بازدید 2498

۲۰۱۷؛ ماه‌عسل مسافران هوایی!

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) در گزارشی وضعیت ترافیک هوایی و صنعت هوانوردی جهان را در سال گذشته میلادی تشریح کرد.
کد خبر: ۷۷۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰ 04 February 2018

انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی یاتا (IATA) در گزارشی وضعیت ترافیک هوایی و صنعت هوانوردی جهان را در سال گذشته میلادی تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت travelweekly ، گزارشی که انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) به تازگی از ترافیک هوایی در مناطق مختلف جهان منتشر کرده است، نشان دهنده یک رشد و افزایش بی سابقه در ترافیک هوایی ۱۰ سال گذشته است.

انجمن یاتا در تشریح این آمار و ارقام اعلام کرده است که در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی مجموع تعداد کل مسافران جابجا شده در سراسر جهان به میزان ۷.۶ درصد افزایش یافته است این درحالیست که نرخ رشد سالانه ترافیک هوایی در ۱۰ سال اخیر، ۵.۵ درصد گزارش شده است. بنابراین به وضوح می توان دریافت که ترافیک هوایی در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با متوسط ۱۰ سال گذشته افزایش بی سابقه ای یافته است.

شرکت های هواپیمایی در قاره اروپا شاهد بزرگترین رشد و افزایش در ۱۰ سال اخیر بوده اند چراکه ایرلاین های اروپایی با یک رشد ۸.۲ درصدی در ترافیک هوایی و تعداد کل مسافران جا به جا شده، در صدر فهرست و گزارش های انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی جای گرفته اند.

ایرلاین های فعال در منطقه آمریکای شمالی با یک رشد ۴.۸ درصدی در جایگاه دوم پس از شرکت های هواپیمایی اروپایی قرار گرفته اند.

ایرلاین های مستقر و فعال در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه نیز با مجموع رشد ۹.۴ درصد از ترافیک هوایی در رتبه سوم این گزارش و رده بندی قرار گرفته اند.

 منطقه خاورمیانه در سال ۲۰۱۶ تحت تاثیر ممنوعیت سفر برخی از کشورهای مسلمان به ایالات متحده آمریکا، نتوانست سهمی از بازار پر رونق توریسم و رشد ترافیک هوایی در جهان را به دست بیاورد و برخلاف سایر مناطق جهان، شاهد کاهش ترافیک هوایی و تعداد کل مسافران جا به جا شده در این منطقه بود و برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته، نرخ ترافیک هوایی آن به ۹.۵ درصد کاهش یافت. منطقه خاورمیانه از لحاظ مسافری منطقه خاصی به شمار می رود چرا که علیرغم منطقه جغرافیای محدود، از تراکم جمعیت نسبتا بالایی برخوردار است. بنابراین شرکت های هواپیمایی فعال در خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ تنها ایرلاین هایی بودند که نسبت به سال قبل از آن ۲۰۱۶ بجای رشد، شاهد کاهش نرخ ترافیک هوایی بوده است اما این در حالیست که ظرفیت هوایی آن  ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

ترافیک ایرلاین های فعال در قاره آفریقا نیز در سال ۲۰۱۷ یک رشد ۷.۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۶ تجربه کرده است و ظرفیت هوایی آنها هم ۳.۶ درصد رشد یافته است.

انجمن یاتا در ادامه گزارش خود برآورد می کند که با توجه به افزایش قیمت سوخت هواپیما، انتظار می رود این روند رو به رشد ترافیک و ظرفیت های هوایی و همچنین افزایش تقاضای مسافران بین المللی در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی متوقف شده و رو به کاهش رود.  سخنگوی انجمن یاتا در کنفرانس ژانویه خود، باری دیگر تاکید کرده است که تنها دلیلی که بر روی هزینه و قیمت های تمام شده در صنایع هوایی و ایرلاین ها تاثیر گذار خواهد بود، مساله افزایش روند تلاطم های نفت و سوخت در جهان است.

در ادامه این گزارش همچنین عنوان شده است که سران و مدیران شرکت های هواپیمایی اکثر کشورهای جهان اعلام کرده اند که در سه ماهه چهارم و پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سوددهی و درآمد رو به پیشرفتی را تجربه کرده اند که این رقم تقریبا دو برابر میزان آن در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۷ است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر