بازدید 4723
اقتصاد در گذر زمان

از لغو جواز برخی غلات و اجناس انحصاری تا آغاز مذاکرات سری شرکت نفت با نمایندگی‌های کمپانی‌های انگلیسی و آمریکایی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۶۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۰ 16 January 2018

به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و ششمین روز دی ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

 

26 دی 1326، هیات وزیران جوازهای جو، گندم، برنج و اجناس انحصاری را لغو کرد.

26 دی 1328، ساعد که پس از استعفا مجددا از طرف شاه مامور تشکیل کابینه شده بود، وزیران خود را به این شرح معرفی کرد: علی ‌اصغر حکمت وزیر مشاور، دکتر محمد سجادی وزیر دادگستری، عباسقلی گلشائیان وزیر دارایی، سپهبد یزدان ‌پناه وزیر جنگ، دکتر سیاسی وزیر امور خارجه، دکتر منوچهر اقبال وزیر راه، دکتر عبدالحمید زنگنه وزیر فرهنگ، دکتر تقی نصر وزیر اقتصاد ملی، دکتر محمد نخعی وزیر کشاورزی، سید‌جلال ‌الدین تهرانی وزیر پست و تلگراف، امیر اسدالله علم وزیر کشور، دکتر شهید نورایی وزیر کار و دکتر عباس لقمان ادهم وزیر بهداری.

26 دی 1335، قرارداد حمل و نقل هوایی بین ایران و آمریکا منعقد شد.

26 دی 1343، دو قرارداد جدید نفت بین شرکت ملی نفت ایران و دو موسسه هلندی و آمریکایی براساس ۷۵-۲۵ به نفع ایران امضا و مبادله شد.

26 دی 1352، مذاکرات سری نفت در تهران بین مقامات شرکت نفت و نمایندگان کمپانی‌ های معروف انگلیسی و آمریکایی آغاز شد

 

منابع: روزنامه دنیای اقتصاد

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر