بازدید 2755

کودکان خیابانی فرصت هستند نه تهدید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: متاسفانه فرصت طلایی کودکان خیابانی با ضعف سیاست گذاری و برنامه ریزی ها به تهدیدی جدی تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۶۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶ 21 January 2018

 

رسول خضری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اطلاق واژه کار به کودکان درست نیست طرح های جمع آوری کودکان خیابانی را ناکارآمد دانست و گفت: شکل گیری معضل کودکان خیابانی باید بررسی و آسیب شناسی شده و سپس برنامه ریزی، سیاست گذاری و استراتژی راهبردی دقیق و موفقی را برای جمع آوری و ساماندهی کودکان خیابانی تعریف و طراحی کنیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، بیکاری را عامل اصلی بروز آسیب های اجتماعی دانست و افزود: برخی از کودکان خیابانی، بدسرپرست و برخی بی سرپرست هستند البته وضعیت کودکان بدسرپرست بسیار بحرانی تر از بدسرپرست ها است.

وی با بیان اینکه باید برای جمع آوری و ساماندهی کودکان خیابانی هزینه های کلان صرف شود، گفت: کودکان سرمایه های معنوی کشور هستند بنابراین آموزش، توانمندسازی و حمایت از آنها باید در دستور کار قرار گیرد تا در آینده بتوانند برای جامعه مفید واقع شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با هشدار نسبت به اینکه با ادامه روند فعلی تا سال 1410 ایران کشوری پیر خواهد بود، تصریح کرد: کودکان خیابانی فرصت هستند نه تهدید؛ متاسفانه با ضعف سیاست گذاری و برنامه ریزی این فرصت طلایی تبدیل به تهدیدی جدی شده است.

خضری ادامه داد: در حالی که با شیب تند بحران سالمندی در کشور مواجه هستیم باید کودکان خیابانی را دریابیم و سرمایه ها و آینده سازان کشور را با بی توجهی از دست ندهیم.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، با هشدار نسبت به اینکه بیماری های عفونی هپاتیت و ایدز کودکان خیابانی را تهدید می کند، افزود: بیماری های عفونی در کمین کودکان زباله گرد قرار داشته و سلامت تمامی این کودکان در معرض تهدید است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توصیه جدی و مداوم مقام معظم رهبری به مسئولان رسیدگی به آسیب های اجتماعی و فرهنگی است، گفت: نیاز است دولت و قوه قضائیه هر کدام جداگانه نسبت به تدوین و ارائه لایحه مقابله با آسیب های اجتماعی به مجلس اقدام کنند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس دهم، انباشت آسیب های اجتماعی را نتیجه بی توجهی به پژوهش های علوم انسانی دانست و ادامه داد: به طور قطع تا زمانی که علوم انسانی و آسیب های اجتماعی ترمیم نشود موفقیتی در حوزه اقتصاد نیز کسب نخواهیم کرد؛ منابع انسانی کارآمد و توانمند بزرگترین سرمایه و دارایی هر کشور است نه نفت، طلا و معادن، گاز و بانک مرکزی و پشتوانه خزانه آن.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بی شک هر جامعی که نسبت به آسیب های اجتماعی بی توجه باشد در حوزه اقتصاد و توسعه نیز راه به جایی نخواهد برد و فساد، فقر و تبعیض نابودی آن را جامعه را رقم خواهد زد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل