بازدید 21521
استاندارد دوگانه در وزارت بهداشت و اجرای طرح‌های حوزه درمان؛

پرستاران یا پزشکان؟ پاسخ وزیر به این سوال را همه می‌دانند!

اگر تصویر ارائه شده از دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افکار عمومی، تصویر فردی است که تحول نظام سلامت را رقم زده، برای پرستاران تصویر فردی است که تنها به پزشکان خدمت کرده و در نتیجه کارهایش، تبعیض و اختلاف درآمدی میان پزشکان و پرستاران از یک شکاف به دره‌ای بزرگ و غیرقابل جبران تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۶۸۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲ 26 January 2018
به رغم آنکه طرح تحول نظام سلامت چندسالی است اجرایی شده و حتی زمزمه‌های ورشکستگی و پیرو آن، برچیدنش نیز به گوش می‌رسد، کماکان سهم پرستاران از تحول «تقریبا هیچ» است.

به گزارش «تابناک»، اگر تصویر ارائه شده از دکتر قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در افکار عمومی، تصویر فردی است که تحول نظام سلامت را رقم زده، برای پرستاران تصویر فردی است که تنها به پزشکان خدمت کرده و در نتیجه کارهایش، تبعیض و اختلاف درآمدی میان پزشکان و پرستاران از یک شکاف به دره‌ای بزرگ و غیرقابل جبران تبدیل شده است.

نتیجه اجرای طرحی که پرستاران از ابتدای مطرح شدنش، مخالف اجرایش بودند و حالا در توضیح نتایج آن از یکسو بر افزایش درآمدهایشان در نتیجه افزایش تعرفه‌های درمانی اذعان دارند و از سوی دیگر، برایش دو زیان بزرگ بر می‌شمارند؛ نخست اینکه با اجرای طرح میزان دستور پزشکان برای بستری شدن بیماران افزایش یافت و این موضوع موجب افزایش شدید کار پرستاران شد و از بعد اینکه اختلاف درآمدی دو بازوی درمانی یعنی پزشکان و پرستاران را به میزان بسیار بسیار زیادی افزایش داد.

اشکالاتی که هر بار مطرح شد، مسئولان از جمله وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اتخاذ تدابیری برای رفعش خبر دادند، اما در عمل اتفاقی را در راستای آن رقم نزدند. تدابیر از جنس طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری که قرار بود در بطن طرح تحول نظام سلامت اجرایی شود و از منافع آن، هم بیماران و هم پرستاران منتفع شوند، اما این گونه نشد.
 
پرستاران یا پزشکان؟ پاسخ وزیر به این سوال را همه می‌دانند!

طرحی که البته عمر طراحی و ارائه آن خیلی بیشتر از طرح تحول نظام سلامت است، اما برخی بر آن باورند که می‌توانست اجرای همزمانش با طرح تحول نظام سلامت، بر محاسن آن بیافزاید و حتی احتمال شکستش را کاهش دهد، اما با تشخیص وزیر بهداشت و همکارانش در مسیر اجرا قرار نگرفت. شاید از این رو که طرحی در راستای حمایت از پزشکان نبود که اگر بود، احتمالا تاکنون اجرایی شده بود.

این انتقادی ست که پرستاران با تمام وجود به آن صحه می‌گذارند و بهترین شاهد و مثال را بی توجهی وزارت به طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری می‌دانند. طرحی که بر اساس آن قرار است خدمات پرستاران بر مبنای تعرفه‌های مشخص با دریافت هزینه همراه شود. اتفاقی که اگر رخ دهد، میزان پرداختی به پرستاران افزایش خواهد یافت، سهم بیماران در پرداختی‌هایی که اکنون با تعرفه‌های پزشکی محاسبه می‌شوند، کاهش خواهد یافت و البته دریافتی پزشکان هم کاسته می‌شود.

یعنی نفع بزرگ اجرای این طرح به پرستاران و مردم می‌رسد و البته از سهم دریافتی پزشکان (ا دسته از پزشکانی که در بیمارستان فعالیت می‌کنند و نه همه پزشکان و نه همه دریافتی‌های ایشان) خواهد کاست. از سهم دریافتی افرادی که با طرح تحول، دریافتی شان به شکل تصاعدی افزایش یافته و فاصله چشمگیری با نزدیک‌ترین همکارانشان یعنی پرستاران پیدا کرده است.

افاقی که موجب شده برخی بر این باور باشند طرح تحول نظام سلامت تنها به نفع پزشکان و امثال وزیر بهداشت تمام شده و اگر غیر از این بود، هرگز اجرایی نمی‌شد. طرحی که مجری آن کسی است که خودش و همکارانش بیشترین نفع را می‌برند؛ فردی که اگر از او بپرسیم پزشکان یا گزینه دیگری، بعید است گزینه اش از خودش و همکارانش ذره‌ای دور شود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۷۹
آقا فقط یه مورد براتون بگم تا بفهمین عمق فاجعه رو
اینجا پزشک داریم تازه 8 ماه هست استخدام شده و حقوق و مزایاش ماهانه به طور متوسط دوربر 15 میلیون هست. پزشک عمومی هست این خانم و بشدت تازه کار و کارنابلد
پرستار داریم با 15 سال سابقه کار و آچار فرانسه بخش، اما کل حقوق با اضافه کاری و... جمعا به 2/5 نمیرسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
با بخش اول حرفات موافقم ولی اون قسمت که گفتی پرستار دو نیم میگیره رو دیگه الان به کسی نگو که بهت میخندن. پرستار بالای 6 میگیره.
رضا
| - |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
بیچاره ها کارکنان بخش بهداشت هستند که طرح تحول سلامت آوار شده روی سر اونها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
ناشناس 23:48 گویا در جریان حقوق پرستار نیستی
رفتی چند تا بیمارستان خصوصی بالاشهر اونجا مزنه گرفتی؟؟؟
میشناسی بالا 6 میگیرن معرفی کن من برم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
یک عزیزی میگفت اگه میخوای ببینی وضع یک مملکت به چه صورت است ببین بیشترین درآمد رو چه کسانی در
اون مملکت میگیرن. تمام کشورهای پیشرفته دنیا بالاترین درآمدشون مربوط ه معلمین و اساتید و حوزه تولید علم میشه. ولی در کشور ما بیشترین پول به افرادی میرسه که عملا هیچ تولید علمی ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
ناشناس عزیز من پزشکم تو رو خدا این جایی که 15 میدن رو به بگو من با کله میام تازه کار هم نیستم 5 سال سابقه طبابت دارم با ماهی 3.5 تومن
پزشکان با نفوذ نظام پرشکی به بدنه وزارت بهداشت خیل عظیم بودجه را به سمت خود سرازیر کرده اند ، وزیر بهداشت هم توان مقابله با آنها را ندارد چون نهایتا مجبور به استعفا خواهد شد...
پرستاران هم بیش از اندازه دارند می گیرند حدود 5-8 میلیون
برخی پزشکان داروفروش هم با شبکه مخفیانه در حال چپاول اسیب پذیر ترین قشر جامعه هستند
تنها بخشی که لیاقت دریافت بودجه دارد اما نمی گیرد حوزه بهداشت است
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
وزیر بهداشت هم توان مقابله با آنها را ندارد !!! وزیر عزیزت کارانه اینا رو کرد ماهی دویست سیصد میلیون
وزیر بهداشت نباید پزشک باشد یا اگر بود حداقل باید نماینده کل جامعه باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
والا گفتن وزارت بهداشت وزارت پزشکی که نگفتن
طرح تحول سلامت نه به نفع پزشکه ونه پرستار بیشتر بیمارستانها با کمبود نقدینگی ومشکلات حتی برای پرداخت حقوق پزشکان وپرستاران مواجه هستند وامیدواریم که بزودی این طرح لغو شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
آخ آخ هنوزم به نفع پزشکها نیست ؟ باشه بگو وزیر بهداشت کارانه رو بکنه ماهی دو تریلیارد ببینیم به نفعشون میشه بالاخره یا هنوزم نه
به نظر تابناک پزشکان درامد دارن و زندگیشون خوبه بقیه اقشار در امد ندارن و زندگی هم ندارن بنابراین باید درامد پزشکان رو کاهش داد تا همه دریک سطح بدبخت باشن دیگه نمیگه که درامد بقیه مردم رو باید افزایش داد ...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
بقیه مردم کله نذاشتن تو بیت المال برای چهار تا ویزیت ماهی 400 میلیون از بیت المال مردم بدبخت
فقط تبعیض به پرستاران نبوده . بخش اعظم بودجه کشور به جیب پزشکان میرود. ای طرح سلامت نیست این طرح پزشکان است. انچه ما ب پزشکان میدهیم فقط مبلغی نیست که در مطب یا بیمارستان به انه میدهیم. همه مبلغی که ما تحت عنوان تامی اجتماعی هر ماه پرداخت میکنیم به حیب پزشکان میرود. و در عمل باعث بی مسئولیتی در بخشی از پزشکان شده است. حساب پزشکان توانا و صالخ جداست.
الان یک کارشناس پرستاری در یک بیمارستان دولتی با ساعت کاری ۱۷۵ ساعت ماهیانه که ۳ روز هم می تواند از مرخصی استفاده کند بین ۴ تا ۶ میلیون دریافتی دارد خوب شما انتظار دارید یک فوق تخصص جراحی قلب یا مغز که تقریبا روز و شب ندارد و همیشه در اتاق عمل در حال خدمت به خانواده های ما است همان حقوق کارشناس پرستاری که کارش چک فشار خون و تب بیمار است و داروهای تجویزی پزشک را به بیمار می دهد و معمولا هم به درستی انجام وظیفه نمی کنند همان دریافتی پزشک را داشته باشد؟
آن وقت چه پاسخی به آن استاد دانشگاه که دکترای برق یا معماری یا مکانیک یا فیزیک هسته ایی که ماهی ۵ میلیون دریافتی دارد را چگونه بدهیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
وضعیت پزشکی ایران با آلمان را از نظر دریافتی اگر مقایسه کنی مشخص می شود که پزشکان چه کلاه گشادی سر ملت گذاشته اند.
ای بابا؛ بهترین شرایط را در شرایط و اوضاع درامدی و اشتغال، پزشکان و پرستاران و در کل کارکنان حوزه درمان دارند.
بقیه چی بگن!!!!!!!!!!!!!!!!!!
این نوشته شما تابناک جان یک نظریه یک طرفه از طرف پرستاران است که میخواهید این دو طیف زحمت کش رو در مقابل هم قرار دهید.اگر واقعا اعتقاد به ازادی بیان دارید این مطلب رو هم منتشر کنید که خود پزشکان هم از این طرح راضی نبوده و بیش از ده ماه پرداختی کارانه به پزشکان صورت نگرفته و نه تنها کارانه افزایش نداشته بلکه کاهش پیدا کرده است،پزشکان هم معتقدند که تمام کارمندان دولت چه پرستار و چه معلم و...باید به حق خود برسند ولی این کار با تفرقه افکنی و دشمن تراشی درست نمیشود.معلوم هم نیست با این وضعیت بودجه هم اینده این طرح چه خواهد شد
این مافیایی که برخی پزشکان درست کردند کمر دولت و ملت را خواهد شکست .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
کمر دولت ؟! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
همه جای دنیا رو صنعت آباد کرده، تولید آباد کرده، صادرات آباد کرده و همه ی این ها یعنی نیروی تخصصی یعنی مهندسین و گسترش صنعت یعنی گسترش عدالت یعنی توزیع شدن درآمد. ولی اولویت توی ایران شدن پزشکا و گسترش این جور طرح ها یعنی فربه شدن پزشکا و به خاک سیاه نشستن بقیه اقشار. خدا از سر تقصیرات کسایی که باعث عقب موندن کشور میشن نگذره.
در برخی از بیمارستان ها عمل های صوری انجام میدهند و پولش را ریس بیمارستان و غیره به جیب میزنند. عمل های جراحی که حتی تجهیزاتش هم ندارند.تابناک مدارک را چگونه بدستان برسانیم
الان حقوق یک پرستار که در هفته فقط 3 روز کار میکنه حدود 7 میلیون تومنه. تازه هر دو ماه یکبار هم تا 3 میلیون تومن کارانه میگیره. بقیه مردم هم آدم هستن اونها هم کار میکنند تازه با حقوق ماهی 1.400
آفرین تابناک از دل ما گفتی
اتفاقا پزشکان هم ناراحتند چون کارانه های پزشکانم عقب افتاده است. طرح خوبی هست منتهی باید اصلاح بشود. کاش این طرح فقط برای بیماران خاص و سرطان و بیماریهای نیازمند به جراحیهای سنگین اجرا گردد. اونوقت نه شکست خواهد خورد و هم اینکه بارمالی این طرح کمتر خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
دادش من وقتی بر می دارند حقوقشون را با مافیا بازی بالا ۵۰ میلیون در ماه می کنند انتظار هم دارند به موقع پرداخت بشه؟
اگر تعداد بیماران بستری افزایش یافت دلیلش هجوم بیماران به سمت مراکز دولتی بخاطر هزینه خیلی پایین ان بود،نه اینکه پزشکان بی مورد بیماران را بستری میکردند.
ظلم دولت به رادیولوژیست ها همچنان ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
شما بهتره رشتت را تغییر بدی چون این تخصصی که شما گرفتی را یک کامپیوتر بدون دخالت انسان خیلی بهتر از شما انجام می ده. کارانه نجومی هم طلب نمی کنه.
در این که طرح تحول بهداشت درآمد بالای پزشکان رو بیشتر و کهکشانی کرده شکی نیست اما به غیر از پرستاران و بخش درمان، بخش بهداشت بیشتر نابود شده و آرزوی دریافتی نصف بخش درمان در دل بخش بهداشت مونده، بهداشت نابود شده جون کارکرد موثر این بخش یعنی نبود بیماری و نبود بیمار یعنی درامد کمتر پزشکان
دولت روحاتی اساس کارشان تبعیض و پر کردن جیب پولدارهاست.
از این اختلاف افکنی ها بین سه قوه ، دولت ومردم و ... و حالا هم پزشک و پرستار خسته نشدید؟
واقعا چه سودی از ایجاد ویا پررنگ کردن وبزرگ کردن اختلافات می برید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
احتمالا اگه همه ساکت باشند و شما از کارانه نجومی لذت ببرید وضعیت بهتر میشه.
حساب بشه با همون يه درصدي که به عنوان ماليات ارزش افزوده از هر خريد ايرانيها ميگيرن و به طرح تحول جيب پزشکان ميدن ميشه چه ها کرد؟ اگر هر ايراني سالي 3 ميليون تومان خريد بکند (يک درصدش ميشه سالي سي هزار تومن) و به ازاي هشتاد ميليون ايراني ميشه 2400 ميليارد تومن!!!!!! اين فقط پول يک درصد ماليات بر ارزش افزوده است. حالا اگه 10 درصد هدفمند شدن يارانه ها رو هم اضافه کنيم ... . با اين پول هزاران کار ميشه کرد.
ولي تنها چيزي که به چشم مياد چندين برابر شدن درامد پزشکانه. که اکثرا هم باعث خروج ارز از کشور ميشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
عزیز من شما عمق جیب پزشکان را حساب نکردی.
بهترین کار تجیمع وزارت بهداشت با نفت هست تا این افراد خیالشون از پول های موجود در مملکت راهت بشه و مدام دنبال بودجه گرفتن الکی نباشند.
کلا پزشک ها که تو ایران دارن پاشاهی میکنن. چند برابر کشور های اروپایی درامد دارن و مالیات هم اندازه کارمندها میدن. پرستارها هم که دیگه زیر 6 تومن دریافتی ندارن. همه این پول ها هم از جیب مردمه. بدبخت مهندس ها.
مضرات طرح تحول جیب پزشکان:
1-افزایش فاصله طبقاتی ( زیرا با یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و افزایش حق بیمه پول از فقرا گرفته میشه و بخشی از ان به پزشکان ثروتمند داده میشه)
2-افزایش بی کاری (زیرا با پول های هنگفت اختصاص داده شده به آن که شامل یک درصد مالیات ر ارزش افزوده و ده درصد هدفمندی یارانه هاست میشد کلی اشتغال زایی کرد)
3-خروج ارز از کشور (زیرا خانواده بسیاری از پزشکان در خارج از کشور هستند و همچنین بسیاری از آنها برای تفریح به خارج از کشور سفر میکنند تا پول های هنگفت را خرج کنند)
4-دلسرد شدن سایر تحصیل کردگان رشته های دیگر و کاهش بهره وری(وقتی یک استاد دانشگاه پس از سالها مطالعه درس های سنگین می بیند که درامدش یک چندم یک دندانپزشک جوان و تازه فارغ التحصیل است)
تابناک اوضاع پرستارها هم اونقدر که فکر میکنی بد نیست. گمون نمیکنم پرستاری که واقعا کار کنه و شیفت هاش رو هم بره زیر 6 تومن دریافتی داشته باشه. کلا دعوای پرستارها و پزشکها دعوای زیاد و خیلی زیادتره. همش هم از کیسه بیت المال. پرستارها و پزشکها همین که اصلا بیکاری ندارن کلاهشونم باید بندازن بالا. دریافتیهاشونم که چندین برابر سایر اقشار جامعست. یه مطلب هم در باره مهندس ها بنویس.
البته که باید حقوق پرستار رعایت شود اما درمقابل هم قرار دادن پزشک و پرستار ومقایسه انها با توجه به زمان وسختی نوع تحصیل کار اگاهان نیست
در طرح تحول نظام سلامت ،درآمد پزشکان و کار پرستاران سه برابر شد ،هر پزشک باید از آقای هاشمی یک تندیس طلا بسازد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
البته به قیمت نابود کردن رشته ها غیر پزشکی.
چرا حتی برای یکبار هم شده نامی از بهورزان هم نمیبرید..ظلمی که به اینا میشه یک دهمش به پرستارا نمیشه..نمیگم پرستارها در رفاه و عدالت کامل هستن ولی وضعیت بهورزان خیلی بدتره..جناب وزیر فکری بحال این وضعیت بکنید
مگه قراره حقوق پزشك و پرستار يكي باشه؟!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
توی کشورهای دیگه اختلاف خیلی نیست.
تابناک امیدوارم بحث تعرفه گذاری همکاران پرستارمون هر چه زودتر انجام بشه اما نکته ای که هست و من واقعا نمیتونم با تحلیل سایت شما متوجه اون بشم.اون هم اینه که چطور از یک نظر سنجی بین 4000 تا پزشک 89 درصد مخالف اقدامات انجام شده ی آقای وزیر بهداشت بودن!!!آقایی که میگید این همه منفعت برای پزشکان داشته!!!
اگه یک سری به زندگی دستیاران پزشکی بزنی و 72 ساعت رو با یکیشون زندگی کنی حتما سعی خواهی کرد که اینقدر تند نری و اینقدر بدی پزشکان نگی،همه قشرها بد دارن....
این اختلاف عجیب فقط بین دریافتی پزشک با پرستار نیست. بلکه در مراکز بهداشتی و درماتی هم وجود دارد دریافتی یک پزشک در یک مرکز بهداشتی بیش از دریافتی جمع چند کارشناس یا کارشناس ارشد رشته های بهداشتی.مامایی شاغل در همان مرکز میباشد.اقای وزیر میفرمایند این اختلاف را با کارانه کم خواهند کرد.البته فرمایش ایشان بیشتر شبیه شوخی است. چون این اختلاف همانطور که گفتید از شکاف به یک دره عمیق تبدیل شده. از طرح تحول سلامت بیش از مردم این پزشکها هستند که منتفع شدند. سلامت مردم فراموش شدست.بد نیست اقای وزیر و تیمشان به سایر کشورها هم سر بزنند و ببینند اختلاف دریافتی پزشک با سایر کادر بهداشتی و درمانی چقدر. طرح تحول بهانه ای شد تا حقوق و دریافتی پزشکان به یکباره چند برابر شه به بهانه خدمت بهتر به مردم .مگه فقط پزشکها هستند
انتقاد نکنید ممکن وزیر رنجیده خاطر شن
انگار هیچ کجای دنیا پزشک نیست و فقط پزشکهای ما پزشکن
طرح غلطي بود و جيب پر پزشكان را سرريز كرد، ضمنا ايران بهشت پزشكان است
اون فردی که مدعی شده بود پرستار ۷ میلیون میگیره من هر چه بیشتر از دو نیم مبگیرم بهت میدم ،! خواهشن اینقدر درغ و چرندیات تحویل ملت ندین ، شما هم عرضه میداشتین درس میخوندی تا ۷ میلیون میگرفتی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۶
تکلیفو مشخص کن آخرش 7 میگیری یانه؟
پس ماماها چی؟
متاسفانه تمام بودجه ها و طرح های وزارت بهداشت فقط و فقط جیب پزشکا رو پر میکنه و توجه به امر بهداشت و پیشگیری کلا به فراموشی سپرده شده. لابی که پزشکا دارن اجازه رشد بهداشت و پیشگیری از بیماری ها رو نمیده و تا وزارت بهداشت و درمان با هم هستن به خاطر تضاد منافع پزشکان با بهداشت به هیچ نتیجه ای نمیرسه. فقط و فقط چاره کار جدایی بخش بهداشت به عنوان یک وزارت خانه جدید هست. تو تمام دنیا بهداشت اولویته ولی تو کشور ما وزیر بهداشت هی پز اینو میده که این بیمارستان افتتاح کردیم و.... پس کو بهداشت کجاست پیشگیری
من خودم پزشک هستم،این طرح واقعا بیخود بود و.باعث شد اختلاف درآمد پزشکان و پرستارآن زیاد بشه،البته درآمد پرستار و سایر پرسنل بیمارستانی نسبت به مهندسی و انسانی واقعا بالاست،( سوای نیروهای پرستار شرکتی که بیگاری میکشن ازشون).در ضمن کارانه پزشک ها با تاخیر یکی دو ساله پرداخت میشه که باز هم تبعیض و توجیح نمیکنه،الان مراکز روستایی با هزینه ماهیانه 50 الی 100 میلیون فقط 30 تا مریض و خدمات میدن،بیت الماله،گناه داره به خدا،بنظرم سوای بیماران خاص و سرطانی این طرح باید کلا جمع شه
ایران شده کشور تبعیض های سیستماتیک،پزشک علیه پزشک، پزشک علیه پرستار،پرستار علیه خدماتی،پرسنل وزارت بهداشت علیه بقی رشته ها،بقیه رشته ها علیه بیسوادان،درنهایت ژن خوب علیه ژن بد
ببخشید ما هم کارمندییم:
این کارانه که میگین چیه ؟
ماست -آب دوغ خیار یا اشکنه هستش یا شکلات یا نون یا ..........؟
اصلا" برای چیه ؟ ما که نداریم چطوری باید بگیریم؟
کجا میدن؟
صفی هستش یا با کپن میدن؟
وزارت خانه پزشکان و پزشک سالار
بنظرمن بهترهست جای پزشکان راباپرستاران عوض کردبیماران هم توسط پرستاران عزیز وتحصیلکرده وباسواد درمان میشوندپزشکان کمک وگوش بفرمان پرستاران باشندبشرط آنکه آنوقت نگویندچراحقوق مابیشتراست ،خوب پدرجان شمازحمت میکشیدپزشکان کاری نمی کنند،همه کارهاراشمامیکنیدمسئولیت جان سلامت بیمارباشماست،حیف که تابناک عزیزاین نظررامنتشرنمیکندآنوقت ادعای بیطرف معنی پیدانمیکند.
اين پولها در نهايت سر از اينتاليا و انتاليا و کانادا که دشمن شماره يک ايران است در مي آورد و به هيچ وجه به توليد و اشتغال نمي انجامد و فاصله طبقاتي را بشدت افزايش مي دهد
من به عنوان یک فرد عادی که بیمه آشغالی تامین اجتماعی هم دارم می گویم که دکتر هاشمی و کلا دولت روحانی هیچ تحولی در نظام سلامت درست نکرد و این تنها شعاری بود !!! البته جیب پزشکان محترم بیش از پیش پر از پول شد...
این وزیر بهداشت فقط فقط شکم متخصص ها تو بیمارستان پر کرد . من یه پزشک عمومی هستم شاغل در مرکز بهداشتی شهری به جان تنها دخترم دریافتی من در ماه ماهی دو و نیم میلیون تومن هست تاکید میکنم به جان دخترم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
به جان دخترت دروغ نگو
در ضمن شما از تهران یا هر کلان شهری که هستی تشریف بیار یه شهر کم جمعیت تر
اگر اونجا درآمدت زیر 10 م بود اسممو عوض میکنم
در ضمن 2 و نیم میلیون درآمد ماما و یا یک بهورز هست
پزشک حتی در دوران طرح هم بیشتر از این مقدار میگیره
تابناک رفع این تبعیض کار سختی نیست تصویب و تدوین قانون جامع حقوق و دستمزد برای همه مشاغل تخصصی بر مبنای پارامتر های مشخص و برای همه رشته های تحصیلی توسط نمایندگان مجلس همانند همه کشورهای دنیا و در مجموع سیستمی عمل کردن نه سلیقه ای آنگاه حتی اگر پزشکان یا هر قشر دیگری دریافتی بالاتری داشته باشند عادلانه و قانع کننده خواهد بود
درست پرستارهای عزیز خیلی زحمت میکشند اما خواهشا منصفانه نگاه کنید یه پرستار با چه رتبه ای در کنکور قبول میشه ایا پرستارها میتونند اگه به عقب برگردند پزشکی قبول بشند صرفا چون این دو گروه زحمتکش کنار هم هستند دلیل نمیشه انتظار مساوات حقوق داشته باشند همین الان تو استان مرکزی و چند استان دیگه بیش از یکسال هست به پزشکای طرحی یک ریال کارانه ندادند مگه اونا ماشین ور خونه به قیمت پارسال میخرند از یه پزشک تو تمام مقاطع مثل کاگر کار میکشند همه دنیا نخبه هاشون رو تکریم میکنند اینجا یه بلایی سرشون میارند بعد 40 سال درس خوندن و زحمت تو بیمارستانها از یه ارایشگر عقب تر زندگیشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
چه ربطی داره هر کسی تو این مملکت داره زحمت میکشه. اون کارگر شهرداری اگه یه روز نباشه شما باید تو آشغال غلت بزنی. تو این مملکت همه دارن مثه کارگر کار میکنن. اگه به نخبه بودنه هزاران مهندس و ریاضی دان و فیزیکدان تو این کشور داریم که از تمام پزشکان نخبه تر هستند ولی وضع زندگیشون یک صدم پزشکان هم نیست
در این که پزشکان سختی های زیادی می کشند شکی نیست
البته دانشجویان دکترای رشته هایی مثل حقوق یا مهندسی برق و عمران و مکانیک و حسابداری و ... هم در یک دانشگاه دولتی تراز اول چندان راحت فارغ التحصیل نمی شوند
ضمنا همه این کشیک ها نهایتا از سال سوم به بعد کاهش پیدا می کند و دو سال هم طرح بالاخره تمام می شود و در عین حال پزشکان در این مدت دریافتی هر چند پایینی دارند ولی بدون درآمد نیستند در حالی که سایر دانشجویان دکترا هیچ درآمدی از دانشگاه ندارند

اما توجه شما را به بعد از فارغ التحصیلی جلب می کنم که سایر دانشجویان دکترای به قول معروف راحت طلب باید برای به دست آوردن یک کار با ماهی 3 تا 4 میلیون درآمد تلاش کنند در حالی که متخصص زنان به قول شما با سه تا چهار سال سختی دوره تخصص یا دو سال طرح به درامدی بالغ بر 100 تا 200 میلیون در ماه می رسد! خدا وکیلی این درآمد 100 برابری نسبت به متخصصان سایر رشته ها به 4 یا 5 سال سختی نمی ارزد؟! درامد 40 تا 50 میلیونی که 10 تا 12 برابر درامد سایر کارشناسان متخصص و 50 برابر حداقل حقوق در کشور ایران است برای جبران زحمات یک پزشک مثلا متخصص گوش و حلق و بینی که در سن حدود 32 یا 33 سال فارغ التحصیل می باشد به نظرتان کم است!؟
مگر این پزشکان تا آخر عمرشان قرار است در اورژانس بمانند؟! هر که طاووس خواهد جور هندستان کشد.
اگر این سختی در مقابل آن شان اجتماعی بالا و درآمد ارزش نداشته باشد مطمئن باشید داوطلبان کنکور تجربی به مرز 600 هزار نفر نمی رسیدند!
آیا شما بیکاری و بدبختی و در به دری سایر متخصصان کشور ما را هم مورد توجه قرار داده اید؟
قانون عرضه و تقاضای بازار کار به خوبی نشان می دهد که مردم با تشخیص همه معایب و مزایای رشته های تحصیلی چگونه به سمت برخی رشته های خاص هجوم برده اند چون وضعیت بازار کار را به خوبی رصد می کنند و اتفاقا جمع مردم معمولا بهترین قضاوت را می کنند زیرا همه مشکلات و منافع رشته ها را در کنار هم دیده و سپس نتیجه می گیرند.

ضمنا این وضعیت شیفت و بیمارستان که فرمودید یکی از دلایلش کمبود نیروی انسانی و متخصص پزشکی و پیرا پزشکی در کشور ما است که متاسفانه مسئولان وزارت بهداشت برایش راهکاری ارائه ندادند.
به راستی چرا ظرفیت پزشکی پایین است وقتی که بیمارستانها نیازمند پزشک و پرستار بیشتری هستند تا فشار بر نیروی کار فعلی با افزایش نفرات تاحدی کمتر شود؟ چرا با وجود داوطلب، پزشک بورسیه و تعهد محضری در مناطق محروم یا بیمارستانهای دولتی به اندازه کافی جذب نمی شود؟ آیا ظرفیت جذب با وجود نیاز بیمارستانها و مردم عمدا پایین نگه داشته می شود تا منافع برخی پزشکان خاص تهدید نشود؟
چرا از مجلس برای آموزش تعداد بیشتری متخصص پزشکی بودجه اخذ نمی شود؟ چرا لایحه نمی دهند که ظرفیت جذب نیروی انسانی همزمان با افزایش بودجه بیمارستانها بیشتر شود؟
این سوالات را شما از مسئولان محترم بخواهید که به مردم جواب دهند تا قدری از شیفت های سنگین عزیزان پزشک کاسته شود و مردم هم خدمات بهتری بگیرند.
این سوالات بخشی از پرسش های مردم بیچاره منتظر در درب بیمارستانها و اورژانس است و شاید سوال یا دغدغه ذهنی برخی رزیدنت ها یا انترن های ارجمند هم باشد. ولی واقعا چرا مشکل کمبود پزشک متخصص در کشور ما به صورت ریشه ای حل نمی شود؟ توجه شما را به این نکته جلب می کنم که خود مسئولان وزارت بهداشت هم بر کمبود پزشک متخصص در مقایسه با جمعیت 80 میلیونی ایران اذعان و اعتراف دارند حتی در شهرهای بزرگ، مشکلی که همسر محترم شما به عنوان رزیدنت و مردم گرفتار در اورژانس به عنوان مریض باید تاوان آن را بدهند و شاید عده ای هم دارند بهره آن را می برند
سلام
قابل توجه هموطنان عزیز خیلی از پزشکان کارانه عمل های جراحی را که در طی 13 ماه قبل انجام داده اند هنوز دریافت نکرده اند. در عوض هزینه واردات کالاهای پزشکی که عمدتا توسط خود حضرات مسئولین وزارت بهداشت انجام شده بدون تاخیر پرداخت شده
بجای پاسخگویی به مطالبات بحق مردم غول بی شاخ و دمی از پزشکان ساخته اند که مقصر اصلی تمامی نابسامانی های موجود وضعیت سلامت موجود جامعه شده اند
عمده کادر درمان شامل پزشکان-پرستاران و ماماها درامدهای پایین دارند و دولت محترم بجای ایجاد تعادل منطقی در دریافت ها دنبال ایجاد تنش در بین اعضای خدوم جامعه پزشکی و بین این گروه و مردم از طرف دیگر می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۷
آقای محترم کارانه ها تون را منطقی کنید تا سیستم بتونه پرداخت کنه.
توی کدوم کشور دنیا یک پزشک متخصص می تونه ۸۰ برابر یک کارگر فقط کارانه بگیره؟
آقای وزیر بهداشت توهم این را دارند که فقط در این کشور پزشک درس خوانده و زحمت کشید. بهتر است اول ایشان را توجیه کنید.
مقصر مردم هم هستند.تا میگن کفن مفته همه میمیرند.تا گفتند ویزیت کاهش پیدا کرد همه خوشحال شدند و راهی بیمارستانها شدند حتی افراد سالم.پزشکان تمام وقتی هم از خداشون بود.دارو و اکو و عکس و بستری شروع شد.هم مردم راضی بودند جون پولی نمیدادند هم پزشکان دولتی.ولی مردم غافل بودند سرشان کلاه بزرگی رفته
لطفا پرستارها اینقدر مظلوم نمایی نکنید .من به عنوان همراه بیمار در بیمارستان بودن واقعا اگه یک بیمار همراه نداشته باشه خدا باید به دادش برسه.بیشتر کارهای بیمار رو همراهان انجام میدن .در کشورهای دیگه چیزی به اسم همراه بیمار معنی نداره و همه کارهای بیمار رو پرستار انجام میده ولی اینجا کار پرستار چک کردن فشار خون و دادن دارو است
وقت یک نکته که همه تحصیل کرده ها تو جامعه بی سواد و بی زحمت درس هستند فقط فقط پزشگان دود چراغ خوردن که البته اگر به مقایسه باشد در ردیف پایین جدول استعداد قرار میگیرند . اشکال از جایی شروع شد گه دانشگاه ها درهای خود را برای رشته های دیگر بدون حساب کتاب باز کردن و نتیجه اش شد ارتش بیکار جوانان و مخلوط شدن نخبگان با این افراد ولی این اتفاق برای رشته پزشگی نیافتاد و افراد با رانت وارد این رشته بیزنسی می شوند . نه عشقی بکار کردن و نه تعهد به جان افراد در یک کلام بهشت پولسازی
ولی در کشور های دیگه با نظارت و مالیات بستن و متعادل کردن در نظام پرداخت ها این مشکل را حل کردن .
این اقابان اطباء بهتر است به جای بیزنس با جان افراد شرافت داشته باشند .
وزیر بهداشت نه ایشون فقط وزیر درمان هستند
خدمت شما عرض شود كه در اين بازار مكاره تقيسم بودجه هر كسي زور زيادتر و لابي قويتري دارد مقدار بيشتري از نقدينگي را به سمت خود ميكشد .فارغ التحصيلان علوم آزمايشگاهي در زمره مظلوم ترين شاغلان بخش در مانند كه كلا مغفول مانده اند .حتي دارندگان مدرك دكتراي تخصصي رشته هاي علوم پايه و زيز مجموعه هاي علوم آزمايشگاهي هم با وجود موفقيت در چند كنكور سخت و و كسب دكتراي تخصصي و مقالات متعدد علمي يكدهم اين حضرات مدعي دريافتي ندارند.
در سیستم بهداشت کشور نیرویی به نام بهورز وجود دارد که از آن به عنوان سربازان خط مقدم جبهه بهداشت می شناسند که در دورترین و محروم ترین روستاها با انواع مشکلات و بیماریها مشغول خدمت هستند متاسفانه زمانی که حقوق پزشکان میلیونی اضافه شد چندرغاز هم به حقوق بهورزان اضافه شد در صورتی که هر روز طرحی ادغام میشود و پزشکان با کلیه امکانات در اتاق شیک خود چند قلم دارو می نویسند ،بهورزان در سرما و گرما دنبال کارهای خود در سطح خانه ها و روستاها هستند و در آخر هم کارانه را نیروهای بالا دست که در صندلی گرم و نرم خود مشغول اینترنت نشسته اند میگیرند امیدوارم وزیر بهداشت بهورزان که قلب تپنده سیستم هستند را از یاد نبرند
بد نیست این نظرات برسونید دست وزیر تا ببینند واقعیت چیه.تا بدونند هرچی که ایشان . تیمشان میگویند وحی منزل نیست.
کو گوش شنوا
با سلام من یک پرستارم با 20سال سابقه خدمت رسمی حقوقم 3/3 میباشد که با کسورات 7/2 میگیرم خواهش میکنم اینقدر حقوق پرستاران را بزرگ نمایی نکنید .
مشکلات و تبعیض ها در پرداخت ها وجود دارد و داشته متاسفانه انگیزه ای جهت برقراری عدالت و جود ندارد پرستاران و سایر گروهای درمانی غیر از پزشکان متخصص و هیت علمی ها واقعا ضعیف واقع شده اند
انشاالله خداوند یک وزیر غیر پزشک در راس سازمان بیاره تا شاید بتونه منابع را درست مدیریت و عادلانه تقسیم کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۸
ای زرنگ پس چرا کارنه و حق شیفتتو نمیگی ؟؟؟؟ خخخخخخ
اولا چرا پرستار رو با معلم مقایسه میکنید.پرستاری یه شغل تخصصیه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی