بازدید 2063

پیشنهاد درآمد هزار میلیاردی از پارک حاشیه ای خیابان ها

کد خبر: ۷۷۱۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴ 04 February 2018

رئیس شورای شهر تهران گفت: تبصره ای در لایحه بودجه ۹۷ پیش بینی خواهد شد که شهرداری بتواند نزدیک به هزار میلیارد تومان از پارک حاشیه ای خیابان ها کسب درآمد کند.

به گزارش مهر، محسن هاشمی در پایان جلسه عصرگاهی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه لایحه بودجه در حال بررسی است، افزود: جلسه صبح شورا کلیات بودجه بدون اعداد و ارقام رأی آورد و قرار بر این شد که در جلسه عصرگاهی ردیف های درآمدی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: در جلسه ۲۴ بهمن ماه ردیف های هزینه ای مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این جلسه اعضا پیشنهادات خود را در خصوص درآمدها مطرح کردند که بیشتر پیشنهادها رأی نیاورد اما برخی از پیشنهادات مانند افزایش درآمد از پسماندهای ساختمانی افزایش اندکی داشت.

هاشمی همچنین با اشاره به بررسی درآمدهای شهر تهران از محل پارک حاشیه ای گفت: این موضوع در ردیف های درآمدی مورد بررسی قرار نگرفت بلکه قرار شد به صورت تبصره ای جداگانه مورد بررسی قرار گیرد که بر اساس آن شهرداری موظف شود برای تحقق درآمد از این محل برنامه ریزی کند.

وی ادامه داد: ما تعداد زیادی پارک حاشیه ای خیابان ها را داریم که هیچ درآمدی عملا از آنها نداریم اما پیش بینی کردیم تا هزار میلیارد تومان از این محل برای شهرداری کسب درآمد شود.

رئیس شورای شهر تهران اضافه کرد: درآمدهای حال حاضر از پارک حاشیه ای باید به خزانه واریز شود و گرفتن از خزانه برای شهرداری ها دشواری هایی دارد بنابراین شهرداری ها علاقه ای برای پیگیری این درآمدها ندارد.

هاشمی تصریح کرد: حتی جرایمی که از بابت تخلف در پارک حاشیه ای دریافت می‌شود نیز به حساب خزانه می رود که همین باعث شده انگیزه شهرداری ها در این رابطه کم شود و به همین دلیل برخی شهروندان نیز از صبح خودرو خود را در یک مکان پارک می کنند بدون اینکه هزینه ای بابت آن پرداخت کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل