بازدید 3273

افزایش تولید برق هسته ای در چین

آمارها نشان می دهد چین بسرعت در حال ساخت نیروگاه های برق هسته ای است و هر سال بر میزان تولید برق اتمی این کشور افزوده می شود.
کد خبر: ۷۷۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۷ 05 February 2018

آمارها نشان می دهد چین بسرعت در حال ساخت نیروگاه های برق هسته ای است و هر سال بر میزان تولید برق اتمی این کشور افزوده می شود.

به گزارش ایرنا از روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین، در حال حاضر 37 واحد برق هسته ای در این کشور تولید برق می کنند و کار ساخت 19 واحد دیگر نیز در جریان است.

پیش بینی چین این است در جریان برنامه پنج ساله توسعه که تا سال 2020 میلادی تکمیل می شود میزان تولید برق هسته ای این کشور به 58 میلیون کیلووات برسد و نزدیک به 30 میلیون کیلووات نیز با ساخت نیروگاه های جدید بر ظرفیت تولید اضافه خواهد شد.

اگرچه برخی از کشورها نظیر آلمان و یا سوییس استفاده از فن آوری هسته ای را به دلایل امنیتی متوقف کرده اند اما چین با ایجاد و اجرای مقررات ذی ربط در حال قانونمند کردن این بخش است و هر روز سرمایه گذاری بیشتری در این زمینه انجام می دهد.

سازمان ملی انرژی اتمی چین در گزارشی آورده است بهترین گزینه برای تولید انرژ‌ی به جای ذغال سنگ و دیگر منابع آلوده کننده، انرژی اتمی است لذا بر تعداد واحدهای برق هسته ای کشور افزوده خواهد شد.

این سازمان افزوده است که چین سه دهه تجربه در زمینه تولید برق هسته ای دارد و راکتور برق هسته ای خوالونگ را از نسل سوم این فن آوری تولید کرده و در اختیار پاکستان قرار داده است و انگلستان نیز مایل است در این زمینه با چین همکاری داشته باشد.

آمار نشان می دهد در زمان حاضر 448 واحد برق هسته ای در 31 کشور دنیا نزدیک به 400 میلیون کیلووات برق تولید می کنند که تا سال 2050 میلادی این رقم به یکهزار گیگاوات خواهد رسید که معادل 25 درصد از کل برق تولیدی جهان است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر