بازدید 5808

آخرین وضعیت گرفتارشدگان در برف چرمشهر

کد خبر: ۷۶۹۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷ 29 January 2018

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به امدادرسانی هوایی به افرادی که به دلیل برف و کولاک در منطقه چرمشهر گرفتار شده‌اند، از فعالیت سه بالگرد و امدادرسانی و انتقال ۳۰ تن از آنها به تهران خبر داد.

مرتضی سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره امدادرسانی هوایی به در راه ماندگان به دنبال اظهار کرد: با توجه به اینکه هنوز افرادی در محور تهران – قم بویژه در منطقه چرمشهر و تهران – ساوه همچنان به دلیل برف و کولاک در راه مانده‌اند، امروز در ادامه امدادرسانی به این افراد ۱۰ تیم واکنش سریع سه نفره به صورت زمینی به این مناطق اعزام شدند تا کار امدادرسانی را به در راه ماندگان انجام دهند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به آغاز امداد هوایی نیز گفت: با هماهنگی هواشناسی و پس از اینکه هوا مساعد شد و امکان پرواز بالگرد به وجود آمد، از ساعت ۱۲ امروز یک فروند بالگرد با ۱۰ نجاتگر و اقلام تغذیه‌ای بالغ بر ۲۰۰۰ کنسرو، نان، خرما و پتو به منطقه چرمشهر که مسیر آن کاملا بسته شده، اعزام شدند و این اقلام را توزیع کردند.

وی ادامه داد: همچنین این بالگرد اقدام به اعزام تعدادی از افراد به تهران کرد که بر اساس اولویت‌بندی، کودکان زیر دو سال و خانم‌ها به سازمان امداد و نجات منتقل شدند و پس از پذیرایی مختصری، با توجه به اینکه اغلب آنها اهل تهران بودند به خانه‌های خود رفتند.

سلیمی با اشاره به ادامه امدادرسانی و اعزام دو فروند بالگرد دیگر اظهار کرد: دو بالگرد MI۱۷ و ۴۱۲ نیز به منطقه اعزام شدند و یکی از آنها ۱۰ نفر دیگر از در راه ماندگان را منتقل کرد و بالگرد دیگر نیز در حال انتقال ۱۰ نفر است و مجموعا تا کنون نزدیک به ۳۰ نفر از این منطقه خارج شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: عملیات امداد رسانی به صورت هوایی تا بعدازظهر امروز و تا زمانی که شرایط اجازه دهد و بالگردها بتوانند پرواز کنند، ادامه خواهد داشت و اولویت با انتقال افراد کم سن و بانوان است. ضمن اینکه تیم‌های زمینی نیز به کار خودشان ادامه خواهند داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل