بازدید 4625

مشکلات محیط زیستی به عنوان بزرگترین خطر پیش رو برای اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۸

اخیرا نظرسنجی ای از تحلیلگران اقتصادی عضو نهاد ''مجمع اقتصاد جهانی'' واقع در سوییس انجام شده است که نتایج حاصل از آن بزرگترین خطرات اقتصادی پیش رو در سال ۲۰۱۸ را معین می کند. 
کد خبر: ۷۶۸۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۹ 28 January 2018

مشکلات محیط زیستی به عنوان بزرگترین خطر پیش رو برای اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۸اخیرا نظرسنجی ای از تحلیلگران اقتصادی عضو نهاد ''مجمع اقتصاد جهانی'' واقع در سوییس انجام شده است که نتایج حاصل از آن بزرگترین خطرات اقتصادی پیش رو در سال ۲۰۱۸ را معین می کند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از خبرگزاری Quartz، نظر سنجی نامبرده در اواخر سال گذشته ی میلادی و از ۷۶۰ نفر از تحلیلگران اقتصادی انجام گرفته است. افراد مذکور در حوزه های تجارت، امور دولتی، دانشگاه ها، موسسات غیرانتفاعی و نهادهای بین المللی فعال هستند. باید اشاره گردد که نتایج نظرسنجی انجام گرفته نشان می دهد که خطرات محیط زیستی بزرگترین چالش پیش رو برای اقتصاد کشورهای مختلف در دنیا است.

 مشکلات محیط زیستی به عنوان بزرگترین خطر پیش رو برای اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۸

در این خصوص، از این تحلیلگران اقتصادی خواسته شده است که به هر کدام از موارد موجود در لیست خطرات اقتصادی نمره ای از ۱ تا ۵ داده شود. بر اساس این نظرسنجی، هر چقدر که نمره ی سرفصل های موجود در لیست بالاتر باشد معنای آن این است که از دیدگاه این متخصصان ''احتمال وقوع'' و ''شدت تاثیرگذاری'' این سرفصل ها بیشتر است. 

به اعتقاد این تحلیلگران اقتصادی، ۱۰ مورد از ''محتمل ترین'' مواردی که بر اقتصاد جهانی تاثیر خواهد گذاشت به ترتیب اولویت به شرح زیر است: شرایط بسیار سخت آب و هوایی، مخاطرات محیط زیستی با عامل غیر انسانی، استفاده از سلاح های کشتار جمعی، حمله های سایبری، تقلب و سرقت اطلاعات در فضای مجازی، ناکامی در اتخاذ سیاست های مناسب برای مقابله با تغییرات آب و هوا، موج پناهندگی به کشورهای مختلف به دلایل غیر ارادی، مخاطرات محیط زیستی با عامل انسانی، حملات تروریستی، مبادلات تجاری به شکل غیر قانونی و ایجاد حباب اقتصادی در اقتصادهای بزرگ دنیا. 

افزون بر این، به اعتقاد این تحلیلگران، موارد زیر در صورت وقوع ''بیشترین تاثیر'' را بر اقتصاد کشورهای دنیا خواهد گذاشت: استفاده از سلاح های کشتار جمعی، شرایط بسیار سخت آب و هوایی، مخاطرات محیط زیستی با عامل غیر انسانی، ناکامی در اتخاذ سیاست های مناسب برای مقابله با تغییرات آب و هوا، بحران آب، حمله های سایبری، بحران غذا، از بین رفتن تنوع بیولوژیکی و ''بوم سازگان ها'' (اکوسیستم ها)، موج پناهندگی به کشورهای مختلف به دلایل غیر ارادی و شیوع بیماری های واگیردار.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر