بازدید 6598

نائورت از پاسخ درباره تحریم صدا و سیما طفره رفت

کد خبر: ۷۶۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 05 January 2018

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پاسخ به پرسشی درباره بررسی طرحی برای تحمیل تحریم ضد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران طفره رفت و گفت چیزی ندارم بگویم.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رویترز، هدر نائورت سخنگوي وزارت امور خارجه آمريکا در نشست خبري روز پنج شنبه با خبرنگاران شرکت کرد. خبرنگاري از او پرسيد گزارش هايي وجود دارد مبني بر اينکه در واکنش به اعتراض هاي اخير در ايران، دولت ترامپ نمي خواهد لغو تحريم هايي را که بر اساس توافق هسته اي اتفاق افتاده بود تمديد کند. آيا اين درست است که دولت مي خواهد ناآرامی ها را به لغو تحريم هاي هسته اي مرتبط سازد؟

هدر نائورت گفت: «ما نگاهي همه جانبه گرايانه و فراگير به روابط مان با ايران داريم. نمي خواهم پيش از تصميم گيري رئيس جمهور درباره برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) موضع گيري کنم.»

خبرنگاري پرسيد آيا تحريم هايي که امروز وزارت خزانه داري ضد ايران اعلام کرد پيش از ناآرامی ها برنامه ريزي شده بود يا در پاسخ به اعتراض ها وضع شده است؟

نائورت پاسخ داد: «اين تحريم ها کمي پيشتر اعلام شده و من نمي خواهم از جانب وزارت خزانه داري سخن بگويم. اما اين مسائل هنگامي مطرح و تصميم گيري شد که رئيس جمهور موضوع بازنگري در سياست آمريکا در قبال ايران را اعلام کرد. وي در زمينه بوجود آمدن اين توانايي سخن گفت که با استفاده از آن بتوان مقام هاي مختلف را در فهرست تحريم ها قرار داد.»

سخنگوي وزارت امور خارجه در پاسخ به اين پرسش که آيا قرار است تلويزيون دولتي ايران نيز تحريم شود يا خير گفت پاسخي براي اين پرسش ندارم.

نائورت همچنین در ادامه این نشست خبری گفت: در مذاکرات ميان اسرائيلي ها و فلسطيني ها موضوع قدس خارج از چارچوب مذاکرات خواهد بود. وي درباره موضوع کره شمالي نیز مدعي شد: فشارهاي آمريکا بر کره شمالي کارآمدي خود را ثابت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار