بازدید 141207

خواستگاری دختر از پسر! چرا و چگونه؟

خواستگاری چه از طرف پسر چه از طرف دختر صورت گیرد باید بر مبنای سه دیدگاه فرهنگی، اعتقادی و ضوابط و چارچوب‌های اجتماعی باشد و البته در هیچ قانونی تعیین نشده است که دختر از پسر خواستگاری نکند و هیچ الزامی هم تعیین نشده که حتما پسر از دختر خواستگاری کند.
کد خبر: ۷۶۶۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ 11 November 2019

چند وقت قبل یک دختر خانم در حاشیه مراسم افتتاح یک رستوران از محمدرضا گلزار خواستگاری کرد. قبل‌ترش ویشکا آسایش در گفت وگویی با یک تلویزیون اینترنتی اعلام کرد خودش از همسرش خواستگاری کرده. به تازگی هم که محمد موسوی والیبالیست خوش قد و بالای کشورمان در برنامه «دورهمی» گفت چند باری خانم ها با حضور در هتل محل اقامتش همراه با خانواده از او خواستگاری کرده اند.

به گزارش روزنامه خراسان، هر بار که خبرهایی این چنینی از سلبریتی ها منتشر می شود ماجرای خواستگاری دختر خانم ها از آقایان داغ می شود. بحث اصلی این است که اگر یک خانم به آقایی علاقه مند شد و احساس کرد می تواند با او خوشبخت باشد چه رفتاری باید داشته باشد؟ باید از ترس این که احیاناً برچسب خواستگار نداشتن، وقیح بودن و... به او بخورد بی خیال حسش شود و شاهد ازدواج فرد مورد علاقه اش با دیگری باشد؟

اتفاقی که در بسیاری از اوقات موجب تجرد قطعی دختر شکست خورده هم می شود. یا دختر می تواند با رعایت چارچوب هایی که باعث حفظ شأن خودش و خانواده اش باشد از طریق واسطه قابل اطمینانی دغدغه اش را پیگیری کند؟ البته حساب خواستگاری دختر خانم ها از سلبریتی ها کاملاً جداست، این که یک دختر به کسی که هم کفو او نیست و اصلاً نمی شناسدش با یک دسته گل پیشنهاد ازدواج بدهد با این که یک دختر خانم به همکار یا همکلاسی یا فامیلش احساس علاقه کند و از مسیر درستش پیگیر ماجرا باشد اساساً فرق دارد. در این پرونده و به بهانه صحبت های محمد موسوی سراغ موضوع جالب خواستگاری دخترها از پسرها و شرایطش رفتیم.

خواستگاری دختر از پسر! چرا و چگونه؟

وقتی یک دختر یا خانواده اش از شما خواستگاری می کند ...

ماجرای ابراز علاقه و خواستگاری دخترها از پسران، دو وجه دارد؛ یک بخش ماجرا این است که دخترها یاد بگیرند چطور از راه درست و با حفظ عزت‎نفسشان احساس شان را زیر پا نگذارند و خانواده‎های دختردار هم ظرفیت پذیرش این مسئله را در خودشان ایجاد کنند تا به‎جای سرزنش، از دخترشان و خواسته‎اش حمایت کنند. آن طرف قصه، اما پسرها و خانواده‎هایشان هستند که نوع برخورد و واکنششان به این مسئله هنوز به‎قدر کافی پخته نیست. برای همین فکر کردیم بد نیست این بخش پرونده را به گفت‎وگویی بی‎تعارف با پسرها و پدر و مادرهایشان اختصاص بدهیم:
هر حرف و رفتاری را ابراز علاقه و خواستگاری قلمداد نکنید؛ یک درخواست کمک از طرف همکارتان، یک تشکر صمیمانه از طرف هم‎کلاسی‎تان، یک جمله تحسین‎برانگیز از طرف همسایه‌تان به‎معنی خواستگاری کردن از شما نیست. اگر استادتان با شما خوش‎رفتار است، منظورش این نیست که آرزو دارد دامادش شوید. تا وقتی از ابراز علاقه کسی مطمئن نشده‎اید، کاری نکنید که آبروی طرف مقابل به‎خطر بیفتد.

خواستگاری دختر از پسر! چرا و چگونه؟

اگر تعبیر شما از رفتار طرف مقابل درست بود؛ یعنی اگر دختری/ خانواده دختری مستقیم یا غیر مستقیم به وصلت با شما تمایل نشان داد، هیچ معنایی ندارد جز همانی که شما وقتی به خواستگاری می‏روید در ذهن دارید؛ به‎نظر می‎رسد این آدم، مناسب من /دختر من است. درست است که در جامعه ما خواستگاری کردن دخترها، خیلی مرسوم نیست اما هر امر غیرمرسومی لزوما معنای منفی پنهانی ندارد. کلیشه‎های من‎درآوردیِ «لابد هیچ خواستگار دیگه‎ای نداره»، «چه دختر بی‎حیایی»، «نکنه به مال و اموال ما چشم دوختن» و ... را دور بریزید. تحقیق کردن و پرس‎وجو و آشنایی به درد همین موارد می‎خورد.

خواستگاری دخترها از شما، معنای فوق مثبت پنهانی هم ندارد؛ وقتی از دختری خواستگاری می‎کنید، منظورتان این نیست که او مهم‎ترین آدم روی کره زمین است. فقط فکر کرده‎اید او احتمالا می‎تواند شریک زندگی آینده‎تان باشد، درست یا غلط بودن این فکر بعدها در جریان آشنایی مشخص خواهدشد. متقابلا خواستگاری دختران از شما هم به این معنی نیست که شما مهم‎ترین آدم روی کره زمین هستید، پس ماجرا را زیادی بزرگ نکنید.

 

اگر خواستگاری به خوشی سرگرفت و به ازدواج ختم شد هم لازم است شما و خانواده‏تان یک‎سری نکات را یادتان بماند. وقتی دو نفر در کنار هم زندگی می‏کنند –درشرایط عادی- یعنی هردو به این وصلت راضی بوده‎اند. پس دیگر فرقی نمی‎کند چه کسی پا پیش گذاشته‎است؛ موقع دعوا و ناراحتی به‎زبان آوردن جملاتی مثل «تو بودی که به من پیشنهاد دادی»، هیچ فایده‎ای ندارد جز نابودکردن رابطه و زندگی‎تان.

اگر در بین فامیل و آشنایان شما خواستگاری دختران از پسران مسئله نپذیرفتنی و احیانا مذمومی است، لازم نیست آن‎ها از جزئیات آشنایی شما و همسرتان باخبر شوند. منظورم این نیست که پنهان‎کاری کنید چون هیچ امر قبیحی اتفاق نیفتاده که نیاز به پنهان کردن داشته‎باشد، فقط حواستان باشد مدام جلوی همه به شوخی و جدی نگویید «ایشون بود که از من خواستگاری کرد». پچ‎پچ‎ها و نگاه‎های معنی‎دار دیگران هیچ خوشایند همسرتان نیست.

پاسخ هایی روان شناسانه به رایج ترین سوالات درباره خواستگاری دختر از پسر
بنفشه دولت آبادی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده

خواستگاری و ازدواج یک راه و یک شیوه ندارد. این اتفاق غافلگیر کننده، ممکن است برای هر کدام از ما به شکلی خودش را نشان دهد اما حالا می خواهیم به سراغ نوعی خاص تر از خواستگاری ها برویم. خواستگاری دختر از پسر! همین جمله کافی است تا بمبی بین اعضای خانواده منفجر شود و همه شروع کنند به اظهار نظر و قضاوت. اظهارنظرهایی که البته معمولا با نهی و بدگویی از دختر همراه است و همین مسئله باعث شده که دخترها با وجود علاقه به طرف مقابل نتوانند این مسئله را پیگیری و به نوعی از مرد مورد نظرشان خواستگاری کنند.

مزایای خواستگاری دخترها از پسر

با این حال، باید یادمان باشد به بهانه تغییر یک فرهنگ نباید ارزش های انسانی و اعتقادی کم رنگ شود. همان طور که در بیشتر جوامع عرف است پسران با کمال احترام و تشریفات ویژه به خدمت خانواده دختر می رسند و از او خواستگاری می کنند، اما در برخی مناطق جهان خانم ها به خواستگاری آقایان می روند. حال چگونه باید این بحران را پشت سر گذاشت که در این ماجرا به دختر خانم ها آسیب روحی وارد نشود و این مسئله به بهترین و منطقی ترین شکل ممکن حل شود؟ اگر این مسئله به طور اصولی فرهنگ سازی شود، ازدواج ها به مراتب ساده تر می شود و اگر پیشنهاد دهنده دختر باشد به مرور مسلماً رسم های مجلل و اضافی و مهریه های عجیب از بین می رود و سنت های اشرافی و مصرف گرایانه از بین خواهد رفت. در ضمن هیچ دختری با پسری ازدواج نخواهد کرد که قبل از او عاشق دیگری شده و فقط به خاطر یک باور عمومی نتوانسته عشق اش را مطرح کند و تا آخر عمر به خاطر آن ماجرا می سوزد و می سازد!

باید فرهنگ سازی شود

خواستگاری چه از طرف پسر چه از طرف دختر صورت گیرد باید بر مبنای سه دیدگاه فرهنگی، اعتقادی و ضوابط و چارچوب های اجتماعی باشد و البته در هیچ قانونی تعیین نشده است که دختر از پسر خواستگاری نکند و هیچ الزامی هم تعیین نشده که حتما پسر از دختر خواستگاری کند. در این بین، تنها مشکلی که در بحث خواستگاری دختران از پسران وجود دارد بُعد فرهنگی آن است و اصولا دختران حتی در مواردی که تمایل داشته باشند تن به این کار نمی دهند چون از شنیدن جواب منفی و خرد شدن غرورشان واهمه دارند و از همه مهم تر، شاید بعدها در زندگی مشترک این خواستگاری دستاویزی برای طعنه و کنایه مرد باشد. به عقیده ما مشاوران خانواده و روان شناسان، برای این کار باید به طور جدی فرهنگ سازی شود. البته مسئولان، فرهیختگان، استادان دانشگاه ها و رسانه ها در امر فرهنگ سازی در این زمینه می توانند پیشتاز باشند تا خانواده ها درک بهتری از این ماجرا داشته باشند.

اهمیت معیارهای مناسب در این نوع خواستگاری

دخترها نباید به این مسئله به حالت شوخی و تمسخر نگاه کنند یا بر اساس معیارهای ظاهری تصمیمی درباره این مسئله بگیرند. مسلما خانم ها مرد خوب و بد را تشخیص می دهند و هر کسی را در خیابان دیدند، بدون شناخت از او خواستگاری نمی کنند. اصل مهم در این مسئله، انتخاب معیارهای درست و منطقی است. وقتی دختری، پسری را می بیند که متدین و سالم است و خودش هم دختری است در سن ازدواج، چرا نباید پیشنهاد دهنده باشد؟ اما مسئله اساسی واهمه دختران از شنیدن جواب منفی است که به دلیل آن، بسیاری مواقع با وجود علاقه فراوان به طرف مقابل پیش قدم این امر نمی شوند.

خودتان را کوچک نکنید

بسیاری از دخترها از این مسئله واهمه و ترس دارند که ممکن است با وجود علاقه شدید به طرف مقابل، جواب منفی بشنوند و نباید این کار را بکنند. به طور طبیعی مطرح نکردن این مسئله عوارضی دارد که در نهایت از نظر روانی، شخصیتی، اجتماعی و خانوادگی به ضرر دختر تمام می شود. البته که شرایط با شنیدن جواب منفی بدتر می شود زیرا دختران از نظر عاطفی هیجانی در عین حال که در سطح بالاتری از جنس مخالف هستند شکستگی شان نیز به همین میزان از نظر عاطفی بیشتر از مردان است. بنابراین با وجود احتمال دریافت پاسخ منفی یا مثبت، باید سعی شود با درایت خاصی عمل شود. دختری که علاقه مند به پسری است باید مواظب باشد که بیش از حد اشتیاق نشان دادن، باعث می شود در بعضی مواقع کنایه و منت گذاشتن از طرف مقابل ایجاد شود. دختر و خانواده اش هم باید آمادگی نه شنیدن را داشته باشند.

از واسطه ها باید کمک گرفت

واضح است که خواستگاری دختر از پسر باید با ملاحظات ویژه انجام بگیرد و واسطه ها نقش پر رنگی در این زمینه دارند. واسطه گر می تواند یک روان شناس، مشاور، استاد دانشگاه، امام جماعت دانشگاه یا شخص مورد اعتماد و دلسوز در خانواده باشد که بدون تمسخر و سو گیری بتواند در این مسئله یاری گر شما باشد. فراموش نکنید واسطه گر باید شخصی متعهد و دلسوز و راز دار باشد و با این مسئله برخوردی منطقی کند. خیلی وقت ها واسطه می تواند موضوع علاقه دختر به پسر را هم همان ابتدا مطرح نکند و صرفاً به پسر یا خانواده اش بگوید دختر خوبی با فلان مشخصات وجود دارد که گزینه مناسبی برای ازدواج است.

توهم پسرها از رفتارهای غیرکلامی دختران

یک اشتباه رایج هم در بین پسران قابل تأمل است! از نظر پسران، دختران هنگامی که می خواهند علایق رمانتیک خود را به صورت زیرکانه و پیچیده نشان دهند از یک سری علایم و نشانه ها استفاده می کنند؛ در حالی که بعضی از نشانه ها و رفتارهای دخترانه ممکن است لزوما دلیل بر علاقه مندی نباشد چون بعضی دختران کلا ممکن است در بسیاری از شرایط، حالت های دوستانه و صمیمی نشان دهند. دختری که به پسری علاقه مند باشد طبیعتا از راه های دیگری علاقه خود را نشان می دهد تا بتواند آن حس پیوستگی و علاقه مشترک را با پسر پیدا کند. خلاصه یک سری رفتارها با یک بار صورت گرفتن نمی تواند دلیل برداشتن عشق و علاقه و پیشنهادی برای ازدواج باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۱۳۵
خیلی هم خوبه! چی اشکالی داره؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
دخترا بروند خواستگاری پسر بگویند کارشناس ارشدم ، ماهی 4.5 میلیون حقوق دارم . مهریه هم 14 سکه به نیت 14معصوم کافیه، جهیزیه هم دارم واهل شیربها هم نیستیم راستی یک آپارتمان هم باوام بانکی خریده ام دادم اجاره که هروقت افتخار کنیزیتو پیداکردم مستاجر را جواب میکنم بره رد کارش .
بطلیموس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
ما که از این شانسا نئریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
گافیه این اتفاق بیفته تا بعد از هر دعوای زناشویی شوهر عین پتک این مسئله رو بکوبه تو سر زنش و مدام سرزنشش کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
اگر دختر از پسر درخواست کنه که بیا با من ازدواج کن پسرها غالبا" در چنین مواردی نهایت امتیاز را از دختر میگیرند.واین اصلا" درست نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
گلزار هم چون میدونه که همشون فقط بخاطر پول و شهرتش میخوانش تا حالا ازدواج نکرده
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
بعضیا میخوان دختر ها مجرد بمونن که بعدا خودشون برن زن دوم بگیرن

اگه کسیو دوست داری بهش بگو!!! شک نکن!!!!!!!چه اگه پسری, چه دختر
ناشناس
| Japan |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
یک زمانی شاید هفتاد هشتاد سال پیش وقتی دختر میخواست بیرون از منزل کار کند از دید عوام بسیار زشت بود و قباحت داشت حتی خانم هایی که میخواستند به دختران تدریس کنند در منزل می ماندند و شاگردان به خانه آنها می آمدند اما این تابو شکسته شد و الان بیش از نیمی از جمعیت فعال کشور رو بانوان تشکیل می دهند.

به نظر شخص بنده اگر تابو خواستگاری زن از مرد هم شکسته شود نه زن ضرر می کند نه مرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
حتی مردها هم بسیاری از اوقات با واسطه درخواست خواستگاری میکنند. خوب معلومه اگر خانم بخواهد مستقیم درخواست کنه و "نه" بشنود به احتمال زیاد سرخورده خواهد شد....

تابناک، اگر با انتشار این مطلب میخواستی نظر من را بدانی، بدان که از نظر من کلیت مساله ایرادی ندارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
الزام خواستگاری مرد از زن خودش یه نوع مردسالاریه!

همونجوری که مرد ها کیف و کفش انتخاب می کنن همونجوری هم باید بیان ما رو انتخاب بکنن؟ کی همچین حقی به اونها داده؟ کی این حق رو از ما گرفته؟

بس کنید خشک مغزی رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
مهم پیوند زوجین‌هست.
حالا کی زودترش خواستگاری کنه مهم نیست ولی عرف شده که آقایون خواستگازی کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
پاسخ یرخی از دوستان شگفت انگیزه ، اشکال این کار کجاست ، مگه خدیجه از پیامبر خواستگاری نکرد؟
متاسفانه برخی به خاطر وضعیت مالی و شهرت دست به این کار می زنند نه از روی عشق و علاقه خالص . عشق آنان رسیدن بدون زحمت به رویای خودشان است و این بدترین و بزرگترین خودخواهی است.
در اکثر اگر نگوییم تمام خواستگاریهای سمبل در اسلام یا قرآن، خانمها به خواستگاری آقایان رفته اند. خواستگاری زلیخا از یوسف، خدیجه س از محمد ص، انتظار پیامبر اکرم و فاطمع س ع و رد دیگران خواستگاران به خاطر علی ع مولای متقیان، شعیب و دخترش از موسی، به شکلی لوط از مردان برای دخترانش. البته عموما پیشنهاد از جانب خانمها بوده. واقعیت هم این است که بسیاری از پسرها از این امر استقبال می کنند، خانمها به خودشان جرات دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
لطف كرده كتاب نقش حقوق زن در اسلام شهيد مطهري را مطالعه كرده و بعدا اينگونه اظهار نظر كنيد.
غلام رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
کار نیکان را قیاس از خود مگیر گر چه باشد در نوشتن شیر شیر
واقغا چه اشکالی داره که یه دختر نمیتونه از پسر مورد علاقش خواستگاری کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بابا شاید بنده خدا پسره متوجه نشه دختره دوستش داره. دختره چه گناهی کرده آخه ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
براي اينكه خلقت اين دو جنس با هم متفاوت است، هيچگاه دو قطب همنام آهن ربا همديگر را جذب نمي كنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
من تا حالا به کسی اونقدر علاقمند نشدم که بخوام برم خواستگاریش ولی اگه یک روز همچین مردی پیدا بشه که ارزشش رو داشته باشه قطعا این کارو میکنم
هر کسی هم بخواد حرف مفت بزنه با پشت دست میزنم تو دهنش
سلام
البته دختر ها باید با بررسی دقیق تر و شناخت بیشتر بصورت غیر محسوس از شرایط پسر و همینطور تجزیه و تحلیل رفتارهای او نسبت به خوددر طول مدت آشنایی بگونه ای رفتار نماید که پاسخ رد به حداقل برسد و لی این نکته را هم نباید فراموش کرد دختری که اقدام به خواستگاری میکند معمولا باید شرایط بهتری نسبت به پسر داشته باشد در غیر اینصورت جواب رد میشنود که البته این موارد در خواستگاری آقایان هم صدق میکند منتها چون شنیدن جواب رد برای خانم که معمولا انتخاب شونده بوده سخت تر است بیشتر باید محتاط باشد.
من به خواسته دختری که واقعا و حقیقتا عاشق پسری باشد احترام میگذارم اما در این خواستگاریهایی که در خبر ذکر شده بود بیشتر منفعت طلبی بود تا خواستگاری ...اگر کسی در جامعه وضعیت مالی اقای گلزار و ..... را داشته باشد خواستگاران دختر زیادی خواهد داشت
اين مطلب افتضاح است ، تغيير پارادايم هاي اجتماعي و ريزش اصول فرهنگي تبعات ناگواري براي جامعه دارد ، متاسفانه قشر روشنفكرنما و ابتذال ماهواره ها يك دهه است عبارتهايي را استفاده مي كنند كه هيچ سنخيتي با فرهنگ غني كشورمان ندارد و باعث از دست دادن هر آنچه داريم ، مي شود . ديري نخواهد گذشت كه با اين اقدامات فرهنگ هزاران ساله ما ، تبديل به فرهنگي بدون پشتوانه و چند دهه خواهد شد. اينكه چند مورد خاص را به كل جامعه تعميم دهيم و بخواهيم فرهنگ جامعه را تغيير دهيم ، قطعاً نشانه نگرش سطحي ما مي باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
دست بردار پرفسوووووووووور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
نگران نباشيد، خلقت خداوند به گونه اي است كه اين اتفاق نخواهد افتاد.
ناشناس
| Canada |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اتفاقا پارادایمی که شما عنوان کردی دقیقا در نوشته شما به چشم میخورد
چون میتوان حدس زد شما جزو کدام گروه از جامعه هستی ولی از فرهنگ چند هزار ساله صحبت میکنی !.
فکر میکنم خیلی از معضلات اینطوری حل بشن
متاسفانه اين خواستگاري ها فقط بر اساس پول و شهرت انجام مي شود و هيچ موقع با شناخت انجام نميشه. هيچوقت هم خانم ها اگر كسي پولدار و مشهور نباشه ازش خواستگاري نميكنن.خيلي وقتها هم تعدد اين خواستگاران اين مدلي سرانجامش به راه كج ميره و به زندگي مشترك ختم نميشه.مگه يه آدم مشهور يه زن نه بگو اصلا دوتا زن بيشتر ميتونه بگيره؟ اما آدماي پولدار و مشهور من جمله به قول شما سلبريتي ها هزاران تا از اين عشاق سر راهشونه.پس به قول شما بايد با همه اينا ازدواج كنن تا يه وقت اين عشاق افسرده نشن. يه چي ميگينا.
وقتي دختري مياد از امثال گلزار خواستگاري ميكنه هدف اصليش پول و شهرت و زندگي ايده ال است . نه چيز ديگه ايي
وقتي دختري مياد از امثال گلزار خواستگاري ميكنه هدف اصليش پول و شهرت و زندگي ايده ال است . نه چيز ديگه ايي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
آخه مگه در کشور چندتا محمدرضا گلزار داریم که بخواد سمبل زندگی دیگران باشه؟
تو حیوانات هم عکس این قضیه هست. یعنی جنس نر دنبال ماده میره. حال ما داریم ریشه و اصل همه چیز رو تغییر میدیم. خدا همه رو هدایت کنه ان شاء الله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
برات دعا میکنم خوب بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
شما خودت را با حیوان مقایسه کن نه دیگران را . یه بلا نسبت بگی بد نیست ها.
omid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
اين مسئله رو نه ميشه رد كرد نه تاييد كرد ، انسان جز عقل و قدرت تكلم كه حيوانات هم داران ولي محدودتر فرقي با حيوانات نداره .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اتفاقاً من تو پرنده ها دیدم که دو ماده بر سر تصاحب یک پرنده نر با هم دعوا میکردند. یعنی تا یک پرنده ماده به نر نزدیک میشد، پرنده ماده دوم بهش حمله میکرد و پرنده ماده اول را دور میکرد.
از یک منظر بد هست کهاگر اقا نخواهد باید چیکار کند
پاسخ ها
سحر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
خب رد کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
هیچی اونموقع میگی فدای سرم.
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
همون کاری که پسر میکنه وقتی که دختر بهش جواب منفی میده
ناشناس
| Australia |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
وقتی خانمی جواب رد به خواستگاری اقا بده چی میشه ؟ خوب میرن پی زندگی خودشون
واقعا چ اشکالی داره دخترها هم ممکنه از کسی خوششون بیاد، این قضیه باعث ازدواج آسان خوشبختی دو طرف میشه چون از رسوم تجملی کاسته میشه
پاسخ ها
يوسف
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
اشكال زماني است كه جواب نه بشوند
من خودم از همسرم آرش خواستگاری کردم با ایمیل و تماس و عاشق هم شدیم خیلی هم خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۱
چ عالی خوشبخت شبن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
یاشاسین تبریزلی قیز
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
آفرین.دم شما گرم باشه
بعنوان یک روان شناس میگویم که دختران باید سنگین و وزین باشند تا پسران به خواستگاری آنها بروند. اگر جای ناز و نیاز عوض شود، زندگی سامان نمی گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۹
تو که چیزی از عشق نمیدونی نشو مشاور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
ناز و نیاز

این را خوب آمدی
ناشناس
| France |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
زیاد استقبال نشد انگار...جناب روانشناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
استاد تغیر رشته بدی خوبه برات
آناهیتا
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
چرا فکر میکنید دختری که خواستگاری می کنه از یک پسر سنگین و با وقار نیست؟
واقعا برای این طرز فکر متاسفم.اگر واقعا روانشناس هستید برای مدرک تون هم متاسفم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
عاقا مثل اینکه نظرت خیلی مردم پسند نیست.من جای شما بودم یک شغل دیگه انتخاب می کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
طبيعت انسانها همين گونه است، يك طرف بايد اظهار نياز كند و يك طرف ناز و اين تقسي وظيفه را خداوند به درستي در بين مرد و زن قرار داده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
چقدر سنگین باشه صد و سی کیلو خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
شما اگر خوب درس هات رو خونده بودي مي فهميدي كه نقش جنسي را عرف اجتماع تعيين مي كند و اين مساله قابل تغيير است.
خانمی که میخواد بیاد خواستگاری اینجانب باید خونه ماشین داشته باشه شغل پر درامد عروسی در هتل جهیزیه کامل حق تحصیل و گشتن با رفقا ضمنا هدیه نقدی ۱۳۵۰ سکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
پرفسور عینکتو بردار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
ساکت شو و یک بحث اجتماعی و کاملا لازم رو با چرندیاتت آلوده نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
عزیزم شما برو تغییر جنسیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
ایول. تا دختر خانمها بفهمن آقایون وقتی میرن خواستگاری، بخاطر مهریه و بقیه خواسته های دختران چه استرسی رو تحمل میکنن.،
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
جهيزيه رو كه ديگه شما بايد بياري
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
آقایی که خیلی خودت رو تحویل گرفتی:گفتن خواستگاری خانمها از آقایان چون هردو انسانند و حق انتخاب دارند، نگفتن که نقشها عوض بشهو خانم بیاد خرج تو رو بده.حضرت خدیجه هم خودش به پیامبر پبشنهاد ازدواج داد
شاید باورتون نشه ولی برای من این اتفاق افتاد و ن به دختر خانم جواب رد دادم چون به نظرم طرف خیلی رویایی و رومانتیک به زندگی نگاه می کرد. یادمه به اون دختر خانم هم گفتم : فکر کنم فیلم هندی زیاد می بینی . ضمنا هنوز هم از کارم پشمون نیستم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
خب معمولي رد مي كردي چه اشكالي داشت
این یعنی چی؟؟
هیچ دختری با پسری ازدواج نخواهد کرد که قبل از او عاشق دیگری شده و فقط به خاطر یک باور عمومی نتوانسته عشق اش را مطرح کند و تا آخر عمر به خاطر آن ماجرا می سوزد و می سازد!
به نظر منم خب پسر و دختر فرقی نداره مهم ازدواجه که یا اتفاق میفته یا نمیفته و یه عمر حسرت عشقتو نمیخوره اگه جواب مثبت شنیدی که بهتر اگرم نه خب افسوس نمیخوری بالاخره امتحانش ضرر نداره البته اگر دختر به اون مرحله ای از منطق رسیده باشه که با نه شنیدن از یه پسر بتونه خودشو کنترل کنه و افسردگی نگیره، اگر پسر و یا هر کس دیگه ای خواستگاری دختر از خودش رو وقیح و بی شرمی اون دختره میدونه باید بگم از لحاظ عقلی در سطح بسیار پایینی هس ادم ادمه دختر پسر نداره یه وقت هر ادمی ممکنه عاشق بشه امیدوارم یذره فرهنگ پسرای ایرانی هم بالاتر بره و حداقل اگر جوابشون منفی هم هس با ابروی دختر بازی نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
واقعا گل گفتی مرضیه خانم
من اینکاروکردم خودم به همکلاسیم ابراز علاقه کردم نزدیک سه سال عاشقش بودم اخرباکلی خجالت بهش پیام دادم وحسموگفتم اونم گفت من اصلانگاتونم نمیکردم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
تعمیم نده
اون دوسم نداشت
ولی خیالم راحته که به دلم بدهکارنموندم ممکن بوداگه نمیگفتم برای همیشه حسرته نگفتنشومیخوردم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
آفرین جودی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
الهی ی ی عزیززززم
به عنوان یه دختر همیشه سعی کردم سنگین و وزین باشم . همیشه هم خوش برخورد و با احترام با آقایون برخورد کردم . وقتی که ۳۳ سالم بود به آقایی بسیار علاقه مند شدم و سعی کردم که غیر مستقیم ابراز علاقه کنم . خود اون آقا هم بسیار ابراز علاقه میکرد . در مورد نشونه هایی که می دیدم با چند تا از افراد متاهل صحبت کردم . همگی موافق بودند که اون آقا به شما علاقه زیادی داره . من منتظر بودم که ایشون مطرح کنند اما در کمال ناباوری متوجه شدم ازدواج کرد ! برای منی که خیلی علاقه مند بودم تقریبا شوکه کننده بود . هنوز بعد گذشت ۱۰ ماه روزی نیست که به خودم نگم : کاش خودم مطرحش کرده بودم .

سعی کردم ازدواجش رو بپذیرم . حتی براشون کادوی عروسی خریدم و تبریک گفتم . اما روزی نیست که به یادش نباشم و حتی گاهی در خلوتم اشک می ریزم .

الان که نگاه می کنم میگم کاش اصرار می کردم تا حداقل واسطه ای کمکم می کرد و قضیه رو راحت تر مطرح می کردم . کاش اصلا خودم گفته بودم .
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
قسمت نبود. به خدا اعتماد داشته باش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
آخی، اشکم در اومد.
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
اگه ایشون هم ابراز علاقه میکرد چطور یهویی ازدواج کرد ؟
گول اینجور افراد رو نخور خواهر
خطر بزرگی رو از سر گذروندی
یه نفس عمیق بکش و بیشتر دقت کن
الان من خودم یکیو دوست دارم که حتی اسمش هم‌نمیدونم و گاهی میبینمش عاشق ایمانش شدم نه پول و شهرت..امروز بهش گفتم البته پیامی چون فقط شمارش داشتم ولی جوابی نداد من واقعا دلم‌میخواد برم داخل مسیری ک ایمانم قویتر بشه امیدوارم خدا کمک کنه ک مهرمن هم به دلش بشینه تا برگردم ب مسیرش..من فقط دنبال ارامشم ارامشی ک خدا اخرش باشه برام دعا کنید
من از یه پسر به اسم عدنان خوشم میومد بهش گفتم اونم گفت نه من وقت این فکرا رو دارم نه تو باید به اینا فکر کنی .حالا که فکرشو میکنم میبینم خیلی اشتباه کردم.پسرا ارزش عشقو نمیفهمن
سلام.من برای پسری که ده ساله دوستش دارم نامه نوشتم و بالاخره حرف دلم رو گفتم ولی هیچ جوابی نداد.حتی جواب پیامم رو.فقط بعدش که همو اتفاقی دیدیم خندید و بهم سلام کرد.چرا؟به نظرتون چرا هیچی نگفت؟حتی نه هم نگفت.البته من ازش خواستگاری نکردم پیشنهاد دادم عشق رو باهم تجربه کنیم!
خیلی حس بدیه منم سالهاست پسرداییمو دوس دارم ولی هیچوقت نتونستم بهش بفهمونم شایدم نخواستم صرفا بخاطر همین ملاحظات الکی ...همش میترسم اگه اون نخواد چه جوری دیگه باهاش روبرو شم آخه فامیلیم و همش با هم در رفت وآمدیم کاش اینقد محدودیت نبود کاش هیشکی دچار عشق یه طرفه نباشه ...
من در شهرمان بخاطر شرایط مالی خواستگاران زیادی دارم که اصلا بدرد نمیخورن یا کار ندارن یا دنبال مال و اموال هستن یا ... و هربار کسی به خانواده ام پیغام برای خواستگاری میفرستد علارغم دختران دیگر که خوشحال می شوند من از ناراحتی قفسه سینه ام تنگ می شود و اندوه تما قلبم را پر میکند در حالی که من از صمیم قلب دوست دارم با یک انسان درست ازدواج کنم و ارامش داشته باشم در حالی که عاشق شخص خاصی هم نیستم و در یک خاتواده خیلی سنتی و مذهبی زندگی میکنم این درد بزدگی است که کسی به خواستگاری شما بیاید و بپرسد چند متر زمین دارید؟ایا برای زندگی در خانه فلان شهرتان تصمیمی دارید از خداوند میخوام که با این شرایط فقط هم بستر با خاک سرد قبر باشم و در تمام عمرم تنها زندگی کنم اما گاهی به سرم می زند که از چند اقایی که اشنا هستم و فکر میکنم ادم های درستی هستن خودم خواستگاری کنم اعتماد به نفس این کار رو هم دارم چون از خودم و خانواده ام مطمئن هستم و اگر هم جواب رد بشنوم ناراحت نمی شوم چنانکه خواستگارانی داشتم که قبل از امدن به خانه ما گفتن عکستون رو نشون بدید اما من اعلام کردم اون قرار نیست با عکسم ازدواج کند به عنوان یک مهمان با خانواده به منزل ما بیاید و اگر هم از من خوشش نیاید میتواند به خواستگاری نیاید و من ناراحت نمی شوم چون زیبایی یه امر نسبی استو خانواده ام هم با این شیوه من موافق هستن و کلی هم استقبال کردند،با این اوصاف اما نمیتوانم خودم مستقیم از پسری خواستگاری کنم اما با این شرایط فکر میکنم باید تا اخر عمر تنها بمونم چون به هیچ وجه زیر بار ازدواجی با ادم های سواستفاده گر نمیروم مرگ برای من لذت بخش تر از زندگی با انسان پست و حقیر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
داستان هندی بود آبجی ؟؟
برام دعا کنید دارم روانی میشم.جرأت نمیکنم از همکارم خواستگاری کنم می ترسم بخاطر پولدار نبودنم جواب رد بده.که در این صورت،بخدا قسم تا قیامت زن نخواهم گرفت،من و همکارم ،کارمند دولتی و از نظر مالی و حقوق ، یکسان هستیم،اما زن ها خیلی پول براشون مهمه.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
شما خواستگاریتو بکن اگه دیدی به خاطر مسائل مالی ردت کرد مطمئن باش ارزش اینهمه هیجان و حسرت رو نداشته و خدا خواسته همسر بهتری بهت بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
عشق برای مردها مثل سرماخوردگی هست بعد یه مدت خوب می شوند و فراموش می کنند منم مثل تو بودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۱
برادر من همه خانم ها پول براشون مهم نیست. نترس و پاپیش بزار
درسته
عشق واقعی خیلی سخت تشکیل میشه و فقط احساسات ما هستن که میتونن واقعیت رو نشون بدن مثل عشق من و تو...
از نظر من اينكه خانم منتظر خاستگاري باشه يعني هميشه بايد انتخاب بشه و هيچ وقت حق انتخاب نداشته باشه
چرا خانمها بايد سالها بشينن تا انتخاب بشن؟خوب خودشون اگر از كسي خوششون اومد پا پيش بزارن كجايي اين مسئله ايراد داره
دوره دانشجویی 3-4 این مورد را تجربه کردم . 1 مورد استاد را واسطه کرده بودند و مابقی محترمانه مطرح شد .
اشکالی نداشت جز اینکه در دوره دانشجویی شغل و درامدی نداشتم که بتونم به خواستگار جواب مثبت بدم .
هیچ اشکالی نداره که دختر ها برای رسیدن به چیزی که حقشون میدونن تلاش کنن
من از همین الان بگم جوابم منفی هست از من خواستگاری نکنید. خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
ندید میگم با این شخصیتت کسی خواستگاری تو نمیاد شک نکن
زن مظهر ناز است و مرد مظهر نیاز. شرعا اشکال ندارد اما عرف نمی پسندد و با روان شناسی زنان و مردان منافات دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
شما مظهر نیازی نه بقیه مردها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
بالاخره یک روزی سنت های غیر عاقلانه و بی معنی باید زدوده شود.هر چیز که سنت است دلیل بر خوب بودنش نیست.قبل از اسلام در دوران جاهلیت زنده به گور کردن دختران سنت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
تا کی میخواهید این چرندیات رو که از کتاب های روانشناسی فسیل مربوط به صد سال پیش درومده بلغور کنید.حداقل یکی دو کلمه اش رو اینور و انور کنید.صد ساله طوطی وار این جمله رو به همین شکل تکرار می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
همه مغزتون شده کپی پیست کلیشه هایی که معلوم نیست اولین بار کدم آدم جاهلی به زبون آورده .ناز و نیاز....اح اح اح اصن ترکیب این دو تا واژه تهوع آوره
مساله اصلي اينه كه هميشه دختر خانم ها كسي كه به خواستگاريش رفتن از وضع مالي خوبي برخوردار بوده و اين نشان دوست داشتن نيست و پرواضح است كه به خاطر موقعيت طرف رفتن دنبالش
اگه دختري رفت به دنبال خواستگاري يه كارگر ساده اونوقت من باورم ميشه علاقه اي وجود دارد
بهتره خودمون رو گول نزنيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
به نظر من علت تجرد دختر ها و بالا رفتن سن ازدواج شون بیشتر از اینکه به اوضاع بد اقتصادی پسر ها مربوط باشه به زیاده خواهی و چشم و هم چشمی دخترها مربوطه
چه اشكالي داره وقتي پسر خوب باشه خيلي هم درسته ادم عنوان كنه
مند رسخنراني هاي قديمي مرحوم هاشمي رفسنجاني خودم شنيدم كه در اسلام هم روش اينگونه بوده ولي به خاطر حفظ حرمت وشئونات زنان اين كار انجام نشد
این چه طرز فکریه حتی اگه دختر جواب منفی بشنوه به معنی کوچک شدن نیست.مگه پسر جواب منفی از دختر بگیره کوچیک میشه؟
خیلی وقت ها این احساس عشق به خاطر در کنار هم بودن خانم و آقا ایجاد میشه به خاطر همکلاسی بودن کار در یک محل و .. اگر مدتی از هم دور بودن و باز هم این حس رو داشتن اونوقت میشه اسمش رو عشق گذاشت. فراموش نکنیم کسی که عاشق فرد دیگه میشه انتظاراتش هم از طرف مقابلش بیشتر میشه حالا اگه اون طرف به این اندازه عاشق نباشه خوب مشکل پیش میاد !
این جور خواستگاریها از روی احساسات است که ماحصلش از دادگاه سر در می آورند.احساسات یعنی شکست.
خواستگاری دختر ها از پسر ها هیچ تداخلی با عزت نفس ندارد.

اکثر پسر ها در برخورد با چنین وضعیتی( مورد خواستگاری قرار گرفتن) نه تنها دختر رو پس نمی زنند بلکه از جسارت طرف مقابلشون و البته متفاوت بودن طرف خوششون هم میاد.


این تفکری که میگفت پسر ها کسی رو دوست دارن که بهشون بی تفاوت باشه رو من خیلی احمقانه میدونم همه انسان ها از کسانی خوششون میاد که بهشون حس مثبت دارن و میتونن جذبشون کنن.اگر پسری ببینه دختری نسبت بهش بی تفاوته میره سراغ کس دیگه که فکر میکنه برای اون دختر جذابیت بیشتری داره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
احسنت کاملا موافقم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
اینجوری که من از آرا و کامنت ها میبینم اکثرا با خواستگاری دختر از پسر مشکل ندارن پس این فرهنگ عامه که دختر بابت علاقه به یک پسر باید تحقیر بشه رو کیا می سازن ؟مگه اینهایی که اینجا رای دادن یا کامنت گذاشتن جزو این مردم نیستن؟
الگو های غلط توسط افراد شجاع عوض میشه و آدم های ترسو همیشه از الگو های نخنما قبلی استفاده می کنن میسوزن و میسازن و همیشه به خودشون مدیون میمونن
با همین سبک زندگی که قدیمی ها پیشنهاد دادن رفتیم جلو که الان این همه دختر مجرد داریم که اکثر غریب به اتفاقشون هم موجه هستن و قابلیت اینو داشتن و دارن که همسری پیدا کنن که خوشبخت بشن با هم.ولی با این الگو های عصر حجری در عین شایستگی الان تنها موندن.
اگه خواستگاری دختر از پسر با معیار های مادی انجام نشده باشه محل هیچ اشکالی نیست.ندیدم پسری از این کار دخترها بدش بیاد و به حساب مسایل نامربوط بگذاره
تکلیف مردایی که میخوان ادامه تحصیل بدن چیست؟
باید فرهنگ ایران درست شود اینکه دختران احساس کنند که با خواستگاری کردن از پسران خوار و خفیف می شوند یا بقیه این حس را به او بدهند که با این کار تحقیر میشود , این باید درست شود
من از همسرم خواستگاری کردم (البته در لفافه , جوری که متوجه منظورم بشه) و الان بعد شش سال و نیم زندگی مون خیلی رمانتیک و پر هیجان هست بعد ها بهم گفت منم بهت علاقه داشتم اما چون فکر میکردم که جوابت منفی هست بهت نمی گفتم و اگه خودت نمی اومدی جلو هیچوقت جرات نمی کردم با اون وضعیت مالی که داشتم ازت خواستگاری کنم

این حرف ها هم که میگن مرد بعدا منت میزاره که تو اومدی خواستگاری و اینا اصلا برای من اتفاق نیفتاد به نظرم همش به شعور طرف مقابل بستگی داره
به من گفتند خانمی حاضر به ازدواج با هر آقایی هست و این خانم حاضر است تمام اموالش را به آن مرد تقدیم کند . متاسفانه این خانم 53 سال دارد . رفتم دیدم . متاسفانه قیافه اش برای سه ثانیه هم قابل تحمل نیست . تازه می گوید زنت را طلاق بده و فقط مال من باش ...
علت چه بوده که مانده ؟ این خانم به خواستگارانش جواب رد می داده و بعد از چند بار جواب رد ، خواستگارانش کم شدند و دیگر کسی نیامد ... از بس خوب و بد کرد ... حالا به این وضع افتاده است !!!
فعلا دوره خانم هاست برنده خانم ها هستند هرچی رو می خوان براش فلسفه بافی می کنند
این دوره هم تموم میشه متاسفانه ما تو این دوره دنیا اومدیم و شاهد این مسائل هستیم
کاش حداقل فرهنگمون مثل کشورهای اروپایی بود باز اینجوری تکلیفمون مشخص بود
بنده یک مرد هستم و ازدواج هم کردم . خدا رو شکر از زندگیم هم راضی هستم
بحث بالا رو کاملا درست و منطقی میدونم و دلیلی نمی بینم که یه خانم نتونه عشق و محبتش رو ابراز کنه . چون متاسفانه این موضوع در عرف فعلی ناپسند تلقی میشه ( فقط تلقی میشه ولی واقعا ناپسند نیست ) چند توصیه برای دختر خانومهایی دارم که احیاناً درگیر چنین موضوعی می شوند .
1- اول و مهمترین چیز اینه که طرف رو خوب بشناسید ( کارش ، اخلاقش ، خانوادش ، فرهنگ خانوادگیش و ... ) و مطمئن شوید که فقط از روی ظاهر به کسی دل نبسته اید .
2- ظرفیت شنیدن جواب نه رو داشته باشید و فکر نکنید که با مطرح کردن شما طرف هم حتماً قبول خواهد کرد همانطور که شما هم در صورت خواستگاری شدن می توانید جواب نه بدهید . در صورت شنیدن جواب نه فکر نکنید که دنیا به آخر رسیده است .
3- خودتان را سبک نکنید . شما باید خواستگاری را با کمال متانت و سنگینی انجام دهید . بهترین راه برای مطرح کردن خواستگاری استفاده از یک نفر واسطه است . برای این منظور به نظرم یک آقا بهتر از یک خانم میتواند مفید باشد و بهترین افراد کسانی هستند که هم شما را می شناسند و هم طرف مقابل را . یک دوست ، همکار یا حتی پدر می توانند واسطه های خوبی باشند . بهتر است که خانواده تان را نیز در جریان قرار دهید .
4- به واسطه بگویید که حتما به طرف مقابل یادآوری نماید که برای دادن جواب نیاز به عجله ندارد و تا انجام تحقیقات لازم و اینکه آیا او هم به چنین وصلتی راضی است یا خیر فرصت کافی دارد .
5- بد نمیدونم که واسطه در صورت امکان موضوع رو ابتدا با خانواده طرف مطرح کنه و از طریق خانواده به طرف مد نظر اطلاع داده بشه .
6- اگر طرف مقابل پس از مدت محدودی از شما خواست که با هم صحبتی داشته باشید بدانید که جرقه اول زده شده است . به درخواستش پاسخ مثبت بدهید ولی به او بفهمانید که مایل به صحبت کردن دو نفری به تنهایی نیستید و به او برسانید که ترجیح می دهید محل ملاقات در یک مکان عمومی باشد و حداقل یک نفر سوم در کنار شما دوتا باشد هر چند با فاصله . اگر امکان داشته باشد با حضور خانواده ها که بهترین حالت است ولی اگر نشد همان یک نفر کافی ولی لازم است . این به طرف میفهمونه که شما دختر ... نیستید .
7- به طرف فرصت فکر کردن بدهید و پاپیچ او نشوید و خودتان را هم سبک نکنید . توی این فرصت شما هم میتوانید بیشتر فکر کنید و مطمئن شوید که طرف را واقعا می خواهید .
8- اگر جواب منفی بود به هیچ وجه خودتان را سرزنش نکنید که کاش اصلاً موضوع را عنوان نمی کردم . شما تلاش خودتون رو کردید . اگر تلاش نمی کردید بعداً پشیمون میشدید . همانطور که قبلاً گفتم شما باید خودتان را آماده شنیدن جواب نه هم کرده باشید .
9- اگر جواب بله بود یا حس کردید که احتمالاً بله است از او بخواهید که حتما با خانواده و بصورت رسمی به منزل شما بیایند و خواستگاری کنند ( هر چند صوری ) . اگر قبول کردند شما تقریبا به خواسته خود رسیده اید . اگر فرصت بیشتری خواست به او یک فرصت محدود بدهید ( حتماً محدود . مثلاً یک ماه ) .
10- اگر به خواستگاریتان آمدند که فبها . اگر نیامدند یا اینکه این هفته و آن هفته و این ماه و آن ماه می کند دیگر نه تماس بگیرید و نه از او سراغ بگیرید .
11- اگر او سراغ گرفت و در نهایت به خواستگاریتان آمد که فبها . اگر نیامد و سراغ هم نگرفت به کلی بیخیالش شوید و او را از ذهن خود هم بیرون کنید . او مناسب شما نبوده و لیاقت شما را ندارد . همین
مسئله اصلی اینه که دختر پاک الان بسیار کم شده و همه به نوعی رابطه را تجربه کرده اند. ثانیا خانم ها غالبا مال پرست و عاشق مال و موقعیت طرف میشن.
پسر خوشتیپ تا زمانی که پول نداره دخترها جواب رد بهش میدن. خوب معلومه اونهم زمانی که کار و منزلت پیدا بکنه بهشون بی اعتنایی کنه تا بترشن.
یادی کنیم از ادل هوگو دختر ویکتور هوگو که عشقی ناکام او را دیوانه کرد و اواره خیابان شد او سرانجام در هجران عشق جان باخت هزاران نفر برای عشق ناکام او در مراسم خاکسپاریش گریستند و او را در زیر دراوزه پاریس دفن کردند
حوصله دارید با این حرفها وقتی گرانی بیداد میکنه ازدواج چه اهمیتی داره
هیچ گاه به عشقی که دو طرفه نباشه عشق نیست. خانمهایی که فکر میکنن عاشق شدن باید از عشق طرف مقابل هم به خودشون اگاه باشن...
خانه از پایبست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است!!!!!!!!!!!!!!!
یا من دیوونه شدم یا شما آلمانی آمریکاییها دارید فارسی تایپ میکنید،عییزم مشکل اول مشکل کار،امنیت شغلی،گرانی مسکن،پاسپورت بی ارزش،تحریما،کوفت،زهر مارو..... را حل کنید بعد هرکاری میکنید بکنید.....
خواستگاری از کسی که ازش شناخت پیدا کردی مشکلی نداره ولی خواستگاری از یک سلبریتی که هیچ شناختی از نزدیک باهاش نداری فقط یک هوسه
خطاب به خانم ها (بعنوان شخصی که خانمش ازش خواستگاری کرده) : بعد از ازدواج تحت چنین شرایطی و برگشت زندگی به حالت روزمره، مرد ممکنه سر شما منت بذاره که اومده شما رو گرفته. همچنین اگه از اون یا شرایط زندگی و یا کارهاش ناراحت بشید و انتقاد کنید (که حتما تو زندگی پیش میاد) میتونه خیلی راحت بگه که: تقصیر خودته، خودت انتخاب کردی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۲
پوری قبلا اسم زن بود.سوتی دادی آبجی
این موضوع برای من حدود 16 سال قبل پیش اومد و پدر خانمم که با پدرم آشنا و رفیق بودن از محسنات خانمم صحبت کردن و اظهار تمایل کردن که من دامادشون بشم خدا رو شکر زندگی عالی و صمیمی هم در این سالها داشتیم
تفکر اشتباه بعضی خانواده ها در باره مهریه سنگین و مراسم ازدواج پر زرق برق برای دخترشان باعث فراری شدن پسرها از ازدواج شده ؛ ازدواجهایی که متکی به مال و ثروت بیش از حد باشد کمتر با عشق و علاقه توام است و دوامی ندارد
من هم تو اینستاگرام با همسرم آشنا شدم
من میترسم اگه این موضوع باب بشه دیگه هیچ پسری خواستگاری دختری به این راحتی ها نره چون منتظر میمونه تا یه دختر بیاد خواستگاریش که پزشو بده که یه وقت کم نیاره اگه یه وقت ازدواج کرد باخانمش دعواش شد بگه من زمان مجردیم چندتا دختر اومدن خواستگاریم ولی با تو ازدواج کردم و..
پسر باید ماهی حداقل 5 میلیون در بیارد و خانه هم داشته باشد .که فقط پنج درصد از اونها دارن مگر 36 ساله باش و با خساست به این شرایط برس.دختر ایرانی هم دنبال پادشاه عربستان و ولیعهد کویت میگردد لذا ازدواج در ایران با تورم 200 درصد و گرانی اصلا درست نیست دختر ایرانی هم فقط برا پول و موقعیت آویزان کسی میش نه عشق و علاقه ....
اگر روزی در مملکت آنقدر موثر باشم که افراد به حرفم گوش بدهند ویا قدرت داشته باشم که آنرا اجرا کنم دستور خواستگاری دختر از پسر را صادر می کنم
چه دختر چه پسر وقتی از همدیگه خوششان آمد از همدیگه خواستگاری کنند چه رسمی چه غیر رسمی
ازدواج الان به عنوان یک فعالیت اقتصادی است و نوعی تجارت محسوب می شود. حالا در این تجارت چه کسی پیشقدم شود مهم نیست مهم این است که طرفین با آگاهی منافع هم را تامین کنند.
خواستگاری دخترها از پسرها از گذشته های بسیار دور رایج بوده است. اما باید توجه داشت که این کار به نوعی صورت گرفته است که پسر فکر کرده خودش پیش قدم شده است. اما حقیقت ماجرا نشان از یک حرکت کاملا برنامه ریزی شده دارد.
من 45 سالمه هنوز مجردم زیاد رفتم خواستگاری ولی بهمون ندادند قید ازدواجو دیگه زدم دوس دارم آخر عمری به اونایی که نمیتونن ازدواج کنن کمک کنم بخاطر رضای خدا وضع مالیم هم عالیه ولی قسمت خودم نشد ازدواج کنم
ولی اگه آدم و حوا رو در نظربگیریم وقتی اومده بودن زمین حوا خواست بره پیش آدم فرشته گفت تو نرو بزار اون بیاد..
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی