بازدید 21976

در این دانشکده، یک استاد می‌تواند در یک روز، داور ۱۳ پایان نامه باشد!

پایان نامه های کارشناسی ارشد را باید محصولات نهایی یک محیط آموزشگاهی در این مقطع تحصیلی دانست که اگر فرایند اجرای آن به دقت ارزیابی و بررسی نشود، بخش عمده ای از اهداف این دوره تحصیلی محقق نخواهد شد؛ فرایندهایی استاندارد، منطقی و متداول که البته در برخی مراکز علمی رعایت نمی شود. مثل یکی از مهم ترین دانشکده های دانشگاه آزاد استان تهران که در آن یک استاد می تواند در یک روز داور 13 پایان نامه باشد!
کد خبر: ۷۶۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸ 25 January 2018

در این دانشکده یک استاد می‌تواند در یک روز داور ۱۳ پایان نامه باشد! پایان نامه های کارشناسی ارشد را باید محصولات نهایی یک محیط آموزشگاهی در این مقطع تحصیلی دانست که اگر فرایند اجرای آن به دقت ارزیابی و بررسی نشود، بخش عمده ای از اهداف این دوره تحصیلی محقق نخواهد شد؛ فرایندهایی استاندارد، منطقی و متداول که البته در برخی مراکز علمی رعایت نمی شود. مثل یکی از مهم ترین دانشکده های دانشگاه آزاد استان تهران که در آن یک استاد می تواند در یک روز داور 13 پایان نامه باشد!

به گزارش «تابناک»؛ یکی از مهم ترین اهداف دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، که امروزه بسیاری از دانشکده های کشور در این مقطع دانشجو می پذیرند، آموزش آخرین روش های تحقیق و پژوهش به دانشجویان است تا این افراد بتوانند پس از پایان دوران تحصیل از آموخته های خود برای افزایش کیفیت و کمیت علم و دانش بهره بگیرند؛ موضوع مهمی که البته بررسی ها نشان می دهد در موارد متعدد در مسیر از پیش تعیین شده قرار نگرفته و تقریباً به سمت ناکجاآباد حرکت می کند.

از موضوع فروش پایان نامه و تکثیر قارچ گونه مؤسسه های فروش پایان نامه در اطراف مراکز آموزش عالی که بگذریم، فرایند تصویب، انجام و دفاع از پایان نامه های دانشگاهی نیز مسیر استانداردی را طی نمی کند و در بسیاری از دانشکده های کشور، دانشجویان پس از انجام پایان نامه های دانشجویی، آنچه باید از این فرایند به دست می آوردند، کسب نمی کنند.

باید یکی از اصلی ترین مقصران آسیب هایی که متوجه پایان نامه های دانشجویی است، متولیان و مسئولانی دانست که در بسیاری موارد، خود به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه ها و در مقام راهنما، مشاور و یا داور پایان نامه در این فرایند منابع مالی به دست می آورند و بعضاً بیش از آنکه دغدغه کیفیت و استانداردهای علمی و آموزشی را داشته باشند، بر مواجب دریافتی خود متمرکز می شوند.

هرچند مصادیق فراوانی برای اثبات این ادعا در بسیاری از مراکز آموزش عالی کشور وجود دارد، گزارش هایی به «تابناک» ارسال شده که به صورت مستند وجود اشکالات فراوان در فرایند تهیه و تنظیم پایان نامه و نیز مرحله دفاع از آنها را در یکی از دانشکده های دانشگاه آزاد نشان نمی دهد.

در دانشکده مذکور اساتید محدودی هستند که گرفتن پایان نامه با آنها برای دانشجویان مطلوب است و بر اساس گزارش های دریافتی تعداد محدودی از اساتید با ترافیک شدید پایان نامه مواجه هستند و از آن سو، بسیاری از اساتید امکانی برای راهنمایی و یا مشاوری پایان نامه و حتی داوری آن را نیز ندارند.

گزارش های دریافتی نشان می دهد، در دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی در نیم سال اول سال تحصیلی 94-93 و در 27 بهمن، یک استاد مشخص این دانشکده، داوری 11 پایان نامه دانشجویی را بر عهده گرفته که در این روز علی رغم تنظیم زمان اندک برای دفاع از پایان نامه ها، زمان دفاع از 3 پایان نامه با هم تداخل پیدا کرده است.

همین استاد داور که نامش نزد «تابناک»، موجود است، در 29 بهمن ماه سال 93 و به بیان دیگر، دو روز بعد، دوباره استاد داور 10 پایان نامه دانشجویی می شود؛ پایان نامه هایی که دو مورد آن در یک ساعت مشخص برگزار شده و از مابقی نیز با یک فاصله نیم ساعته دفاع شده است.

مروری بر نام اساتید راهنما، مشاور و داور این 21پایان نامه اثبات می کند که در دانشکده مذکور و به رغم حضور 86 عضو هیأت علمی، پایان نامه های دانشجویی بین چند استاد انگشت شمار توزیع شده است و ده ها استاد این دانشکده حتی در مقام داوری یک پایان نامه نیز حاضر نیستند!

اشکالی که از آن سخن به میان آمد، به قدری غیر واقعی و غیر منطقی بود که در گام اول، تصور بر خیالی و کذب بودن این گزارش می رود؛ اما مدیر پژوهشی دانشکده مدیریت در گفت و گوی کوتاه خود با «تابناک»، نه تنها موارد مذکور را تکذیب نکرد، بلکه دلایلی برای وقوعش برشمرد.

«بهرامی» در رابطه با اصل انجام 10 یا 11 دفاع به داوری یک استاد آن هم در یک روز گفت: معمولاً در روزهای پایان ترم که دانشجویان باید فارغ التحصیل شوند و عدم دفاع آنها مشکلاتی برایشان پیش می آورد، ما ناچار هستیم که برای یک استاد تا 13 پایان نامه برای دفاع تنظیم کنیم.

مدیر پژوهشی دانشکده مدیریت در مورد تداخل برخی جلسات دفاع با هم نیز گفت: این موضوع را من تأیید نمی کنم. ما در روزهایی که با ترافیک پایان نامه مواجه هستیم، هرچند استاندارد جلسه دفاع یک ساعت است، برای دفاع نیم ساعت در نظر می گیریم و از ساعت 8 صبح تا 5 بعد از ظهر این جلسات را برگزار می کنیم.

وی در مورد چرایی وقوع این اتفاق نیز گفت: دو دلیل عمده برای این موضوع وجود دارد؛ نخست اینکه دانشکده ما بیشترین دانشجوی تحصیلات تکمیلی اعم از ارشد و دکترا را در میان دانشکده های دانشگاه آزاد دارد و دیگر آنکه بسیاری از اساتید وقتشان اجازه تنظیم جلسه دفاع برای آنها را به ما نمی دهد.

این مقام مسئول در مورد اجبار دانشجویان دانشکده به انتخاب تعداد محدودی از اساتید به عنوان راهنما و مشاور نیز گفت: در دانشکده ما انتخاب استاد راهنما و مشاور کاملاً بر عهده دانشجوست و حتی اگر ظرفیت یک استاد پر شده باشد، ما دخالتی در این موضوع نمی کنیم و دانشجو می تواند با استادی که علاقه دارد، پایان نامه بگیرد.

وی در مورد اینکه گفته می شود برخی مسئولان ارشد دانشکده اجازه توزیع پایان نامه و درس میان دیگر اساتید را نمی دهند، گفت: روابط شخصی اساتید با یکدیگر مربوط به خودشان است.

گفته های این مسئول دانشکده در حالی است که یکی از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکده مذکور، در مورد آزادی انتخاب استاد راهنما و داور در این دانشکده برای دانشجویان به «تابناک» گفت: این درست است که در دانشکده ما دانشجویان در انتخاب استاد راهنما و مشاور آزاد هستند، اما در عین حال در دانشکده فضایی حاکم است که بر اساس آن گفته می شود اگر با برخی اساتید پایان نامه برداریم، در فرایند نگارش و دفاع از پایان نامه دچار مشکل می شویم؛ بنابراین، بیشتر دانشجویان تلاش می کنند اساتیدی را انتخاب کنند که دفاع با آنها دردسری ندارد، حتی اگر استاد دیگر سواد علمی بیشتری داشته باشد.

بنا بر این مطالب، هنوز فرایند اجرای پایان نامه های دانشجویی که رسالت اصلی آنها آموزش اصول اساسی پژوهش به دانشجویان و ارزیابی دقیق آموخته های دانشجویی است، در مسیر مشخصی قرار ندارد و ضعف در فرایند نظارت بر این ساز و کار در کنار تخطی برخی اساتید و مقام های مسئول اوضاع نابسامانی را در این حوزه پدید آورده است.

مشکلی بزرگ که البته نباید تصور کرد محدود به دانشکده مذکور است و قطعاً دامنه تخلف هایی از این قبیل بسیار گسترده تر است.

در دورانی که در بیرون از دانشگاه بازار پایان نامه فروشی آشکار و نهان داغ است و در درون دانشگاه ها نیز متخلفانی از دل دانشگاه دستی بر آتش تخلف ها دارند، باید از متولیان آموزش کشور پرسید آنها چه افقی برای آینده علم و دانش در کشورمان متصور هستند؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶۲
علوم تفریخاته
عجب مدرکی داره
به...! این که چیزی نیست سری بزنین به وزارتخانه های استراژیک مثل نیرو..نفت...مخابرات...و غیره ببینین یک استاده!! دانشگاه شریف یا تهران ....چند تا پروژه میلیاردی دستشونه و نیمه تمومه..ولی ÷ولش رو گرفتن!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
این طرح شکرتهای دانش بنیان واقعا معلوم نیست برای چیست. در آنها فقط پول پخش میکنند، آن هم پولهای نفت که متعلق به مردم است. ولی خروجی آنها هیچ نیست و شرکایی که شرکت را تاسیس کرده اند وام کلان آن را گرفته و در جاهایی مانند ملک و ارز و طلا سرمایه گذای کرده یا حتی به خارج منتقل میکنند. در همه ی این شرکتها هم یک استاد دانشگاه حضور دارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
اتفاقا اغلب شرکت های دانش بنیان خیلی بهتر از شرکت های دولتی و دانشگاهی هستند و اغلب با دست خالی کارهای بزرگی انجام می دهند.
سلام
من شاهد بودم که یک دانشجو فرصت دفاع را داشت و استاد راهنما هم کمک میکرد ولی چون بیشتر از ۵ پایان نامه به استاد نمی دادند دانشجو نمی توانست دفاع داشته باشد لذا باید یک ترم الکی بگیرد و شهریه بدهد و من نظر استاد را که پرسیدم کلا با انجام پایان نامه در دانشگاه مخالف بودنند ولی می گفتند در چند جلسه مکتوب اعلام کرده ایم که انرا حذف کنند حال چرا این اتفاق نمی افتد خدا عالم است چون من خودم که پایان نامه خودم را ارائه کردم حتی یک کلمه از ان هم مورد استفاده قرار نگرفت یعنی ۶ ماه حداقل وقت من گرفته شد اگر ۶ واحد خوانده بودم بجای ان برایم مفید تر بود .
تابناک طبق بخشنامه دانشگاه آزاد یک داور بیش از یک روز نمیتونه بیشتر از سه پایان نامه رو داوری کنه... خبر بدون سند مفت نمی ارزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
چند تا می خوای بهت نشون بدم؟ چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است
فقط می دونم دانشگاه پیام نور خیلی خیلی معتبرتره از دانشگاه آزاد
در واحد اسلامشهر وضعیت اسفناکتر از اینجاست در دانشکده مهندسی مثلا در گروه الکترونیک بجای استفاده از اساتید الکترونیک با لابی گرهای عجیب و غریب از مدرسان گروه فیزیک میان و برای دانشجویان موضوعات بی ارتباط با الکترونیک تعریف میکنند و آنهم به تعداد فراوان! (البته مدیریت فعلی و جدید گروه تلاش میکنه این نفوذی را قیچی کنه اما زور نفوذی ها بیشتره)
خداشاهده جلسه دفاع ی پایان نامه شرکت کردم، همون اول استاد گفت خانم تو 10 دقیقه تمومش کن.
موقع ارائه هم داور و استاد راهنما داشتن با هم حرف می زدن و اصلا حواسشون نبود !
یکی از داورا هم که اصلا نیومده بود !
آخه تو رو خدا این مدرکای بی ارزش چیه دست مردم میدین که هم عمر جوونا رو هدر میدین هم توقعشونو
بالا می برین. چقدر سودجویی آخه. خوردن نداره این پولا
سالی 150 هزار نفر تو کنکور ریاض یشرکت میکنن ولی 230 هزار مهندس در سال تولید میکنیم. از اونطرف برعکسش سالی 600 هزار نفر تو کنکور تجربی شرکت میکنن و فقط 3 هزار نفر پزشک میشن.
یعنی رشته ریاضی ول شده و رشته تجربی انحصاری شده تا دست تو بازار پزشکی زیاد نشه.
دانشگاه آزاد از این بهتر نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
دانشگههای دولتی و حتی معتبر مشهور هم دست کمی از این آزاد ندارند! برو ببین چه خبره. اگر کسی واقعا سرش به تنش بیارزه که بلافاصله جذب دانشگاه های خارج میشه
سلام
تو رو به خدا پیگیری فرمایید و در قالب یک مقاله به این معضل رسیدگی کنید.
امسال آزمون وکالت در حالی برگزار شد که تعداد ایثارگران طبق قانون برنامه ششم حدود ده برابر پارسال بود.
طبق همان قانون کانون وکلا باید سی درصد از ظرفیت خود را به ایثارگران اختصاص می داد.
تا پارسال از کل ایثار گران شاید به زحمت ۱۰۰ نفر مولا در کانون مرکز قبول می شدند. اما امسال تمام ۳۳۰ نفر از ۱۱۰۰ ظرفیت کانون مرکز را ایثار گران به دست آوردند.
حالا در کمال تعجب کانون مرکز گویی که یک وضیعیت تحمیلی را سپری نموده اعلام کرده که خوب من به رتبه های ۷۷۰ تا ۱۱۰۰ سهمیه آزاد چی بگم؟ سپس گفتند که طبق تصمیم کانون مرکز ۳۳۰ نفر ایثار گر پذیرفته شدند و ۱۱۰۰ نفر سهمیه آزاد.
تخلف دیگر کانون ها این بود که طبق تبصره ماده سه قانون نموه اخذ پروانه وکالت باید کسانی که بدون اعمال سهمیه در آزمون پذیرفته می شدند را در سهمیه ایثارگری محاسبه نمی کردند که می توان با مراجعه به پایگاه خبری اختلار فهمید که بسیاری مشمول این تبصره بودند وباید در سهمیه آزاد محاسبه می شدند. اگر ما دشمن کانون هستیم بگویند که ما غیر از درد خودمون به فکر مبارزه با سنگ اندازی آنان هم باشیم.
این حق را قانون به ما داده مثل حق برگزاری آزمون برای کانون ها.
متشکرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
خوش به حال شما که لاقل یه جایی مثل کانون دارید که هرکسی وکیل نشه. مهندس ها رو بگو که همه مهندسن
بنده تا چند سال پیش عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بودم. دانشجوها بسیار تنبل و مدیران سطح بالای دانشگاه از بنده انتظار داشتند تا نمره ها را به گونه ای اعلام کنم که دانشجوها از ادامه تحصیل منصرف نشوند. چون هر دانشجو از دید آنها پول بود. بنده هم متوجه شدم دانشگاه بسیار آزاد هست، چه برسه به دانشگاه آزاد. برای همین نقل مکان کردم به انگلستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۵
سه دروغ بزرگ: دانشگاه آزاد اسلامی!! ا
دیگه کار از این کارا گذشته .......
با سلام
دانشگاه آزاد اسلامي گرگان و يا علوم و تحقيقات گلستان هم بر همين منوال مي باشد
از دانشگاه آزاد حالم بهم میخوره، غیر از یه عده ی معدودی تماما بیسواد که فقط با پول میخوان مدرک بگیرن. از وقتی که پایه دانشگاه آزاد نهاده شد علم هم به سخره گرفته شد.
یکی از هم اتاقیام(کوی دانشگاه) کارش همین پایان نامه نویسی برای دانشگاه آزادیاست، اونم بیشترش کسایی که صاحب مقام و منصبن یا مثلا مدیرررررن.
با وجود اینکه بخود منم با قیمت های بالا پیشنهاد میشه اما حاضر نیستم حتی بهش فکرم بکنم؛ به این هم اتاقیم هم بارها گفتم این کار رو نکن اما میگه بیکارم مجبورم.

استادای کشک یعنی دانشجو و پایان نامه کشک، اینم یعنی بالندگی در عرصه علم و نهایتا ارتقاء جایگاه کشور در دنیا خخ
سلام، این موضوع در دانشگاه های دولتی هم زیاد دیده میشود معمولا استاد های داخلی و خارجی بیشتر موارد از افرادی انتخاب میشود که کاری به داشنجو نداشته باشد و ایرادی و اشکالات اساسی به کار ان را نگیرید و در مقابل ایشان نیز شما را دعوت خواهد گردد و موضوع برد برد متاسفانه مطرح میشود، اگر استادی هم ایراد کار دانشجو بگیرید، استاد مربوطه شروع به توجیه موضوع میکند و البته شما در بلک لیست ایشان قرار میگیرید و در هیچ دفاع دیگری دعوت نم شوید . همیشه افراد تکراری که کاری با ایرادهای تز ندارند دعوت میشوند اگر بخواهید خیلی راحت برید پایان نامه های که در کتابخانه هست ببینید حرف منرا متوجه خواهید شد
من خودم از بخت بد و برای سربازی دو سال در یکی از دانشگاه های آزاد مدیر گروه بودم. باور کنید بعضی اساتید در هر ترم 30 پایان نامه به عنوان استاد راهنما بودند. تازه استاد مشاور هم از شمارش به دره. در روز اگر 13 پایان نامه داور بوده شک نکنید که 15 مشاوره هم داشته. چون قانون دانشگاه آزاد اینجوریه که دفاع بدون حضور استاد مشاور هم میتونه برگزار بشه که در این صورت نصف حق الزحمه را پرداخت می کنند. بزرگترین خیانت را این دانشگاه های آزاد و پیام نور و غیرانتفاعی و علمی - کاربردی در حق کشور کردند که از سر مهر دولت قبل دانشگاه های دولتی هم به این شجره خبیثه پیوستند.
بعضی از مسئولین نخوانده مدرک دارند.!!!
وقتی دریافتی یک استاد از یک پایان نامه ارشد بعد از 24 سال درس خواندن در مدرسه و دانشگاه و 12 سال سابقه کار در دانشگاه به اندازه چند کیلو باقالی است معلوم است که باید مثل باقالی هم مدرک کارشناسی ارشد صادر کنند.
شما نمی توانید بر یک چیزی قیمت کم بگذارید ولی در عین حال بخواهید به زور بگویید با ارزش است.
به عنوان يك دانشگاهى كه هم در ايران تحصيل و تدريس كرده ام و هم در اروپا، با قطعيت نسبى به اين نظر رسيده ام كه ديگر در ايران هيچ دانشگاه معتبرى وجود ندارد. منكر زحمتهاى تعداد معدودى استاد و دانشجوى سختكوش نيستم ولى نظام آموزشى و خروجى أن را كاملاً غير استاندارد و ضعيف ميدانم، به ويژه در مقاطع تكميلى.
من 2سال پیش از همین دانشگاه فارغ التحصیل شدم. برای انتخاب استاد هیچ الزامی از سمت دانشگاه و اساتید وجود نداره منتهی برخی از اساتید به دلیل سخت گیری های بعضاً بیجا و غیر علمی مورد انتخاب دانشجوها قرار نمیگیرن برعکس این مساله هم صادقه بعضی از اساتید مشاور و راهنما به دلیل مشغله خارج از دانشگاه عملاً هیچ کمکی به بچه ها تو تدوین پایان نامه نمی کنند همین مساله باعث شده که باکس یه سری اساتید پر باشه ئ به یکسری چیزی نرسه
تابناک لطفا اطلاع رسانی کنید.
دانشگاه آزاد هیات علمی های قراردادی خود را از 1/11/96 اخراج کرد.
من اطلاعی از واحدهای دیگه ندارم ولی در واحد علوم و تحقیقات حدود 120 هیات علمی جوان از اول بهمن اخراج شده اند به این بهانه که در دوره ریاست قبلی استخدام شده اند.
لطفا خبرنگار خود را به واحد علوم و تحقیقات بفرستین

با تشکر
یکی از اساتید اخراجی
ببین تابناک جان این مقالات شما جای نقد داره . چون خیلی دانشگاه آزاد رو می کوبی . واقعیت اون شکلی نیست که شما می فرمایید . اولا که موضوع پایان نامه فروشی فقط مختص ایران و دانشگاه آزاد نیست . تعداد بسیار زیادی وب سایت هست که اکثرا در کشور های چین و هندوستان مستقر هستند و یه اینها موضوع می دی و بهت پایان نامه یا مقاله می دن. پرداخت هم با کردیت کارد هستش و با روش هایی غیر قابل تشخیص توسط نرم افزارهای تقلب یابی که استادای ساده ازش استفاده می کنن و همونطور که می دونی بهش به انگلیسی پلیجریزم میگن و یه جستجوی ساده نشون می ده این نوع از تقلب در همه جای دنیا هستش و مختص دانشگاه آزاد نیست و برخی از دانشجوهای شریف و تهران رو هم شامل میشه . نکته دوم اینه که به دلایل زیادی که بیش از نکاتی هست که اون دانشجو تو مقاله شما فرمودند برخی از دانشجوبان ترجیح می دن با یک سری از اساتید کار کنن با توجه به اینکه اساتید مجرب تر هم موجود هست و این موضوع هم فقط مربوط به دانشگاه آزاد نیست به سادگی می تونی متوجه بشی در بقیه دانشگاه های ایران هم هست . نکته آخر هم اینه درسته که شما دانشگاه آزاد رو دوست نداری ولی واقعیت اینه که دانشگاه خیلی بدی هم نیست . اگه یه سر به رنکینگ ها بزنی متوجه عرایض بنده می شوی . در کشور آمریکا سایت یو اس نیوز معتبر تربن و محبوب ترین سایت رنکینگ هستش و اگه درش نگاه بکنی دانشگاه آزاد یکی از واحد هاش در ایران اول هست و حتی از صنعتی شریف هم بالاتر ارزیابی می شه . تایمز هایر هم ارزیابی بدی ازش نداره و جایگاهش از صنعتی شریف خیلی پایین تر نیست . البته احتمالا در خصوص یک واحد خاصش هست ولی منظور این که از خیلی از دانشگاه های داخلی مثل شیراز و .... که اصلا در رنکینگ نستند اوضاعش بهتره . البته مجددا عرض می کنم در رابطه با همه واحد ها نیست ولی زحمات دانشجوها و اساتید بسیار خوب و به روزی هم که داره نمی شه نادیده گرفت . به همین علت هست که بسیاری از دوستان من که از واحر علوم و تحقیقات و مرکز و جنوب و شمال ارشد داشتند الا دارن در امریکا و انگلیس و فرانسه و المان پی اچ دی می گیرن و در دانگشاه های خوب هم هستند . اون تصوری که شما دارین ماله ۲۰ سال پیشه و کمی فرق کرده اخیرا . البته این در خصوص همه دانشجوها نیست ، در هیچ دانشگاهی هم نیست . کلی بیکار داریم از صنعتی شریف و تهران . ضمنا من در دانشگاه آزاد درس نخودم ولی خیلی از دوستانم رو که اونجا درس خوندن حاذق ارزیابی می کنم و نکته اخو اینکه بهتر زاویه دید نسبت به دانشگاه ها مثل زاویه دید نسبت به تیم های فوتبال نباشه . چون من پرسپولیسی هستم برم کل کل کنم با استقلالیه . تو فوتبال جالبه ولی تو دانشگاه زیادش مضره . یکمیش ایراد نداره ولی بعضی وقتا نمکشم در می ره . طولانی شد با عرض پوزش .
به عنوان کسی که بعد از اتمام تحصیلاتم در خارج از کشور به مدت یک سال در دانشگاه آزاد تدریس داشتم با اطمینان می گویم دانشگاه آزاد یک سیستم اقتصادی است نه یک مجموعه آموزشی. متاسفانه نگاه مدیریت به مجموعه عینا مشابه یک بنگاه اقتصادی است که موجب شده این نگاه به مدیران واحدها و گروه ها و حتی اساتید و دانشجویان هم تسری پیدا کند. البته مراکز آموزشی عالی!!! دیگری هم تاسیس شده که دانشگاه آزاد در برابر آنها مثل دانشگاه استنفورد است. واقعا باید فکری برای این سیستم بیمار بشود. برای من و خیلی از همکارانم که قابل تحمل نبود و عطای تدریس در این مجموعه را به لقایش بخشیدیم. متاسفم برای معدود دانشجویان و استادان علاقه مندی که در این سیستم واقعا آزار میبینند.
پایان‌‌نامه خوب نیازمند مشاهدات عملی هستش. این در حالیه که دانشگاه‌‌های ما میگن بودجه نداریم. خب با این وضعیت هیچ امکان آزماشگاهی وجود نخواهد داشت. خب حالا شما بگید چه یه داور سیزده بار داوری کنه یا سیزده داور یک پایان‌‌نامه رو داوری کنن. دیگه تفاوتی نداره. هدف کارشناسی ارشد مشاهدات عینی هستش که در کشور ما این امکان وجود نداره. در کل وجود ارشد و دکتری با این شرایط در کشور ما اتلاف وقت و نیرو هستش.
دانشگاه آزاد گل بود به سبزه هم آراسته شد.
حدود 4 روز پیش به ما اطلاع دادند که دیگه هیات علمی دانشگاه آزاد نیستیم.
به بهانه بررسی محدد پرونده جذب، ما را اخراج کردند.
کسی هم اطلاع رسانی نمیکند.
تابناک و سایر خبرگزاریها ورود کنند.
در تمام واحدهاي دانشگاه آزاد همين گونه هست. من خودم فارغ التحصيل كارشناسي ارشد واحد علوم و تحقيقات تهران هستم. از ترافيك براي اخذ استاد راهنما كه بگذريم، همين موضوعات تقريباً در زمان دفاع نيز صادق است. در طول مدت انجام پايان نامه، استاد راهنما اصلاً نمي داند دانشجويي دارد يا نه و اصلاً نطارتي بر كار او ندارد. در زمان جلسه دفاع هم اساتيد محترم هر كاري انجام مي دهند به جز دقيق شدن در موضوع پايان نامه و ....
تا زماني كه سيستم آموزش عالي ما بخصوص در دانشگاه هاي آزاد كه چيزي به جز پول شهريه براي آنها معني ندارد، به همين روند باشد، كشور پيشرفت كه هيچ، روز به روز پس رفت خواهد كرد
برای داورانی که کل پایان نامه را نمیخوانند - نمیتوانند که بخوانند، چون موضوعات متفاوت و حجم نوشته زیاد است - چه یکساعت، چه نیمساعت، چه یک ربع و ... تفاوتی نمی کند. به هر حال دانشجو فارغ التحصیل می شود و مدعی، چه ما پایان نامه را بخوانیم یا نخوانیم ، داور باشیم یا نباشیم و... وقتی برای هرچیزی تبصره و ماده وجود دارد یا برای هرچیزی ، مگر اینکه، جز در مورد ... بشرطی که ... وجود دارد، چرا برای پایان نامه ای که به اجبار نوشته می شود، نباید این تبصره ها یا ماده ها وجود نداشته باشد.
برین بقیه شهر ها را ببینید چه خبره!
طرف خودش فوق لیسانسشو سال پیش گرفته به فوق لیسانس درس میده!
بیشتر پایان نامه ها کپی هستن
هیچ نظارتی روی کیفیت آموزش وجود نداره
برین بقیه شهر ها را ببینید چه خبره!
طرف خودش فوق لیسانسشو سال پیش گرفته به فوق لیسانس درس میده!
بیشتر پایان نامه ها کپی هستن
هیچ نظارتی روی کیفیت آموزش وجود نداره
متاسفانه این موضوع صحت که دارد هیچ در تمام واحدها شرایط بدتری نیز حاکم است. زمانی که موضوع پول و علم با هم گره بخورد فساد انگیز است. متاسفانه با تغییر مدیریتها فقط یکسری قوانین دست و پاگیر زیاد می شود. مشکل بزرگتر تاینکه دانشجوی بی کیفیت پذیرش می شود برای دوره دکتری و اگر دانشجو دوس نخواند و نمره نیاورد عملا با اعتراض دانشجو استاد است که مدام باید زیر فشار باشد. الحمدالله فضای تهمت هم که براحتی باز است و اثبات ان دشوار. البته این فقط مشکل دانشگاه ازاد نیست و دولتی ها هم بخشی گرفتارند. دانشجوی بی کیفیت و پولدار و استاد بی سواد و اما عضو جناح خاص و به ظاهر متعهد. آسیب شناسی در این حوزه به شدت مورد نیاز است و شاید دیر شده باشد.
دانشگاه آزاد اگه یه تجدید ساختار خوب انجام بده می تونه به راحتی به بهترین دانشگاه ایران تبدیل بشه .
چه اهمیتی دارد وقتی که بالاتر از 80 درصد از این پایان نامه ها توسط شرکتهایی تهیه شدند و در اختیار دانشجو قرار داده شدند و دانشجو تنها ازائه کننده آن است.
جالب است هیچ اقدام عملی برای مقابله با شرکتهای پایان نامه نویس نمی شود!!!
ای برادر دست روی دلمان نزار که خونه.
دانشکاه به دست دکتر احمدی نژاد به اصطلاح استاد دانشگاه ویرانه شد. کمی به عقب تر برگرد .....
چطور ریگی رو از لای ابرها میکشیم پایین، ولی نمیتونیم مغازه های فروش پایان نامه میدان انقلاب رو که علنا تبلیغ میکنن پلمب کنیم؟!
استاد های دانشگاه تهران من خودم شاهد بودم پول پژوهش می گرفتند 100 میلیون و به دانشجوی می دادند 500 هزار تومن

ببین چه وضعیتیه!
در دانشگاه دولتی هم در یک روز 6 عدد 5 عدد دکتری و یک عدد ارشد بعنوان استاد راهنما انجام شد. تازه میگی آزاد . قوانین و مقررات به استادان ابلاغ نمی شه هر سال و شخص را آگاه نمی کنند کلی نامه می زنند.
فرقی نمی کنه دانشگاه آزاد یا سراسری. در دانشگاههای دولتی دودره بازی اتفقا زیاد است ولی به چشم نمیاد.
سری به واحد پزشکی تهران دانشگاه ازاد دانشکده پرستاری وبهداشت بزنید. تعدادی بازنشسته دانشگاه های دیگررا قراردادی استخدام کرده اند وشده اند داور تمام پایان نامه های ارشد . بقیه هم معطل مانده اند
همه چیز کشکی ...
مشکلات آموزشی در همه دانشگاههای کشور بیداد میکنه و اصلا محدود به یک دانشگاه هم نمیشه!!! در این کشور متاسفانه جایگاه علم در پایین تر حالت ممکن قرار داره ! جز چند رشته در چند دانشگاه خاص بقیه متاسفانه در حال کاسبی و گذران روزگارن! مدرک گرایی جز لاینفک جامعه شده و باید گفت سیستم هم همین را طلب میکنه! مثلا هیات های ممیزی در دانشگاهها فقط ملاک را مقالات علمی گذاشته اند که اکثرا هم نامعتبرند! بنده بنا به تجربه میگم چه در دانشگاههای دولتی و نیمه دولتی و آزاد اساسا مبنا به مدرک دادن و نه افزایش بار علمی جامعه س! جای بحث بسیار زياديست!
من فارغ التحصيل همون دانشكده هستم
اول پروژم رو با خانم ... برداشتم ولي ايشون بنا بدلايل كاملا سليقه اي و احساسي ، كارم رو ميخوابوند و من رو سرميدووند و سر كار ميگذاشت. تا اينكه از.... بهم پيشنهاد شد كه استادت رو عوض كن. من اينكار رو كردم و خوشبختانه فارغ التحصيل شدم.
مشكلات روحي و رواني و بغض هاي بعضي از اساتيد رو هم نبايد ناديده گرفت
بنده فردی را می شناسم که یک روز کلاس نرفت و پایان نامه خودش را هم داد میدان انقلاب و آن وقت چون خودش الکی دکتر شد همه را بر همین وضع می پندارد.. بدبختی ما وجود این افراد است که متاسفانه ادای انسان فرهیخته را هم بدون هیچ زحمتی در می آورند..
وقتی در سازمانها به جای مهارت وتوانمندی به مدرک بها داده می شود و تمام مسئولین در دوران خدمت هم مدیر ارشد بوده هم دانشجو و هم استاد همینه دیگر
وقتی با یک دستور کسانی که بطور غیر قانونی بورس گرفته بودند دوباره به دانشگاهها برگشتند و تازه طلبکار هم شدند این موضوع عجیب نیست
خطر دانشگاه ازاد برای انقلاب اسلامی از اسراییل ذبدتر است.ای رهبر ای رییس جهور فریاد برسد.
متاسفانه در بسیاری از دانشگاه های ازاد و حتی سراسری اساتید باسابقه مافیا درست کرده اند و دانشگاه را با نان دانی اشتباه گرفته اند. بهتر است وزارت علوم سن بازنشستگی اساتید را کم کند (50 سال) و جوانان تازه نفس و باسواد جایگزین آنها در هیات علمی شوند!!! استاد هست آلزایمر داره ول نمیکنه میاد سر کلاس و در عوش چهارتا جوان باسواد با مدرک دکتری سالهاست پشت در هیات علمی مانده اند... مسئولین بیدار شید!!!
من استاد دانشگاه صنعتی شریف هستم. تجربه بیست ساله اینجانب نشان میدهد که برخی از دانشجویان بنیه علمی لازم را برای تحقیقات ندارند و یا علاقه ای به تحقیقات ندارند و یا مایل هستند که وارد بازار کار شوند. بنابراین مانند کشورهای صنعتی دانشجو باید آزاد باشد که دوره کارشناسی ارشد را با پایان نامه یا بدون پایان نامه بگذراند. اجبار قانونی در این مورد هم بی معنی است. هم خلاف عرف جهانی است و هم موجب مشکلاتی ازاین فبیل میشود که در متن این خبر آمده است. علاوه بر همه اینها الزامی بودن پایان نامه باعث کپی کاری ، رواج تقلب در پایان نامه نویسی و کاهش کیفیت علمی پایان نامه ها میشود.
فاتحه علم و تکنولوژی در ایران خوانده شده همه دنبال پول از هر راه حل ممکن.
دانشگاه آزاد داره با دست خودش،خودشو خراب می کنه.
اگر فقط به فکر سود نباشن و به کیفیت اهمیت بدن، می تونن خیلی بهتر عمل کنن و مدرک معتبرتری ارائه بدن.
اکثر واحدهای دانشگاه آزاد باید تعطیل بشه و از واحدهای باقی مانده هم فقط تعدادیشون حق ارائه دوره های ارشد و دکتری داشته باشن.
بیخیال بی حساب و کتاب بودن دانشگاه آزاد و غیره.... شرکتهای دانش بنیان رو بچسب. هر کی تونسته تو زمینه این نوع شرکتها وارد بشه و یه مجوزی بگیره نونش توی پنیر پیتزای مازارلاس بخدا. بجنبین که داره تموم میشه. بدو ، ببر، که صاحبش آتیش زده به مالش.
از شوخی گذشته جدیدا شنیده میشه که در شرکتهای دانش بنیان لفت و لیسها و حیف و میل های خانه ملت خراب کن رخ میده . تابناک اگر ممکنه یک گزارش در این مورد تهیه کنید مشخص بشه این حرفها واقعیت داره یا شایعه اس.
با سپاس.
من هم یک استادیارم کتاب های متعددومقالات متعدددارم عضوهیات علمی هم هستم .شرایط قانونی رادارم.بیست سال تدریس می کنم یک پایان نامه رانه داوری کرده ام نه مشاوربودم .آن هم رانتی است آن هم رابطه ای است .بیچاره علم.
تو دانشگاه ازاد این چیزا طبیعیه
تو دانشگاه ازاد....، مدیر گروه روانشناسیش در سال ۴۰۰ داوری داشته
شما را به خدا قسم یک اشاره ای هم به حقوق معلم ها داشته باشید. این وسط فقط معلم ها بودند که پول مفت می گیرن و تعطیلی زیاد دارند. اساتید منزه و مبرا هستند. یک مقایسه بین کار و حقوق آموزش و پرورش با اساتید معظم بنمایید
با سلام. دانشگاه آزاد گداترین دانشگاهه میاد جرینگی از دانشجو شهریه میگیره و وقتی نوبت به پرداخت مدرس های حق تالتدریس بدبخت میرسه میبینین با یک سال تاخیر پرداخت میکنه!! اعتبار مدرکشم که بماند.
خوب دکونی واشده واسه بعضیا حالا هی ما بدبختا خودمونو کشتیم تو سراسری تا فوق لیسانس خوندیم الان میبینیم ماشالله به لطف داشگاه آزاد همه ارشدن!! جم کنین این مسخره بازی رو
تابناک منتشر نکنیا!
ربطی به دانشگاه نداره

به دلیل سیاست تعهد اول تخصص آخر...همینطوره

اصلا حتی یک دکترا یکی فقط یکی از کسانی که در کشور دکترا(PhD) گرفته اند هم پایان نامشون ارزش نداره.
ما بدبختا تو امریکا در زنان فوق لیسانس و دکترا بَرده ی دانشکده بودیم . دقیقا مانند برده ی برنامه آموزشی دانشکده. برده ی استاد.

خودم استاد دانشگاه بودم در کشور

الان هم برای داوری انتخاب میشم.

شما را بخدا اقوامتون دوستانتون همسایه هاتون که در ایران دکترا میگیرن را مسخره نکنید . چون بهترش خریدار نداره.
سلام.من دانشجوی ارشد آزادم یکی ازبچه هامهمانه میگه فلان درس دردانشگاه مااستادفقط دوصفحه درس داده منم آخرترم بهش گیردادم که من چقدرپول دادم و...بهم داده18.کلامعدل الف بود سرکلاس ما سوالاتی میپرسیدکه نشون میدادکلا صفره.حالا میخوادبااعتمادبنفس آزمون دکترابده خدایاخودت بمارحم کن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار