بازدید 2115

اتحادیه اروپا خواستار ادامه همکاری جمهوری چک با این بلوک شد

مقامات ارشد اتحادیه اروپا از رئیس‌جمهور روس‌گرای جمهوری چک خواستند تا به دنبال انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور این کشور، به همکاری‌های خود با اروپا ادامه دهد.
کد خبر: ۷۶۹۵۲۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 30 January 2018

مقامات ارشد اتحادیه اروپا از رئیس‌جمهور روس‌گرای جمهوری چک خواستند تا به دنبال انتخاب مجددش به عنوان رئیس جمهور این کشور، به همکاری‌های خود با اروپا ادامه دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، میلوش زمان، رئیس‌جمهور چک که موضع جدی علیه مهاجرت دارد و به روابط نزدیک و دوستانه‌اش با روسیه و چین افتخار می‌کند، هفته پیش برای دومین بار به عنوان رئیس‌جمهور چک در راس‌امور قرار گرفت.

دونالد تاسک، رئیس شورای اروپا در پیام تبریک به میلوش زمان نوشت: مطمئنم کشور شما به ایفای یک نقش فعال و سازنده در اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد.

دونالد تاسک که تلاش کرده تا تفرقه‌های رو به رشد میان دولت‌های ثروتمند در غرب و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شرق را تخفیف دهد بر تلاش‌های خود برای واکنش بهتر اتحادیه اروپا به نگرانی‌های شهروندان اروپایی تاکید کرد.

جمهوری چک یکی از اعضای اتحادیه اروپا است.

ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا نیز با بازگو کردن درخواست دونالد تاسک از میلوش زمان برای همکاری با اتحادیه اروپا گفت: در جهانی که به شدت پیچیده و قطبی شده ما باید در داخل و بین کشورهایمان پل بسازیم.

یونکر روز دوشنبه میزبان آندری بابیس، نخست وزیر جمهوری چک بود که همزمان با تلاش‌هایش برای تشکیل یک دولت از حمایت میلوش زمان برخوردار است.

اگرچه انتظار می‌رود بابیس به یونکر اطمینان دهد که پراگ همچنان به همکاری خود با اتحادیه اروپا ادامه می‌دهد اما صریحا تاکید کرده که جمهوری چک درخصوص میزبانی از آوارگان به کشورهای اتحادیه اروپا کمک نخواهد کرد.

مناقشات درخصوص مساله مهاجرت باعث یک تفرقه و دودستگی در اتحادیه اروپا شده و اعتماد کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یکدیگر را تضعیف کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل