بازدید 10123

امضای قراردادی ۵۰ میلیارد دلاری توسط شرکت ایرباس

بر اساس گزارش های منتشر شده، شرکت ایرباس بر اساس تفاهم نامه هایی که قبلا به امضا رسانده بود توانسته است که از چند شرکت بین المللی سفارش ساخت تعدادی هواپیمای A321 Neo و A320 Neo را به ارزش حدود ۵۰ میلیارد دلار دریافت کند.
کد خبر: ۷۵۹۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴ 29 December 2017

بر اساس گزارش های منتشر شده، شرکت ایرباس بر اساس تفاهم نامه هایی که قبلا به امضا رسانده بود توانسته است که از چند شرکت بین المللی سفارش ساخت تعدادی هواپیمای A321 Neo و A320 Neo را  به ارزش حدود ۵۰ میلیارد دلار دریافت کند. 

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از Sputnik، اخیرا یک شرکت مدیریت سرمایه گذاری خصوصی به شرکت هواپیماهایی ایرباس سفارش ساخت ۴۳۰ فروند هواپیمای مسافربری را به ارزش حدودا ۵۰ میلیارد دلار داده است. لازم به ذکر است که این شرکت سرمایه گذاری خصوصی سفارش ساخت این هواپیماها را به ''نام'' چهار مشتری خود داده است. در میان مشتریان این نهاد، نام شرکت فرانتیر ایرلاینز آمریکا نیز به چشم می خورد. 

امضای قراردادی ۵۰ میلیارد دلاری توسط شرکت ایرباس 

به گفته ی شرکت ایرباس در یک کنفرانس خبری، ''سفارش ثبت شده شامل ساخت و تحویل ۲۷۴ فروند هواپیمای A320 Neo و ۱۵۶ فروند هواپیمای A321 Neo به ارزش ۴۹.۵ میلیارد دلار می گردد''. شرکت ایرباس افزوده است، '' این قرارداد فروش پس از آن امضا شده است که در نمایشگاه صنعت هوایی دبی طرفین قرارداد اعلام کرده بودند که در خصوص خرید این هواپیماها تفاهم نامه ای مشترک امضا کرده اند''. 

لازم به ذکر است که شرکت مدیریت سرمایه گذاری خصوصی نامبرده ایندیگو پارتنرز نام دارد و مقر اصلی آن در ایالت آریزونای آمریکا است. همچنین، طرفین اصلی حاضر در قرارداد شرکت های فرانتیر ایرلاینز آمریکا، جت اسمارت شیلی، وولاریس مکزیک و ویز ایر مجارستان هستند. همچنین، باید خاطر نشان سازیم که ایندیگو پارتنرز در چهار شرکت طرف قرارداد دارای سهام است. 

افزون بر این، شرکت بویینگ به عنوان بزرگترین رقیب سنتی ایرباس شکایتی را علیه این شرکت در دادگاه های آمریکا اقامه کرده است. دلیل این شکایت، نگرانی های شرکت بویینگ در خصوص نقض حقوق رقابت به موجب قراردادی است که اخیرا ایرباس امضا کرده است.

در این رابطه، ایرباس اخیرا قراردادی را  با شرکت هواپیمایی بمباردیر کانادا امضا کرده است که به موجب یکی از بندهای آن قرار است این شرکت سهمی چشمگیر در هواپیماهای سری C بمباردیر به دست آورد و در عوض قطعات برخی از مدل های سری C بمباردیر را در شعبه ی کارخانه ی خود در آلابامای آمریکا به هم متصل و بر روی هم سوار کند. بویینگ این قرارداد را ''سوال برانگیز'' نامیده زیرا مابین دو شرکتی امضا شده است که بودجه شان از دولت تامین می شود و در عین حال این دو شرکت رقیب هم به شمار می آیند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل