بازدید 16306

چرا ما در این کشور شهروند نیستیم و برخی ما را گروگان گرفته اند؟

صد سال دیگر هم بگذرد، بعید می‌دانم افکار عمومی غیرمترقی‌ترین آدم‌های آن زمان بپذیرند، سه روز بعد از برف یک روزه تهران، فرودگاه بین‌المللی کشوری که در سند چشم‌اندازش است، هشت سال بعد قدرت برتر خاورمیانه باشد، از هم پاشیده، فروریخته و مضمحل باشد؛ اما این اتفاق درست در بهمن ۹۶ تهران رخ داد!
کد خبر: ۷۷۰۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴ 01 February 2018

تابناک؛لیلاتیموری ؛صد سال دیگر هم بگذرد، بعید می‌دانم افکار عمومی غیرمترقی‌ترین آدم‌های آن زمان بپذیرند، سه روز بعد از برف یک روزه تهران، فرودگاه بین‌المللی کشوری که در سند چشم‌اندازش است، هشت سال بعد قدرت برتر خاورمیانه باشد، از هم پاشیده، فروریخته و مضمحل باشد؛ اما این اتفاق درست در بهمن ۹۶ تهران رخ داد!

اگر ساعتی در این روزها گذرتان به فرودگاه امام افتاده باشد، مجموعه‌ای ناب از شاهکارهای مدیریتی را می‌بینید. اگر بپذیریم که این سرنوشت محتوم ما در ایران این زمان است که با هر نیمچه بحرانی، دستان مسئولان را بالا رفته و غافلگیر ببینیم، ولی واقعا این حق‌مان نیست، در کشوری که ادعای ام‌القرای جهان اسلام را دارد و رهبر کبیرش ۳۹ سال پیش در چنین روزی در بهشت زهرا گفت: «دلخوش به این مقام نکنید، ما شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم»، در دستگاهی از این حکومت شهروندانی احساس شهروند بودن نکنند و گمان کنند، گروگان هستند.

اصلا قصد ندارم حرف سیاسی بزنم که فکرتان سراغ خطوط قرمز برود. مثال ساده شهروندی‌اش این است که من به عنوان یک شهروند جمهوری اسلامی حق دارم، بلیت هواپیما بخرم و شرکت هواپیمایی وظیفه دارد در برابر هزینه‌ای که شکر خدا به دلیل فضای غیررقابتی بازار ایران چند برابر قیمت واقعی‌اش است به من شهروند خدمات بدهد.

صبح امروز هواپیمایی از خط ترکیش ایرلاین به مسافرانش اعلام کرد، پرواز ۵ صبحش با دو ساعت تأخیر انجام می‌شود و با یک ساعت تأخیر پرواز کرد. در مقابل پرواز وطنی ماهان برای ساعت ۶:۵۵ دقیقه صبح در حالی که روی برد و سایت تا همین الان با گزینه on timeبه مشتریان این وعده را می‌دهد که پروازهای ما خیلی سر وقت و منظم است، هنوز و در ساعت 11پرواز نکرده است. اینکه چطور پرواز on time ۶:۵۵ هنوز در ساعت ۱۱ پرواز نکرده، از همان دست نمادهای مدیریت ناب ایرانی است که گفتم. ظاهری زیبا و دلفریب، ولو با دروغ و درونی زشت و کریه.

اما چرا می‌گویم ما شهروند نیستیم و گروگانیم؟ مدیریت ماهان با اینکه می‌داند پرواز تأخیر دارد به مسافران اطلاع نمی‌دهد، در فرودگاه کارت پرواز مسافران را صادر و آنها را از گیت رد می‌کند که خیالش راحت باشد مسافر آن سوی گیت است و بعد در آن سوی گیت، نماینده‌ای از ماهان نیست که جواب تأخیر سه ساعته را بدهد. کسی نیست از مردم عذرخواهی و و بلیت را کنسل کند و خسارت مردم را بدهد.

هواپیمای قشم ایر به مقصد استانبول پرواز می کند، پس از یک ساعت پرواز، به دلیل نقص فنی، به تهران برمی گردد. پس از ساعات معطلی مسافران در داخل هواپیما و روی باند فرودگاه، دوباره هواپیما پرواز می کند و دوباره به دلیل نقص فنی برمی گردد و این فرایند سیزده ساعت طول می کشد و مسافران گروگان گرفته شده، چاره ای برای رهایی نمی بینند!

درست چند ساعت پیشتر، رئیس جمهور در حرم امام، استوار و راست قامت پشت تریبون قرار گرفته و گفته است: «رژیم گذشته صدای اعتراض مردم را هم نشنید و فقط یک صدا شنید و آن انقلاب مردم بود. برای حکومتی که فقط می‌خواهد صدای انقلاب را بشنود، بسیار دیر است. حکومت‌ها باید صدای نصیحت، خواست، انتقاد و اعتراض مردم را به خوبی بشنوند».

مردم همه متحیر مانده اند که مخاطب سخنان رئیس جمهور، خود و وزرایش هم هستند یا خیر! مانده اند که دکتر حسن روحانی رئیس جمهور این کشور است یا فقیهی است؛ روشنفکری که رئیس جمهور و کابینه ای را که احتمالا ما نمی شناسیم، نصیحت می کند. کاش آقای دکتر حسن روحانی، که ما فکر می کنیم، غیر از شأن روشنفکری، رئیس جمهور هم هست، صدای نابود شدن اعصاب و روان مردم را در نتیجه عملکرد وزرایش بشنود؛ انتظار انجام کاری را از او نداریم. مدت هاست که نداریم؛ اما شنیدن که دیگر زحمتی ندارد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸۴
تجهیزات فرودگاه بین المللی امام؟؟؟!!!!!!! و فضای ان حتی به اندازه فرودگاه ازمیر ترکیه نیست البته در خرید هواپیما تحریم بوده ایم ولی در ساختمان و توالت و رستوران و صندلی و ...... که تحریم نبوده ایم این چه فرودگاهی است ؟؟ نتونستن متروی انرا راه بندازن
اینطور که پیش می رویم افغانستان شاید قدرت منطقه باشد ولی عمرا ما بتوانیم با این مملکتی که نه مسئولین خوب کار می کنند و همه به فکر خودشان هستند و کشور را دزدی و اختلاس نابود کرده است
ناراحت نشو حالا تا ۱۴۰۰ مونده صبر کن کجاشو دیدی ؟ بعدشم خیلی نامردیه ادم رفیق نیمه راه باشه ،هنوز شش ماه نشده دادت رفته هوا داری اعتراض میکنی ؟ مگه نمیگفتی هوا نداریم ولی هواتو داریم ؟ شما نبودی دنبال تکرار بودی؟ حالا هم تحمل کن و گند کاریهای امثال اخوندی رو بپای اخوندی مثل شیخ حسن کاخ نشین بنویس نه خمینی کوخ نشین!
پاسخ ها
سامان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳
فکر میکنی اگر شیخ الرئیس میومد بهتر از این میشد؟
داداش، برادر، اخوی؛ مشکل خیلی عمیق تر از این حرفاست.
خلایق هر چه لایق از ماست که بر ماست
مشت نمونه خروار. چندین ساله مملکت همینطوری اداره شده و فقط سرمایه انسانی و ملی به باد رفته. مقام مسئول می آید که چندصباحی بخورد و به ریش ملت بخندد و با اسکورت هواپیمای درجه یک و با هماهنگی قبلی فرار کند. قرار نیست کاری انجام دهد.
کاش دردمون یکی بود ، به قرآن به خدا به دین ، خسته شدم از بس دویدم و نرسیدم ، خسته شدم از بس فساد دیدم ، خسته شدم از بس بی عدالتی دیدم ، خسته شدم از بس دنبال باد دویدم ،خسته شدم از بس آب تو هاون کوبیدم ، خسته شدم از این زندگی ننگین ، امروز بعد از 8 سال دویدن دنبال دادگاه ، کلاهبرداری که زندگیم رو بالا کشید رو رای به بیگناهی دادن ، کاش میشد این مملکت یه ذره قانون داشت . از دست من خارجه ، دست من کوتاه است ، خدایا بیا خدایا بیا که حتی دیگه اشکام هم خشک شد ، خسته شدم از بس بغض تو گلوم رو خوردم ، خسته شدم از بس دیدم که زندگی مث هر روز و هر بار کمرم رو میشکنه . خدایا بیاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴
ظالم و مظلوم به یک اندازه مقصرند... .
انصافا چه جوری با خودشون حساب کردن وبه این نتیجه رسیدن که فرودگاه امام می تونه قدرت برتر منطقه باشه با وجود فرودگاه اتاترک استامبول فرودگاه بین الملی دبی وحمد دوحه قطر قاطعانه میتونم بگم جزوه بدترینها هست درجهان درهمه زمینه ها، پایتخت کشوری که با یه برف ده سانتی فلج شه وکلا همه چیش بریزه بهم یه چیزی فراتر از جهان سومه ، حقیقتا ایران اگه نفت نداشت وضعش خیلی بدتر از افغانستان بود
یکی از مشکلات این است که همه فکر می کنیم اولا فقیه هستیم ثانیا فکر میکنیم وظیفه فقیه نصیحت کردن است . رییس جمهور که از قضا مجتهد نیز هست جای خود تمام مجتهدین وفقها مسئولیت اولشان امر به معروف ونهی از منکر خود و حاکمان است.
ازاهوازباپروازفلای دبی به دبی رفتم هواپیما راس ساعت ۲۰ و۲۰دقیقه که توی بلیط بود پرید وبرگشت هم راس ساعت که هیچ دقیقه برگشت شد.واقعاآنچنان تاسف خوردم بحال خودم واینکه چراایرانی که این همه سرمایه وقدمت داردبایدازبی برنامگی برخی مدیران رابطه ای به قدرت رسیده رنج ببرد ومردم عذاب بکشند.
شاید اگر بطور موقت به تاکسی و سواری های دیگر غیر از تاکسی های مخصوص فرودگاه اجازه مسافرگیری داده میشد این وضع پیش نمیومد
ایول دمت گرم
ولی قشنگ بود فقط همین
باید مسئولان می فهمیدند کسی که در دوره قبل چند ماه مانده به اتمام دوره اش چند صد هزار نفر از طرفدارانش را وارد کل سیستم اداری و اقتصادی کشور کرد برای این روزها برنامه داشته تا دولت را ناکارآمد نشان دهد در هیچ اداره ای کارمندان کارشان را درست انجام نمی دهند کسی هم نمی تواند بگوید بالای چشمتان ابروست چون تهدید می کنند 72 ضربه شلاق یا سه ماه زندان دارد پشت همدیگر هم در می آیند در حالی که ارباب رجوع های دیگر از ترس معطلی کارشان از هم نمی توانند خمایت کنند کسی مثل رض... میخواهد که چند نفری را در تنور بندازد تا حساب بقیه دستشان بیاید وگرنه هر کسی را مامور این کارها بکنید طبا چون خودش هم کارمند است کاری از پیش نمی برد این دولت را آمریکا و اسرائیل نمی تواند کاری بکند از داخل نظام اداری ضربه می خورد جمع و جورش نکنید بعدا پشیمانی سودی ندارد چطور کارمند ساده شهرداری یا دارایی یا اداره ثبت اسناد و... با حقوق مشخص خودش و عدم در آمد ثانی با پراید اسقاطی به اداره می رود و بعد از ظهرها با شاسی بلند 400 میلیونی در شهر جولان می دهد بازرس هایی با لباس میدل می خواهد که مچ چند نفر را بگیرند تا بقیه بترسند وگرنه چاقو دسته خودش را نمی برد و کنترلهای درون سازمانی هم از همان آدمها هستند با کمی سابقه زیادی و زرنگی بیشتر که تاکنون کاری نکرده اند
با این اوضاع هشت سال دیگر وضع ما بدتر ازاين خواهد بود. مگر اینکه یک تحول بزرگ در حوزه مدیریت انجام شود تمام امور مملکت به جوانان سپرده شود.
درعجبم که هنوزتوی این مملکت هستند کسانی که فکر میکنن سند چشم انداز وبرنامه های چند وچند ساله فرمولی است که ما می توانیم اجرا کنیم. بایستی قبول کرد که استاد کپی برداری ازژست های سیاسی و جامعه شناسانه هستیم.بسیاری ازفرمول های رایج درامور مملکت داری درجامعه ما قابل اجرا وپیاده کردن نیست . دیگه کم کم بایستی متقاعد شد ما کشورخاصی هستیم ، حتی خاص ترازکره شمالی. باهیچیک ازراهکارهای متداول پیشرفت حاصل نمی شود . بایستی دیدگاه های کلان جامعه تغییر کند. این یک ضرورت است و راه نجات.
روز 8 بهمن ماه پرواز چارتر تهران به تبریز بعلت بارش برف کنسل شد
سایت علی بابا از استرداد وجه بلیط سر باز می زند
میگویند هنوز چارتر کننده تایید نکرده است که پرواز از طرف فرودگاه کنسل شده است
آیا واقعا در ایران قدرت در اختیار ریس جمهور است ،؟ وقتی ریس جمهور ایران ،از اول تا کنون بیان میکنند که نقش یک تدارکاتچی را دارند؟ در صورتیکه ایران کنونی دارای چهار حاکم همزمانی هست ،؟ مردم چه انتظاری میتوانند داشته باشند ،؟ از قدیم میگفتند ،آشپز که دوتا شد آش یا شور است و یا بی نمک ،و باز هم میگفتند ،ماما که دوتا شد بچه با پا به دنیا می آید ،که یا بچه میمیرد ،ویا مادر بچه ؟ اما اکنون که چهارتا شده ،یقین بدانید ،که هم بچه و هم مادر هردو باهم میمیرند؟ مگر نه اینکه وطن را مام مینامند پس مردم هم فرزندان همین مامی است که چهارتا ماما دراد ،و دوتا آشپز ،،؟
احسنت .. عالی بود
سلام
به نظر من مشکل کشور اقای سیف هستند. که احتمالا عینکش شماه اس خیلی زیاد است ودر کلاس اعداد را دوبله میدیده است که این تغییرات ارز را نمی بیند اخه انقدر حباب کوچک است که ایشان باید تلسکوپ بزند تا حباب ارز را به ببیند
واقعا چرا بعضی ها فکر می کنند ما باید برترین کشور و مهمترین قدرت و عالی ترین مردم دنیا باشیم. آقا جان این کار برنامه می خواهد، دست پاکی، گذشت از منیات و .... و البته حساب کتاب.
احسنت احسنت . دقیقاً صحیح است و ما گروگان این مسئولین بی کفایتیم.
به اينها دل خوش نكنيد ما شمارا به به مقام ناب انسانيت ميرسانيم....مقام ناب انسانيت؟
وقتی این همه بودجه خرج رشته خدماتی پزشکی میشه و یه پزشک 20 برابر تا 1000 برابر یه مهندس درامد داره (با مالیات مساوی) خوب معلومه که امور مهندسی به فنا میره.
بسيار عالي
من بعنوان یک شهروند جمهوری لسلامی حق دارم !!!!!
واقعا خده دار بود ممنون تابناک
آفرین تابناک. ولی موندم چرا نظرهای دیروز رو کلا حذف کردی!
تازه کشف کردی تابی جان که ما گروگانیم؟! آفرین بتو که گاهی دقیق میزنی بخال! ما گروگانیم!!گروگان گروهی اندک دارای امکانات زیاد و قدرت فوقالعاده!!
حقوق شهروندی فقط کنسرت رفتن نسیت یعنی آسایش مردم
هر آنچه رو که کاشتین درو کردین. مگه یادتون رفت روزی که قرار شد اون فرودگاه افتتاح بشه در زمان ریاست جمهوری اقای خاتمی چه افتضاحی به بار آوردین.
مسافران که چه عرض کنم گویا ملت در این جغرافیای ایران به اسارت گرفته شده اند بعد از برف نیمچه چهار روز پیش هنوز از کوچه های ما نمیشه ماشین بیرون آورد مسئول کجاست؟ دنبال دزدی اختلاص دروغ نفرت پراکنی برگزاری جشن دهه فجر یعنی دهه پیروزی . پیروزی به کی چه کسی پیروزی بی نظمی بر نظم و ...
از نگارنده متن باید قدر دانی کرد که چنین زیبا حرف دل مردم را زده، در کشورهای اسکاندیناوی فقط سه ماه در سال هوا نسبتا خوبه و زمستان سختی همیشه دارند اما حتی یک ساعت هم بخاطر بدی آب و هوا امکانات فرودگاه تعطیل شده باشد. ولی متاسفانه در ایران که خود را ابرفدرت منتطقه میداند باید شاهد چنین افتضاهی باشیم که بجای مسئولین مربوطه ( وزارت راه، معاون اول و غیره ، که در این مواقع خود را در سوراخ موش قایم میکنن رئیس بازرسی کل کشور در فرودگاه حضور پیدا میکند . مطمعن باشید که کشورهای همسایه بریشمان می خنند.
البته در تمام سطوح این چنین است مگر در منطقه زلزله زده مردم از سرما یخ نمیزنند. و خیلی خیلی مشکلات ریز و درشت. در یک مورد خدایی خوب کار می کنند و کار بلدند. اختلاص.
نگاه کن دوست عزیز متخصصان ونخبه ها را فراری داده ایم.ملتی جهان سوم هستیم که تا همین چند سال قبل چادر سیاه نمیتوانستیم تولید کنیم وباید از انگلستان وبعدتر از کره وارد میکردیم(من هم وارد خطوط قرمز نمیشوم که چطور ان قدیمها حجاب برتر بود وقتی نمیتوانستیم تولیدش کنیم).اگر برای فوتبال متخصص ومربی کاربلد خارجی وارد میکنیم،حالا که نمیتوانیم متخصصان وطنی را در کشور نگه داریم بد نیست مدیر توانمند از خارج وارد کنیم.ارادتمند خواننده همیشگی تابناک.
شما هم احساس خطر کردید میخواهید مردم را آرام کنید.
رییس جمهور چه کاره است ..........
تو این مملکت فقط چشم انداز خوب تعریف میکنن!!! ...
منم واسه خودم خیلی چشم انداز تعریف کردم تا حالا هیچ کدومش عملی نشده... اصن تو این مملکت به نظر من نمیشه... جور در نمیاد!!!
تنها راهش فقط اختلاص (یا به عبارت دیگه دزدی به روش قانونی) هست. که اونم کل ملت اخیراً دنبال یافتن راهی برای همین دزدی قانونی هستن.
دیگه شرافت و انسانیت و مسلمونی باشه واسه بعد... یه فکری براش میکنن مسئولین...
با سلام
ان زمان که در دولت اصلاحات قرار بود یک شرکت ترکیه ای بیاید و فرودگاه را توسعه دهد و بسازد دوستان شما در نهادهای مختلف مخالفت کردند و جلوی پروژه را گرفتند کجا بودید. آیا فرودگاه های کشورهای دیگر را دیده اید که چه عظمتی دارند و آدم خجالت می کشد بگوید ما هم فرودگاه داریم مثل زندان طراحی شده است، کجا بودید.
اشکال ها همه به مدیران فعلی بر نمی گردد که یک ماشین برف روب خوب وجود ندارد ولی هزاران تانک در سوریه و عراق از طرف می جنگند
چرا به موضوع جنگ ما در سوریه و عراق نمی پردازید
ایا باید از ملت بزنید و به جیب اعراب بریزید و بعد بخورند و هیچ قدر این ملت را ندانند
متاسفانه مسئولین ما عادت کردند اول اتفاق بیفتد و سپس فکر کنند و هیچ موقع به فکر علاج قبل از اتفاق نیستند و اگر بودند هزینه به کمتر از درمان داشت لذا اگر مسئولین به فکر ملت و مملکت باشد مطمئناً هزینه آن کمتر از زمانی است که اتفاق بیافتد به فکر چاره ای باشد آبروی کشور را به قیمت سود شخصی خود نباید بفروشند
استاد مگر نميداني در شهر كور ها يك چشمي پادشاهه
حرفت عالی بود اما خطابت باید به کل مسئولان باشه نه فقط به دولت ... یادت باشه دولت فقط 20درصد قدرت داره ... اگر در سایر نهادها بخور بخور نمیکردن شاید الان پولی بود که بشه خرج سیستمهای ناوبری مدرن کرد !!! اگر شعارهای صد تا به یک غاز و دشمن تراشی آقایون در سایر نهادها نبود ، شاید تا الان سرمایه گذارهای خارجی اومده بودن و این حمل و نقل هوایی ما مدرن شده بود !!!
سلام ببيند به مديريت فرودگاه نمره چند داده اند . شهردار تهران كه از دست استاندار نمره 18 گرفته ؟؟؟؟؟
روحانی و وزراش دارن چه بلایی سر این کشور و مردم می آرن؟
خدایااااا خودت ظهور کن...
فساد ، ناکارآمدی ، دوربودن از دردهای مردم .این خصیصه عمومی مدیران است.
وقتی با توپ وتانک ریختن ، جلوی قرارداد با شرکت ترک رو گرفتن ، نتیجش همینه.
چرا اینقدر کودن شدیم ما. رئیس جمهور وقتی خودش رو می کشه کنار و شروع به انتقاد می کنه . برای اینه که بفهمیم قدرتی نداره .........
با سلام
در بارش برف شنبه در اتوبان قم-تهران
دویست عدد خودروی ۲۰۷جدید جوش آوردن و به دلیل نقص در رادیاتور در اتوبان ماندند.
لطفا پیگیری کنید تا ایران‌خودرو فراخوان جمع آوری دهد و مثل ۴۰۵ها نشود که بدلیل نقص کوچکی آتش میگرفتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۲
فراخوان جمع اوری!!!! فکرمیکنی تو اروپا زندگی میکنی پاشو اینجا ایران است
فقط مقصر دولتمردان نيستند، مقصر اون تفكرى است كه ملاك اصلى مديريت(البته اوايل انقلاب) متعهدبودن بودنه متخصص وبگذريم كه پشت مديرشدن اكثراين مديران چه سفارشات وتوصيه غيردولتى هاكه نبود.
ضمناچه كسانى بابستن باند فرودگاه بعد ازافتتاح آن موجب شدن شركت تركيه اى برنده مناقصه ايران راترك كنند؟ آنان نيز بايدپاسخگو باشند، لطف كن تاريخچه اون رومنتشركن و وسايل متعلق به آن شركت چه شد؟
اميدوارم شهامت انتشارش رو داشته باشى نه اينكه فقط انتقادات به دولت كانالش بازباشه.....
بهرحال این حق ماست دیگر.
خودمون خواسته ایم که این طور باشیم و هستیم.
ما که پول ثروت نداریم پرواز کنیم. بنابراین زیاد نمی توانم درکت کنم. ازت معذرت می خواهم.
ما شده ایم گروگان و سپر انسانی عده ای ناکارامد. هرجا کم میارند از ما مایه می ذارند.
از ماست که بر ماست برادر!
دلیل این همه عقب افتادگی و درجا زدن این است که همیشه تمام بدبختی ها و عقب افتادگی ها مون را گردن دشمن و امریکا انداخته ایم.
در واقع برای توجیه ندانم کاری هایمون واسه خودمون دشمن ساخته ایم و هرجا کم میاریم میگوییم دشمن نمیذاره.
اخه از یک کشور جهان سومی که نخبه هاش را یا فراری میده یا به کار نمی گیره چه انتظاری دارید.
بهتره یه تحقیق بشه از مدیریت فرودگاه تا نیرو های جز تا مشخص بشه که بر چه اساسی در فرودگاه مشغول به کار شدن ؟ با چه تحصیلاتی و پارتی شون کی بوده ، نتیجه باند بازی جز این نمیشه -به خدا قسم روز به روز به عقب داریم میریم .
بعد میگن مشکل مردم روسری و کنسرته. از الف تا ی کشور رو لنگ بازی های حزبی و سیاسی نگه داشتن و هر کی حرف میزنه بهش برچسب سیاسی میزنن.خسته شدیم از اینهمه اختلاس مدیر و مسئول
مملکتی که یک مدیر رده چندم یک سازمان دولتی ، 10 سال تمام سالانه 10 میلیارد تومان از خرانه دولت برداشت کنه و هیچکس هم خبردار نمیشه و وقتی مدیری در حد سوال احضارش می کنه ، تو کمتر از سه ساعت مملکت رو ترک می کنه . از مسئول حسابرسی تا قوه قضاییه و دولت و وزارت اطلاعات همه درخواب بودند ؟؟
کدام آرمان انقلابی برای مملکت مانده که دم از شعار های انقلابی روزهای 57 میزنید .
100 میلیارد معادل پول کل کانکس هایی میشه که 1.5 میلیون تومان قیمتش بود و بعد مرگ انسانیت به 7 میلیون تومان رسید و جالبتر آنکه پس از بحرانی که مردم زنده زنده دارند زیر برف و سرما مدفون می شوند قصد تولید داخلی داریم .
چه مانده برای مردم که شما به فکر فرودگاهی ؟؟ ما سالهاست که بدون پرواز سقوط کرده ایم به عمق نا کجا آباد زمین .
مدیریت و پرسنل از بالا تا پایین فرودگاه باید استعفا بدن و یا اخراج بشن ، چون لطمات جبران ناپذیری به وجهه مملکت زدن ، 4 تا توریست و گردشگر از خارج می اومد که اونا هم کلاهشون بیفته هم دیگه این ورا پیداشون نمیشه ! و تبلیغات منفی زیادی در کشورشون خواهند کرد ، در عقب افتاده ترین کشور این قدر بی مدیریتی و بی کفایتی و بحران نمیشه دید. باند فرودگاه بسته شده بود ، وب سایت فرودگاه چرا در دسترس نبود ؟؟؟؟! تلفن های اطلاع رسانی چرا کار نمیکرد ؟؟؟ واقعا خیلی خیلی خیلی عقب موندیم با بعضی از مدیران بی کفایت
روحانی میفهمه چی میگه مردمم میفهمن اون چی میگه !
جالا که اسم شرکت ماهان را آوردید، بد نیست عرض کنم که پروازهای این شرکت به مقصد پکن و همینطور مسیر معکوس همچنان به شدت دچار مشکل است. امروز روز سوم است که در فرودگاه BCIA پکن منتظر پروازی هستیم که قرار بوده دوشنبه به مقصد تهران حرکت کنه. واقعا نمونه بارز یک مدیریت بی لیافت
آبرویی از مملکت سر این بحران خود ساخته رفت که با هیچ چیز جبران نخواهد شد !! جواب خارجی هایی که در فرودگاه بودن رو کی میخواد بده ؟ ذهنیت منفی که از ایران و ایرانی ایجاد شد رو کی پایخ میده ؟ این جوری می خواهیم مدیریت جهانی کنیم !! این جوری میگیم قدرت اول منطقه هستیم !!!اره ؟؟؟ ضریه سختی بود که مسببین اون افزایش حقوق هم خواهند داشت !!!
اینکه اخر نقدها چه سهوا چه عمدا متوجه دولت شود وتمام مشکلات را از بی لیاقتی مسوولان دولتی بدانیم اشتباه بسیار بزرگی است. واقعا مضحک و دردناک است که کارهای خوب را به نام خود و بدی ها را به نام دولتها ثبت کنیم!
گروگان مسئولینی هستیم که شش ماه قبل برایشان در خیابان بزن و برقص راه مینداختید. البته شما به خاطر ربنا بهش رای دادید نه حل مشکلات کشور. هرچند که همان ربنا هم پخش نشد.
فرا رسيدن دهه مبببببببببببببببارك فجججججججججججججررررررررر مبارك
مشکل فقط دولت نیست مشکل اینه عده ای در مجموع ای به نام نظام برای مردم کیسه دوختن
ايكاش بجاى سفارش ٢٠٠-٣٠٠ تا هواپيماى نو!
فقط بيست سى تا مدير نسبتا لايق از خارج مى اوردند تا جايگزين اين مديرانى كه ملت را كچل كردند، بشوند.
در عوض براى نابودى تمامى زيرساخت هاى دشمنان اين مملكت ، مديران فعلى وزارتخانه هاى راه، صنايع، اقتصاد و... را به خارج صادر ميكردند
40سالگی انقلاب مبارک
من دست دولت را برای هر کاری باز نمیبینم اما روحانی با پشتوانه ارایی که دارد نباید تنها منتقد باشد. اگر صداقت دارد استعفا دهد تا برای یکبار هم که شده دولتهای در سایه عیانتر شن
كار دشمن بوده اين برف . مرگ بر آمريكا
اینم شاید کار امریکا بود.
شایدم گناهان مان بود که در جنس برف این بار برما سایه افکند.
منتشر که نمیکنی، ولی ای کاش انصاف داشتین و به تقصیر اون نهادی هم اشاره میکردین که به فرودگاه حمله کرد و مدیریتش رو از شرکت ترکیه ای گرت. شاید الان ما هم به جای حسرت خوردن به ترکیش ایرلاین حداقل در فرودگاه امام استانداردهایی در سطح اونها داشتیم. ضمن اینکه این ایرلاین هایی داخلی هم بد نیست نگاهی بندازین که چه کسانی مالکیت و مدیریتشون رو به عهده دارن.
اقای تابناک!!!
لطفا یا نظرات رو منتشر نکن یا اگه میکنی دیگه سانسور نکن که خیلی بدتره. کامنت بنده کلا مفهومش عوض شد با سانسور شما!
اخيرا تجربه بسيار تلخي از مديريت كلان نظام داشتم.
روز يكشنبه برفي ساعت 8 صبح مسافر پرواز خارجي با ايران اير به اروپا داشتم. ساعت 5 پيام تاخير تا ساعت 10 به دليل عدم ديد افقي كافي اعلام شد و دوباره 2 ساعت بعد اعلام شد تاخير تا ساعت 12. ساعت 7 با ايران اير و فرودگاه امام تماس گرفتم. گفتند پرواز برقرار است و فقط تاخير دارد. به آنها گفتم در صفحه مانيتور سايت فرودگاه نشان ميدهد تمام پروازهاي خارجي (خروجي و وروودي) كنسل است جز اتيران اير و ماهان. گفتند پايران اير حتما پرواز خواهد داشت. گفتم مسير اتوبان قم مسدود است ، گفتند از جاده ساوه بياييد. مسير ساوه را انتخاب كردم ولي بدليل ترافيك سنگين به فرودگاه نرسيدم و نهايتا بعد از 8 ساعت در كوران برف برگشتم.
در تمام اين مدت فرودگاه امام و ايران اير اظهار داشتند پرواز با تاخير خواهد بود. ولي نهايتا كنسل شد. مديريت فرودگاه و ايران اير اگر نمي دانسته نمي شود پرواز كرد كه واقعا جاي تاسف است. به نظر ميرسد ساير هواپيماييها از همان ابتدا از وضعيت جوي و وخامت اوضاع، و قابليت هاي فرودگاه امام اطلاع داشتند چراكه كه پروازهاي خود از مبدا يعني في المثال از اروپا به ايران را كه روز قبل (شنبه) مسافر مياورد را كنسل كردند. اين واقعا تاسف بار خواهد بود كه آنها در آن فاصله بهتر از مديران و مسئولين ما در صحنه از اوضاع خبر داشتند.
من باور ندارم آنها نميدانستند چرا كه اين يك مديريت رده چندم مدرك قلابي و سفارشي گرفته نيست بلكه تحت نظر سازمان بين المللي است كه استانداردهاي بسيار سخت گيرانه دارد و كليه پرسنل آن بايد دوره هاي آموزشي/كاربردي و تجربي مشخصي را گذرانده تا مجوزهاي فعاليت داشته باشند. مگر اينكه بگوييم ايران اير و فرودگاه امام (به مانند بسياري از سازمانها ديگر) هم سر سازمان جهاني هواپيمايي كلاه گذاشته.
اگر مديران و مسئولين اطلاع داشتند و دفع الوقت مي كردند و در تصميم گيري ظعيف بودند و مردم خودشان را اين چنين بازي ميدادند كه نمي دانم لايق چه نفريني هستند.
من از 8 ساعت گير افتادن در ترافيك و اوضاع بد غافلگيري مسئولين راه هرچند دلگير هستم ولي اين نوع بازي مديريت فرودگاه امام هيچ جاي تفسير و بهامه سازي ندارد. ما همه تجربه هاي تلخي از مديريت هاي ريز و كلان غلط ايران داريم ولي تو اين چند دهه عمرم چنين نفهمي را سراغ ندارم .
دولت در سایه مدیران را تحمیل کرده چرا اخوندی با خرابکاری‌هایش استعفا نمیدهد و رییس جمهور هم نمیتواند معزولش کند
درسته اما مشکل فقط وزرای آقای روحانی نیستند.
روحانی مچکریم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
گریه کنید
با سلام و عرض ادب، دوستان گرامى واقعا دقت كردين كه ما در ايران از نظر داشتن مدير لايق هم تحريم هستيم؟البته مديريت در ايران فقط زمانى بدست مياد كه تا كمر براى روسا خم بشى و بله قربان گوى خوبى باشى ، نه سواد مديريتى ميخواد نه تدبير و پشتكار براى اصلاح امور وگرنه مثلا همين فرودگاه امام ٤ سال پيش هم همين مشكل رو در موقع بارش برف داشت و بعد از ٤ سال همان آش و همان كاسه!
من تا کنون استفتاء نکرده ام چون خودم یه جوری با مسائل مطروحه کنار آمده ام ولی سوال این شهر داری کرج از هر منطقه نازل سالی حدود یکصد هزار پیست هزار تومان بابت خدمات وعوارص نوسازی طلب می‌کند ولی در همین برف اخیر هیچ اقدامی نکرد آیا ما باید پول بدهیم اگر نپر داریم وبعدا ادعای جریمه کند آیا مرجعی است مثل دیر کرد وان های میلیاردی که برخی فتوا دادند جریمه وسود مطلقع تصاعدی نام مشروع است از ما هم دفاع کنند اگر مشمول شعار پوپلستی نمی‌شود اگر‌مطرح شود ممنون هستم
روز پنج شنبه دوازدهم بهمن به مرکز مخابرات حکمت شعار مراجعه کردم احساس کردم که عده ای در دستگاه های دولتی با یک برنامه ریزی می خواهند در مردم ایجاد نارضایتی کنند. این موضوع با ارسال پیامک قطع تلفن ثابت در صورت عدم مراجعه به مرکز مخابراتی شکل گرفته است.
اینکه با بارش یک برف جاده کوهستانی بسته شود قابل قبول است ولی انسداد شریانهای بزرگراهی کاملا نا معقول وغیر قابل بخشش است.
متاسفانه عده ای که در بدنه دولت و در چارت اجرایی قرار دارند یا عامدانه ویا نا آگاهانه در بسط و گسترش این مشکلات و نارضایتی ها دخیل هستند.
تنها راه موجود استخدام مستشار توانمند خارجیه .عدم دخالت ادم هایی که خودشونو علامه دهر میدونن در مسائل تخصصیه .
تا1400 با روحانی.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار