بازدید 4378
۱

راه اندازی رشته دکتری مهندسی نفت در دانشگاه تربیت مدرس

کد خبر: ۷۷۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 02 February 2018

شورای برنامه ریزی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد و در این جلسه راه اندازی رشته مهندسی نفت در مقطع دکتری به تصویب رسید.

به گزارش مهر، به نقل از دانشگاه تربیت مدرس، سعید مینایی مدیر دفتر برنامه ریزی، ‌ گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس گفت: صنعت نفت مهمترین صنعت کشور است و وجود نیازهای پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران برای به روز رسانی فناوری ها و رفع مشکلات تنها از طریق پژوهش های بلند مدت و در قالب رساله های دکتری قابل بررسی است.

وی افزود: همچنین راه اندازی مقطع دکتری مهندسی نفت می تواند کمک شایانی به جذب گرنت های پژوهشی از صنعت نفت کند.

مدیر دفتر برنامه ریزی، ‌ گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی با نگاه کارآفرینی با توجه به رویکرد گروه مهندسی نفت در این رشته تحصیلی گنجانده شده است.

مینایی عنوان کرد: تربیت و آموزش نیروهای متخصص در سطح استانداردهای بین المللی و مطابق با نظام آموزشی تحصیلات تکمیلی باتوجه به پیشتاز بودن دانشگاه تربیت مدرس در اکثر رشته ها، ارتقا سهم کم تعاملات پژوهش و فناوری دانشگاه با حوزه نفت در سال های گذشته، وجود هیات علمی متخصص در این رشته تخصصی، ‌ وجود ظرفیت آزمایشگاهی مناسب در گروه مهندسی نفت برای اجرای پرژه های تحقیق و توسعه کلیدی در صنعت نفت از دیگر دلایل توجیهی ایجاد این رشته است.

وی اظهار داشت: همچنین استمرار بحث پژوهش تنها از طریق مطالعات بلند مدت تر امکان پذیر بوده و معمولا پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد به صورت سطحی و بدون عمق لازم به پایان می رسد.

مدیر دفتر برنامه ریزی، ‌ گسترش و بازنگری دانشگاه تربیت مدرس گفت: ادامه پژوهش های اعضای هیات علمی این دانشگاه تنها از طریق پژوهش های بلند مدت و کارآمد تر در مقطع دکتری تحقق خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وی افزود فارغ التحصیلان بیکار نفت هر روز اعتصاب دارند حالا دکتری بخونن تا ببینیم چی میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان