بازدید 4024

بیانیه دبیرکل سازمان ملل درباره برجام

کد خبر: ۷۶۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۴ 18 January 2018

دبیرکل سازمان ملل متحد با ابراز خرسندی از دومین سال اجرای برنامه جامع اقدام مشترک گفت موضوعات غیر مرتبط با برجام نباید به این توافق لطمه بزند.

به گزارش ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشست خبری روز چهارشنبه بیانیه آنتونیو گوترش درباره برجام را قرائت کرد که در آن آمده است: دبیرکل دومین سالروز اجرای برجام را که در 16 ژانویه بین 1+5، اتحادیه اروپا به علاوه ایران به دست آمد و با قطعنامه 2231 تایید شد، گرامی می دارد.

وی به نقل از دبیرکل ادامه داد برجام دستاورد بزرگ منع گسترش سلاح های هسته ای و دیپلماسی است و به صلح و امنیت منطقه و جهان کمک کرده است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل افزود دبیرکل یادآور شده است که برجام بهترین راه برای اطمینان از ماهیت صلح آمیز فعالیت هسته ای ایران و تحقق بخشیدن منافع اقتصادی وعده داده شده برای مردم این کشور است.

دوجاریک به نقل از گوترش یادآور شد آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها اجرای کامل تعهدات ایران را بر اساس این توافقنامه تایید کرده است.

وی با اشاره به تاکید دبیرکل بر این که نگرانی های مربوط به اجرای برجام باید بر اساس فرایندهای تعریف شده آن، پیگیری شود، اظهار کرد دبیرکل معتقد است موضوعاتی که ارتباط مستقیم با برجام ندارند نباید به حفظ این توافق و دستاوردهای آن لطمه بزنند.

توافق هسته ای موسوم به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) حاصل مذاکراتی دشوار و طولانی بود که بدون احتساب سوابق گفت و گو با سه کشور اروپایی، دستکم از توافق نوامبر 2013 ژنو، به مدت حدود 20 ماه ادامه داشت تا سرانجام در 14 ژوییه 2015 (23 تیر 94) در وین به سرانجام رسید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر