بازدید 17221

چرا رشیدپور جای مهران مدیری را در برنامه «هفت» گرفت؟

این انتخاب اسباب شگفتی اهالی سینما را در پی داشته، چون هرچند این مجری در چند فیلم سینمایی مجموعاً چند سکانس بازی کرده، واقعیت آن است که رشیدپور اساساً چهره سینمایی محسوب نمی‌شود و شناختی از اهالی سینما، تاریخچه سینما و مباحث فنی، سوابق فیلمسازان و... ندارد و به تعبیر معمول، بر این حوزه سوار نیست.
کد خبر: ۷۶۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 31 January 2018

چرا رشیدپور جای مهران مدیری را در برنامه «هفت» گرفت؟با وجود اعلام رسمی مدیران شبکه سه درباره انتخاب مهران مدیری به عنوان مجری برنامه «هفت» برای ایام جشنواره فیلم فجر، یکباره رضا رشیدپور جانشین او شد و بدین ترتیب، لحظه به لحظه این برنامه با تغییر مجری روبه رو شد؛ اتفاقی که اکنون این پرسش را پیش آورده، اساساً رشیدپور چه نسبتی با سینمای ایران دارد که قرار است، در برنامه تخصصی سینمای ایران، به گفت وگو با سینماگران بپردازد؟

به گزارش «تابناک»؛ برنامه سینمایی «هفت»، سرنوشت عجیبی یافته و هر روز با اتفاقات تازه‌ای روبه روست که در نوع خود اسباب شگفتی ناظران را رقم زده و این ابهام را پیش آورده که آیا اساساً این برنامه به روال قبل بازمی‌گردد و به شکل پایدار پخش خواهد شد یا این برنامه را باید تمام شده تلقی کرد و عناصر تأثیرگذار در روند آن، مانع از اجرای مستمر و مؤثر آن که در حوزه سینما، حکم برنامه «نود» را پیدا کرده بود، خواهند شد؟

«هفت» با مدیریت و اجرای فریدون جیرانی به سرعت به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیون تبدیل شد و همین اهمیت افزایش فشارها به جیرانی و تیمش را در پی داشت و در نهایت آنها کنار رفتند. در ادامه محمود گبرلو به عنوان مجری و اداره کننده برنامه هفت انتخاب شد که به باور بسیاری از ناظران دوران افت برنامه هفت را با اجرای او شاهد بودیم. همراهی گبرلو و دعوت از برخی گروه‌ها منتهی به ماندگاری‌اش نشد و در نهایت عذر او نیز خواسته شد.

سپس نوبت به بهروز افخمی رسید تا در مقام گرداننده و مجری برنامه «هفت» بکوشد، جنجالی‌ترین سری این برنامه را بسازد. افخمی به سمت یک جریان خاص انعطاف نشان داد و تصور کرد، این جریان می‌تواند او را روی آنتن حفظ کند؛ اما به محض پایان قرارداد کاری‌اش، عذرش را خواستند و پس از افخمی این برنامه دیگر روی آنتن نرفت. در یک دوره طولانی، گزینه‌های متعددی برای اجرای هفت مطرح شد و در نهایت با مهدی کرم پور به عنوان گزینه توافق شد و قرار بود او پس از بازگشت از جشنواره ونیز، تولید این برنامه را پی بگیرد.

چرا رشیدپور جای مهران مدیری را در برنامه «هفت» گرفت؟

در شرایطی که کنداکتور تلویزیون در انتظار بازگشت هفت بود، یکباره مشخص شد زیرآب کرم پور نیز خورده و مرتضی میرباقری در اظهاراتی عجیب، با اشاره به اسامی مطرح برای تولید و اجرای برنامه «هفت» اظهار کرد: «اسامی که تاکنون برای حضور در برنامه «هفت» در خبرها عنوان شده، نادرست است و از این پس نیز هر اسمی به عنوان کاندیدا مطرح شود، صد درصد حذف خواهد شد... مهدی کرم‌پور هم حذف خواهد شد، چون اگر کسی به کار تیمی قائل نباشد، قواعد کار تیمی را بر هم می‌زند» و بدین ترتیب، برنامه هفت به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیون مجدداً به کما رفت.

در شرایطی که انتظار می‌رفت، این برنامه همزمان با جشنواره فیلم فجر به آنتن صداوسیما بازگردد، علی اصغر پورمحمدی مدیر شبکه سوم سیما زمزمه‌ها درباره انتخاب مهران مدیری را تأیید کرد و گفت: «اجرای ویژه برنامه هفت در طول مدت جشنواره فیلم فجر بر عهده مهران مدیری گذاشته شده است. مهران مدیری مجری با شایستگی‌ها و توانمندی‌های مشخصی است و هم در حوزه سینما فرد شناخته شده و مسلطی است و هم در اجرا فرد توانمندی است. همین موضوع منجر شد طی جمع‌بندی‌هایی که داشتیم، ایشان را برای اجرای برنامه هفت انتخاب کنیم.»

پورمحمدی در پاسخ به اینکه اجرای ویژه برنامه «هفت» با مهران مدیری است یا سری جدید هم به ایشان سپرده خواهد شد، عنوان داشت: «فعلا توافق صورت گرفته در اجرای ویژه برنامه برنامه هفت در طول مدت جشنواره فیلم فجر به ایشان سپرده شده و برای بعد از آن هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.» و بر اساس اظهارات مدیر شبکه سه، تصور می‌شد از پنجشنبه 12 بهمن ماه مصادف با افتتاحیه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، فعالیت این برنامه از سر گرفته شود.

با وجود این در فاصله چند روز تا آغاز برنامه سینمایی هفت، بازی عوض و یکباره اعلام شد انتخاب مدیری منتفی است و رضا رشیدپور جایگزین مهران مدیری شد. این انتخاب اسباب شگفتی اهالی سینما گشت، چون هرچند این مجری در چند فیلم سینمایی مجموعاً چند سکانس بازی کرده، واقعیت آن است که رشیدپور اساساً چهره سینمایی محسوب نمی‌شود و شناختی از اهالی سینما، تاریخچه سینما و مباحث فنی، سوابق فیلمسازان و... ندارد و به تعبیر معمول، بر این حوزه سوار نیست.

به نظر می‌رسد، برنامه «هفت» بیش از پیش به سمت یک برنامه «فان» شبیه به حالا خورشید سوق داده می‌شود. واقعیت آن است که جیرانی، گبرلو و افخمی با همه تفاوت‌هایشان در اجرا، یک ویژگی مشترک داشتند و آن هم شناخت قابل توجه از سینما و سینماگران ایران، به عنوان پیش‌نیازِ حداقلی برای اداره چنین برنامه‌ای است. با این اوصاف، بعید به نظر می‌رسد در حساس‌ترین برنامه «هفت» هر سال که باید به ارزیابی کل تولیدات و ظرفیت‌های سینمای ایران در بخش‌های مختلف پرداخت، رشیدپور بتواند از پس این ماجرا برآید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۵
حلا هی بگید صدا و سیما علیه دولته!!!!
پاسخ ها
یه نفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
بحث صدا و سیما که یک معضل لا ینحلی شده که فقط بایک خانه تکانی اساسی و یک اساسنامه جدید ممکنه حل بشه.حال و روز امروز جامعه ما بخاطر همین نوع انتخاب های جناحیه .کجا دیدی که یک مسئول با توجه به تخصصش کار میکنه و یا براساس مدرک دانشگاهی
به خاطر ندادن بدهی های خود به موسسات اعتباری رفته زندان!!! .........مثلا ما هم در کشور قانونمند زندگی می کنیم و هر کس خلاف کنه و پول ملت را بخوره به زندان میره!!!!!!
شما با همه مخالفی ها؟ انتظار داری کی رو بذارن مجری؟ مگه اگه کسی تحصیلات سینمایی داشت یا مثلا فیلمبردار و کارگردان خوبی بود مهارت مجری گری هم داره؟ مجری باید مهارت مجری گری داشته باشه بعد سواد...که رشیدپور به اندازه کفایت از سینما هم سواد دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
چه ربطی داره؟ جیرانی توانایی مجری گری نداشت؟
آقای رشیدپور دستمزد آن مصاحبه بسیار صمیمانه و دوستانه و گرم و خوش عاقبت و نیک فرجام و امیدبخش و پرلبخند و سعادت بار و دل انگیز و روح پرور و جانفزا و رعیت پرورانه و محنت زدا و دشمن شکن میهن ساز و تاریخی و از همین حرفها ... را دارند می گیرند!!!!!
اخی توو این مملکت اخه همه مدیرها توانایی متناسب با کارشون دارند
الان تعجب کردید
خاوری که خوب مهارت داشت
هیچ شناختی هم که از سینما نداشته باشه پااااااااااااا رتی که داره که همه جا حضور داره .مملکتم که داره رو پارتی اداره میشه تنها چیزی که اهمیت نداره تخصصه یا باید ژن خوب داشته باشی یا پارتی .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱
البته پاچه خواری هم جواب میده!!
در برخی کشورهای خارجی یک قانونی است که اولویت کار با کسی است که بیشتر از شش ماه بیکار بوده است. متاسفانه در ایران برخی مجری ها، بازیگران و کارگردانان حجم زیادی از کار دارند و برخی دیگر بیکارند. به عنوان مثال سامان مقدم سالی چند سریال می سازد و بسیاری دیگر از کارگردانان بیکارند و مجبور می شوند به خارج مهاجرت کنند و یا در شبکه های ماهواره ای فعالیت کنند یا برخی مجریان بیکارند و برخی مثل رشیدپور و مدیری و .... تراکم کار دارند. البته در مهارت این اساتید شکی نیست، ولی آیا عادلانه تر نیست که به جای اینکه برخی ها در این کشور ده تا شغل داشته باشند و ده نفر بیکار باشند، عده بیشتری شاغل باشند.
قرار نیست از پس چیزی برآیند فقط میخوان یه برنامه ای باشه که بگن ما هم هستیم
بلاخره مزد اون مصاحبه آبكي با روحاني هست ديگه
نه
میزان چاپلوسی رشید پور کمی بیشتر ازمهران مدیری است همانطور که امت در مصاحبه اخیرش با روحانی ثابت نمود
فقط اعدام
انتخاب آقای رشید پور عالی است
به خاطر اینکه خیلی اقای رشید پور با سیاست تر و محافظه کار و ملاحظه گر است بازم بگم
مجری هفت باید از جنس سینما باشد. آقای رشیدپور که دائماً از شایسته سالاری میگوید و در برنامه حالا خورشید منتقد مسئولین است، باید به حرفهای خودش عمل کند و این مسئولیت را برعهده نگیرد!
تابناک مگه شما که داری در مورد این برنامه گزارش میزنی الان متخصص در زمینه برنامه های گفتگو محور و چالشی هستی!!!:)) چیکارشون داری کلا تابناک چند وقته هرچی سوراخ میبینی دستتو میکنی توش!!!
حداقل به اون سوالی که تو تیترتون زدید جواب می دادید این همه قصه که گفتید.
بعضی ها حسادت میکنند اما واقعیت این است که آقایان مدیری و رشید پور افرادی توانمند هستند و نباید حسادت خود را پشت حرف های مثل داشتن پارتی یا محافظه کار ...... مخفی کرد
بهتر است این برنامه کلا درش تخته شود! مثل برنامه نود که هیچ سودی جز حاشیه و البته پر کردن جیب تهییه کننده منفعل خود ندارد! مهران مدیری هم به همان برنامه هجو دور همی بپردازد بهتر است.
خیلی حیف شد که مدیری رو انتخاب نکردند چون خیلی استعداد داره در کلام و گفت و گونه کردن اسطورس
اقای رشید پور عزیز جا دارد فریاد بزند
روحانی مچکرم.
رشيد پور در حد و اندازه مهران مديري نيست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان