بازدید 13396
وقتی اعضای شورا، اجرای یک مصوبه ساده را گره می‌زنند؛

نام «مصدق» سرگردان میان تونل، خیابان و بزرگراه بیرون شهری!

وضعیتی که بعید نیست، این بار نامگذاری خیابانی به نام قهرمان نامدار صنعت نفت کشورمان را به مشکلی جدید دچار کرده و دست آخر به دلیل پیدا نشدن معبری مناسب برای این کار، خواسته عمومی برای رقم زدن این اتفاق را ناکام بگذارد!
کد خبر: ۷۶۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 30 January 2018
سرانجام نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق مصوب شد؛ این خبری است که یک سال از انتشار آن می‌گذرد، ولی هنوز تازه است؛ درست مثل اخباری مشابه که چند دهه پیشتر در این خصوص منتشر شده بود!

به گزارش «تابناک»؛ هرچند «محمد مصدق»، نامی پرآوازه است که با تاریخ کشورمان گره خورده، این چهره مشهور، جایی در اسامی مندرج بر در و دیوار و معابر شهرهایمان ندارد؛ اشکالی که برخی از دیرباز کوشیده‌اند آن را رفع و رجوع کنند، ولی ناکام مانده یا پیگیری هایشان را رها کرده و به ثمر نرسانده‌اند.

اتفاقی که ممکن است با رقم خوردن آن در یک نقطه از کشورمان، سدشکنی کرده و به تکثیر این نام در کشورمان منجر شود، اما تا این لحظه رخ نداده است، حال آنکه در روز‌های اخیر، بار دیگر چرایی رقم نخوردن این اتفاق مورد توجه برخی قرار گرفته و واکنش‌هایی به دنبال داشته است؛ ماجرایی که از انتشار یک مطلب در شبکه‌های مجازی کلید خورد. این موضوع، حکایت از آن داشت که دبیر کمیته نامگذاری شورای شهر تهران اعلام کرده، کارشناسان این کمیسیون پس از تحقیق و پژوهش به این جمع بندی رسیدند که دکتر محمد مصدق ویژگی‌های مورد نظر برای نامگذاری را ندارد.»

روایتی که محمدجواد حق‌شناس، یکی از اعضای کمیته نامگذاری شورای شهر آن را تکذیب کرد و در ادامه گفت: «این کار به نوعی کار سازماندهی شده و تخریب منسجم علیه شورا و مجموعه است که باید پیگیری شود. خیابانی برای نامگذاری دکتر محمد مصدق انتخاب کرده‌ایم و به واحد مربوطه برای پیگیری اطلاع داده شده است.»

از اینجای ماجرا به بعد، باز تکرار داستانی قدیمی بود که برخی قسمت‌های آن جدید به نظر می‌رسید. داستان نامگذاری معبری به نام دکتر مصدق که عمری به درازای عمر انقلاب اسلامی دارد. از شروع طرح این موضوع در اوایل پیروزی انقلاب تا طرح آن در شورای اول که به عمر کوتاه آن شورا گره خورد و برای مدتی فراموش شد.

 
دو تصویر از مصدق در احمدآباد مستوفی در اواخر عمر (حوالی سال 1344)
دو تصویر از مصدق در احمدآباد مستوفی در اواخر عمر (حوالی سال 1344)

حکایتی که هر ساله با نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و مناسبت ۲۹ اسفند، روز ملی شدن صنعت نفت، بازخوانی و گهگاه اتفاقاتی را نیز سبب ساز می‌شد. مثل تصویب نامگذاری معبری در تهران به نام این چهره مشهور تاریخ معاصر کشورمان در اواخر عمر شورای چهارم شهر در آخرین روز‌های سال گذشته، که به مخالفت شدید رئیس کمیته نامگذاری وقت گره خورد تا بار دیگر از دستور خارج شود.

رویدادی که با تغییر ترکیب شورای شهر در دوره اخیر، سریع‌تر از همیشه در مسیر تکرار قرار گرفته است؛ اخباری که هرچند به مانند همه دفعات قبلی، مشتت به نظر می‌رسد و فرجام نیافتن این اتفاق را مژده می‌دهد؛ اما به جهاتی متفاوت و البته تا حدودی نگران کننده است.

از جمله این خبر که از میان گزینه‌های مطرح برای نامگذاری به نام مصدق، سرانجام یک تونل (و نه حتی کوچه یا خیابان کوچک!) برای این کار برگزیده شده است. از میان گزینه‌هایی که یکی شان، بلوار کشاورز بوده که معبر مهم نزدیک به محل زندگی وی در خیابان کاخ قدیم (فلسطین امروزی) است. بلواری که می‌گویند ابتدا "الیزابت" نام گرفته و بعد به دلیل واقع شدن وزارت کشاورزی در آن، «کشاورز» خوانده شده و حالا که دیگر وزارت کشاورزی به جای دیگری منتقل شده، خوب است به مصدق، این چهره شاخص ضد استعماری کشورمان تغییر نام دهد.

پیشنهادی که البته یگانه نبوده و نیست و علاوه بر آن، خیابان نفت در میرداماد و تونل آرش ـ اسفندیار را هم شامل می‌شده که برخی اخبار تأیید نشده، حکایت از نظر موافق اعضای کمیته نامگذاری روی گزینه دوم یعنی تونل متصل به ابتدای بزرگراه آیت الله هاشمی رفسنجانی (نیایش سابق) دارد. گمانه‌ای که واکنش‌های زیادی به دنبال داشته و حتی موجب شده برخی نتیجه بگیرند نام دکتر مصدق بر خیابانی نباشد، بهتر است تا بر یک تونل در زیر زمین باشد!

همه این‌ها در حالی است که از شورای شهر اخباری به گوش می‌رسد که حکایت از قطعی نشدن تصمیم این شورا در این خصوص دارد. مثل پیشنهاد تغییر نام بزرگراه فتح توسط یکی از اعضای شورا که روز گذشته مطرح شد و دلیل ارائه آن، قرار داشتن این بزرگراه در مسیر احمدآباد مستوفی، جایی که مصدق سال‌های آخر عمر خود را در آنجا در نوعی تبعید به سر برد، بیان می‌شود. پیشنهادی که بعید است بتواند رضایت عموم را به دنبال داشته باشد چراکه این بزرگراه معبری بیرون شهری است نه خیابانی در تهران!

وضعیتی که بعید نیست این بار نامگذاری خیابانی به نام قهرمان نامدار صنعت نفت کشورمان را به مشکلی جدید دچار کرده و دست آخر به دلیل پیدا نشدن معبری مناسب برای این کار، خواسته عمومی برای رقم زدن این اتفاق را ناکام بگذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۳۴
انتشار یافته: ۶۷
عماد مغنیه که اصلا معلوم نیست کی هست و از کجا اومده خیابون داره مصدق قهرمان ملی ایران یه بن بست 1 متری هم به نامش نیست

این نیز بگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
فتحی شقاقی و خالد اسلامبولی و پاتریس لومومبا و بابی سندرز رو هم اضافه کنید که انتسابشون به ما چیه نمیدونیم
کلا بعید می دانم جایی را بنام این مرد نمایند!
نام این بزرگ مرد همچون استخونهايش ترس به اندام پست انديشان غیر ملی می اندازد!
نیازی به نام گذاری نیست مصدق در قلب ملت خانه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
بعدیکی ازهمراهان کودتای 28 مرداد،یک بلوار بزرگ به نامش کردن چون صنفی نگاه کردند آقایان
یادمه اوایل انقلاب خیابان پهلوی را بنام دکتر محمد مصدق نامگذاری کرده بودن که بعدا به خیابان ولیعصر تغییریافت ،
حالا بعداز چهل سال سرگردانی دیگر لطفی نداره .
با این کارها روح اون مرحوم رو تو قبر هم عذاب میدین ...
اگه خودش زنده بود همین الان به شما میگفت که نمیخواد اسم خیابون یا اتوبانی به نامش بشه ..
سعی کنید که در عمل دنباله رو راه اون خدا بیامرز باشید

ممنونم تابناک
در مورد کشف حجاب زنان ایرانی هم مطلب بذارید..
این قهرمان نزد مردم زندست حتی اگه اسمش روی خیابون نباشه
وقتی آقایان نام ایستگاه مترو مولوی را ایستگاه میدان محمدیه گذاشتند و حتما اطلاع ندارند که محمد شاه قاجار ، نام میدان اعدام سابق را به نام خودش میدان محمدیه گذاشته ، باید هم در مشخص کردن خیابان یا میدان یا ایستگاه مترو
به نام یکی از ارزشمندترین شخصیتهای معاصر ایران ، سرگردان شوند اما به نظر بنده بهتر است اسم ایستگاه مترو دروازه دولت تهران را با ایستگاه دکتر محمد مصدق عوض کنند ، لطفش این است که به کسی بر نمی خورد!
کاری نداره که ! جاده احمد آباد مستوفی رو به نام دکتر مصدق کنند. هم فعلا بی نام است و هم با مسما
اينكه نام يه خيابان به نام مند حسين باشد يا بنام كلب حسين چه فرقي ميكنه فكر نان كن كه خربوزه آّ است
انتخاب یک بزرگراه به نام دکتر محمد مصدق خواست مردم تهران است که خواسته ای به حق و شدنی می باشد البته اگر ملاحضات اجازه بدهد
زمین لرزه میاد نجفی رفته گل بچینه!
برف میاد نجفی رفته گل بچینه!
و ...
نجفی کجایی؟
دقیقا کجایی؟
پاسخ ها
چپقی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
تو راه نجفه
ابتدای انقلاب، خیابان ولی عصر فعلی و ولیعهد قبلی به مصدق تغییر نام داد. سپس حضرت امام خمینی، اظهار نظر دقیقی راجع به عقاید دکتر مصدق فرمودند و همین اظهار نظر موجب شد نام خیابان عوض شود. اینک معلوم نیست چه ضرورتی دارد که شورای شهر ، خود را در برابر آن اظهار نظر قراردهد؟!
این کار چه کمکی به مصدق میکند؟
این خواسته عمومی که میفرمایید، حقیقتا چقدر عمومی است؟ مگر اینکه تبدیل به لج و لجبازی شود!!!!
من پیشنهاد میکنم بزرگراه حکیم را به اسم مصدق کنیم و اسم حکیم را روی یک تونلی بگذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
یا اتوبان صدر رو
در شما با درد مردم یکی نیست.
درد مردم نبش قبر اشتباهی نیست. شما به دنبال نبش قبر از کسی هستید که حرف و حدیث زیاد دارد.
یک زمانی هم مخالف ملی شدن نفت بوده و می گفته قرار داد طرفینی است و نمی شود یک طرفه نقض نمود
نام مصدق بر قلب میلیون ها ایرانی قدردان وی جاودانه نقش بسته است، و به راستی کسر شان این مرد بزرگ است که نام وی را بر کوچه پس کوچه ها و سوراخ سنبه ها بگذارند، شکوه این نام با هر اختلاص و خیانتی افزون تر می شود و مردم بیشتر به یاد می آورند که این صادق ترین دولتمرد ایرانی چه خدمتی به این کشور کرد، و گرچه کسانی ثمره خدمات وی به ملت را با ارث جد و اجدادی شان اشتباه گرفته اند، اما مصدق در نهایت تنها نامی خواهد بود که در آسمان بی ستاره سیاست ایران جاودانه چون خورشیدی فروزان خواهد درخشید.
درود بر شرفت ای مرد بزرگ
انتخاب "بلوار کشاورز"و تغییر نام آن به بلوار مصدق بسیار انتخاب شایسته است
اگر توجه داشته باشیم که "بلوار الیزابت " به "بلوار مصدق" تغییر نام یابد در واقع همه ارزشهایی که مصدق را مصدق کرده است در این مورد گنجانیده شده وبسیار هم درست است مقبول.
این انتخابی مبارک است.
بی گمان روح مردان بزرگی چون دکتر مصدق که در دل مردم و تاریخ ثبت جاودانه شده اند نیاز به نامگذاری خیابانی به نامش ندارد.
اعتماد به امریکا و جدا شدن از روحانیت عاقبت مصدق را بدبخت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
ایشان به آمریکا اعتماد نکرد بلکه سیاستشان مبتنی بر دشمن تراشی نبود، همین، و چهل سال است نتیجه این سیاستی را که شما هواخواه آن هستید داریم می بینیم!!!!
خدا وکیلی در صد سال اخیر چه کسی بیشتر از مصدق به ایران وایرانیان خدمت کرده است.؟ حق این است که جای جای ایران نام مصدق بدرخشد.
خود مرحوم مصدق ساخت مجسمه از خودش و نصب ان در خیابان را منع کرد اما اکنون در قلب ازادیخواهان جا دارد هر چند مخالفین ایشان نخواهند
بهترین گزینه بزرگراه جلال آل احمد
تا زمانیکه این طرز تفکر که یکسری مصدق را قبول ندارند ومصدق را چون عضو جبهه ملی بود وملی گرا مبینامند اورا قبول ندارند وکارشکنی میکند واجاز ه نمیدهندکه خیابانی به نام مصدق درهیج شهر ایران باشد درصورتیکه همانا دشمنان مصدق هم میداند که مصدق بود که پوزه انگلستان را در دادگاه بین المللی لاهه به خاک مالید مصدق بود که پرچم مبارزه با استعمار گران را برافراشت مصدق نه تنها برای ایران که برای کل دنیا افتخار افرید
خیال می کنم هرچه بر نام گذاری خیابانی یا تونلی به نام ایشان تاخیر بیفتد، حقانیت و شایستگی این مرد بیشتر بر همهگان مورد تائید قرار می گیرد.
خنده داره که حتی یک کوچه به نام مصدق نداریم
ای بزرگ مرد ایران درود برروانت
عزیزان این نامگذاری های مصلحتی دردی از جامعه دوا نمیکنه اگر ایشان را قبول دارید گقتار ، رفتار ، هدف و کارایی وی به دیگران یاداوری شود تا سرمشق بقیه گردد، والا نام یک خیابان را به اسم ایشان کردن چه مزیتی می تونه داشته باشه
مرحوم دکتر مصدق در احمد آباد مستوفی زندگی نکرده بلکه در احمد آبادی که در نظرآباد کرج واقع شده زندگی میکرده است.
الان شما اسم بزرگراه تهران ساوه رو بذار مصدق کسی ببین میگه مصدق؟! مثل بزرگراه شهید فهمیده که همون تهران کرجه. خود تلویزیونم میگه بزگراه تهران -کرج. زکی...
انهایی که برای منافع ملت خود کار کرده اندنامی نیک دارند اما خیابانی ندارند
خیابانی که وزارت نفت در ان قرار دارد مناسبترین معبر برای مزین شدن به نام این ابرمرد ایران است
با نام خدا .

با سلام وتحیات .

حقیقت هنوز کاملا" روشن نیست . گفتم کاملا" روشن نیست ، اما مرحوم آقای دکتر مصدق خیلی برای این کشور تلاش کرد . خوب ایشان نخست وزیر بود و دکتری داشتند. در شرایطی که مجلس شورای ملی اکثرشان تحصیلات دیپلم داشتند . البته در آنزمان در سال 1340 . مرحوم آیت ا..کاشانی نیز .
ولیکن روش مبارزه دکتر مصدق بین المللی بود .

در شرایطی که ایران هیچی نداشت . فقر و بدبختی در ایران موج میزد . مردم آب سالم نداشتند . برق نداشتند . تلفن نداشتند ...........تمام این تکنولوژی از غرب به خاورمیانه منتقل شد .

قرار بود در سال 1365 هجری شمسی ایران از آمریکا نیز جلو بزند .
به نظر شما آمریکائیها میگذاشتند ؟
همانطور که حالا نیز از پیشرفت ملت ایران جلو گیری میکند ........
اصولا" قدرتهای بزرگ اجازه نمی دهند که هیچ کشور از آنان جلو بزند و طمع به نفت و منابع آن دارند .
شاه در کتاب ( پاسخ به تاریخ ) به مسائلی اشاره کرده است .

البته بنده حقیر جزو عوام جامعه هستم و تحصیلاتم دیپلم است . به اندازه عقل خودم این مطالب را مینویسم .

سلام و درود بر جمهوری اسلامی ایران که یک حکومت مردمی است . و تمام نمایندگان انها از قشر خود مردم هستند .
خاک شد آنکس که در این خاک زیست
خاک چه داند که در این خاک چیست نظامی
بهترین مکان دریاچه حوض سلطان است در قم !!! هم اطارافش مقداری نفت است و هم آبش نمکی و هم این سلطان که نام خوبی نیست ازش برداشته میشود !!
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
حالا باید بخندیم یا گریه کنیم با این اطارافش نوشتنت
در شهر قم خیابان هایی با نام عماد مغنیه و شیخ باقر نمر وجود داره که هم نا مانوس هستن هم تلفظ سختی دارن! بهتره یکیشو بنام مصدق و دیگری رو بنام بازرگان نامکذاری بکنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۰
متاسفیم
راستی عماد مغینه کیست که تابلوی یکی از خیابان های معروف تهران به نام اوست؟ من تا به حال از کسی نشنیده ام که این خیابان را به نام مغینه آدرس بدهد. حالا مسئولان نامگذاری خیابان و معابر تهران دربدر دنبال محلی ناشناخته و مهجور و بی ربط می گردند تا نام مصدق را بر آن بگذارند. نام مصدق ،چه بخواهید و چه نخواهید، آنچنان در تاریخ ایران حک شده که حتی اگر الفبای نامش راهم حذف کنند جایگاه همیشگی اش محفوظ خواهد ماند.
اول باید دید آقایان چقدر به مصدق و امثالهم اعتقاد دارند!
مصدق مانند کوه دماوند است بزرگ و نیازی به تبلیغ ندارد همانطور گاندی نلسون ماندلا و.... نیازی ندارند نام مصدق به تاریخ ایران و افتخارات ایران و نفت پیوند خورده نیازی نیست برای ایشان نام خیابانی بگذارند
اخیابانی که سفارت انگلیس در آن واقع شده بهترین مکان برای نام گذاری است.
این هم یک بازی جدیده برای فراموش کردن ناکارآمدی شهرداری ،باور کنید آخرش هم اسم مصدق روی هیچ میدان و خیابان و حتی هیچ کوچه ای گذاشته نخواهد شد.
این نام مصدق نیست که سرگردان است، این مائیم که سرگردانیم!
ما مردم مرده پرست و قهرمان زده ای هستسم
حتی نام مصدق هم برای استعمار دوستان قابل هضم و تحمل نیست دوری از قهرمانان ملی و مذهبی باعث خودباختگی فرهنگی شده است
شماها؟كه اين قدر سنگ مصدق را به سينه مي زنيدهنوز نمي دانيد مصدق دركجا دفن است ؟تا چه برسد با افكار او آشنايي داشته باشيد
اسم خیابان ایت ا.. کاشانی عوض کنید بزارید دکتر مصدق.
تابناک شوخیت گرفته شماها که با تمام مظاهر ملی گرایی مخالفید مگه خودتون میزارید جایی به اسم این بزرگ مرد باشه ا
اسامی شخصیتهای عرب زاده را حذف واسامی بزرگان ایران زمین را جایگزین کنید مثل کوروش مصدق .............
در روز 29اسفند هر سال چند نفر از مورخین خودمانی در تلویزیون برنامه دارند و همه ساله میگویند مصدق کاره ای نبود هر چه بود کاشانی بود . مصدق ملی گرا بود ملی گرای یعنی فلان چیز . کاشانی پوزه انگلیس را بخاک مالید و نفت را کاشانی ملی کرد . .....آخرش من نفهمیدم کشانی نفت را ملی کرد یا مصدق چون از بس سفسطه گرای کردند تاریخ 50سال پیش را هم دور زدند چه برسد به تاریخ هزار سال پیش . در همین حوادث اخیر چقدر خبرهای دروغ میشنویم حالا شما حساب کن هزار سال پیش حوادث را تحریف نکردند ؟ چرا تمام راهها و خیابانها اسم عربی و اسامی عربی دارند مگر عرب هستید چه خبر این همه صفات و اسمهای عربی چرا این همه اسم گل ها رانمیگذارید ؟ یاس . یاسمن . سمبل . لاله....
نکته ای بس مهم در این میان وجود دارد، نادیده شدن رای مردم! این نادیده شدنها است که ادامه راه را باریک کرده است.
بعد از انقلاب، مردم، خیابان ولیعهد سابق را به نام دکتر مصدق کردند، ولی به وسیله افراد ی که خودشونو طرفدار آیت الله کاشانی می دونستند اول به نام کاشانی تغییرش دادند و بعد به نام ولیعصر کردندش. باید گفت که در این سی و نه سال نزدیک به چهل سال هر جا که لارم دیدند از نام مصدق استفاده کردند و هر جا که خواستند به سنجابی و بازرگان و بنی صدر و جبهه ملی بپیچند، بدنامش کردند. اصولا آدم هائی مانند مصدق احتیاجی به این ندارند که نامشان زینت بخش کوچه تونل خیابان و بزرگراهی بشه. حتی خود ایشون زمانی که نخست وزیر بود اکیدا به شهربانی دستور داده بود حق نداره کسی رو به خاطرش بازداشت کنه اگر عکسشو پاره کردند و یا در روزنامه ها بهش بد و بیراه گفتند. با این توصیف اصولا نامگذاری فقط یک تونل بنام این قهرمان بزرگ ملی نوعی توهین آشکار به ابن مرد بزرگ و رهروان و پیروان راه اندیشه اوست و اینجاست که خون مردم را بجوش می آره
چه طور برای یک خارجی کوچه و خیابان بی نام و نشان داریم اما برای بزرگان ایران زمین جا نداریم
مصدق انسان بزرگی بود
مرگ بر اسرائیل ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر ...... ، دشمن و دشمن و دشمن و .... اینا فعلا تو بورسه و برای دوستان نون و آب داره ، بنده خدا که نونی فعلا نداره
درود بر مصدق بزرگ .بهتره بزرگترین میدان تهران را به نام او که یکی ازبزرگ مردان تاریخ ایران که خریدنی هم نبود تبرک کرد
خداییش مصدق تمام عمر خودش را برای ملی کردن صنعت نفت مایه گذاشت الآن پولش را خرج می کنند ولی هیچ بهایی برای او قایل نیستند روزی که مصدق زمین خورد انگلستان شادمانی کرد و برای مسببان این پیروزی هدیه فرستاد.
باید برای عکاسی که این عکس مصدق را در احمد آباد گرفت یک هدیه ویژه قایل شد زیرا این عکس تمام خصوصیات میهن پرستی مصدق را به نمایش می گذارد
روحش شاد
عرض سلام دارم خدمت شما دست اندرکاران محترم تابناک، بنده یکی از خیل جماعت فارغ التحصیلان بیکار هستم که اتفاقا در زمان تحصیل از دانشجویان برتر و عضو نخبگان و استعدادهای درخشان دانشگاه(تربیت مدرس تهران) بودم که چند سال است که از کوزه ای که مدرکها برلب دارد می نوشم و دعا به حال مسئولان میکنم و پس از اینکه سیر طبیعی ناامیدی از اشتغال مرتبط و متناسب را طی کردم اخیرا پیرو طرح اعطای تسهیلات ارزان اشتغال به اداره جهاد کشاورزی مراجعه کردم ولی متاسفانه مدیران اداره و کارمندان مربوطه در همان قدم اول اقدام به مانع تراشی و ناامید کردن مراجعین کرده و ابراز داشتندکه هزینه و وقت خودتان را الکی تلف نکنید و خلاصه از این طیف صحبت ها و برخوردها که واقعا جای بسی تامل و تاسف دارد. از شما زحمت کشان تابناک تقاضا دارم که در صورت امکان گزارش و نوشتاری دربررسی این برخوردها و نیز اهداف این مدیران سطوح انتهایی از این رویه تهیه نمایید. همچنین از شرکت های کوچک و بزرگ بسیاری که در کنار همه ادارات ایجاد شده اند و خدماتی که قرار است آن اداره به مردم ارائه دهد را ارائه میدهد ولی با دریافت هزینه های کم و زیاد، در حالی که مشاهده میشود کارمندان خود آن اداره بدون انجام کارمفیدی فقط حضور خود و ساعات اضافه کاری! را ثبت میکنند و این یعنی هم حقوق کارمندان از جیب مردم پرداخت میشود و هم مردم خود باید دست به جیب شوند، و درضمن بنظر میرسد که در نوع استخدام و یا اخراج وحقوق افراد در این شرکت ها هیچ ضابطه و نظارت و قانون درست و شفافی وجود ندارد که این هم واقعا جای بحث بسیار دارد و باید هرروز و در هر اداره و ارگانی این مسائل را مشاهده کنیم و تاسف بخوریم.
از نظر بنده استفاده از نام پیشوای استعمار شکن باعث افنخار است
از نوشته محترمانه تابناک در باره دکتر مصدق قهرمان ملی بسیار سپاسگزارم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار