیسی رو پاس کردن که این ددیش رو یاد گرفته و اونم یس یسش رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
خدا خیر بده به تابناک که حرف حق رو میزنه
خدا نکنه تابناک بخواد با یکی دشمن شه
چرا اجازه داده نميشه دانشگاه هاى خارجى داخل كشور شعبه بزنن ؟ لطفا يه جواب معقول براى اين سوال شما پيدا كن . الان تو امارات تمام دانشگاه هاى معروف شعبه دارن . كارى نداره مديريت كردنش كه . چرا ؟ هر علتى بيارى يه راه حلى داره.
پاسخ ها
عماد
| Germany |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
اونوقت کی جیب مردم رو خالی کنه و یه ورق کاغذ به نام مدرک بده دستشون؟
قرار بود ولایتی بیاد سرو سامان بده...مثکه مشکلات دو برابر شده ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
ولایتی 20 تا پست دیگه هم داره وقت نمی کنه . فقط وقت می کنه ماهی یک سری بزنه حق مدیریتش را بگیرد.
متاسفانه یکی از عیبهای بزرگ ماکه بسیاری از مشکلات از آنجا سر چشمه می گیرد اشکال و ضعف و مکانیزم سیستیم بازرسی و نظارت در کشور است. سیستیم نظارت
و بازرسی نباید منتظر اطلاع باشد باید سیستیم طوری طراحی شود که اولین منبع اطلاع از کارها خود بازرسی باشد و کار های غیر قانونی و فساد ها را در نطفه خفه شوند.
یه سوال ؟ چرا مسئولان تهران مرکز تاکنون بررسی نکردند چرا رییس دانشکده مدیریت داوری تمام پایان نامه های چند استاد مدعو مشخصی که پست دولتی دارند رو خودش بر عهده میگیره؟ اصلا این رییس چند سال گذشته تا الان چطوری عضو هیات مدیره و مشاوره دهها سازمان دولتی و خصوصی شده ؟ چند شغله پس یعنی چی؟
من بعنوان اولین ورودی های دانشجوهای دکترای مدیریت بازاریابی این دانشکده شهادت میدم تنها عامل انصراف دادن من اجبار و تهدید رییس دانشکده مبنی بر انتخاب وی بعنوان استاد راهنما در قبال قبولی در آزمون جامع کتبی و شفاهی بود که بهمراه دانشجوی دیگری به حراست و شکایات و ..... مراجعه کردیم و هیچکسی حرف ما را گوش نکرد و حتی ادون دانشجوی دیگر با تحریک رییس دانشکده یک ترم در کمتیه انظباطی محروم گردید تا مایه عبرت سایر معترضان شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱
شما اگه سواد داشتی با هر استادی میتونستی دفاع می کردی...دیگه انصراف دادن نداشت که
اگر به فکر آینده و وپیشرفت کشور هستیم باید فرهنگ مدرک گرایی در کشور برچیده شود در شرکت ما که یکی از بزرگترین بنگاههای اقتصادی است نفر داریم با علم و تجربه بسیار در حرفه خودش ولی بدلیل اینکه مدرکش دیپلم است همیشه زیر دست باقی بوده برعکس افرادی که وقت خود را صرف کسب تجربه و علم عملی ننموده و فقط دنبال جمع کردن مدارک تحصیلی اون هم بت رشوه و تقلب بوده الان شده همه کاره شرکت (یک انسان بی تجربه و نالایق و درواقع بیسوادواقعی )صرفا به علت اینکه در چارت شرکت کسب فلان مقام باید دارای مدرک کارشناسی ارشد باشد .
با سلام و خسته نباشید خدمت عزیزان خبرنگاری که شجاعت لازمه کار اونهاست.متاسفم که اذهان کنم چندین بار بعنوان استاد داور پایان نامه های دانشجویان ارشد این دانشکده متوجه کپی برداری شده و گزارش نمودم ولیکن بدون رضایت من ، مرا از داوری اون پایان نامه حذف کرده و مکررا خود رییس دانشکده داوری اون پایان نامه رو بر عهده گرفته و نمره کامل داده است که بعد متوجه شدم رابطه ای بین این رفتار غیر علمی و غیراکادمیک و خرید پایان نامه کپی برداری شده با موسسه فروش پروپوزال و پایان نامه درب بغل دانشکده وجود داره که خود شما میتونید حدس بزنید
من کارشناسی رو سال 1386 این دانشکده خوندم رییس گروه مدیریت بازرگانی دکتر حیدری بود سال 1394 کارشناسی ارشد اومدم همچنان رییس گروه دکتر حیدری با مدرک معادل دکترا رییس گروه بود . جز سال گذشته که اخراج شد مجددا امسال توسط رییس دانشکده رییس گروه مدیریت بازرگانی منصوب گردید و 12 سال مدیر گروهه با مدرک معادل دکترا ! و جالب اینکه با دانشجویان دکترای بازاریابی تدریس داره . حالا نمیدونم اون رییس آموزش دانشکده چطوری ادعا کرده هرساله مجددا توسط هیات علمی گروه بازرگانی انتخاب شده ! اساتید که همه میگن انتصابیه
پاسخ به پویا
[آخه من نمی فهمم این همه مدرک دار بی سواد به اصطلاح فارغ التحصیل از غیر انتفاعی و آزاد و پیام نور و علمی

کاربردی و پردیس دولتی و حتی بعضی دولتی های ضعیف به چه درد این مملکت می خورن که نمی تونن ی مشکل

از مشکلات این ممکلت کم کنن.]

فارغ التحصیلان دانشگاه های دولتی کدام مشکل از مشکلات کشور را کم کرده اند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
نصف بیشتر اساتید دانشگاه های دولتی فوق لیسانس بودن که با سهمیه وزارت عبوم دکتری گرفتن و بیشترشون کاملا بی سوادن
حالا اینجا دانشگاه ازاده،در بهترین دانشگاه این کشور چیزهایی هست که باورتون نمیشه.
این روش و روشهای دیگر تجاری آموزشی در همه واحدهای دانشگاه آزاد وجود دارد. روش جذب استاد، نحوه تخصیص استاد به درس، تقلب های جلسه امتحان با ناظرین بی مسئولیت، عدم رعایت آیین نامه های آموزشی، عدم رعایت مدت تحصیل، تحت فشار قراردادن اساتید برای نمره افراد خاص، کاسبی بعضی از کارمندان از التماس نمره برای دانشجویان، بی تفاوتی از عدم حضور دانشجویان در کلاس درس، الزام قبولی تعداد زیادی از دانشجویان در یک لیست نمره، تهمت بی سوادی و یا سخت گیر به اساتید باسوادی که دلسوز هستند و می خواهند بدرستی کار کنند، تولید مدرک برای برخی که احتمالا بعضی ها در طول تحصیل شاید ده بار هم به دانشگاه قدم رنجه نفرمودند و امتحتنشان هم نیابتی بود که اخیرا افتضاح آن هنوز داغ است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
دقیقا درست است به عنوان استاد دانشگاه آزاد تایید میکنم.
دوستی که این نظر را دادند به احتمال زیاد از همکاران هستند که درد مشترک داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
یه نگاهی به دانشگاه های غیر انتفاعی یا علمی کاربردی و تا حدودی پیام نور بندازی آنوقت می گی صد رحمت به دانشگاه آزاد
در دانشگاه بیرجند هم روال به همین منوال است و در زمان انتخاب واحد اسامی برخی از اساتید نیست اما در زمان حضور در کلاس استاد دیگری در درس حضور پیدا می کند، این موضوع به این مساله برمی گردد که چنانچه نام برخی از اساتید در لیست انتخاب واحد ظاهر شود، ظرفیت آن کلاس خالی خالی خواهد ماند، برای همین هم برای پر کردن ظرفیت کلاس از نام اساتید دیگر برای آن درس استفاده می شود.
باسلام و احترام؛
1- احترام و پاسداشت مقام اساتید کشور واجب و قدردانی معنوی و البته مادی ایشان در حد امکان ضروری است
2- در عین حال، اهمیت توجه به رشد علمی نباید موجب عدم بررسی و نقد اشکالات موجود در نظام آموزش عالی کشور شود. اساتیدی (هر چند محترم و معروف در یک یاچند موضوع خاص) که بدون داشتن تخصص کافی در یک زمینه به عنوان مشاور و ... در قبال میلیونها تومان حق الزحمه انتخاب می شوند و حضور آنها در پروژه بدون اثر بوده و یا عملاً بخش قابل توجه کار توسط دانشجویان آنها انجام می شود.
3- افراد دارای تحصیلات عالی در بخشهای کارمندی و کارگری را با اساتید شاغل در آموزش عالی از نظر حقوق و مزایا، اعتبار اجتماعی و زمان خالی جهت مطالعه و ... مقایسه کنید. بسیاری از نخبگان کشور بدلیل پُر بودن بخش آموزش امکان اشتغال در سیستم آموزش عالی کشور را نداشته و در بخش دولتی و صنعت کشور مشغول کار می شوند. این عده با وجود پتانسیل علمی بالا بدلیل قانون منع مداخله کارکنان دولیت و یا مشغله های کاری، امکان فعالیت رسمی در شرکتهای مشاور و ... بزرگ را ندارند. در حالیکه یک استاد دانشگاه می تواند در پروژه های تحقیقاتی و اجرائی مختلف دخیل باشد، در پایان هم معمولاً مهم نیست که به نتیجه قابل استفاده برسد یانه. بنده اساتیدی دیده ام که عملاً به صنعت به دید یک عده افراد بی سواد و پولدار نگاه می کنند.
در مجموع فکر می کنم کشور باید متوازن پیش برود و توجه بیش از حد و نامتعادل به هر قشر جامعه(اعم از پزشکان، اساتید و ...) ایجاد رانت و انحراف از هدف و مسیر اصلی می کند.
اشکالات اساسی در دانشکده مدیریت وجود دارد که شخصا حاضرم در یک مصاحبه انها را باز گو کنم و اگر فشار روانی و ترس موجود از روی کارکنان برداشته شود تخلفات اساسی می تواند اشکار شود.
سلام
واقعا بايد آموزش و پژ‍وهش ما با كيفيت باشد. اين رويه اي كه به هر جا دكتري و ارشد دادند همين مي شود كه مي بينيم. ارزش دانش و دانشگاهي را نزول داده اند
تابناک لطفا به دانشگاه علوم و تحقیقات هم یکسری بزن.... بیش از 110 استاد و از هیات علمی به حق تدریس تبدیل کردن هیچ کسی هم پاسخگو نیست میگن از بالا دستور دادن... نامه ای هم که به ما نشون دادن پیوست داره و پیوستی که به امضای دکتر رهبر هستش به ما نشون داده نمیشه که بفهمیم به چه علتی .... من و اساتیدی که میشناسم همگی تو رشته تخصصی خودشون هستن و تقریبا همگی یا دکتری از دانشگاه تهران دارن یا از خارج اومدن....لطفا عدالت رو در مورد دانشگاه ما هم رعایت کنید....به هر کی و هرجا هم هم سر زدیم هیچکس به ما نمیگه چه خبره.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
تابناک لطفا پیگیری کن که ولایتی و رهبر دارند دانشگاه آزاد را متلاشی می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
تابناک درست می گه لطفا پیگیری کن ما هیچ پناهی جز تو نداریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
تابناک آقای فرهاد رهبر دستوری داده و حاضر به پاسخگویی نیست. لطفا پیگیری کنی. خواهش می کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
تابناک می ترسی پیگیری کنی؟؟
متاسفانه اساتید هیات علمی دارند از اساتید مدعو سو استفاده می کنند و با ساعتی پرداخت کردن هزینه تدریس به اساتید مدعو که غالبا هم تحصیلکرده های جوان هستند که پشت درب های هیات علمی مانده اند از انها سواستفاده می کنند! حقوق های ملیونی می گیرند بدون اندکی زحمت و کلاس رفتن و جور اصلی را اساتید مدعو با حق التدریس مضحک می کشند!!!
فقط دانشکده مدیریت نیست. بقیه دانشکده ها هم کمابیش همینطورند.
اساتید مدعو و نیمه وقت و بازنشسته که با داشتن رابطه در ظاهر یک یا دو درس در هفته تدریس میکنند و حقوق های میلیونی میگیرند. در حالی که اعضای تمام وقت هیات علمی کمبود واحد دارند و قراردادشان تمدید نمیشود. پیشنهاد میکنند بازای 500 هزار تومان در طول ترم برای هر درس تدریس کنند یا خبری از تمدید قرار داد نخواهد بود. در حالی که مدیران رده بالا برای سوءمدیریتشان حقوق های چند ده میلیونی میگیرند و خرج های میلیاردی بی نتیجه و بی دلیل در واحد علوم و تحقیقات ( و احتمالا بقیه واحد های دانشگاه آزاد) میشود، جبران سوءمدیریت مدیران را هم اساتید دانشگاه با اجبار به اصطلاح درآمدزایی و کسر حقوق و عدم تمدید قرارداد و عدم امنیت شغلی بپردازند. در دانشگاه آزاد مدیریت غیر علمی و غیر تخصصی بیداد میکند که متاسفانه با آمدن آقای دکتر رهبر وضع بدتر و فشار بر روی اساتید و دانشجویان بیشتر هم شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
موردی سراغ دارم از دانشجویان دکترای شما که شب قبل پیش دفاع متوجه روند زیر ساختی اشتباه در مطالعه اش شدیم تا صبح کلی داده سازی کردند و با نمره عالی دفاع کردند ...الان هم نقش بازرس کشوری به مدد پارتی خود را ایفا میکنند... دانشگاه ازاد در حد تخصیلات تکمیلی نیست.
یکی از اساتید علوم و تحقیقات
| United States of America |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
دوست عزیز 23:24
بله با مواردی مثل مورد شما ناآشنا نیستم. ولی دانشگاه آزاد هم اساتید متعهد به علم و اخلاق دارد که در کمال شایستگی در حال انجام وظیقه اند، البته اگر سیستم ناکارآمد و دید تجاری به علم اجازه نفس کشیدن را به آنها بدهد. تا مدیریت (خرد و کلان) انتظارات غیر علمی از هیات علمی دارند به اصطلاح با یک گل بهار نمیشود.
باسلام چنانچه بتوانند از مدارک دکتری مسولین کشور که غالبا دکترای مدیریت گرفته اند ودرپست های عالی شاغل هستند گزارش تهیه شود که نحوه حضور دردانشگاه وتز ورساله آنها چه بود بسیارمفید است
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
محمد خان مدیریت یکی از مهم ترین رشته ها در سراسر جهانه و اتفاقا یکی از رشته هایی هست که باید به شدت مورد توجه قرار بگیره چون دقیقا ضعف در سوء مدیریت هست .
حال که منابع انسانی تحصیل کرده زیاد شده اند، در گرفتن همه پستها بین آنان رقابت مثبت و سازنده طراحی و اجرا شود.
توی دانشگاه آزاد هر شهر، نماینده اون شهر در مجلس بعد از ورودش به مجلس یا مدیران بعضی سازمانها، شروع به تدریس می کنند حتی در دروس غیر تخصصی مانند قرائت قرآن، وصایا، تنطیم خانواده و ...در حالیکه افرادی با مدرک دکترا و با سواد بیکار هستند
مدرک گرایی نداریم هشت سال در صنعت سازندگی کشور کار کردیم مدرک فوق دیپلم اموزشکده معماری داشتیم واقعا کار کردیم اول عنوان کارگری و بعد نقشه فنی و معمار کارخانه بعد کارمند ایزو کارهای بزرگی انجام دادیم ولی مدرک فوق دیپلم بد جور ناراحت بودیم کار دانشمند رو انجام میدادیم امدن به من گفتن چون مدر مهندسی نداری جرم هست برات مهندس بگن امدیم ازمون شرکت رفتیم دانشگاه ازاد مدرک مهندسی گرفتم بعد فوق لیسانسو گرفتیم مساله دولتی بودن و ازاد بودن نیست مساله بومی درس خوندن هست بومی درس هزاران بار از دانشگاه های تهران جلوتره چون راحت به درستو میرسی اما در شهر غریبه نه پول داری نه مینونی بدون خوابگاه بمونی مشکل هست بومی آزاد بهتر دولتی تهرانه بیهوده به دانشگاه ازاد برچسب نزنید دولتی هم خوندیده ایم ازاد هم خونده ایم.
کمی هم در مورد آزمون‌زبان این دانشگاه بنویسید بعد از ۲۱ بار قبول نشدم .هر ماه یک‌مدلی سوال میده که نتونیم ۵۰۰ بگیریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
مرد حسابی انتظار داری سوالات تکراری بشن شما قبول بشی، خب برو زبانتو تقویت کن!! همین شماهائید که...ه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
کاملا تایید می گردد
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰
عزیزم ۵۰۰ رو هم قبول نمی شی غر غر هم می کنی ؟!! اینم شد ایراد ؟ شما باید انگلیست رو در حوزه تخصی خود تقویت کنی که هر امتحانی گذاشتن بتونی قبول شی
به نام خدا

وضعيت گروه جغرافياى واحد علوم و تحقيقات دانشگاه ازاد در سال هاى گذشته و تا اخر ترم پيش كه بالاخره مدير گروه نيمه وقت ان كنار زده شد فاجعه بارتر است.

اين مديرگروه نيمه وقت كه كارمند وزارت خارجه بود هر روز از حدود ٩:٣٠ صبح تا ١:٣٠در دانشگاه بود (درست ساعتى كه قانونا بايد در ان وزارت حضور داشته باشد. )در حاليكه كارمند تمام وقت ان وزارت بود و از انجا حقوق تمام وقتى واز دانشگاه حقوق نيمه وقتى مى گرفت.
اين مدير گروه نيمه وقت استاديار در حالى مدير گروه شدكه بهترين اساتيد با درجه استادى و دانشيارى تمام وقت كشور در ان گروه بودند. انها را با همكارى حوزه مديريت وقت اخراج و به جاى انها تازه فارغ التحصيلان غير دانشگاهى را به عنوان استاد حق التدريس براى تدريس در مقاطع كارشناسى ارشد و دكترى گذاشت. و صداى دانشجويان به جايى نمى رسيد.
اين مدير گروه نيمه وقت هدايت رساله ها و پايان نامه ها را بر خلاف قوانين دانشگاه كه بايد به اساتيدهمان دانشگاه و مورد نظر دانشجو مى داد خود سرانه و بدون تشكيل گروه بين رفقا تقسيم مى كرد.
اين مدير گروه نيمه وقت گاهى نظارت ده ها رساله و پايان نامه را در يك روز به نام خود مى زد كه به ازاى هر نظارت تا جايى كه ما اطلاع داريم ٣٠٠هزار تومان در يافت مى كرد.
اين مديرگروه نيمه وقت بر خلاف مقررات وزارت علوم كه دانشجو حق انتخاب استاد راهنما را دارد،خود سرانه استاد راهنما را تغيير مى داد.
اين مدير گروه در هر ترم براى خود ده ها راهنمايى مشاوره جهت پايان نامه و رساله ها تصويب مى كرد كه از قبل ان مبالغ هنگفتى به جيب مى زد.
متاسفانه نه طى چند سالى كه وى به وزارت خارجه و بيت المال لطمه زد توسط ان دستگاه مواخذه شد ونه به واسطه لطماتى كه به واحد علوم و تحقيقات دانشگاه ازاد زد مواخذه شد.
و نه اين همه پولى كه از جيب دانشجو به ناحق و خلاف مقررات به جيب زد پس گرفته شد.
نمى دانم ايا عليرغم اين همه تاكيدات مقام معظم رهبرى مبنى بر رفع فساد و ظلم روزى نوبت اينگونه موارد هم خواهد رسيد؟ و ايا پول هاى به ناحق در حلقوم بعضى ها فرورفته باز گردانده خواهد شد. وايا لطماتى كه به دانشگاه زده شده مجازات خواهد داشت؟به اميد ان روز
پس بقیه واحد ها؟؟
رییس متخلف دانشگاه را عوض کنید. زیرا ظاهرا ایشان بسیار بندباز و سیاست مدار(حقه باز) هستند.
تشریف بیارید ببینید در دانشگاه پیام نور تبریز چه خبره. مدرس معارف دروس تخصصی حقوق رو تدریس می کنه
سلام ،در اینکه این مطلب کاملا جهت گیرانه هیچ شکی نیست ، اما قطعا هر فرد یا دانشگاهی ضعف ها و قوت هایی داره .... چندتا از نکات عزیزان هییت علمی این دانشگاه و شاید سایر دانشگاهها ... متاسفانه غزیزان هییت علمی نگاه علم محور به کار در دانشگاه ندارن و هدفشون ارتقائ دانشگاه و بعد خودشون نیست بلکه همه چیز رو پله میبینن حالا از بیگاری کشیدن از دانشجو گرفته تا امتحان سخت گرفتن و ... ثانیا انگیزه لازم را ندارن و تکراری شدن .... راه صحیح استاد ترکیبی برای هر کلاس هست تا هم ایجاد انگیزه بشه و هم همگان متوجه کیفیت کار بشوند... ضمنا رییس این دانشکده بسیار انسان شایسته و متواضعی هستند
از تابناک میخواهیم گزارشی هم از گروه مدیریت بازرگانی واحد شهرقدس تهیه کنند. اینجا هم رییس گروه کارشناسی ارشد آقای دکتر غریب نواز برای خود با اندکی از اساتید مدعو و تعدادی از دانشجویان مافیا درست کرده است.
جناب آقای دکتر طهرانچی ! مسئولان حراست و بازرسی شما همین نظرات را بخوونند عمق تخلفات این رییس دانشکده مدیریت رو متوجه شده و میبینند مگر اینکه شما نخواهید رسیدگی بشه .
خیلی جالبه تابناک بدجور گیر داده به این دانشگاه...برای اهل فن مشخصه چرا...و همه میدونن از کجا آب میخوره...به چه کسی متوسل شدن که اونهم به تابناکیا گفته بزنین این دانشکده رو
بنده در ایندانشگاه تحصیل کردم. یکی ازاساتید می گفت در یک روز 17 پایان نامه داوری کرده. رییس دانشگاه هم تخصصش در آوردن مدیران دولتی به عنوان اساتید مدعو و ایجاد روابط مثبت برای خودش هست .
سلام
به دانشگاه آزاد واحد ساوه هم سر بزنید
معاون اداری مالی واحد یک فرد بازنشسته است
در رشته غیر مرتبط ۱۹۴ داوری و حدود ۶۰ راهنمایی در سال دارد .این داوری ها بیشتر از ۹۰ در صدش در ۲۰ روز کاری شهریور و بهمن صورت گرفته است
جالب است که حمایت رییس واحد باعث شده کسی جرات اعتراض نداشته باشه
در مورد زبان باید عرض کنم درسته اصلا چه لزومی دارد امتحان جامع و تز را به زبان ربط دهند و با سوالات عجب و وجب،
دیوان محترم عدالت که این زبان را که دانشگاه آزاد جزو دوره تلقی کرده باطل کند. برای یک دوره چند تا کنکور باید باشه اگه کسی نمره زبانش در آزمون باشد جبرانی گذاشتند
متاسفانه این مشکل محدود به این دانشکده و مجموعه دانشگاه آزاد نمی شود. معضل جدی و سراسری است و در دانشگاههای دولتی هم وجود دارد. ریشه این نابسامانی عمدتا در این است که شایسته سالاری علمی و مدیریتی مبنای انتخاب رؤسای دانشکده ها و یا دانشگاه ها نیست. در همه جای دنیا ملاک انتصاب رئیس دانشگاه و دانشکده این است که حضور او در آن جایگاه و به واسطه شخصیت علمی خودش اعتبار و برند ملی و بین المللی ایجاد کند اما در مملکت ما این موضوع دقیقا برعکس است؛ مدیر دستگاه اعتباری که برای آن ایجاد نمی کند هیچ، باعث تنزل مرتبه آن هم می شود. آموزش عالی و وزارت علوم نیاز به جراحی دارد و تا این اتفاق نیفتد روز به روز شرایط بدتر می شود.
در این دانشکده رفیق بازی بین رییس دانشکده با برخی استادید وجود استاد در این ترم و ترم های قبل فقط ۳ جلسه سر کلاس می اید جزوه اش در حد ۲۰ خط است نمرات را هم پایان ترم بعد می دهد اما رییس این دانشکده اصلا با این استاد برخورد نمی کند
من ورودی 1393 این دانشکده در گرایش بازاریابی داخلی بودم و بعلت اینکه رشته کارشناسی ام مرتبط با رشته کارشناسی ارشدم نبود برای من چند دروس پیشنیاز در نظر گرفته شد به پیشنهاد یکی از ورودیهای با سابقه به رییس اموزش دانشکده مدیریت مراجعه کردم و با پرداخت هدیه ای ، تنها یک درس پیشنیاز گذراندم.این شیوه امری مرسوم بوده و اگر حراست و بازرسی واحد تهران مرکز بگوید در جریان نیستیم قطعا دروغ بزرگی میگویند چون بعد فارغ التحصیلی حضورا نزد حراست و بازرسی در ساختمان ستادی سزاوار رفتم و مکتوب و شفاهی گزارش دادم اما خودم تهدید به بازپس گیری مدرکم شدم !
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان