بازدید 4772
اقتصاد در گذر زمان

از وزیر کار شدن دکتر خلیل عالمی تا اوضاع نابسامان بانک صادرات در سرتاسر ایران

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و نهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.  
کد خبر: ۷۶۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 19 January 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و نهمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

29 دی 1330، دکتر خلیل عالمی، استاد دانشکده حقوق به وزارت کار تعیین شد.

29 دی 1333، پرودم و کوهن نمایندگان بانک بین ‌المللی عمران به ایران آمدند تا برای اخذ کمک و وام و راهنمایی ‌های فنی از بانک بین ‌المللی با مقامات ذی‌ ربط ایرانی مذاکره کنند.

29 دی 1342، بهره ‌برداری از کارخانه پتروشیمی آبادان آغاز شد.

29 دی 1345، قرارداد مبادله کالا بین دولت‌ های ایران و لهستان در تهران امضا شد.

29 دی 1350، والری ژیسکاردستن وزیر دارایی و اقتصاد فرانسه به دعوت دولت به ایران آمد. همچنین در این روز، یک هیات هشت نفری از مقامات برجسته نفتی رومانی به منظور مذاکراتی درباره همکاری ‌های نفتی و پتروشیمی بین طرفین به ایران آمدند.

29 دی 1356، در پي انتشار گزارشهاي مربوط به مالكيت بهائيان بر بانك صادرات، دو شعبه اين بانك در شهر مشهد توسط مردم به آتش كشيده شد. در غالب شهرها مردم به بانک صادرات مراجعه کرده و موجودی خود را برداشت کرده و حساب خود را مسدود کردند. در پی هجوم مردم به بانک صادرات در سطح کشور جهت دریافت موجودی خود، بانک مزبور از انجام تعهدات خود عاجز ماند و از بانک ‌مرکزی تقاضای کمک کرد.

 

منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان