بازدید 2207
عملکرد هفتگی بازارهای جهانی نشان داد؛

بازارهای فولاد نزولی شدند

عملکرد هفتگی محصولات فولادی منتشر شد.
کد خبر: ۷۷۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 03 February 2018

عملکرد هفتگی محصولات فولادی منتشر شد.

سنگ آهن

به گزارش بورس کالای ایران، در هفته ای که گذشت متوسط قیمت سنگ آهن خلوص ۶۲ درصد وارداتی به چین پس از کمی نوسان تا ۲ دلار دیگر ارزان شد و به ۷۲.۵ دلار هر تن سی اف آر رسید که البته با توجه به نزدیکی تعطیلات در چین و تکمیل انبار کارخانه ها در هفته های قبل این سکوت تقاضا دور از انتظار نبود.

ولی در کل فعالان بازار نسبت به چشم انداز بازار سنگ آهن در سال ۲۰۱۸ چندان خوش بین نیستند و برخی میانگین قیمت سال ۲۰۱۸ را ۶۳ تا ۶۵ دلار هر تن سی اف آر برآورد کرده اند در حالی که برای سال ۲۰۱۷ حدود ۷۱ دلار بود.در بازار سنگ آهن صادراتی ایران، آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۰ درصد از ۴۲.۶ دلار به ۴۳.۱ دلار هر تن فوب رسید. سنگ آهن هماتیت صادراتی خلوص ۶۰ درصد ایران نیز در ۳۷.۵ دلار هر تن فوب در ثبات بود.

قراضه

هفته گذشته قمیت قراضه وارداتی سنگین کلاس ۱و ۲ خلوص ۲۰-۸۰ در ترکیه از ۳۵۵ تا ۳۶۰ دلار هفته قبل به ۳۴۸ دلار هر تن سی اف آر رسید. محموله ای از قراضه مخلوط اروپا در ۳۴۵ دلار هر تن سی اف آر نهایی شد.

خریدارها باز هم به دنبال تخفیف بیشتر بودند و بازار خیلی فعال نبود. بعید نیست که بازار قراضه افت قیمت های بیشتری را تجربه کند.قیمت درخواستی کره برای خرید قراضه سنگین کلاس ۲ ژاپن هم با توجه به روند نزولی بازارهای جهانی با ۹ دلار افت به ۳۲۷ دلار هر تن فوب رسید.

بیلت

افت بازار های قراضه و رکود بازار مقاطع بر بیلت سی آی اس نیز اثر منفی داشت و هفته گذشته قیمت پیشنهادی از ۵۱۰ دلار به ۴۹۰ دلار هر تن فوب افت داشت. قیمت های درخواستی خریداران نیز ۴۸۰ تا ۴۸۵ دلار هر تن فوب بود.

در خاور دور نیز بیلت روسیه در ۵۴۵ دلار هر تن سی اف آر جنوب شرق آسیا شنیده شد که معادل ۵۳۰ دلار هر تن فوب است. با توجه به افزایش حضور بیلت چین در این بازار، بیلت سی آی اس طرفداری ندارد. در بازار داخلی ترکیه نیز بیلت ۵۳۰ تا ۵۳۵ دلار هر تن درب کارخانه و در ثبات بود. بیلت وارداتی در ترکیه در ۵۱۰ تا ۵۱۵ دلار هر تن سی اف آر شنیده شد و معاملاتی در ۵۰۸ تا ۵۱۰ دلار هر تن سی اف آر نهایی گردید.

مقاطع

میلگرد صادراتی چین علی رغم کمبود تقاضا در ثبات بود چرا که ارزش یوان بالا رفت و اجازه نداد قیمت ها کاهش یابد. صادر کننده ها میلگرد را در ۵۴۰ تا ۵۵۵ دلار هر تن فوب پیشنهاد می دادند. خریدارهای میلگرد در بازار جنوب شرق آسیا به دلیل بالا بودن موجودی انبارهایشان تمایلی به خرید نشان ندادند.

میلگرد صادراتی ترکیه ۵۵۰ تا ۵۶۰ دلار هر تن فوب بود که نسبت به دو هفته قبل ۱۰ تا ۲۰ دلار افت داشت.در هفته ای که گذشت در بازار اروپا میلگرد ۲.۵ یورو افت داشته به ۵۶۲.۵ یورو هر تن درب کارخانه رسید. در بازار داخلی امریکا نیز میلگرد حدود ۶۰۸ دلار هر شورت تن و در ثبات بود.

ورق

ورق گرم صادراتی چین هفته گذشته به دلیل کاهش عرضه و افزایش ارزش یوان در ۵۸۵ تا ۵۹۵ دلار هر تن فوب در ثبات بود. در بازار داخلی قیمت تا ۲ دلار افت داشت.

ورق گرم در بازار داخلی اروپا ۵۵۶ یورو هر تن درب کارخانه بود که تا ۵ یورو رشد داشت. در بازار امریکا نیز ورق گرم از ۶۹۵ دلار به ۷۱۷ دلار هر شورت تن درب کارخانه رسید.ورق گرم در ترکیه ۶۲۵ تا ۶۳۵ دلار هر تن درب کارخانه شنیده شد و خریدارها به دنبال ۶۱۵ دلار هر تن درب کارخانه بودند.

ورق گرم صادراتی ترکیه نیز ۶۴۵ تا ۶۵۰ دلار هر تن فوب بود. ورق گرم صادراتی سی آی اس نیز ۵۹۰ دلار هر تن فوب و در ثبات بود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر