بازدید 11869
۷
آخرین تحولات خاورمیانه؛

درخواست کردستان عراق برای مذاکره با بغداد و شروط دولت عراق/ادعاهای بی اساس وزارت کشور عربستان علیه ایران/برگزاری تجمع ضد اماراتی در تونس و تشدید تنش ها/انتقال نیروهای داعش از سوریه به صحرای سینا توسط آمریکا

ادعاهای بی اساس وزارت کشور عربستان علیه ایران، برگزاری تجمع ضد اماراتی در تونس و تشدید تنش ها، انتقال نیروهای داعش از سوریه به صحرای سینا توسط آمریکا و دیدار عادل الجبیر و نماینده مخالفان سوریه در ریاض، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست کردستان عراق برای مذاکره با بغداد و شروط دولت عراق نیز اشاره کرد
کد خبر: ۷۵۸۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 26 December 2017

ادعاهای بی اساس وزارت کشور عربستان علیه ایران، برگزاری تجمع ضد اماراتی در تونس و تشدید تنش ها، انتقال نیروهای داعش از سوریه به صحرای سینا توسط آمریکا و دیدار عادل الجبیر و نماینده مخالفان سوریه در ریاض، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به درخواست کردستان عراق برای مذاکره با بغداد و شروط دولت عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ منابع آگاه در منطقه کردستان، روز دوشنبه اعلام کردند، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر این منطقه، برای «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نامه‌ای ارسال کرده است.

پایگاه خبری شبکه «رووداو» با انتشار این خبر، نوشت: بر اساس اطلاعات به دست آمده، بارزانی برای العبادی نامه‌ای ارسال و اعلام کرده است: این درست نیست، ما از طریق کنفرانس‌های خبری پاسخ یکدیگر را بدهیم. در نهایت تمام مشکلات باید از طریق مذاکرات حل و فصل شود.

در ادامه این خبر آمده است: تاکنون نخست‌وزیر عراق هیچ پاسخی به این نامه نداده است.

بحران در روابط بغداد و اربیل پس از آن آغاز شد که مسعود بارزانی، رئیس منطقه کردستان عراق، در حرکتی یکجانبه، در روز بیست‌وپنجم سپتامبر گذشته، همه‌پرسی جدایی کردستان از عراق را برگزار کرد. بغداد این اقدام را خلاف قانون اساسی و وحدت ارضی عراق دانست و با آن مخالفت کرد.

درخواست کردستان عراق برای مذاکره با بغداد و شروط دولت عراق/ادعاهای بی اساس وزارت کشور عربستان علیه ایران/برگزاری تجمع ضد اماراتی در تونس و تشدید تنش ها/انتقال نیروهای داعش از سوریه به صحرای سینا توسط آمریکا

از سوی دیگر، روزنامه «العربی الجدید» گزارش داد، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، آغاز مذاکرات میان بغداد و اربیل را به رعایت موارد زیر مشروط کرده است؛

ـ لغو کامل نتیجه همه‌پرسی به شکل صریح و شفاف

ـ پناه ندادن به افراد تحت تعقیب دولت فدرال

ـ واگذاری کنترل گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها به دولت فدرال

ـ تحویل درآمدهای نفتی و غیرنفتی از جمله مالیات به دولت فدرال

ـ عقب‌نشینی به مرزهای اداری پیش از اشغال عراق به دست آمریکا

ـ سفر نکردن مقامات اقلیم کردستان بدون اجازه دولت فدرال

ـ استقبال نکردن از مقامات بین‌المللی به صورت مستقل و بدون موافقت بغداد

ادعاهای بی اساس وزارت کشور عربستان علیه ایران

سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی با طرح ادعاهایی بی‌اساس، مدعی شد: با تروریست‌ هایی روبه رو هستیم که با ایران ارتباط دارند.

روز دوشنبه، «منصور الترکی» در نشستی خبری، ادعا کرد: کشورهای حامی تروریسم ادله ای بر دست داشتن‌ خود باقی نمی‌گذارند و گروهک‌ هایی را تشکیل می‌دهند که به نیابت از آنها تمام عملیات تروریستی را بر عهده می‌گیرند و ما شاهد این موضوع در حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان هستیم.

وی افزود: توانستیم عناصر تروریستی را از منطقه المسوره در العوامیه واقع در استان القطیف بیرون برانیم.

درخواست کردستان عراق برای مذاکره با بغداد و شروط دولت عراق/ادعاهای بی اساس وزارت کشور عربستان علیه ایران/برگزاری تجمع ضد اماراتی در تونس و تشدید تنش ها/انتقال نیروهای داعش از سوریه به صحرای سینا توسط آمریکا

این مقام سعودی در رابطه با کشته شدن «محمد الجیرانی»، قاضی ربوده شده شیعه مذهب عربستان، گفت: تمام کسانی که در عملیات ربودن شیخ محمد الجیرانی دست داشتند، شناسایی و یکی از آنها به نام سلمان الفرج کشته شد.

برگزاری تجمع ضد اماراتی در تونس و تشدید تنش ها

شبکه المیادین از برگزاری تظاهرات و تجمع برابر سفارت امارات در تونس خبر داد.

از سوی دیگر، خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس ضمن دفاع از تصمیم تونس در ممنوعیت ورود تمامی هواپیماهای اماراتی به فرودگاه های این کشور آن را تصمیم حاکمیتی دانست و افزود: عبدالله بن زاید در تماس تلفنی از ملت تونس عذرخواهی کرده است؛ اما ما خواستار عذرخواهی علنی هستیم.

وی افزود: تصمیم اماراتی ها توهین آمیز است و این در روابط بین المللی مورد قبول نیست.

شایان ذکر است، شرکت هواپیمایی امارات اخیرا اعلام کرده بود که از مسافرت زنان تونسی با هواپیماهای امارات به دبی جلوگیری می کند و در این میان کسانی که دارای اقامت امارات هستند یا گذرنامه دیپلماتیک دارند، استثنا هستند.

درخواست کردستان عراق برای مذاکره با بغداد و شروط دولت عراق/ادعاهای بی اساس وزارت کشور عربستان علیه ایران/برگزاری تجمع ضد اماراتی در تونس و تشدید تنش ها/انتقال نیروهای داعش از سوریه به صحرای سینا توسط آمریکا

«بوراوی لیمام»، مسئول اطلاع رسانی وزارت خارجه تونس نیز در این رابطه گفت: درخصوص تصمیم اخیر امارات، از مسئولان این کشور سؤالاتی پرسیده شده و اگر ثابت شود، یک اقدام رسمی در این رابطه انجام شده است، تونس نیز در راستای حفظ عزت و کرامت ملت تونس تصمیم خواهد گرفت.

گفتنی است، به دنبال تصمیم اماراتی ها، تونس ورود تمامی هواپیماهای اماراتی به فرودگاه های خود را ممنوع کرد.

در همین راستا، مقامات تونسی اعلام کردند، از فرود آمدن هواپیماهای اماراتی در فرودگاه های تونس جلوگیری می کنند.

انتقال نیروهای داعش از سوریه به صحرای سینا توسط آمریکا

پایگاه خبری هاف پست نوشت: آمریکا و نیروهای دمکراتیک کرد سوریه در قالب 'معامله رقه' شرایط لازم برای انتقال عناصر داعش و خانواده هایشان را به سمت سینای مصر فراهم کردند.

هاف پست افزود: به دنبال شکست داعش در سوریه و عراق در ماه گذشته میلادی گزارش ها از نفوذ برخی از عناصر این گروه به سینای مصر در قالب معامله رقه خبر دادند؛ معامله ای که نیروهای کرد سوریه و داعش تحت نظارت آمریکا برسر آن به توافق رسیدند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در پنجم دسامبر نسبت به انتقال عناصر داعش از رقه در شمال شرق سوریه به مصر تحت نظارت آمریکا برای بکارگیری آنها در صحرای سینای هشدار داد.

براساس گزارش منابع محلی و تحلیلگران امور نظامی و گروه های تندرو، آمریکا شرایط لازم برای انتقال امن عناصر داعش از مخیفی گاههای خود با سه مسیر فراهم کرده اند که این مسیرها شامل عبور از خاک اردن، فرود هوایی و نفوذ از طریق سواحل سینا است.

دادستانی مصر در 25 نوامبر گذشته عناصر داعش را به حمله به مسجد الروضه وقتل عام صوفیان در این مسجد در استان سینا متهم کرد در این حمله 315 مصری کشته و بیش از 200 تن زخمی شدند.

همچنین عناصر داعش در 19 دسامبر (آذر - دی) حمله با موشک کورنت به فرودگاه شهر العریش درحالی که وزیران دفاع و کشور مصر در این حضور داشتند و در جریان آن یک افسر مصری کشته شد را بر عهده گرفتند.

کمال حبیب یک کارشناس در امور گروه های تندرو گفت، گروه داعش این موشک را از گروه های مسلح سوریه که آمریکا آنها را در اختیار آنها قرار داده بود به دست آورد.

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا پیشتر در گزارشی نوشت که قاهره پیشنهادهای آمریکا برای آموزش نیروهای مصری درباره روش های مبارزه با تروریسم را در سینا نادیده گرفت.

دیدار عادل الجبیر و نماینده مخالفان سوریه در ریاض

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان با نصر الحریری رئیس شورای مذاکره کننده مخالفان سوری، در ریاض دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه با وی گفت وگو کرد.

به گزارش روز دوشنبه، روزنامه ایلاف چاپ عربستان، الحریری در گفت وگو با این روزنامه، ادعا کرد که شورای مذاکره کننده مخالفان سوری خواهان حل سیاسی بحران سوریه بر اساس قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه های 2118 و2254 است و در عین حال دولت سوریه را متهم به مانع تراشی در مسیر تلاش فرستاده ویژه سازمان ملل در راستای عملیات سیاسی کرد.

درخواست کردستان عراق برای مذاکره با بغداد و شروط دولت عراق/ادعاهای بی اساس وزارت کشور عربستان علیه ایران/برگزاری تجمع ضد اماراتی در تونس و تشدید تنش ها/انتقال نیروهای داعش از سوریه به صحرای سینا توسط آمریکا

الحریری همچنین مدعی شد، مخالفان سوری وظیفه خود را انجام داده اند و منتظرند سازمان ملل به نقش خود برای راضی کردن دولت سوریه عمل کند؛ کاری که تقریبا نشدنی است و دولت سوریه مدام در حال مانع تراشی در مسیر اجرای قطعنامه های بین المللی است.

عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان نیز در این دیدار حمایت عربستان از شورای مخالفان سوریه برای اجرای قطعنامه های بین المللی برای دستیابی به راه حل سیاسی، تحقق انتقال قدرت سیاسی و بازگشت آوارگان به کشورشان را اعلام کرد.

الجبیر بار دیگر حمایت خود را از درخواست های شورای مخالفان سوریه برای سفر به کشورهای عضو شورای امنیت و تشویق آنها به اجرای قطعنامه های بین المللی درباره سوریه مورد تأکید قرار داد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
حیدر العبادی که تا دیروز از ترس داعش دنبا سوراخ موش میگشت و دست به دامن پیشمرگه ها بود حالا چه کارا که نمیکنه. مردک مقامات کردستان برای شروطش باید یک یبلاخ بزرگ اندازه دهن گشادش بفرستند
خیلی خوب بود سال 87 در این سال ننگین که در فرودگاه دبی تمام مردان و زنان و دختران ایرانی را به بهانه وجود مواد مخدر در بین مسافران پیش چشم تمام مسافران دیگر کشورها لخت و مادر زاد نمودن و به زنان و دختران تجاوز نمودن یک حرکتی از طرف دولت مردان و مردم ایران میشد.
یاد ش بخیر اون جون نایی که زمان جنگ برای آوردن پیکر دختری که از طرف عراقی ها بصورت لخت آویزان شده بود به شهادت رسیدن ولی ناموس ایران را از چنگال این عربها بیرون کشیدن خداوند رحمتشان کنه.
امريكا كاملادربهم زدن امنيت كشورهاي اسلامي درفعاليت است
خاورمیانه در آتش جهل وهابیون
سال 2018 سال سرنوشت
ای مسعود نامبارک ، چه بر سر کردستان عراق آوردی.حماقت سیاسی و حس قدرت طلبی حضرتعالی و پشت بستن به غده سرطانی منطقه، یعنی اسراییل غاصب، باعث همه بدبختیهای کردستان شد. داداش من بلد نیستی قبول کن؛
ای مردم غیرتمند کردستان و دادگاه فدرال عراق لطفا ثروت مسعود و خاندان بارزانی را مقایسه کنید ، قبل از به حکومت رسیدن ، زمانی که ایران به آنها پناه داده بود با الان.
عربستان به جای دعوت به ارامش همش در شیپور جنگ می دمد
اردوغان خودش یکی از طرفهای معامله است با کی بود کی بود من نبودم نمیتوان دستهای الوده را شست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر