بازدید 3738

علت درگیری ها در عفرین چیست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی علت درگیری‌ها در عفرین را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۶۶۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳ 20 January 2018

 

اردشیر نوریان درگفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص حوادثی که در عفرین رخ می‌دهد، اظهارداشت: در مسائل سوریه کشورهایی مانند ایران، روسیه و ترکیه حاضر هستند که به عنوان 3 کشور اصلی برای برچیدن بساط داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه همکاری نزدیکی دارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 3 کشور ایران، روسیه و ترکیه با شکست نیروهای تروریستی، رفتاری متحدانه داشتند، بیان کرد: پس از حذف گروه‌های تروریستی از صحنه سوریه، ایالات متحده آمریکا بازنده صحنه بازی سوریه بود.

وی با بیان به اینکه آمریکا هزینه زیادی را برای تسلیح گروه‍‌های تروریستی و تکفیری مانند داعش و النصره صرف کرد، افزود: امروز سوریه در وضعیتی قرار دارد که همه زمینه سازی‌های آمریکا برای ورود به تحولات منطقه شود، با ناکامی روبه رو شده است.

نوریان معتقد است آمریکا پوسته تروریست های حاضر در سوریه را تغییر داد، ادامه داد: آمریکا با استفاده از بقایای نیروهای تروریستی و تکفیری درقالب ارتش کردی 30 هزار نفری مسلح و متمکن، به دنبال این است که تحولات منطقه را مدیریت کند.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا در تلاش است تا با ساماندهی نیروهای معارض ارتباطات آن منطقه‌ای جغرافیایی سوریه را که مرز مشترک با ترکیه است را دچار اختلال کنند، ادامه داد: نیروهای کرد از 2 کشور سوریه و ترکیه در این منطقه مستقر هستند و مورد حمایت آمریکا قرار دارند.

رئیس کمیته دفاعی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جریان کردی می‍‌تواند به صورت بالفعل و بالقوه معارض ترکیه و سوریه باشد، گفت: این نیورها در حال تسلیح توسط آمریکا هستند که این اتفاق تهدیدی قدرتمند برای امنیت ترکیه و نا امن کردن مرز سوریه و ترکیه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکع برای قطع به هم پیوستگی سرزمینی ترکیه و سوریه کردها را در آن جا مسلح کرده و قدرت مانوری برای آن ها به وجود آورده‌اند، گفت: اگر ترکیه در جهت منافع آمریکا حرکت نکند یا قدرت ایران، روسیه و ترکیه ادامه یابد، از طریق این نیروها ترکیه کنترل می‌شود که چنین مسئله‌ای قدرت ترکیه را دچار مشکل می‌کند و این نیز به دنبال از بین بردن نیورهای کرد مستقر در عفرین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار