بازدید 11746

جزئیات برخورد نفت کش ایرانی با شناور چینی

کد خبر: ۷۶۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹ 07 January 2018

برخورد تانکر نفت‌کش ایرانی با یک فروند شناور چینی در آبهای شرق چین حادثه آفرید و 32 مفقود بر جای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مانا یک فروند تانکر ایرانی حمل نفت به اپراتوری شرکت ملی نفتکش ایران پس از برخورد با شناور فله بر چین در دریای چین شرقی آتش گرفت و 32 مفقود برجای گذاشت که 30 نفر از آنان ایرانی هستند.

بر اساس این گزارش وزارت حمل و نقل چین در بیانیه‌ای گفت: تانکر موسوم به Sanchi با پرچم پاناما و شناور فله بر با نام تجاری CF Crystal در 160 مایلی ساحلی در نزدیکی شانگهای با یکدیگر برخورد کردند.


این خبر می‌افزاید: تانکر ایرانی از ایران به مقصد کره جنوبی با حمل 136 هزار تن نفت در حرکت بود. ارزش بار این تانکر حدود 60 میلیون دلار برابر با یک میلیون بشکه نفت برآورد شده است.


وزارت حمل و نقل چین در خصوص این حادثه گفت: تانکر ایرانی در حال سوختن است و نشتی نفت بسیاری از آن را شاهد هستیم که با تلاش نیروهای امداد و نجات سعی در جلوگیری از آن را داریم. در حال حاضر چهار فروند شناور امدادی و سه فروند قایق پاکسازی دریا از سوخت در منطقه حاضر هستند. کره جنوبی نیز یک شناور و هلی کوپتر برای سریع در عملیات امدادی به منطقه اعزام کرده است.


اپراتوری تانکر ایرانیِ ساخت سال 2008 میلادی بر عهده شرکت ملی نفتکش ایران NITC بود. مسیریاب شناورهای رویترز نشان می‌دهد این شناور جزیره خارگ را روز یکشنبه به مقصد کره جنوبی ترک کرده و مقصد نهایی آن Daesan بوده است.


شناور فله بر چینی با پرچم هنگ کنگ 64 هزار تن غلات را از آمریکا به استان جنوبی چین موسوم به Guangdong حمل می‌کرده است.


تمامی 21 خدمه شناور CF Crystal ملیتی چینی دارند که نجات یافتند.


این تصادم دومین برخورد شناورهای شرکت ملی نفتکش طی سالهای اخیر است. یک فروند سوپر تانکر نیز با یک فروند شناور کانتینری در آگوست سال 2016 میلادی و در سنگاپور برخورد کردند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر